Розробка години спілкування з теми : "У світі професій"

Про матеріал

познайомити учнів з різними професіями,звернути увагу підлітків на важливе питання,як вибір професій,дослідити настільки свідомо вибирають учні свій майбутній життєвий шлях.

Перегляд файлу

 

Розробка години спілкування в 11 класі.

Тема: У світі професій.

Мета: познайомити учнів з різними професіями,звернути увагу підлітків на важливе питання,як вибір професій,дослідити настільки свідомо вибирають учні свій майбутній життєвий шлях.

Обладнання: анкетування, схема «Класифікація професій за предметом праці»

Епіграф:

«Витри піт солоний із чола і трудись,забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,чи вона зробила,що могла,

Скільки сил у неї вистачало,щоб на світі більше щастя стало»

                                                                                    (Микола Луків)

 

 

Хід заняття

І. Виступ класного керівника.

У житті кожної людини настає такий час, коли вона повинна прийняти одне з найважливіших рішень – обрати професію. Куди піти працювати? Куди піти вчитися? Питання нелегкі. Адже у світі більше 25 тисяч професій. Серед них доріжка є і в кожного з вас.

Часто вибір професії, фаху називають рівняння з багатьма невідомими. Перше невідоме – це вимоги, які пред’являє обрана професія до людини. Різні спеціальності вимагають від людей строго визначених якостей, рис характеру.

Друге невідоме, яке потрібно відшукати при виборі професії – це відповідність особистих здібностей і можливостей.

Учень. Професія – це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальностями. Наприклад не має професії учитель всього,а учитель початкових класів,математики,фізики,а інженер може бути інженером-електриком,програмістом,механіком. Світ професій дуже великий:їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці(ручні,механізовані,комп’ютеризовані),за метою праці(перетворюючі,винахідницькі),за галузевою ознакою(промислові,будівельні,транспортні),за умовами праці(робота вдома,на повітрі,в незвичайних умовах). Найпоширенішою є класифікація за предметом праці.

 У світі існує безліч професій. Давайте  з вами поглянемо на таблицю (додаток 1)

ІІ. Учні в класі розділені на групи: людина – природа, людина – техніка, людина – людина, людина – знакова система, людина – художній образ.

ІІІ. Попрацюємо в парах. Гра «Аукціон»

(Назвати приклади професій певних груп, додаток 2)

ІІІ. Слово гостям. ( представники різних професій)

ІV. Презентації професій. (учні кожної групи презентують свої професії додаток 3)

V.Інтерв’ю з вчителями ( Вправа «Мікрофон», питання  «Ким Ви мріяли стати?, «Чому стали вчителем?, Чи не жалкуєте про свій вибір?)

VІ. Анкетування з аналізом  (визначення нахилів учнів до типу професій додаток 4)

VІІ. Підсумок.

Народна мудрість каже: «Щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому.» Але, щоб радісно було йти на роботу, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Тож бажаю кожному з Вас не помилитися у своєму виборі. Пам’ятайте золоту формулу вибору професії: «ХОЧУ – МОЖУ – МАЮ – ТРЕБА»

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Таблиця: «Класифікація професій за предметом праці»

  1. Групи професій:
  • Людина – природа
  • Людина-техніка
  • Людина-людина
  • Людина-знакова система
  • Людина-художній образ
  1. Основні предмети праці:
  • Людина природа: живі організми,корисні копалини,атмосфера,вода,земля;
  • Людина-техніка: Технічні системи;машини,агрегати;
  1. Людина-людина:
  • Окремі люди,групи,колективи;
  1. Людина-знакова система:
  • Умовні знаки,цифри,коди,формули,схеми,ноти;
  1. Людина-художній образ:
  • Художні образи,твори мистецтва та літератури;

 

 

ДОДАТОК 2

Назвати приклади професій певних груп:

  • Людина – природа(агроном, лісник, зоотехнік, геолог)
  • Людина-техніка (інженер, токар, слюсар, водій)
  • Людина-людина(адвокат,медсестра,вчитель,лікар)
  • Людина-знакова система(бухгалтер,економіст,касир,програміст)
  • Людина-художній образ(перукар,фотограф,модельєр,художник)

 

 

 

 

ДОДАТОК 3

  1. ЛІКАР- це найгуманніша на землі професія. Здоров’я людей - це їх найбільше щастя,це багатство країни. У містах і селах,на заводах і фабриках,у школах і вузах медики несуть свою нелегку вахту по охороні здоров’я людини,впроваджують у практику своєї роботи найновіші досягнення науки,практики щодо запобігання,діагностики і лікування хвороб. Професія медичного працівника вимагає від людини глибокого знання своєї справи,культури,ввічливості. Лікар повинен увесь час підвищувати свій професійний рівень. Адже сучасна медицина не стоїть на місці. Підвищуючи свою фахову майстерність,лікар може стати головним спеціалістом,завідувачем клініки,професором.
  2. АГРОНОМ. – спеціаліст сільського господарства,який володіє всебічними знаннями в галузі землеробства і рослинництва. У сучасних умовах агроном – організатор і технолог виробництва, провідник науково-технічного процесу в сільському господарстві. Головний обов’язок агронома - забезпечити всебічне науково-обгрунтоване керівництво технологічним процесом сільського виробництва.
  3. ІНЖЕНЕР. Сьогодні,як ніколи зросла роль інженера-творця нової техніки. Можна стати інженером машинобудування,інженером-конструктором літаків,військової техніки,ракет. Працювати за цією спеціальністю можуть люди з вищою освітою.
  4. ПЕРУКАР. Мабуть не має людини яка б не користувалася послугами перукарні. Люди,котрі тут працюють,- творці вашого настрою. Справді,дуже часто зачіска створює загальне враження про людину. Тому перукар під час роботи повинен не просто працювати над індивідуальною або нестандартною зачіскою,а й імпровізувати,враховуючи властивості волосся клієнта,його смак.
  5. Бухгалтер – той фахівець, без якого не обходиться жодна поважаюча себе комерційна організація. Саме тому можна з упевненістю говорити про те, що професія бухгалтера високо затребувана на сьогоднішній день.Жодне підприємство, чи приватне, чи державне, не зможе вести повноцінну діяльність без бухгалтерського обліку. Бухгалтерів приймають в штат співробітників або ж користуються послугами бухгалтерського супроводу. Бухгалтерське обслуговування – послуга, яка з’явилася порівняно недавно, але вже зараз вона користується великим попитом. Її суть полягає в наймі фахівця, який числиться в штаті компанії, що надає послуги аутсорсингу. Тобто власнику фірми необов’язково наймати фахівця. Він може користуватися послугами бухгалтера в необхідне йому час.

 

 

ДОДАТОК 4

 

АНКЕТА « Твої  професійні нахили»

1а. Доглядати за тваринами.

1б. Обслуговувати машини.

2а. Допомогти хворим,лікувати їх.

2б. Складати таблиці,схеми,програми.

3а. Брати участь в оформленні книжок чи плакатів.

3б.Стежити за станом і розвитком тварин.

4а. Обробляти матеріал(деревину,тканину,метал).

4б. Доводити товари до споживача(рекламувати).

5а. Обговорювати науково-популярні книжки.

5б. Обговорювати художні книжки(статті,п’єси,концерти)

6а. Утримувати тварин.

6б. Тренувати товаришів у виконанні яких небудь дій.

7а. Копіювати малюнки,зображення.

7б. Управляти підйомним краном, трактором.

8а. Повідомляти людям які-небудь відомості.

8б. Художньо оформлювати виставки.

9а. Ремонтувати речі.

9б. Шукати та виправляти помилки в текстах.

10а. Лікувати тварин.

10б. Виконувати обчислення,розрахунки.

11а. Виводити нові сорти рослин.

11б. Констроювати,проектувати нові види виробів.

12а  Розв’язувати суперечки,  запобігати сваркам ,переконувати чи карати.

12б Розбиратися в кресленнях, схемах.

13а Брати участь у роботі гуртків художньої самодіяльності.

13б Спостерігати вивчати життя мікробів.

14а Налагоджувати медичні    прилади, апарати.

14б Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, травмах.

15а Складати точні описи явищ, подій.

15б Художньо описувати, відображати події.

16а Виконувати лабораторні аналізи в лікарні

16б Приймати й оглядати хворих.

17а Фарбувати або розписувати стіни чи приміщення.

17б Монтувати  будинки або складати машини, прилади.

18а Організувати культпоходи, екскурсії.

18б Грати на сцені, брати участь у концертах.

19а Виготовляти за кресленнями деталі чи вироби, споруджувати будинки.

19б Креслити, копіювати креслення, карти.

20а Вести боротьбу з хворобами рослин.

20б Працювати за комп’ютером.

 

Аркуш відповідей

Л

Т

П

З

х

10а

10б

12а

11б

11а

12б

13а

14б

14а

13б

15а

15б

16б

17б

16а

19б

17а

18а

19а

20а

20б

18б

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку