19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Розробка інтегрованого уроку з інформатики та основ здоров'я "Чи безпечний Інтернет?" 5 клас

Про матеріал

Тема: Чи безпечний Інтернет?

Мета:

  • -дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, поглянути на Інтернет з різних сторін;
  • -сприяти творчої активності;
  • -розвивати вміння викладати свої думки;
  • -розвивати обізнаність учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • -мотивувати учнів поширювати інформацію у своєму середовищі про небезпеку в Інтернеті .

Завдання:

  • -навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правила техніки безпеки в комп’ютерному класі

Номер слайду 2

К л а в і а т у р а. К о л о н к ип р и н т е р. М о н і т о р. Ф о т о а п а р а тс к а н е рд ж о й с т и к В і д е о к а м Е р а

Номер слайду 3

Ситуаційна задача

Номер слайду 4

Інтернет несе читачеві тонни сміття та крупинки золотого піску, і вміння вибрати найцікавіше стає найнеобхіднішим талантом. М. Кетро

Номер слайду 5

Тема: Чи безпечний Інтернет?

Номер слайду 6

Завдання: навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.

Номер слайду 7

Гра “Веселий клубочок”

Номер слайду 8

В усьому світі першого вівторка лютого відзначають День безпечного Інтернету

Номер слайду 9

ПрактикумІ група ІІ група ІІІ група. Віртуальний. Хакер. Онлайн. Комп’ютерні віруси. Спам. Антивірус

Номер слайду 10

Вправи для очей

Номер слайду 11

Перегляд відеоролика «Розваги і безпека в Інтернеті»

Номер слайду 12

Створити пам’яткиІ група ІІ група ІІІ група«Корисний Інтернет»«Небез-печний Інтернет» «Правила безпечного користування Інтернетом»

Номер слайду 13

«Квітка засвоєння»-        Зелені – все зрозуміло;-        Сині – майже все зрозуміло;-        Жовті – зрозуміло наполовину;-        Оранжеві – дещо зрозуміло;-        Червоні – нічого не зрозуміло.

Номер слайду 14

Не можу уявити життя без Інтернету, Що всі куточки світу заплів в свої тенета. Лиш кнопку я натисну – відкриються в вікніНовин велика збірка, і правила, й статті. Встають переді мною найвищі в світі гори,Ліси стоять стіною, хлопочуть хвилі моря. Я побуваю в шахті і в космос піднімуся. З подругами в «Контакті» я легко поділюся. Та є у «павутинні» картинки нехороші, І сайти підозрілі, настроєні вороже. Учись добру в мережі, шукай знання й новини,А сайти злі, що брешуть, обходить ти повинен.

Номер слайду 15

З допомогою батьків знайти інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету та поділитися нею з друзями в он-лайні. Домашнє завдання

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

http://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpghttp://hmhome.ru/wp-content/uploads/2012/03/02.jpg 

Перегляд файлу

http://lib.rus.ec/i/68/278968/_069.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://lib.rus.ec/i/68/278968/_069.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://lib.rus.ec/i/68/278968/_069.png 

 

 

 

Перегляд файлу

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Тема:  Чи безпечний  Інтернет?

Мета:

  • дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, поглянути на Інтернет з різних сторін;
  • сприяти творчої активності;
  • розвивати вміння викладати свої думки;
  • розвивати обізнаність учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • мотивувати учнів поширювати інформацію у своєму середовищі  про небезпеку  в Інтернеті .

Завдання:  

  • навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний,

«Грою» - всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Ти активним мусиш буть.

 «Повторення правил техніки безпеки»

Кросворд «Пристрої ПК»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

 «Ситуаційна задача».

На домашній телефон пролунав дзвінок:

«Вас турбують спеціалісти з комп’ютерної безпеки. Ваша інформаційна комп'ютерна система піддається ризику. Ми пропонуємо вам безкоштовну перевірку стану безпеки. Для цього вам необхідно авторизуватись (зареєструватись) на сайті… для отримання постійної допомоги у питаннях вашої комп'ютерної безпеки».

  • Чим може закінчитися ця ситуація після реєстрації господаря комп’ютера?

(Крадіжкою грошей, інформації)

  • Як можна назвати так званих «спеціалістів комп’ютерної безпеки?»

(Комп’ютерні злодії-шахраї).

  • Чи дійсно існує інформаційна комп’ютерна небезпека?

 

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

Інтернет несе читачеві тонни сміття та крупинки золотого піску,

 і вміння вибрати найцікавіше стає найнеобхіднішим талантом.

                                                                          М. Кетро

Тема:  Чи безпечний  Інтернет?

Завдання:  

  • навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті.

Давайте пограємо в гру.

         - Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

        - Дивіться, учні, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.

      -  Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними – користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. Давайте подивимось, хто утворив ось цю комп’ютерну мережу.

(Діти називають:

ДІВЧИНКА 10 РОКІВ              ПРОДАВЕЦЬ                  МАМА       ДІДУСЬ

 УЧЕНЬ 2 КЛАСУ          ЗЛОДІЙ          НАРКОЗАЛЕЖНИЙ        СТУДЕНТ

ПСИХОЛОГ        УЧИТЕЛЬ           ХЛОПЧИК 16 РОКІВ        УЧЕНЬ 4 КЛАСУ

Отже, ви повинні

  • Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо,  хто є вашим співрозмовником в сітці.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Сучасний інформаційний ринок є одним із найяскравіших досягнень сучасного світу. Одним із найширших інформаційних каналів, що дозволяє досягти цього, є Інтернет – найпотужніша глобальна мережа, яка об’єднує комп’ютери, що розташовані  у всьому світі. Початок її створення поклав 1972 р. Вінтон Серф – керівник лабораторій телекомунікацій у Стенфорді (США). Прототип такої системи був створений під назвою DARPnet (за першими буквами одного з підрозділів Міністерства оборони США). Головні конструктивні принципи, покладені в її основу, дозволили швидко охопити Сполучені Штати Америки (у першу чергу університети), а потім і весь світ. На початку 80-х років з’явилася нова назва системи – Internet (Всесвітнє павутиння).  Дуже багато людей в своїй діяльності використовує Інтернет і не уявляє свого життя без використання та послуг цієї мережі. Кожного дня кількість користувачів  в сьому світі зростає. А скажіть, хто з вас не використовує Інтернет? Що кожен з вас робить в мережі? (Спілкування, навчання, розваги). А хто-небудь замислювався  над тим, наскільки Інтернет небезпечний?  В усьому світі першого  вівторка  лютого, починаючи з 2004 року, відзначають День безпечного Інтернету. Про це і буде наш сьогоднішній урок – про безпеку  і  небезпеку  в  Інтернеті,  про  те, які запобіжні заходи  необхідно для безпечного існування в Інтернет.

Кожен користувач Інтернету має чітко уявляти, які є основні джерела небезпеки.  Це насамперед діяльність хакерів, а також віруси та спам.

Вправа «Веселий моніторчик»

 Знайти в Інтернеті  терміни

«Чи знайомі ви з термінологією Інтернету?» 

Отже, щоб грамотно орієнтуватися в інформаційному просторі, необхідно мати певні знання як підліткам, так і дорослим.

 

За статистикою в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. У ході багатогодинних занять з комп’ютером у першу чергу страждає зір, може виникнути головний біль.  Тому лікарі радять перебувати перед монітором не більше 30 хвилин, а потім робити перерву. Якщо цього не дотримуватися, у підлітка може виникнути комп'ютерний зоровий синдром, що нагадує кон'юктивіт: почервоніння очей і поява відчуття, начебто в них насипали пісок. А потім виникає захворювання – астенопія тобто зорова втома, яка з'являється після тривалої роботи з комп'ютером. Тому для зняття втоми й напруги лікарі рекомендують робити гімнастику для очей на півтори хвилини.

 

Оздоровлювальні вправи для очей

У повсякденному житті кожна людина, дбаючи про свою безпеку, виконує безліч  правил. Наприклад, у   дитинстві батьки забороняють дітям спілкуватися з незнайомцями, а тим паче сідати у машину або підходити і йти з незнайомцями куди-небудь;  дорогу переходити на зелене світло;  намагатися не ходити самим пізньої пори і т.д. Віртуальний (вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів) світ  майже не відрізняється від реального , стосовно цього питання. Тож, потрапляючи до Інтернету, треба дотримувати певних правил користування ним із метою збереження здоров’я та  інформаційної безпеки.

Перегляд відеоролика  «Розваги і безпека в Інтернеті»

V.  Закріплення знань.

Кінцева зупинка

Пропонується  закріпити щойно отримані знання. Для цього клас ділиться на 3 команди (витягаючи кольорові стрічки).  Необхідно створити пам’ятки 1 команді – «Корисний Інтернет», 2-«Небезпечний  Інтернет», 3 – «Правила безпечного користування  Інтернетом». (5 хвилин учні працюють над цим завданням, а потім кожна команда демонструє пам’ятки і захищає свою роботу).

VI. Підбиття підсумків

Підбиваються  підсумки роботи учнів, виставляються оцінки.

РЕФЛЕКСІЯ: «Квітка засвоєння».

Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки:

-        Зелені – все зрозуміло;

-        Сині – майже все зрозуміло;

-        Жовті – зрозуміло наполовину;

-        Оранжеві – дещо зрозуміло;

-        Червоні – нічого не зрозуміло.

Позитивні   (+)

Негативні (-)

  • Спілкування без меж в реальному масштабі часу.
  • Оперативний глобальний пошук інформації.
  • Передача файлової інформації без використовування зовнішніх носіїв.
  • Інтернет-торгівля і банківські операції.
  • Можливість дистанційної освіти.
  • Додаткові робочі місця.
  • Системи оперативного опитування соціологічного або іншого.
  • Розподілені розрахунки.
  • Розваги.

 

  • Підміна реального спілкування віртуальним.
  • Погіршення креативної здатності.
  • Шкода здоров’ю.
  • Розповсюдження комп’ютерних вірусів.
  • Розповсюдження нелегальної інформації.
  • Можливість невірогідності інформації.
  • Порушення авторських прав.
  • Відносна незахищеність електронних грошей.
  • Електронний спам.
  • Вторгнення в особисте життя.
  • Висока вартість послуг провайдерів.

На завершення уроку пропоную послухати вірш, написаний ученицею 6 класу.

Не можу уявити життя без Інтернету,

 Що всі куточки світу заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну – відкриються в вікні

Новин велика збірка, і правила, й статті.

Встають переді мною найвищі в світі гори,

Ліси стоять стіною, хлопочуть хвилі моря.

Я побуваю в шахті і в космос піднімуся.

З подругами в «Контакті»  я легко поділюся.

Та є у «павутинні» картинки нехороші,

І  сайти підозрілі, настроєні вороже.

Учись добру в мережі, шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть, обходить ти повинен.

VII.  Оголошення домашнього завдання.

Підготувати  пам’ятки безпечного користування Інтернетом і надіслати знайомим.

З допомогою батьків знайти інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету та поділитися нею з друзями в он-лайні.

Написати есе на тему: «Два «обличчя» Інтернету».

Підготувати додатковий матеріал про «інтернетманію» (маніакальну залежність від віртуального світу глобальних мереж).

Перегляд файлу

Правила ТБ

Кросворд

Практикум

Пам’ятки

 

 

 

 

Прізвище учня ________________________

 

 

 

 

 

 

Прізвище учня ________________________

 

Правила ТБ

Кросворд

Практикум

Пам’ятки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище учня ________________________

 

Правила ТБ

Кросворд

Практикум

Пам’ятки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище учня ________________________

 

Правила ТБ

Кросворд

Практикум

Пам’ятки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище учня ________________________

 

Правила ТБ

Кросворд

Практикум

Пам’ятки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище учня ________________________

 

Правила ТБ

Кросворд

Практикум

Пам’ятки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище учня ________________________

 

Правила ТБ

Кросворд

Практикум

Пам’ятки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

ДІВЧИНКА 10 РОКІВ

ПРОДАВЕЦЬ

 МАМА

 ДІДУСЬ

 УЧЕНЬ 2 КЛАСУ

 ЗЛОДІЙ  

НАРКОЗАЛЕЖНИЙ

СТУДЕНТ

ПСИХОЛОГ

УЧИТЕЛЬ

ХЛОПЧИК 16 РОКІВ

 УЧЕНЬ 4 КЛАСУ

Однокласник

ЗЛОДІЙ  

НАРКОЗАЛЕЖНИЙ

СТУДЕНТ

УЧИТЕЛЬ

ХЛОПЕЦЬ  20 РОКІВ

 УЧЕНЬ 5 КЛАСУ

Однокласник


 

 

zip
Додано
13 січня
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку