|
Заняття для дітей старшого дошкільного віку
|
Тема програми: |
грамота
|
Тема заняття: |
«Заняття-казка – «Ріпка»
|
Вид заняття:
|
групове (повідомлення нової інформації, закріплення раніше засвоєних знань та отриманих умінь)
|
Мета заняття: |
навчальна: узагальнити знання дітей про діяльність сільських працівників-фермерів, фермерське господарство. Закріплювати знання дітей про звук, слово, речення; уміння складати речення із заданим словом, слово із заданим звуком, ділити слова на склади та робити звуковий аналіз слів. розвиваюча: розвивати уважність, зорову пам'ять, логічне мислення, вміння застосовувати свої знання на практиці. виховна: виховувати повагу до праці людей, ініціативу, готовність прийти на допомогу.
|
Попередня робота: |
трактування понять звук, слово, речення. Поділ слів на склади, робота над звуковим аналізом слів, розгадування ребусів.
|
Обладнання: |
відеоматеріал по казці «Ріпка», про професію фермер, вправа «Відгадай слово», гра «Зашифровані слова» та «Зміни букву У», ребуси та пазли для викладання вивчених літер.
|
|
Хід заняття |
|
|
Вихователь: |
Гості наші вмостилися,
|
Вихователь: |
Сьогодні діти у нас з вами незвичне заняття-казка з грамоти. І тому на занятті ви всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими. А ось до якої казки ми потрапимо ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
|
|
|
Вихователь: |
Діти, а от мені цікаво, чи знаєте ви ким працює дідусь в казці «Ріпка»? (діти роблять свої припущення). Вихователь підводить їх до думки, що це фермер. А хто ж такий фермер? (діти міркують). Фермер – це власник чи орендар земельних угідь, який веде своє господарство сім'єю або з використанням найманої робочої сили. Здійснює виробництво, переробку і реалізацію сільськогосподарської продукції. З давніх часів люди почали вирощувати рослини. З часом вони навчилися виводити нові сорти та види, які були набагато краще. Фермеру потрібно багато знати про рослини, щоб вірно доглядати за ними. Він повинен бути наполегливим, уважним, і дуже відповідальним. Ось послухайте вірш про фермера.
|
|
Вихователь читає вірш"Фермер" (В. Паронова)
|
|
От в кого тяжка робота, аж чоло блищить від поту! |
|
До уваги дітей пропонується розглянути слайд із картинками, де зображена робота фермера. Вихователь проводить з дітьми бесіду за кожною картинкою. Потім діти розглядають слайд із зображенням знаряддя праці фермера.
|
Вихователь: |
Ну ось, з роботою фермера ми ознайомилися, прийшла черга послухати казку (вихователь починає розповідати казку, слова якої підтверджуються картинкою).
|
Вихователь: |
Посадив Дід Ріпку
Ось тобі наказ такий: виконай мої завдання
|
Вихователь: |
Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання? Дідусь попросив щоб ви склали про нього речення. (Діти придумують речення). Давайте пригадаємо з чого складаються речення? (зі слів). А слова з чого складаються? (із звуків). Давайте пригадаємо які бувають звуки ? (голосні, приголосні, тверді та м’які).
|
Вихователь: |
Щось Ріпка міцно сидить! |
|
Вихователь проводить ігрову вправу «Відгадай слово». У дітей на столі аркуш з малюнками. Потрібно визначити перший звук в назві кожного малюнка і прочитати слово. Зразок слова «РІПКА» |
Вихователь: |
Ой, втомилися, не можуть.
Внучка! Виручай! Бабці з дідом допомагай!
|
|
Проводиться гра «Зашифровані слова». На екрані зображено набір слів, а під ними цифри від 1 до 10. У дітей на столах аркуш із зображенням цифр. Потрібно знайти і написати літери, що відповідають цифрам на екрані
|
|
Вихователь проводить фізкультхвилинку |
|
1. Вже город копають люди (діти присідають –піднімаються) 2. Йде робота на селі (розводять руками)
3. Тож і ми копати будем в себе грядочки малі (по черзі високо піднімають ноги зігнуті в колінах, руки на поясі) |
|
Після фізкультхвтлинки діти сідають на свої місця
|
Вихователь: |
Ой, втомилися, не можуть.
Діти, час даремно не тягніть, Жучці теж допоможіть.
|
|
Вихователь разом з дітьми проводить гру «Заміни букву на У».
|
Вихователь: |
А зараз за порядком фіззарядка для оченят (діти тільки очима слідкують на екрані за рухомою картинкою
|
Вихователь: |
Ой, втомилися, не можуть. |
|
Діти разом з вихователем розшифровують «Ребуси»
|
Вихователь: |
Ой, втомилися, не можуть.
Мишка, мишка, поспішай швидше нам допомагай! |
|
Проводиться дидактична гра «Допоможи дідусю-фермеру» (дідусь такий заклопотаний городніми справами, що не встиг розсортувати врожай для продажу. Дітям пропонується розділити врожай на овочі та фрукти і розкласти у відповідні кошики – овочі у корзинку із синьою стрічкою, фрукти – із червоною).
|
|
|
Вихователь: |
Ось робота закипіла,
|
Вихователь: |
В казці діти побували, |