Розробка інтегрованого заняття-казки "Ріпка" з грамоти та професійної орієнтації

Про матеріал
Матеріал спрямований на професійну орієнтацію дошкільника. Ця розробка ознайомить дітей з професією фермера, узагальнить знання дітей про діяльність сільських працівників. А презентаційний матеріал до розробки, з цікавими інтерактивними іграми та завданнями, дозволить малечі цікаво провести провести час на занятті.
Перегляд файлу

 

Заняття

для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема програми:

грамота

 

Тема заняття:

«Заняття-казка – «Ріпка»

 

Вид заняття:

 

групове (повідомлення нової інформації, закріплення раніше засвоєних знань та отриманих умінь)

 

Мета заняття:

навчальна: узагальнити знання дітей про діяльність сільських працівників-фермерів, фермерське господарство. Закріплювати  знання   дітей  про  звук,  слово, речення; уміння  складати  речення  із  заданим  словом, слово із  заданим  звуком, ділити  слова  на  склади  та  робити  звуковий  аналіз  слів.

розвиваюча: розвивати уважність, зорову пам'ять, логічне мислення, вміння застосовувати свої знання на практиці.

виховна: виховувати повагу до праці людей, ініціативу, готовність прийти на допомогу.

 

Попередня робота:

трактування  понять звук, слово, речення. Поділ слів на склади, робота над звуковим аналізом слів, розгадування ребусів.

 

Обладнання:

відеоматеріал по казці «Ріпка», про професію фермер, вправа «Відгадай слово», гра «Зашифровані слова» та «Зміни букву У», ребуси та пазли для викладання вивчених літер.

 

 

Хід  заняття
 

 

  1. Організаційна частина

Вихователь: 

Гості наші вмостилися,
Діти їх роздивилися.
Привіталися, усміхнулися
І до мене повернулися.

 

Вихователь:

Сьогодні діти у нас з вами незвичне заняття-казка з грамоти. І тому на занятті ви всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими. А ось до якої казки ми потрапимо ви дізнаєтесь відгадавши загадку.


На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?  (Ріпка) 

 

 

  1. Основна частина

Вихователь:

Діти, а от мені цікаво, чи знаєте ви ким працює дідусь в казці «Ріпка»? (діти роблять свої припущення). Вихователь підводить їх до думки, що це фермер. А хто ж такий фермер? (діти міркують).

Фермер – це власник чи орендар земельних угідь, який веде своє господарство сім'єю  або з використанням найманої робочої сили. Здійснює  виробництво, переробку і реалізацію сільськогосподарської продукції. З давніх часів люди почали вирощувати рослини. З часом вони навчилися виводити нові сорти та види, які були набагато краще. Фермеру потрібно багато знати про рослини, щоб вірно доглядати за ними. Він повинен бути наполегливим, уважним, і дуже відповідальним. Ось послухайте вірш про фермера.

 

 

Вихователь читає вірш"Фермер" (В. Паронова)

 

 

От в кого тяжка робота, аж чоло блищить від поту!
Рано-вранці він встає, поле огляда своє.
Там вирує колоситься золота густа пшениця.
Є садок, город і ферма і працює він уперто.
Має трактори сучасні, і комбайни першокласні.
На землі господарює і з тобою нас годує.
 

 

До уваги дітей пропонується розглянути слайд із картинками, де зображена робота фермера. Вихователь проводить з дітьми бесіду за кожною картинкою. Потім діти розглядають слайд із зображенням знаряддя праці фермера.

 

Вихователь:

Ну ось, з роботою фермера ми ознайомилися, прийшла черга послухати казку (вихователь починає розповідати казку, слова якої підтверджуються картинкою).

 

Вихователь:

Посадив Дід Ріпку
Виросла вона швидко
Дід за Ріпку тягне-тягне, піт струменем з чола біжить:
А Ріпка раптом говорить - витягнути мене не так просто!

Ось тобі наказ такий: виконай мої завдання
І можливо ти тоді кашу з ріпки поїси.

 

Вихователь:

Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання? Дідусь попросив  щоб  ви   склали  про  нього   речення. (Діти придумують речення). Давайте пригадаємо  з  чого  складаються  речення? (зі слів). А слова з чого складаються?

(із звуків). Давайте  пригадаємо  які  бувають  звуки ? (голосні, приголосні, тверді  та  м’які).

 

Вихователь:

Щось Ріпка міцно сидить!
Швидше кличе бабку дід.
Бабка, мерщій біжи,
Ріпку витягти допоможи.
Час друзі мої, не тягніть, а Бабі з Дідом допоможіть.
 

 

Вихователь проводить ігрову вправу «Відгадай слово». У дітей на столі аркуш з малюнками. Потрібно визначити перший звук в назві кожного малюнка і прочитати слово. Зразок слова «РІПКА»

Вихователь:

Ой, втомилися, не можуть.
Може внучка допоможе.

Внучка! Виручай! Бабці з дідом допомагай!
Витягти ріпку не так то й просто!
Поруч з Бабусею сідай, та завдання моє читай.
І з цим завданням діти, нам потрібно впоратися!

 

 

Проводиться гра «Зашифровані слова». На екрані зображено набір слів, а під ними цифри від 1 до 10. У дітей на столах аркуш із зображенням цифр. Потрібно знайти і написати літери, що відповідають цифрам на екрані

 

 

Вихователь проводить фізкультхвилинку
 

 

1. Вже город копають люди (діти присідають –піднімаються)      

2. Йде робота на селі (розводять руками) 

3. Тож і ми копати будем в себе грядочки малі (по черзі високо піднімають ноги зігнуті в колінах, руки на поясі)
                   

 

Після фізкультхвтлинки діти сідають на свої місця

 

Вихователь:

Ой, втомилися, не можуть.
Може Жучка допоможе?
Жучка, поспішай, швидше нам допомагай!

 

Діти, час даремно не тягніть, Жучці теж допоможіть.

 

 

Вихователь разом з дітьми проводить гру

«Заміни букву на У».

 

Вихователь:

А зараз за порядком фіззарядка для оченят (діти тільки очима слідкують на екрані за рухомою картинкою

 

Вихователь:

Ой, втомилися, не можуть.
Може кішка допоможе?
Мурка, Мурка, поспішай швидше нам допомагай!

 

Діти разом з вихователем розшифровують «Ребуси»

 

Вихователь:

Ой, втомилися, не можуть.
Може мишка допоможе?

Мишка, мишка, поспішай швидше нам допомагай!
Діти, часу не втрачайте, всім героям помагайте!
 

 

Проводиться дидактична гра «Допоможи дідусю-фермеру»

(дідусь такий заклопотаний городніми справами, що не встиг розсортувати врожай для продажу. Дітям пропонується розділити врожай на овочі та фрукти

і  розкласти у відповідні кошики – овочі у корзинку із синьою стрічкою, фрукти – із червоною).

 

 

  1.  Підведення підсумків

 

Вихователь:

Ось робота закипіла,
Разом всі взялись за діло
Дід та бабка, внучка й Жучка,
Кішка й мишка встали в ряд.
Один за одного вхопились,
Піднатужились, і все – 
Ріпка із землі повзе!

 

Вихователь:

В казці діти побували,
Дуже гарно працювали.
А тепер скажіть, будь ласка,
Чи сподобалася казка?

 

doc
Додано
12 березня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку