Методична розробка інтегрованого уроку
з предмета «Технологія виготовлення та ремонту швейних виробів»
та виробничого навчання професії «Кравець» 2-3 розряду
Пояснення до уроку
Підготовка до уроку розпочинається заздалегідь. Спочатку викладач та майстер вивчають програми предмету «Технологія виготовлення та ремонту швейних виробів» та виробничого навчання, визначають теми, які мають найбільшу кількість міжпредметних зв’язків. Вивчають навчально-методичну та педагогічну літературу щодо методики проведення інтегрованого уроку. Відбирають навчальний матеріал, який необхідно викласти на уроці, ретельно розробляють план та структуру уроку, визначають форми та методи проведення кожного структурного елементу уроку, розподіляють між собою ролі на уроці. Викладач виготовляє інструкційно-технологічні картки та картки-завдання для здобувачів освіти, міні-плакати можливих дефектів, презентацію. Майстер в/н перевіряє справність швейних машин та дотримання вимог безпеки праці. Готує натуральні зразки обробки верхнього зрізу спідниці пришивним поясом, зразки можливих дефектів
Тема № 3: КРВ –3.2.1 Виготовлення спідниці
Тема уроку: «Обробка верхнього зрізу спідниці пришивним поясом»
Мета уроку: Формування в здобувачів освіти первинних умінь та навичок правильно, чітко виконувати прийоми і способи при обробці верхнього зрізу спідниці пришивним поясом згідно з ТУ, вміння користуватись інструментами і пристосуваннями, інструкційними картками. Навчати здобувачів освіти застосовувати набуті теоретичні знання у практичній діяльності, планувати послідовність виконання завдання, раціонального використовувати робочий час.
Розвиток професійного вміння, раціонального мислення, творчості, вміння працювати самостійно, навичок самоконтролю.
Виховання поваги до праці, бережливості, охайності, відповідальності, естетичного смаку, любові до професії; почуття відповідальності за результати колективної праці, взаємопідтримки, об’єктивної оцінки вкладу кожного здобувача освіти у діяльність всього колективу.
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися.
Методична мета: Застосування інноваційних технологій на уроках професійно-теоретичної підготовки та виробничого навчання.
Тип уроку: інтегрований, удосконалення початкових умінь і формування навичок виконання операцій і видів робіт, з використанням ІК та ігрових технологій.
Вид уроку: комбінований, урок вправ, самостійна робота, робота в малих групах.
Матеріально-технічне оснащення уроку:
Міжпредметні зв’язки:
Очікувані результати по закінченню уроку:
Здобувачі освіти повинні знати:
Здобувачі освіти повинні вміти:
Список основної та додаткової літератури:
Хід уроку
1.Організаційна частина
2. Вступний інструктаж
Для роботи на уроці викладач формує три підгрупи, назначає лічильну комісію, знайомить здобувачів освіти з критеріями оцінювання. За правильну відповідь - 2 бала, за доповнення – 1 бал. Для полегшення контролю кожна підгрупа має свій колір. Здобувачі освіти заробляють бали як для команди, так і індивідуально. Члени підгрупи, яка перемогла, отримують додатково по 2 бали.
Для опитування використовується безмашинний метод програмового навчання. Воно ведеться за допомогою карток – завдань (Додаток № 4), які отримує кожна команда. Одночасно завдання висвітлюється на екрані монітора. Відповіді ставляться в картки – відповіді (Додаток № 5), які розміщені на стенді, певним кольором. Можливі доповнення, виправлення від членів іншої команди. Правильність відповідей звіряється з картками – відповідями на моніторі. В процесі опитування здобувачі освіти повторюють технологічну послідовність обробки шлиці, застібки в спідниці, ТУ на обробку цих вузлів, контроль якості, термінологію.
Для мотивації здобувачів освіти, підвищення їх зацікавленості у вивченні матеріалу уроку викладач демонструє спідниці на манекенах, акцентує питання, на яких буде зосереджена основна увага, пропонує здобувачам освіти подивитися слайд-шоу. Творче завдання підготувала учениця групи.
Слово викладача. Подивившись цю презентацію, чи зрозуміли ви, яку цікаву професію обрали? Адже тут широке поле для творчості, ви завжди зможете втілити свої фантазії в життя. Завдяки професії кравця ви будете виглядати модно, красиво, елегантно, і всю цю красу ви зможете створити власними руками.
Поясні вироби по лінії талії обробляють різними способами. Широко застосовують пришивний пояс, еластичну та корсажну тасьму. Вибір способу обробки залежить від фасону виробу та властивостей тканини. Сьогодні ми будемо обробляти верхній зріз спідниці пришивним поясом. Пояс для спідниці викроюють за напрямком нитки основи. Він може складатися із двох частин по ширині (пояс і підпояс) або з частин по довжині (шов зшивання пояса має збігатися із боковим швом спідниці).
Обробити верхній зріз спідниці пришивним поясом можна настрочним, накладним та зшивним способами.
Майстер роздає учням комплекти інструкційно-технологічних карток «Обробка верхнього зрізу спідниці» (Додаток № 5). Для більшої ефективності пояснення теми демонструються зразки послідовної обробки вузла, слайди, на яких показана послідовність виконання операцій обробки даного вузла.
Слово викладача.
Обробка пояса настрочним швом.
Дублюють пояс клейовою стрічкою. Для цього накладають клейову стрічку на виворіт пояса та з’єднують з поясом за допомогою праски. Обшивають кінці пояса з боку нижнього пояса, ширина шва 0,5-0,7см. Припуски тканини у кутах підрізають, залишаючи 0,2 см. до строчки Кінці пояса вивертають, розпрямивши кути і шви. Припрасовують кінці пояса і запрасовують пояс по довжині збоку нижнього пояса, відтягуючи по нижньому зрізу і спрасовуючи по згину. Прикладають нижній пояс лицьовим боком до виворітнього боку спідниці. Приметують та пришивають пояс до верхнього зрізу спідниці з боку пояса, ширина шва – 1,0 см. Запрасовують припуск на шов у бік пояса, на спеціальній колодці. Заметують зріз верхнього пояса прямими стібками, ширина шва-0,8см. Настрочуть підігнутий край верхнього пояса на відстані 0,1 см. від підігнутого краю так, щоб він закрив шов пришивання нижнього пояса.Припрасовують пояс з боку нижнього пояса через вологий пропрасувальник. Перевіряють якість обробки.
Пояснення теми відбувається із активним залученням здобувачів освіти до діалогу.
Питання до здобувачів освіти:
Перед практичним показом здобувачі освіти повторюють правила безпеки праці при виконанні ручних, машинних і прасувальних робіт, правила регулювання машини.
Питання до здобувачів освіти:
Практичний показ майстром прийомів обробки з коментуванням кожної дії.
Майстер повідомляє про методи самоконтролю якості при виконанні завдання та попередження виникнення дефектів.
Слово викладача.
Обробка пояса настрочним швом з відкритим зрізом.
Алгоритм обробки пояса настрочним швом з відкритим зрізом ми будемо пояснювати разом з вами, використовуючи інструкційні картки та зразки послідовної обробки.
Викладач спонукає здобувачів освіти до активного пригадування, на яке орієнтує з допомогою навідних запитань, підказок, окремих нагадувань.
Під час практичного показу майстер пропонує здобувачам освіти відтворити операції заготовки пояса, його ВТО , обметування, пришивання та настрочування. Майстер скеровує дії здобувачів освіти, допомагає, пропонує самостійно зробити контроль якості.
Слово викладача.
Обробка пояса накладним швом.
Алгоритм обробки пояса накладним швом ви будете пояснювати самі, використовуючи графічне зображення вузлів в інструкційних картках (Додаток №5).
Викладач допомагає здобувачам освіти читати схеми, задає навідні запитання, коректує відповіді.
Слово викладача. А зараз подивіться відеоролик, який знято на швейній фабриці «Леся» - обробка пояса накладним швом з допомогою пристосувань малої механізації і після практичного показу дайте відповідь на запитання: «В чому перевага застосування засобів малої механізації?»
Під час практичного показу майстер пропонує здобувачам освіти відтворити операції заметування та приметування пояса, практично показує процес настрочування .
Після практичного показу майстер пропонує учням охарактеризувати дефекти, які можуть виникнути при обробці пояса (Додаток №6). Слайди з дефектами – на екрані монітора.
Слово викладача. Питання до здобувачів освіти:
(1. Полегшення обробки виробів, або зменшення трудомісткості;
2. Скорочення ручної праці, а значить зниження собівартості швейних виробів;
3. Скорочення терміну обробки виробів, тобто підвищення продуктивності праці;
4. Покращення якості виробів;
5. Раціональне використання енергоресурсів. )
Слово викладача.
Для закріплення нового матеріалу проводиться інтерактивна гра «Доміно»
(Додатки № 6). Для її проведення викладач роздає здобувачам освіти комплекти завдань і відповідей. Одночасно завдання показуються на екрані монітора. Правильність відповідей звіряється за допомогою ПК.
Після закріплення нового матеріалу майстер повідомляє здобувачам освіти завдання на урок, час на виконання, робить аналіз їх діяльності у процесі уроку.
Викладач виставляє оцінки і видає домашнє завдання: заповнити інструкційну картку обробки верхнього зрізу спідниці поясом накладним швом згідно графічного зображення вузлів (Додаток №7).
3. Поточний інструктаж.
4. Заключний інструктаж.