Розробка інтегрованого уроку з образотворчого мистецтва та природознавства для учнів 3 класу на тему "Птахи нашого краю"

Про матеріал
На цьому уроці учнів навчають формувати різностороннє уявлення про світ птахів, розвивати позитивно-емоційне ставлення до природи рідного краю, бережливе ставлення до всього сущого на Землі.
Перегляд файлу

      Образотворчого мистецтва

                     (3 клас)

Тема. Птахи нашого краю.

Мета: забезпечити цільність сприйняття оточуючої дійсності, формувати різностороннє уявлення про світ птахів, розвивати позитивно-емоційне ставлення до природи рідного краю, бережливе ставлення до всього сущого на Землі.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Комп’ютерне обладнання: Комп’ютер та мультимедійний проектор.

Педагогічні засоби: Педагогічні програмні засоби, адаптовані програмні засоби, електронні енциклопедії, довідники, ресурси мережі Інтернет.

Завдання уроку з використанням ІКТ: Навчати учнів застосовувати комп’ютерну техніку для вирішення навчальних завдань; виробляти навички роботи з інформацією; здійснювати пошук, відбір, опрацювання, аналіз інформації, будувати логічні зв’язки, робити висновки; використовувати комп’ютерну техніку як наочний засіб; використовувати комп’ютерну техніку як засіб контролю.

Функції комп’ютерної техніки: Наочний посібник, тренажер, засіб підвищення пізнавальної активності, засіб діагностики та контролю.

Методика використання ІКТ (використання електронних ресурсів як джерела додаткової інформації, адаптована, авторська ).

Методика викладання: Інформаційно-повідомлюваний, пояснювальний, стимуляційний, спонукальний, проблемний, інструктивний.

Література:

  1. Козуб О. В., Могорита А. І. Фізкультхвилинки та ігри в 1-4 класах. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. - 64 с.
  2. Климова Л.В., Ланіна І.В. Образотворче мистецтво. Плани-конспекти 3 клас. Ранок, 2007.

 

                                                    План уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

IV. Засвоєння нового матеріалу.

V. Практична частина. Малювання птахів.

VI.  Підсумок уроку. Оцінювання робіт.

VII. Домашнє завдання.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Наш урок сьогодні незвичайний. Про що він, ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадки.

  1. Відгадайте, дітки,
    хто має носик — долото?
    Ним комах з кори виймає,
    про здоров'я лісу дбає. (Дятел)(Слайд1)

 

  1. Сіла пташка на дубку,
    Завела своє "ку-ку"!
    Стрепенулись їжачок,
    Заєць і козулі.
    Всіх збудив той голосок,
    Пісенька ... (Зозуля) (Слайд 2)

 

  1. За вікном сніжок,
    Піднялася віхола,
    Але бачу я пташок,
    Що сидять під стріхою:
    Чив-чив-чив, чив-чив-чив.
    Хто співати їх навчив?
    Сірі пташенята ці —
    То, звичайно, ... (Горобці) (Слайд 3)

 

  1. Швидко скрізь цей птах літає,
    Безліч мошок поїдає,
    За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка) (Слайд 4)

 

  1. Відлітають за моря,
    У краї далекі,
    На будинках гнізда в'ють,
    Звуть же їх ...(Лелека) (Слайд 5)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Щоб дізнатися, як одним словом називають цих тварин, складіть його з поданих букв: ХПАТИ (птахи). Отже, ви здогадались, що мова піде в нас про птахів нашого краю. (Слайд 6)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Давайте пригадаємо, що ми знаємо про птахів.
  • Яких птахів називаємо перелітними?
  • Чому вони відлітають?
  • Яких птахів називають зимуючими?
  • Які птахи восени наближаються до людських осель?

 

ІV. Засвоєння нового матеріалу.

  • Чи знаєте ви птахів, які живуть в Україні?
  1. Дрімлюга. Нічний птах. Уночі ловить комах, а вдень спить. Колір та малюнок оперення роблять його непомітним на гілці, опалому листі. У давнину вважали, що дрімлюга своїм широким м'яким дзьобом вночі доїть кіз. Звідси російська назва птаха "козодой".(Слайд 7)
  2. Зозуля. Прилітає посеред весни, відлітає наприкінці літа. Підкидає свої яєчка у гнізда дрібних пташок. Дуже корисна: знищує волохату гусінь, яку ніхто, крім неї і вивільги, не їсть. Часом рятує від шкідників великі ділянки лісу. (Слайд 8)
  3. Жовтобровий вівчарик. Дрібна співоча пташка, дуже схожа на листок дерева чи куща. Живе у світлому лісі з густими кущами. Гніздечко в'є на землі. (Слайд 9)
  4. Сіра куропатка. Усе життя проводить на землі, у заростях бур'янів та чагарників. Рябеньке забарвлення робить її зовсім непомітною серед рослин. (Слайд 10)
  5. Крутиголовка. Родичка дятлів, але не дуже схожа на них. Оперення м'якше, дзьоб менший, тулуб гнучкіший. Ім'я отримала завдяки вмінню лякати ворогів. Витягує голову з дупла, крутить нею і шипить, наче змія. (Слайд 11)
  6. Волове очко. Дуже дрібна пташка із забарвленням темних гілок, сухого коріння та прілого листя, її домівка — купи хмизу, завали дерев, торішні бур'яни, в які вона пірнає і в яких прудко рухається, наче миша. (Слайд 12)

 

V. Практична частина. Малювання птахів.

Малюємо горобчика:

1.  МАЛЮЄМО СІРО-КОРИЧНЕВИЙ СИЛУЕТ РОЗБИШАКИ-ГОРОБЦЯ ( ГОЛОВУ С ТУЛУБОМ). (Слайд 13)

2.  МАЛЮЄМО БІЛЬШ ТЕМНИЙ ХВОСТИК З ФІГУРНИМ ВИРІЗОМ (ПРАПОРЕЦЬ). (Слайд 14)

3.  МАЛЮЄМО  КРИЛЬЦЯ, СХОЖІ НА ЛИСТОЧКИ  ‒ ГОРОБЧИК ЗЛІТАЄ.

4.  ПЕНЗЛИКОМ АБО КОЛЬОРОВИМИ ОЛІВЦЯМИ МАЛЮЄМО  ДЗЬОБ, ОЧІ І КОРОТЕНЬКІ ЛАПКИ. (Слайд 15)

5.  МАЛЮЄМО ПІР’ЯЧКО-РИСОЧКИ : СВІТЛІ НА ТЕМНОМУ (КРИЛЬЦЯ), ТЕМНІ НА СВІТЛОМУ (СПИНКА) (Слайд 16)

6.  МАЛЮЄМО КАЛЮЖУ З БРИЗКАМИ – НАШ ГОРОБЧИК КУПАЄТЬСЯ. (Слайд 17)

Фізкультхвилинка

Гуси-лебеді летіли,
На лужку зеленім сіли,
Посиділи, поклювали, покружляли,
Піднялися, полетіли,
а за парти діти сіли.

Малюємо синичку і снігура:

1.  МАЛЮЄМО ГОЛОВУ С ТУЛУБОМ ПТАШОК ОДНІЄЮ КОНТУРНОЮ ЛІНІЄЮ: СИНИЧКА ТРОШКИ МЕНША, СНІГУР    БІЛЬШИЙ. (Слайд 19)

2.  ПЕРЕДАЄМО ХАРАКТЕРНИЙ ОКРАС ОПЕРІННЯ. (Слайд 20)

3.  ДОДАЄМО ПІР’ЯЧКО-РИСОЧКИ ЧОРНОГО АБО СІРОГО КОЛЬОРУ І МАЛЮЄМО ЗАСНІЖЕНІ ГІЛКИ, НА ЯКИХ СИДЯТЬ НАШІ ПТАШКИ. (Слайд 21)

 

VI. Підсумок уроку. Оцінювання робіт.

(Вчитель оцінює дитячі роботи)

  Діти, ви сьогодні гарно попрацювали на уроці. Що ми можемо на прощання пообіцяти птахам?

1. Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю.

2. Нехай звеселяють природу -
Співають для нас у гаю.

3. Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсяк час
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас.

 

VII. Домашнє завдання

1. Намалювати пташку, яка найбільше сподобалась.
2. Скласти казку про пташку. (Слайд 22)

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
2050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку