познайомити учнів з різними професіями,звернути увагу підлітків на важливе питання,як вибір професій,дослідити настільки свідомо вибирають учні свій майбутній життєвий шлях.
Розробка години спілкування в 11 класі.
Тема: У світі професій.
Мета: познайомити учнів з різними професіями,звернути увагу підлітків на важливе питання,як вибір професій,дослідити настільки свідомо вибирають учні свій майбутній життєвий шлях.
Обладнання: анкетування, схема «Класифікація професій за предметом праці»
Епіграф:
«Витри піт солоний із чола і трудись,забувши про утому,
Бо людина ціниться по тому,чи вона зробила,що могла,
Скільки сил у неї вистачало,щоб на світі більше щастя стало»
(Микола Луків)
Хід заняття
І. Виступ класного керівника.
У житті кожної людини настає такий час, коли вона повинна прийняти одне з найважливіших рішень – обрати професію. Куди піти працювати? Куди піти вчитися? Питання нелегкі. Адже у світі більше 25 тисяч професій. Серед них доріжка є і в кожного з вас.
Часто вибір професії, фаху називають рівняння з багатьма невідомими. Перше невідоме – це вимоги, які пред’являє обрана професія до людини. Різні спеціальності вимагають від людей строго визначених якостей, рис характеру.
Друге невідоме, яке потрібно відшукати при виборі професії – це відповідність особистих здібностей і можливостей.
Учень. Професія – це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальностями. Наприклад не має професії учитель всього,а учитель початкових класів,математики,фізики,а інженер може бути інженером-електриком,програмістом,механіком. Світ професій дуже великий:їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці(ручні,механізовані,комп’ютеризовані),за метою праці(перетворюючі,винахідницькі),за галузевою ознакою(промислові,будівельні,транспортні),за умовами праці(робота вдома,на повітрі,в незвичайних умовах). Найпоширенішою є класифікація за предметом праці.
У світі існує безліч професій. Давайте з вами поглянемо на таблицю (додаток 1)
ІІ. Учні в класі розділені на групи: людина – природа, людина – техніка, людина – людина, людина – знакова система, людина – художній образ.
ІІІ. Попрацюємо в парах. Гра «Аукціон»
(Назвати приклади професій певних груп, додаток 2)
ІІІ. Слово гостям. ( представники різних професій)
ІV. Презентації професій. (учні кожної групи презентують свої професії додаток 3)
V.Інтерв’ю з вчителями ( Вправа «Мікрофон», питання «Ким Ви мріяли стати?, «Чому стали вчителем?, Чи не жалкуєте про свій вибір?)
VІ. Анкетування з аналізом (визначення нахилів учнів до типу професій додаток 4)
VІІ. Підсумок.
Народна мудрість каже: «Щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому.» Але, щоб радісно було йти на роботу, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з Вас не помилитися у своєму виборі. Пам’ятайте золоту формулу вибору професії: «ХОЧУ – МОЖУ – МАЮ – ТРЕБА»
ДОДАТОК 1
Таблиця: «Класифікація професій за предметом праці»
ДОДАТОК 2
Назвати приклади професій певних груп:
ДОДАТОК 3
ДОДАТОК 4
АНКЕТА « Твої професійні нахили»
1а. Доглядати за тваринами.
1б. Обслуговувати машини.
2а. Допомогти хворим,лікувати їх.
2б. Складати таблиці,схеми,програми.
3а. Брати участь в оформленні книжок чи плакатів.
3б.Стежити за станом і розвитком тварин.
4а. Обробляти матеріал(деревину,тканину,метал).
4б. Доводити товари до споживача(рекламувати).
5а. Обговорювати науково-популярні книжки.
5б. Обговорювати художні книжки(статті,п’єси,концерти)
6а. Утримувати тварин.
6б. Тренувати товаришів у виконанні яких небудь дій.
7а. Копіювати малюнки,зображення.
7б. Управляти підйомним краном, трактором.
8а. Повідомляти людям які-небудь відомості.
8б. Художньо оформлювати виставки.
9а. Ремонтувати речі.
9б. Шукати та виправляти помилки в текстах.
10а. Лікувати тварин.
10б. Виконувати обчислення,розрахунки.
11а. Виводити нові сорти рослин.
11б. Констроювати,проектувати нові види виробів.
12а Розв’язувати суперечки, запобігати сваркам ,переконувати чи карати.
12б Розбиратися в кресленнях, схемах.
13а Брати участь у роботі гуртків художньої самодіяльності.
13б Спостерігати вивчати життя мікробів.
14а Налагоджувати медичні прилади, апарати.
14б Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, травмах.
15а Складати точні описи явищ, подій.
15б Художньо описувати, відображати події.
16а Виконувати лабораторні аналізи в лікарні
16б Приймати й оглядати хворих.
17а Фарбувати або розписувати стіни чи приміщення.
17б Монтувати будинки або складати машини, прилади.
18а Організувати культпоходи, екскурсії.
18б Грати на сцені, брати участь у концертах.
19а Виготовляти за кресленнями деталі чи вироби, споруджувати будинки.
19б Креслити, копіювати креслення, карти.
20а Вести боротьбу з хворобами рослин.
20б Працювати за комп’ютером.
Аркуш відповідей
Л |
Т |
П |
З |
х |
2а |
1б |
1а |
2б |
3а |
4б |
4а |
3б |
5а |
5б |
6б |
7б |
6а |
9б |
7а |
8а |
9а |
10а |
10б |
8б |
12а |
11б |
11а |
12б |
13а |
14б |
14а |
13б |
15а |
15б |
16б |
17б |
16а |
19б |
17а |
18а |
19а |
20а |
20б |
18б |