Гра-мандрівка "Фізика - це цікаво!" є узагальнюючим уроком з теми "Взаємодія тіл.Сили в природі" 7 клас. Урок містить велику кількість різноманітних інтерактивних форм роботи, які вчитель може застосовувати під час різних форм уроків.
Мета уроку: перевірити теоретичні знання з теми, показати вміння використовувати їх на практиці, формувати практичні навички роботи з фізичним обладнанням, розвивати мислення, логіку.
Обладнання, дидактичні матеріали: плакат з картою мандрівки, девіз, назва гри, картки – завдання з формулами, ваги, лінійка, пластилін, два штатива, два кільця з паперу, дерев’яна планка, металевий прут, динамометри, дерев’яні бруски, набір тягарців .
Хід уроку
I. Організаційний момент. Привітання, ознайомлення з темою, девізом, формою проведення уроку, метою. Учням видається картка самооцінки.
Мандрівка на потязі “ЗНАНЯ-СИЛА”.
Девіз: “Ми граючи, перевіряємо, що вміємо і що знаємо!”.
Старт гри – станція “ФІЗИКА”.
1.Станція «Спортивна»
Розминка у вигляді гри «Вірю-не вірю». Виставлення діагностичного балу.
Вірю – не вірю
2. Станція « Теоретична»
Бліц – опитування з основних питань теми методом « Ланцюжок»
Питання для обговорення.
13. Коли виникає сила пружності?
14. Яким приладом виміряють силу?
15. Як формулюється закон Гука?
16. Що таке сила тяжіння?
17. Які сили називають гравітаційними?
18. Формула сили тяжіння?
19. Що таке вага?
20. Коли виникає невагомість?
21. Чому виникає сила тертя?
22. Яка природа сил тертя?
23. Тертя корисне чи шкідливе?
3. Станція “Пізнавай”
Робота з картками фізичних величин та їх розмірностей.
Кожному учню видаються картки з формулами, де замість однієї з величин – пустий квадратик:
Необхідно заповнити всі порожні квадратики (спочатку кожний самостійно, потім заповнюються картки на дошці).
4. Станція «Ти мені – я тобі»
Учні перекидають кубик з формулами один одному. Отримавши кубик, учень розповідає про формулу, яка йому випала або, яка йому подобається.
Поки поїзд рухається до наступної станції, учитель розповідає епізод із життя І. Ньютона про те, як він став першим учнем у класі. (Виховний момент про те, якою може бути помста кривднику).
4. Станція “НАРОДНА МУДРІСТЬ”
Поясніть с точки зору фізики, наступні прислів’я:
1. Баба з воза – коням легше.
2. Стоїть на слизькій дорозі.
3. Пішло діло як по маслу.
4. Що кругло - легко котиться.
Не передбачена зупинка.
Щоб поїхати далі, необхідно виправити помилку.
Дві склянки з-під кофе. На одній написано вага 100 г, а на другій - маса 100 г. В чому помилка? (Повторюється поняття “вага” и “маса”).
5. Станція “ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНА”
Проект досліду «Саморобні терези»
Проект «Еволюція важільних терезів»
Проект досліду «Густина пластиліну»
Проект досліду «Саморобний динамометр»
6. Станція “КМІТЛИВА”
Необхідно відповісти на наступні питання:
1. Петро твердить, що Маша “товще” ніж він. Знаходячись на катку, вони використовуючи тільки рулетку для розв’язання цієї проблеми. Як їм це вдалося? (Відштовхнулись, а потім виміряли відстань, на яку вони роз’їхались).
2. Петро, отримав від Богдана удар в щелепу, заявивши: “Ну и вдарив я його сьогодні!” Що ви з цього приводу думаєте? Має лі рацію хлопчик з фізичної точки зору? (Взаємодія тіл).
3. Вам з дитинства твердили: “Не можна перебігати дорогу перед близько їдучим транспортом!” Чому? (Інерція).
Пам'ятай, жодне тіло не може миттєво зупинитися. І для зупинки автомобіля теж потрібно декілька секунд. До речі, при швидкості 60 км/год за одну секунду машина проїжджає 17 м. Всього за одну секунду машина проїжджає більше, ніж довжина вашої класної кімнати. Пам’ятайте про це, і не перебігайте дорогу перед близько їдучім транспортом!
4. Про те, що на борту космічного корабля звичайно царить невагомість, знають усі.
Петро затверджує, що він в стані невагомості перебуває по сто разів на день. Ну, і брехун, правда? (У момент стрибка (на місці або при бігу), наші ноги не торкаються ніякої опори, значить, на якусь мить ми перебуваємо у стані невагомості).
7. Станція «Практична»
Робота в групах з картками, де міститься по три задачі.
Задачі для 1 групи
Задачі для 2 групи
Задачі для 3 групи
1. Які види деформації відбуваються:
а) рибу тягнуть вудочкою з води;
б) ключ повертають в замочній скважені;
в) пружина прикріплена на вхідних дверях.
2. В чому різниця пружної та непружної деформації?
3. Визначте жорсткість пружини, якщо під дією сили 80 Н вона видовжилась на 0,05 см.
Задачі для 4 групи
1. Ви впали з деякої висоти на
а) землю;
б) оберемок сіна (диван). У якому випадку і чому на вас, під час удару діє найбільша сила?
2. Яка властивість пружини використовують в роботі динамометра?
3. Чому дорівнює вага 2л олії( густина олії 900кг/м3)
VIII. Підбиття підсумків уроку. Вихідний драйв - тест
Що вдалося виконати за урок, чи досягли ми своєї мети?
Природа – єдина книга, кожна сторінка якої сповнена глибокого змісту. Ми перегорнули ще одну її сторінку, сторінку цікавого та загадкового. А хто не знає сили, той не знає природи.
Рефлексія.
Учні виставляють бал самооцінки.
Завершити наш урок я хотіла би словами Конфуція: ( слайд 24)
«Три пути ведут к знанию: путь размышлений – это путь самый благородный,
путь подражаний – это путь самый легкий, и путь опыта - это путь самый горький»
Не важно, каким путем человек получает знания, важен результат. И я надеюсь, что сегодня вы получили именно тот результат, которого ожидали.
Учні підіймають той смайлик, який характеризує настрій в них по завершенню роботи.
Оцінки, коментарії.
IX. Домашнє завдання. Скласти узагальнюючу таблицю «Сили в природі»
Додаток
ПІ учня
Робочий аркуш
«Вірю-не вірю» |
Теорія «Мозковий штурм» Робота в групах |
Презентації Досліди |
Тест-контроль |
||||
Моя відповідь |
Перевірка |
Моя відповідь |
Перевірка |
||||
Вірю (+) Не вірю (-)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Бал: |
|
|
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Бал: |
|
||
Бал самооцінки: |
|||||||
Враження та побажання. |
|||||||
Початок уроку |
Кінець уроку |
||||||
|
|
||||||