Тема: Чи безпечний Інтернет?
Мета:
Завдання:
Тема: Чи безпечний Інтернет?
Мета:
Завдання:
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок?
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
А урок наш незвичайний,
«Грою» - всі його зовуть.
Щоб урок цей був цікавим,
Ти активним мусиш буть.
«Повторення правил техніки безпеки»
Кросворд «Пристрої ПК»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
«Ситуаційна задача».
На домашній телефон пролунав дзвінок:
«Вас турбують спеціалісти з комп’ютерної безпеки. Ваша інформаційна комп'ютерна система піддається ризику. Ми пропонуємо вам безкоштовну перевірку стану безпеки. Для цього вам необхідно авторизуватись (зареєструватись) на сайті… для отримання постійної допомоги у питаннях вашої комп'ютерної безпеки».
(Крадіжкою грошей, інформації)
(Комп’ютерні злодії-шахраї).
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку
Інтернет несе читачеві тонни сміття та крупинки золотого піску,
і вміння вибрати найцікавіше стає найнеобхіднішим талантом.
М. Кетро
Тема: Чи безпечний Інтернет?
Завдання:
Давайте пограємо в гру.
- Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.
- Дивіться, учні, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.
- Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними – користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. Давайте подивимось, хто утворив ось цю комп’ютерну мережу.
(Діти називають:
ДІВЧИНКА 10 РОКІВ ПРОДАВЕЦЬ МАМА ДІДУСЬ
УЧЕНЬ 2 КЛАСУ ЗЛОДІЙ НАРКОЗАЛЕЖНИЙ СТУДЕНТ
ПСИХОЛОГ УЧИТЕЛЬ ХЛОПЧИК 16 РОКІВ УЧЕНЬ 4 КЛАСУ
Отже, ви повинні
ІV. Вивчення нового матеріалу
Сучасний інформаційний ринок є одним із найяскравіших досягнень сучасного світу. Одним із найширших інформаційних каналів, що дозволяє досягти цього, є Інтернет – найпотужніша глобальна мережа, яка об’єднує комп’ютери, що розташовані у всьому світі. Початок її створення поклав 1972 р. Вінтон Серф – керівник лабораторій телекомунікацій у Стенфорді (США). Прототип такої системи був створений під назвою DARPnet (за першими буквами одного з підрозділів Міністерства оборони США). Головні конструктивні принципи, покладені в її основу, дозволили швидко охопити Сполучені Штати Америки (у першу чергу університети), а потім і весь світ. На початку 80-х років з’явилася нова назва системи – Internet (Всесвітнє павутиння). Дуже багато людей в своїй діяльності використовує Інтернет і не уявляє свого життя без використання та послуг цієї мережі. Кожного дня кількість користувачів в сьому світі зростає. А скажіть, хто з вас не використовує Інтернет? Що кожен з вас робить в мережі? (Спілкування, навчання, розваги). А хто-небудь замислювався над тим, наскільки Інтернет небезпечний? В усьому світі першого вівторка лютого, починаючи з 2004 року, відзначають День безпечного Інтернету. Про це і буде наш сьогоднішній урок – про безпеку і небезпеку в Інтернеті, про те, які запобіжні заходи необхідно для безпечного існування в Інтернет.
Кожен користувач Інтернету має чітко уявляти, які є основні джерела небезпеки. Це насамперед діяльність хакерів, а також віруси та спам.
Вправа «Веселий моніторчик»
Знайти в Інтернеті терміни
«Чи знайомі ви з термінологією Інтернету?»
Отже, щоб грамотно орієнтуватися в інформаційному просторі, необхідно мати певні знання як підліткам, так і дорослим.
За статистикою в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. У ході багатогодинних занять з комп’ютером у першу чергу страждає зір, може виникнути головний біль. Тому лікарі радять перебувати перед монітором не більше 30 хвилин, а потім робити перерву. Якщо цього не дотримуватися, у підлітка може виникнути комп'ютерний зоровий синдром, що нагадує кон'юктивіт: почервоніння очей і поява відчуття, начебто в них насипали пісок. А потім виникає захворювання – астенопія тобто зорова втома, яка з'являється після тривалої роботи з комп'ютером. Тому для зняття втоми й напруги лікарі рекомендують робити гімнастику для очей на півтори хвилини.
Оздоровлювальні вправи для очей
У повсякденному житті кожна людина, дбаючи про свою безпеку, виконує безліч правил. Наприклад, у дитинстві батьки забороняють дітям спілкуватися з незнайомцями, а тим паче сідати у машину або підходити і йти з незнайомцями куди-небудь; дорогу переходити на зелене світло; намагатися не ходити самим пізньої пори і т.д. Віртуальний (вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів) світ майже не відрізняється від реального , стосовно цього питання. Тож, потрапляючи до Інтернету, треба дотримувати певних правил користування ним із метою збереження здоров’я та інформаційної безпеки.
Перегляд відеоролика «Розваги і безпека в Інтернеті»
V. Закріплення знань.
Кінцева зупинка
Пропонується закріпити щойно отримані знання. Для цього клас ділиться на 3 команди (витягаючи кольорові стрічки). Необхідно створити пам’ятки 1 команді – «Корисний Інтернет», 2-«Небезпечний Інтернет», 3 – «Правила безпечного користування Інтернетом». (5 хвилин учні працюють над цим завданням, а потім кожна команда демонструє пам’ятки і захищає свою роботу).
VI. Підбиття підсумків
Підбиваються підсумки роботи учнів, виставляються оцінки.
РЕФЛЕКСІЯ: «Квітка засвоєння».
Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки:
- Зелені – все зрозуміло;
- Сині – майже все зрозуміло;
- Жовті – зрозуміло наполовину;
- Оранжеві – дещо зрозуміло;
- Червоні – нічого не зрозуміло.
Позитивні (+) |
Негативні (-) |
|
|
На завершення уроку пропоную послухати вірш, написаний ученицею 6 класу.
Не можу уявити життя без Інтернету,
Що всі куточки світу заплів в свої тенета.
Лиш кнопку я натисну – відкриються в вікні
Новин велика збірка, і правила, й статті.
Встають переді мною найвищі в світі гори,
Ліси стоять стіною, хлопочуть хвилі моря.
Я побуваю в шахті і в космос піднімуся.
З подругами в «Контакті» я легко поділюся.
Та є у «павутинні» картинки нехороші,
І сайти підозрілі, настроєні вороже.
Учись добру в мережі, шукай знання й новини,
А сайти злі, що брешуть, обходить ти повинен.
VII. Оголошення домашнього завдання.
Підготувати пам’ятки безпечного користування Інтернетом і надіслати знайомим.
З допомогою батьків знайти інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету та поділитися нею з друзями в он-лайні.
Написати есе на тему: «Два «обличчя» Інтернету».
Підготувати додатковий матеріал про «інтернетманію» (маніакальну залежність від віртуального світу глобальних мереж).
Правила ТБ |
Кросворд |
Практикум |
Пам’ятки |
|
|
|
|
Прізвище учня ________________________
Прізвище учня ________________________
Правила ТБ |
Кросворд |
Практикум |
Пам’ятки |
|
|
|
|
Прізвище учня ________________________
Правила ТБ |
Кросворд |
Практикум |
Пам’ятки |
|
|
|
|
Прізвище учня ________________________
Правила ТБ |
Кросворд |
Практикум |
Пам’ятки |
|
|
|
|
Прізвище учня ________________________
Правила ТБ |
Кросворд |
Практикум |
Пам’ятки |
|
|
|
|
Прізвище учня ________________________
Правила ТБ |
Кросворд |
Практикум |
Пам’ятки |
|
|
|
|
Прізвище учня ________________________
Правила ТБ |
Кросворд |
Практикум |
Пам’ятки |
|
|
|
|
ДІВЧИНКА 10 РОКІВ
ПРОДАВЕЦЬ
МАМА
ДІДУСЬ
УЧЕНЬ 2 КЛАСУ
ЗЛОДІЙ
НАРКОЗАЛЕЖНИЙ
СТУДЕНТ
ПСИХОЛОГ
УЧИТЕЛЬ
ХЛОПЧИК 16 РОКІВ
УЧЕНЬ 4 КЛАСУ
Однокласник
ЗЛОДІЙ
НАРКОЗАЛЕЖНИЙ
СТУДЕНТ
УЧИТЕЛЬ
ХЛОПЕЦЬ 20 РОКІВ
УЧЕНЬ 5 КЛАСУ
Однокласник