«Розробка ескізу жіночих прикрас з додаванням техніки інтарсія»

Про матеріал
Тема з предмету «Композиція» для здобувачів освіти(другий рік навчання) Білоцерківського професійного ліцею з професії 7331 «Різьбяр по дереву та бересту» Урок націлює здобуваів освіти розглянути зразки та розробити ескізи жіночих прикрас з додаванням техніки інтарсія; вчитися спостерігати та аналізувати вироби інших майстрів, визначити особливості українських народних прикрас, дослідити та проаналізувати оберегові функції прикрас; розвивати критичне мислення, стимулювати творчість школярів; виховувати почуття поваги до української народної культури, звичаїв та традицій, виховувати у здобувачів освіти культуру праці та бережливе ставлення до технічного обладнання
Перегляд файлу

Безвербний Ігор Олегович - викладач спеціальної технології, вищої категорії

Білоцерківського професійного ліцею

Тема з предмету «Композиція» для здобувачів освіти(другий рік навчання) Білоцерківського професійного ліцею з  професії 7331 «Різьбяр по дереву та бересту»

Тема уроку: «Розробка ескізу жіночих прикрас з додаванням техніки інтарсія»

Мета уроку: розглянути зразки та розробити ескізи жіночих прикрас з додаванням техніки інтарсія; вчитися спостерігати та аналізувати вироби інших майстрів, визначити особливості українських народних прикрас, дослідити та проаналізувати оберегові функції прикрас; розвивати критичне мислення, стимулювати творчість школярів; виховувати почуття поваги до української народної культури, звичаїв та традицій, виховувати у здобувачів освіти культуру праці та бережливе ставлення до технічного обладнання

 

Обладнання: мультимедійна презентація, інтернет, роботи дітей, індивідуальні повідомлення здобувачів освіти.

Тип уроку: комбінований.

Орієнтовний план проведення уроку

I. Організаційна частина (2 хв)

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (2 хв)

III. Мотивація навчально-трудової діяльності (2 хв)

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв)

V. Вивчення нового матеріалу (15 хв)

VI. Практична робота (16 хв)

VII. Підсумок уроку (3 хв)

VIIІ.Домашнє завдання(3 хв)

Хід уроку

І. Організаційна частина

• Перевірка присутніх.

• Призначення чергових.

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

1. Для чого використовують ескізні малюнки?

2. Де вам доводилось бачити у житті ескізи?

3. На яких уроках ви виконували ескізний малюнок?

III. Мотивація навчально-трудової діяльності

Ми з вами плануємо розробити ескіз жіночих прикрас з додаванням техніки інтарсія.

Для цього необхідно перш за все визначити завдання для виконання ескізу та знайти інформацію про вироби. Сьогодні ми маємо розробити  ескізний малюнок разом із оздобленням.

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

• створити ескіз виробу;

• підібрати оздоблення для виробу.

V. Вивчення нового матеріалу

Слово викладача:

     З чого починається будь-яка прикраса? З ідеї для нової колекції! Її, як свою дитину, художник-дизайнер пестує, ростить та оформляє у вигляді великої кількості нарисів від руки. Саме з цих ескізів вибирається найкраща селекція: ті прикраси, які підуть у виробництво.

     Авторський дизайн – це душа Майстра, розкрита на папері, яскрава ідея або думка, яка приваблює своєю сміливістю, витонченою красою та неповторним стилем.

     Перші люди використовували матеріал, який був під рукою, не роблячи відмінності між вагою, щільністю і легкістю обробки деревини. Законодавицею моди на прикрасу з дерева в XX столітті стала Коко Шанель. Відтоді почалося відродження забутого виду декоративно-прикладного мистецтва. Завдяки їй, на початку XX століття дівчата стали одягати дерев'яні намисто та підвіски під будь-який одяг: це було модно та оригінально. Жінки оцінили екстравагантність і недорогу ціну дерев'яних виробів.

     Психологи відзначають неусвідомлену потребу людей бути в гармонії з навколишнім середовищем. Деревина асоціюється з надійністю і безпекою. Позитивна енергетика впливає на людину, оздоровлюючи його ауру.

1.Повідомлення здобувача освіти:

Породи деревини для прикрас

Шанувальники езотеричного вчення вважають, що обереги з дерева мають сакральне значення.

  • Дерев'яна дубова біжутерія символізує силу і волю до перемоги.
  • Береза допомагає в сімейному житті, досягти гармонії у стосунках з партнером.
  • Вербу рекомендують дівчатам. Прикраси допоможуть в освіті, трудовій діяльності, особистому житті.
  • Вироби з осики прибирають негативний заряд у людини.
  • Біжутерія з горобини сприяє кращій комунікабельності.
  • Вільха вбереже власника від пристріту.
  • Деревина з хвойників дає позитивну енергію і дарує спокій душі.

2.Повідомлення здобувача освіти:

Буси з дерева – характеристики. Буси з дерева спочатку виникли як оберіг, а з часом придбали свою декоративну функцію. Буси для прикрас виготовляють з різних порід дерева, хоча найбільш корисними вважаються буси з сандалу, ялівцю, а також намисто з дерева туласі. До речі, дерево туласі (базилік) в Індії вважають священним деревом щастя і найсильнішим оберегом.

Буси з дерев 'яних намистин розрізняються за кольором і за формою. Що стосується форм, то вони вкрай прості: кругла, плоска, форма діжечки, а також витягнута, немов рисове зернятко.

За кольором вони бувають:

  • білими;
  • коричневими;
  • бордовими;
  • світло-бежевими;
  • кольоровими.

3.Повідомлення здобувача освіти

Жіночі прикраси – це буси, намисто, кольє, сережки, браслети тощо. Серед дерев 'яних прикрас особливу увагу заслуговують кольє з дерева. Дерев 'яне кольє виглядає більш ефектно, порівняно з намистами, і вимагає певного стилю одягу. Стилісти стверджують, що найкращим чином дерев 'яні кольє поєднуються з натуральними тканинами. У той же час, категорично забороняється носити такі прикраси з оксамитом, парчою і блискучими тканинами. Також табу поєднувати дерев'яні аксесуари з синтетикою, - це вже точно не підкреслить ваше почуття стилю.

Цікаво те, що дерев'яні буси - прикраса універсальна, яку можуть носити як жінки в поважному віці, так і дівчата-підлітки.

4.З’ясовуємо визначення жінчої прикраси – кольє.

Кольє - намисто на  з коштовного каміння, перлів чи з дерева, як правило, закріплених у його центральній частині.

5. Слово вчителя: переходимо до ескізного малюнку:

1.Ескізний малюнок – це малюнок виконаний від руки без зберігання розмірів, але із зберіганням пропорцій. При виготовленні ескізу всі співвідношення частин предмета визначають тільки на око.

Кількість виглядів на ескізі (як і на кресленні) повинна бути як найменшою, але достатньою для того, щоб мати повне уявлення про предмет (деталь); на ескізі між зображеннями треба додержуватись (на око) проєкційного зв'язку.

2.Послідовність виконання ескізу. Раніш ніж почати виготовлення ескіза треба:

а) ознайомитись з формою деталі, при цьому уявно розчленити деталь на прості геометричні тіла;

б) з'ясувати, які вигляди необхідні і достатні для зображення деталі;

в) з'ясувати головний вигляд деталі. Треба, щоб головний вигляд мав найповніше уявлення про форму деталі. Після цього можна починати виготовлення ескізу.

5.Пошук «ідеї» та створення малюнку: здобувачі освіти на папері виконують олівцем ідею майбутнього виробу:

1.        2.    

 

6. Послідовність виконання ескізу кольє:

1.     2.

 

3.           4.

7. Додавання техніки інтарсії:

Пригадали визначення «інтарсія» та особливості цієї техніки:

Інтарсія – (від італ. intarsio- врізання, поглиблення) – різновид інкрустації, техніка декорування будь-якої поверхні, при якій один матеріал поглиблюється, врізається в товщу іншого. Особливості інтарсії: при інтарсії окремі дерев'яні пластинки, що становлять візерунок, щільно приганяють по кромках, склеюють і вкладають у масив предмета, що прикрашається, де ріжучим інструментом заздалегідь вибирають поглиблення, рівні товщині набору. Лицьову сторону пластинок ретельно згладжують та полірують. Нижню поверхню залишають шорсткою для кращого зчеплення з основою.

Здобувачі освіти виконують малюнки деталей кольє в техниці інтарсія.

1.          2.

Малюнок: техніки інтарсія.

VІ. Закріплення матеріалу: здобувачі  освіти виконують ескіз кольє з додаванням техніки інтарсія

VІІ. Рефлексія:

1.Що нового дізналися на уроці?

2.Чи була корисною інформація, яку вони отримали?

3. Чи треба знати породу дерева при створенні жіночих прикрас?

VІІІ. Домашнє завдання:

1)віднайти матеріал використання народних форм і символів у прикрасах;

2) створити зарисовку жіночої прикраси з використанням народних форм і символів.

Література:

1. Яковлєв М.І. Композиція + геометрія. Київ : Каравела, 2007. 240 с.

2.Винничук М.С., Колосніченко М.В. Стилістичні особливості при проектуванні ювелірних виробів Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. 2017. №4(112). С. 174181..

3.Винничук М.С., Колосніченко О.В., Пашкевич К.Л. Аналіз факторів гармонійного поєднання аксесуарів та ювелірних виробів у системі «костюм» Сучасний стан легкої і текстильної промисловості: інновації, ефективність, екологічність: Зб. тез доп. III між нар. наук-практ. Конф., Херсон, 12-17 вересня 2017 р., Херсон. 2017. С.122-123

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
2340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку