Заняття з розвитку мовлення для молодишх «На
Мета:розвивати навички opI'3Hi30BaHoi' бажання бути уважним до оточуючого середовища; формувати почуггя; виховувати культуру t1i3HiiBaj1b110i, irponoi, практично? формувати цјннт•нс ставлення до природи;розвивати фонематичний слух, мовленневе дихання, зорове сприймання, мислення, загальну та моторику; стимулювати мозленнсву артикуляцјю голосних знукЈв та шиплячих приголосних; в основних кольорах„ солом'яний бичок, галявини та зеленого k0.1bopiB, кв{ти, C11ir, проталини, irpat1Ik031fii тж-ук, звукозапис голосу бичка, жучка, гусей, cniBY пташок, аромолампа з ароматом kBiTiBA серветки на кожну дитину, занятгя до сприйняття теми
Вихователь:
Доброго дня, мот малята! в гостей!
Ви до них
Низенько вклонГгься, ласкаво, щоб стало! виконують t3ka3iBk}4 Виховате.ль:
А телер погляньте,
Хто це в гост 3aBiTaB? Познайомтесь!
(Звучить звукозапис бичка)
Би чок
Я — бичок!
В мене смоляний бочок,
УсЈм я
Мене зробив з соломи, Маю я kopotki ноги,
Довгиђ хв{ст i роги!
Вихователь:
Ось ми i познайомились з нашим казковим героем, а тепер на своТ ми з вами поговоримо!
Внхователь:
Чи тјам'ятаете, ни малята, ксвочку?
Вихователь:
Тож cka;kiTb MeHi, будь ласка, хто зробив солом'яного бичка?
ДТ“. . повним реченням) Вихователь:
А для кого зробив бачка? шти „ „ „ (повним реченням) Ви хователь:
Але погляньтс, малята, чомусь наш казковий герой засумував, мабуть, його треба пригостити? що бичок полюбляе Тсти? (повним реченням)
Вихователь:
А в яку пору року з'являсться перша травина? (Повним реченням)
Вихователь:
А яка ж пора року у нас з вами зараз? (лодним реченням) Вихователь:
Вссна-чарјвниця,
Як справжня цариця„
Наказ послала,
Щоб kBiTYt заястли,
Травичка
Щоб пташки повертались,
А тварини травичкою пригощались! Ось i галявини у нас е! Давайте поглянемо на них! до галявин i розглядають
Вихователь:
Ой лишенько! Зима переплутала BCi галявинки! Скажјть, малята, що на них не правильно?
з до(томогото вихователя роблять висновок, що на не може бути CHir•y, а на снјгу kBiTiB„
Вихователь:
А чи можемо ми пригостити гостя?
Вихователь:
Але зима дозволяе привести все до ладу, якщо ми з вами будемп виконувати завдання„ То що допоможемо 6Mt1k0Bi?
Вихователь:
Отже, влаштусмо перегони. Тож повергайтесь на CB0i' i приготуйтесь,
1 завДання!
Розвнток слухово: увагн. Гра «Так чи т» 3Прати хочеться 31,jMi
13 нами, ;1Y3i, в «Так чи Hi». Тож давайте вјдповйць MeHi Так я кажу чи Hi?
Носить яблука “$жак (Так)?
В зайця голки на crj1fHi (Hi)? P03kBiTae в MOPi мак (Hi)?
Рак ховасться на (Так)?
В pit411i плавае (Hi)?
Квгти kBiTHYTb HaBecHi (Так)? Мешкае в шпак (Так)? в нас завжди CYMHi (Hi)? ckaA<iTb MeHi, гра у «Так чи нВ)?
Вихователь:
Молодцй Ви дудово впорались i3 цим хитрим завланням, 60 були
Зима дозволяе нам перенести 2 синьото кольору,
дитини йдуть переносили з галявинки на галявинку„ Вихователь:
Наступне наше завдання зима приготузала для нашихНам зробити (l)it-yp".
2 завДання!
Пальчнковј фП•ури
При(Птання
Добрий день, добрий день,
Пальчики казали.
Ми BCix
Зранку
С.тгльчнк
Нумо
Cmi7
Кулачок — це буде
А долрвька - буде кришка! ручки враз — Буде у нас!
А зараз зробимо нашу галявину, тобто kBiTkH!
Квгтка l--lami [-apHi розкривають пелюстки.
Тихо вјтер качает петостки перебираг.
Нашђ закривають пелюстки, Тихо засинають, качають.
Бачок
На в садку
Сто7ть бичок наш в холодку! Вихователь:
малята! Справялись i з цим завданням„ Зима дозволяе перенести нам ще 2 квјтки жовтж дитини йдуть переносити з галявинки на галявинку.
Ось ми з вами вже виконали два завдання. Давайте
Bi3bMeM0 жука з галявинки i пограгмося з ним, тому тцо 3iH, мабуть, 30BciM замерз„
Виховагель демонструс ђграшкового *Тка, онисують його за тјитаннями, 110TiM вихователь говоритъ, що улюблена жука «ж-жж», пропонуе дјтям поспјвати з жуком„ роблять коло, i ловторюють за вихователем„
Я веселий добрий жук,
(нахили вперед «жу„жу-жу»)
Я не ту;ку,
(нахили вперед «жу•жу-жу»)
Сво; крильця розкриваю
(нахили вперед «жу-жу-жу») CkPi3b
(нахили вперед «;ку-жу-жу») «Жу-жу-жу!» - спђзаю я, Гарна niceHbka моя!
Тепер обережно покладемо його на потрјбну јалявинку i продовжимо змаганнж i зосередьтеся, бо треба солом'яного бичка нагодувати!
3 завдоння
Розвигок мислення
Спробуйте хто живе в
Стук-стук, молоток!
BiH наш (Дятел)
ни менж
Хте прокинувсь HaBecHi, А всю зиму слав, Тјльки лапу BiH смоктав!
3 на
Ж м'ячик, швиде111,ко
Скаже по
Циркачка руденька
Ви добре знаете л(сових i зима дозволяе перенести нам ше 2
— дитини йдуть переносити з галявинки на галявинку„
Вихователь
Наступним завданням буде гра хто
Ми з зами знасмо, що кожен мае голос i у кожного BiH у дорослих голос у — I на у кожного бувас Спробуемо здогадатися, хто саме говорить ось слоза i який у нього настрЙ%,
Зву козапис •,кука.
Я до лечу, Я лечу дзяж•чу:
Дзум-дзум-дзум!
Жу-жу-жу!
А як звуть — не ска;ку!
здогадатися, що це дорослий сердитий жук,
Вихователь
Малята, слухасмо наступне завлнння.
Звукозапис гусеЙ здогадатися, що це гусенята„ здогадатися, що це дорослий сердитий жук„
Вихователь
Тспср, дјточки, ви можете перенести ще кветочки, зиишились на галявин1„ дигини йдуть переносити з галявинки на галявинку.
Вихователь
А тепер давайте поглянемо на Hawi галявини BCi разом. Щи кратцими ми стали?
Вихователь
А чи б ви на такЈй
Тож я пропоную на килим i уявити, що ми с вами на галявинщ,
Елементи оздоровчого комплексу Вихователь
Давайте ми з вами наберемос€ енергй“ природи, щоб бути здороними i жвавими. Так, життедайна сила природи додасть нам завзяття для продозження змагань i3 зимою. cina10T'b на килим колом
Вихователь
Робимо так: догори, заплющуемо i уявлягмо сонечко — велике, яскраве, тепле-тепле, променисте. Сонце посилас свое яскраве в HauJi долоньки„ Вони тепл“иаеоть, збирають у c06i А тепер нереносимо долоньки до обличчя i всю eHeprio, всю силу, що дало нам сонечко,спрямовуемо на Чоло, Hic, ротик, вуха роблять точковий масажу Вмикасмо кнопочки на щоб краще думалося; бђля носика. щоб краще дихалося; вух, 11106 вони кращс очей, щоб вони краще бачил.и; ротика, щоб BiH краще звуки вимовляв.
riMaacT11ka
Вихователь
Ану ж бо чи справ;ј нам додалося житгедайно\'
Вдихаемо носиком аромати црироди на груди, а час видиху спђваемо I1iceHbkY звука «а» голосно„ тепер знову робимо глибокий здих i звука «о» тихенько. CniaatM0 HiceHbkY звука «i» звичайним тоном, Moj10NAi! Те:лер персјјримо чи язичок наш А буду говорити,а ви зображуйте„
А для того, щоб наш ротик не забруддшвся, я роздам вам ссрвстки„
Голочка
Розкриваю ширше ротик,
Я:зичок я тягну,
Бачиш тстрий BiH, як голка, Та не бТ:ся, не вколю!
Чашечка
Чашечкт чудову я можу зробити,
З глини непотрјбно робити, Соком наповнити, а чи водою — Чашка чудова завжди 3i мною. Когпушеч.чц;
Я робити з язика котушку навчився, То вперед„ то назад язик покотидся. Дуже добре я умјю котушку катати,
Та танятися за нето не дам
Дуже добре, ну а тепер ми зиму точно переможемо, У нас залишилась велика кучугура снђгу. Давайте перенесемо разом.
Yci дуже гарно працювали, малята! Зиму переможено, наиј змагання Чи вам було? Ми допомогли i BCi повернули на зелену галявину„
Тенер ми можемо почастувати бичка травичкою, а наших гостей солодощами!