Розробка конспекту інтегрованого заняття на тему:
«Подорож у глибини космосу»
Мета: активізувати знання дітей про Всесвіт, космічний простір; розвиток пізнавального інтересу і розширення уявлень про навколишній світ;розширити уявлення про сузір’я;виховувати естетичні почуття, почуття захоплення; викликати інтерес до наукових знань з астрономії.
Обладнання:класна кімната оформлена елементами декору на тему «Космос», конверт із завданнями, мультимедійна дошка або телевізор, ноутбук, килимок, роздаткові матеріали на кожну дитину до вправ «Виклади сузір’я», «Космічний пазл»
Хід заняття:
Вихователь:
Діти відгадують загадки.
Цілу ніч на чатах.
Їх пасе пастух,
Голова до вух. (Зорі)
Сяйво ніжне нам дарує.
Уночі у тихій річці
Любить плескатись в водичці. (Місяць)
Золоте на нім зерно.
Сплять у ліжечках малята,
Їм підморгують зернята. (Небо і зорі)
Слайд 3
Вихователь: - Молодці , діти! Ви правильно розгадали загадки! І конверт від чарівника Зоряна відкрився. І ось , що написано у листі.
«Привіт, друзі!
Пише вам чарівник Зорян. Я хочу запропонувати вам незвичайну подорож незвіданими просторами космосу. Де ви зможете помилуватися планетами сонячної системи, помандрувати поміж сузір’ями та відчути себе справжніми астронавтами. А для того, щоб ви змогли здійснити цю захоплюючу подорож я дарую вам чарівну … А відгадайте що?! (Додаток 1)
Вірно дітки – ракета! ( Слайд 4)
Сподіваюсь вам сподобається і ви дізнаєтеся багато нової та цікавої інформації. Мерщій у мандрівку!!!
Ваш друг – чарівник Зорян»
Вихователь: - Ну що дітки? Приймемо пропозицію Зоряна?
Діти схвально вигукують - Так!
Вихователь: - Ну що ж , мерщій займаємо місця в нашій «ракеті». І розпочинаємо політ. Увага! Приготуватися до запуску ракети. Три, два, один! Пуск!Наша ракета піднімається високо вгору. Будьте уважні! Ведемо спостереження за космічними об'єктами в ілюмінатор.
Перегляд відео «Планети Сонячної системи. Цікаві факти про планети.»
https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y
Вихователь: Як цікаво… А давайте ми зараз доторкнемося до зірок. (Слайд 5)
Вправа «Зірки загоряються»
Діти займають місця на килимку і виконують вправу, слухаючи вихователя.
Вихователь: З вихідного положення лежачи, упор ззаду – підіймаємо по черзі кожну ногу, випрямляючи її та відтягуючи носок («доторкаємося до зірок»). (Додаток 2)
Дидактична гра «Порівняй»
Слайд 6
А давайте порівняємо такі добре відомі нам космічні об’єкти, як Сонце і Місяць!
Вихователь пропонує дітям доповнити речення, порівнюючи властивості небесних об’єктів.
Як у кожної планети, так і в кожної зірочки на нічному небі є своє місце, вони розташовані якимись фігурами. Це сузір’я. Удавнину люди знаходили шлях за зорями. А знаходити їх не складно. Треба тільки починати з сузір’я Великої Ведмедиці. Розглянемо Фрагмент Карти зоряного неба. (Додаток 3)
Дидактична вправа «Знайди сузір’я»
Слайд 7
Дітям пропонується потренуватися знаходити на макеті зоряного неба Ковша Великої Ведмедиці, Полярної зірки, сузір’їв Касіопеї, Дракона, Кита, Волопаса і інших.
Дидактична вправа «Виклади сузір’я»
Слайд 8
Дітям пропонується викласти у пустій клітинці зірочки так само , як вони розміщені у сузір’ї. (Додаток 4)
Дидактична гра «Космічний пазл»
Слайд 8
Вже наближається закінчення нашої подорожі, і потрібно перевірити готовність нашої команди. Для цього складемо наш космічний пазл. ( Додаток 5)
Вихователь: Чудово! Спорядження готове. Залишилося тільки прокласти шлях. Давайте виберемо лише той, який веде до планети Земля. ( Додаток 6)
Вихователь: Молодці! Шлях прокладено. Вирушаємо до нашої домівки – планети Земля. ( Слайд 10)
Діти займають місця в «ракеті»
Підсумок заняття.
Слайд 11
Вихователь: - Дітки , чи сподобалась вам наша «космічна» подорож запропонована чарівником Зоряном?
Додатки
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
1