Урок. "Складові комп'ютера та їх призначення""

Про матеріал
Розробка урок №4 з інформатики. Тема: "Складові комп'ютера та їх призначення" для учнів 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів за новою програмою. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 клас. Ривкінд. Київ. "Генеза" 2016
Перегляд файлу

 

Тема.  Складові комп’ютера та їх призначення

Мета:

навчальна: ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;

розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;

виховна: виховувати організованість та дисципліну, уміння працювати в групах;

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, проектор, презентація.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

І. Розминка.

Діти. Дайте відповіді на запитання.

  • Хто голосніше гавкає кіт чи собака?                     (Коти не гавкають)                                       
  • У темряві Аня побачила 6 пар котячих очей. Скільки пар ніг у цих кішок? (12).
  • Я, та ти, та ми з тобою. Скільки нас? (Двоє).
  • Що можна побачити із закритими очима? (Сон).
  • Скільки було груш у Тані, якщо у неї була ціла груша, дві половинки груші й чотири четвертинки? (3).

 

Перевірка домашнього завдання

 

 Виконати завдання 4*, 5 с. 34.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Давайте пригадаємо:  (Слайд 2)

На які види поділяються комп’ютери?

Які ви знаєте види персональних комп’ютерів? Наведіть приклади.

Які є види портативних комп’ютерів?

Де використовують стаціонарні комп’ютери?

Для чого призначений планшетний комп’ютер?

Добре. Молодці!

 

Діти,  я буду називати пристрої, а ви будете говорити, для чого їх застосовують люди.

Комп’ютер, Диктофон, Факс, Принтер, Відеокамера, Калькулятор, Стаціонарний телефон.,

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

 Повідомлення теми та мети уроку

 

— Як ви вважаєте, який з-поміж названих пристроїв є найбільш універсальним? (Комп’ютер, Диктофон, Факс, Принтер, Відеокамера, Калькулятор, Стаціонарний телефон)

Чому ви так вважаєте?

Для чого до комп’ютера приєднують різноманітні пристрої?

 

Вправа «Мозковий штурм»

 

— Зараз кожен з вас має назвати будь-який пристрій комп’ютерата його призначення, але повторюватись не можна.

Тема.  Складові комп’ютера та їх призначення

Мета.

      Сьогодні ми з вами дізнаємося, що ж таке комп’ютер?   З  яких складових він складається?

     Дані знання знадобляться вам у подальшому  житті. Можливо дехто з вас стане  спеціалістом з ІТ технологій,  вчителем інформатики. Так чи інакше кожна освічена людина повинна у часи комп’ютерних технологій володіти цими знаннями.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

(Розповідь вчителя)

Люди здавна створювали різні пристрої для полегшення своєї праці, покращення життя. Довгий час багато вчених намагались винайти пристрої, які могли б виконувати обчислювання та робили це швидше за людину. Із розвитком торгівлі кількість обчислень у житті людини збільшувалось. Спочатку з’явилась рахівниця, пізніше арифмометр, а потім електронно-обчислювальна машинна (ЕОМ), яка використовувалась лише для роботи з числовими даними.

Тоді і виник термін комп’ютер: від лат. Computo– лічу, обчислюю.

З часом комп’ютери вдосконалювались для того, щоб опрацьовувати не лише числові, а й текстові, графічні, звукові та відеодані.

Що ж таке комп’ютер?

 

 Комп’ютер – це електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу.

У наш час комп’ютери використовують для зберігання, опрацювання даних, швидкого пошуку та обміну повідомленнями, тобто як інструмент для автоматизації інформаційних процесів.

Окрім того, керування такими пристроями стало легшим, тому ними могли скористатися навіть ті, чия діяльність не була пов’язана із обчисленнями.

Зазвичай до основних складових персонального комп’ютера відносять: системний блок, монітор, клавіатуру, мишу.

Але існують і інші пристрої, допоміжні.

Якими пристроями користуєтесь вдома ви і ваші батьки?

(Принтер, сканер, звукові колонки …

 

Ці всі пристрої об’єднуються в групи: пристрої введення та виведення, а ще існують пристрої обробки та зберігання даних. Зараз ми їх розглянемо більш детальніше.

Перш за все ми дані вводимо до комп’ютера. Як ви думаєте, які пристрої нам в цьому допомагають?

(мишка, клавіатура, мікрофон, веб-камера, сканер, плотер).

 

Також існують і інші пристрої введення:

(тачпад, геймпад, денспад, мультимедійна дошка, сенсорний екран, джойстик, стилус, фотокамера)

 

Це все пристрої введення.

 

За типом даних, за якими вони працюють, пристрої введення поділяють на пристрої введення текстових  (клавіатура), графічних (сканер, фотокамера, графічний планшет), звукових (мікрофон), відеоданих (відеокамера, веб-камера), Окрему групу складають пристрої для забезпечення управління в різноманітних програмах (миша, тачпад, мультимедійна дошка, сенсорний екран). 

 

Коли ми дані ввели, куди вони потрапили? (в системний блок)

А що ж там? Які пристрої в системному блоці?

 

 

В корпусі системного блока розташовані пристрої опрацювання та зберігання, а саме:

  Процесор, Оперативна пам’ять, Вінчестер (Жорстикий диск)

 

Процесор – головна складова комп’ютера, яка виконує опрацювання даних

Процесор — це «мозок» комп’ютера. Саме процесор керує роботою всіх пристроїв. У ньому відбуваються всі операції, які виконує комп’ютер.

Пам’ять комп’ютера, або, точніше, оперативна пам’ять — це місце для інформації, з якою працює комп’ютер. У пам’яті зберігаються програми, вхідні дані, результати роботи. Після вимкнення комп’ютера інформація з пам’яті зникає. Тому інформацію для зберігання записують на вінчестер, на компакт-диск(лазерний диск).

Вінчестер (інша назва — жорсткий магнітний диск) — місце в комп’ютері, де зберігається вся інформація (музика, фільми, текстові документи тощо).

А які ще пристрої нам допомагають зберігати дані?    (флешки, диски)

До якої групи вони відносяться?       До групи запам’ятовуючих пристроїв.

 

Крім комп’ютера, людина використовує й інші пристрої для роботи з даними: мобільний телефон, диктофон, факс, програвач, калькулятор, фотоапарат, кінокамера, ігрові приставки, навігатори та ін.

 

 

    Отже, коли ми друкуємо текст, то які ми пристрої використовуємо?

Який пристрій нам допомагає вводити текстові дані до комп’ютера? (клавіатура) Це пристрій введення. Далі вони потрапляють до оперативної пам’яті, яка передає їх до процесора. Він їх обробляє і знову передає до оперативної пам’яті, а потім ці дані виводяться на монітор.

 

Пристрої виведення.

 

Монітор відноситься до групи пристроїв виведення. Які ще пристрої можна до неї віднести? (колонки, навушники, принтер, проектор).

 

Розрізняють пристрої виведення  текстових і графічних даних (монітор, принтер), звукових (навушники, звукові колонки), відеоданих (мультимедійні проектори, екранні панелі).

 Певні пристрої можуть виводити як графічні, так і відеодані.

 

Отже, ми з вами вже знаємо, що всі пристрої поділяються на 4 групи, пристрої введення та виведення, пристрої опрацювання та зберігання.

 

 

Фізкультхвилинка

Станемо струнко! Руки в боки!

Пострибаємо, як сороки,

Як сороки-білобоки.

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер як жабенята

Хочем трохи пострибати.

— Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова!

 

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

 

Робота в групах

 

На партах у всіх є картки із зображенням пристроїв, які потрібно згрупувати за певними ознаками. (Пристрої введення, виведення, опрацювання, збереження.)

 

 

Вінчестер

Зовнішній жорсткий диск

Флешка

Оптичний диск

Привід для читання дисків

Карта пам’яті

Монітор

Процесор

Клавіатура

Колонки

Навушники

Принтер

Проектор

Сканер

Мишка

Мікрофон

 

 

Веб-камера

Джойстик

 

Робота за підручником

 

Завдання №1, 4 с. 43

 

Правила ТБ при роботі з комп’ютером

Робота з комп’ютером

Робота з розвивальною грою  «Складові комп’ютера»

 

VI. Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

1. Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5.

Повторити 2 – 3 рази.

 

2. Міцно заплющити очі (рахувати до 3), відкрити їх і подивитись удалечінь (рахувати до 5).

Повторити 2-3 разів.

 

VIІ. Підбиття підсумків уроку

Розгадаємо кросворди:

Системний блок

Клавіатура

Мишка

Рефлексія

Що нового сьогодні дізналися?

Чого навчилися?

Де ви зможете застосувати вивчений матеріал?

Що сподобалось на уроці, а що ні?

Чи виникали труднощі?

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати п.1.4.
  2. Виконати завдання  6*,8 ст.43

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. ЗОШ Жовтянська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корзун Евгений
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кравчук Олена Борисівна
    Дякую, дуже гарна розробка уроку та презентація=)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Воробьёва Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Антипченко Інна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Хабатіліна Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
27939
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку