Розробка івент заходу: Кулінарія, як мистецтво

Про матеріал
Розробка може бути використана для проведення виховного заходу, до Міжнародного дня кухаря та кулінара. Мотивує учнів до обраної професії)
Перегляд файлу

ДНЗ «Київське обласне вище професійне училище харчових технологій та ресторанного сервісу»

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ КУХАРЯ І КУЛІНАРА

 

C:\Users\ROZUMNIKI\Desktop\images.jpg

Розробила:

викладач спецдисциплін

Людмила РЕВА

 

 

 

м. Київ 2023 р.

АНОТАЦІЯ

 

Вибір професії - це друге народження людини. Від того, наскільки правильно вибраний життєвий шлях, залежить суспільна цінність людини, її місце серед людей, задоволеність роботою, фізичне та нервово – психічне здоров’я, радість і щастя.  Одним із основних щасливих моментів людини кайфувати від роботи, насолоджуватись життям та бути конкурентно спроможними. Потрібно не боятися зробити крок у своє майбутнє і одного ранку ти прокинешся з думкою: «Моя робота мене чіпляє. Я зробив це! Я знайшов себе».

Дана методична розробка містить матеріали проведення конкурсу до Міжнародного дня кухаря, серед учнів І курсу, що отримують кваліфікацію  «Кухар».

Рекомендується для організації та проведення внутрішньоучилищних конкурсів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

І . ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.1 Основні завдання позаурочної роботи ……………………………………3

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

2.1 Конкурс – ефективна форма творчої діяльності учнів ….. ………......... 5

2.2 Кухар – професія важлива ………………………………………… ……..7

2.3 Сценарій виховного заходу ……………………………………………… 8

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

3.1Висновки……………………………………………………………………14

IV. ЛІТЕРАТУРА…………………………………………………………….. 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.1 Основні завдання позаурочної роботи.

У Концепції професійної освіти України в якості пріоритетних напрямів

позначений перехід до нових освітніх стандартів. Замість простої передачі знань, умінь і навичок від педагога до учня сьогодні потрібен розвиток здатності учня самостійно ставити навчальні цілі, проектувати шляхи їх реалізації, контролювати і оцінювати свої досягнення, працювати з різними джерелами інформації, оцінювати їх і на цій основі формулювати власну думку, судження, оцінку.

Природно, що якість знань, умінь та навичок учнів, глибина їх світогляду,

формування нахилів до певних видів праці і професій, що їх вони набувають в

професійно-технічних навчальних закладах, визначаються, насамперед,   ефективністю уроків. Проте урочний час суворо обмежений, він узгоджений з

навчальною програмою, відступ від якої практично неможливий. Тому певну

частину завдань підготовки фахівців слід розв’язувати в позаурочний час через

інші заходи, заняття тощо [1].

До проблеми організації позаурочної діяльності учнів зверталися у своїх

працях і пошуках такі видатні науковці як І. Бех, Г. Костюк, А. Макаренко,

К. Ушинський та ін.; удосконалення навчально-виховного процесу в професійно-

технічних навчальних закладах В.Ф. Башарін, В.Ф. Боярчук, Л.А. Волович, О.С.

Дубинчук, М.І. Думченко, К.П. Катханов, А.О. Кирсанов, О.М. Новиков, П.М.

Новиков, В.І. Паламарчук, В.А. Скакун, Г.М. Цибульська та ін.

1.2 Професійні тижні кулінарних професій один з пріоритетних напрямків

позаурочної діяльності в ЗП(ПТ)О.

 Цикл заходів, проведених в рамках професійного тижня кулінарних професій, спрямований на поглиблення взаємозв’язків між теоретичними знаннями та виробничим навчанням і можливих шляхів їх вдосконалення.

Тижні професій інтегрують всі предмети професійної і загальноосвітньої підготовки, несуть в собі потужний енергетичний заряд, а головне, об’єднують

учнів і першого, і другого, і третього років навчання. Передбачається активна

участь і взаємодія всіх майстрів виробничого навчання та викладачів професії.

В.О.Сухомлинський вбачав одне з головних завдань навчання в тому, щоб кожен крок до знань був гордим злетом птаха, а не стомленою ходою знесиленого мандрівника, який ледь тягне за спиною важку ношу”. А тижні професій відкривають перед педагогічними працівниками та учнями можливість такого злету.

Учні активніше беруть участь у масових заходах, починають краще

готуватися до уроків, більше цікавляться новинками своєї професії, а викладачі

та майстри виробничого навчання відчувають креативність, професійне

зростання й духовну реалізацію.

 


ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

2.1 Конкурс – ефективна форма творчої діяльності учнів.

Конкурсом вважається процес визначення найкращого претендента на перемогу (конкурсанта), або найкращих претендентів на перемогу (конкурсантів) у відповідності з правилами (умовами), визначеними перед початком проведення конкурсу.

Конкурси різного роду часто використовуються для мотивації. Їхня мета –

підвищити мотивацію і примусити учасників конкурсу мобілізуватися за рахунок азарту, викликаного змаганням.

Визначення переможців здійснюється шляхом «якісного дослідження»

(експертизи) та «кількісного дослідження» (голосування). При якісному дослідженні конкурсанти оцінюються членами журі, суддівською колегією, групою або групами спеціально уповноважених осіб, які здатні професійно і об’єктивно оцінити якісні характеристики конкурсантів за визначеними критеріями. Визначення переможців відбувається шляхом сумування оцінок, які були надані конкурсанту від кожного члена журі, і виявлення учасників конкурсу з найбільшою кількістю балів.

Висока майстерність у набутій професії дозволяє учню системи професійної освіти бути конкурентоспроможним на ринку праці. Професіоналізм забезпечує високу професійну мобільність, здатність оперативно освоювати нововведення і швидко адаптуватися до мінливих умов виробництва, здатність самостійно обирати сферу діяльності, приймати відповідальні рішення і забезпечувати саморегуляцію поведінки. З метою підвищення якості професійної освіти, вдосконалення форм, методів, обміну досвідом проводяться різні конкурси для визначення кращого за професією.

Конкурси є однією з ефективних форм стимулювання потреби в оновленні

професійних знань, творчому пошуку, удосконаленні навичок професійної

діяльності. Це створює творчу атмосферу, забезпечує можливість не тільки

виявляти фахові знання, професійну компетентність, а й загальну ерудицію,

ділові якості особистості.

2.2 Кухар - професія важлива.

Кухар — одна з найдавніших і вічно сучасна професія. Люди впродовж всього свого життя три рази на добу віддають себе у владу представників однієї з самих стародавніх професій на землі — кулінарної. Добрий кухар цінується у всі часи і у всіх народів. Професія кухаря надзвичайна – творча і водночас дуже відповідальна, важка і неймовірно цікава. Хтось мріє про неї з дитинства, а хтось обирає вже в дорослому житті. Як би там не було, але в професії кухаря є чому щиро дивуватися.

Про кухарів, їх мистецтво складають прислів’я і приказки, розповідають легенди.

Кухар – це в першу чергу творець. Творець  прекрасного, смачного, привабливого.

Кухар – це винахідник, який все життя перебуває в пошуку для того щоб творити.

Послуги харчування одночасно є найважливішою складовою потребою будь – якої людини.

На перший погляд нічого мудрованого в кулінарній професії немає. Багато кому здається, що професія – неважка, вивчати в ній нічого: звари, підсмаж, подай — чи велика наука? Виявляється велика. І чим більше вивчаємо технологію, придивляємося на практиці до роботи кухарів, тим ясніше розуміємо, що бути кухарем нелегко, але захоплююче і відповідально.  Від нашої роботи залежить праця, відпочинок, навчання, здоров’я практично всіх  людей.

Кухар розрізняє всі відтінки смаку і запахів, володіє  особливою рухливістю рук і пальців.  На стіл страву кухар  подає красиво, тому кожний кухар — трохи художник. Готова страва — завжди унікальний, неповторний натюрморт.

Всі, хто присвятив свою долю професії «Кухар» вміють робити чудеса, знають секрети виробництва і ніколи не  шкодують про те, що обрали саме цю таку потрібну людям професію.

Притча про професію кухара: Чому учень повернувся?

Зібралися якось філософи і засперечалися, яка професія важливіша.

Один сказав:

- Учитель — найпотрібніший. Без освіти прогрес зупиниться.

- Без будівельників людині ніде буде сховатися, і людство позбудеться прекрасних будівель, - заявив другий філософ.

- Музиканти, художники і поети роблять наше життя особливим. Мистецтво відрізняє людину від тварин, - вигукнув третій філософ.

Тут у розмову втрутився учень і одночасно слуга господаря будинку.

- Вельмишановні вчені, ви забули про професію кухара.

- Тобі заборонено втручатися в нашу бесіду. Кухарська справа — не мистецтво. Іди готуй обід, - розсердився господар. Учень мовчки вийшов з кімнати.

У цей день обіду філософи не дочекалися, учень зник. Довелося господареві самому готувати обід. На жаль, після їжі філософи відчули себе погано і розійшлися по домівках. Господар знайшов іншого слугу. Минув час, і філософ - господар будинку, помітив, що друзі перестали його відвідувати, а сам він після їжі не здатний був міркувати. Подумав філософ, а потім звільнив нового кухара і послав колишньому учневі записку з однією фразою: Кухарська справа — не ремесло, а мистецтво.

Незабаром вчені мужі знову стали збиратися в будинку філософа.

Обговорення переривалося тільки смачним обідом, який готував учень.

- Кухарська справа — не ремесло, а мистецтво, - кожен раз зазначав господар після обіду.

2.3 СЦЕНАРІЙ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

Тема: «Кулінарія, як мистецтво»

Мета:

навчальна: престиж обраної професії; сприяти підготовці конкурентноспроможних, висококваліфікованих робітників, які прагнуть до подальшого професійного зростання;

розвивальна: розвивати інтерес до професії, сприяти формуванню позитивної мотивації на саморозвиток, самовдосконалення. Створення ситуації успіху кожному, кого навчають, розвиток творчих здібностей;

виховна: виховувати інтерес до своєї професії, організованість, дисциплінованість в роботі, вміння працювати в команді, згуртованість колективу, комунікативність.

Форма проведення: конкурс.

Час проведення: 1 год.

Місце проведення: 42 кабінет.

Учасники конкурсу: учні І та ІІ курсів, які навчаються професії «Кухар».

Хід конкурсу

Ведучий.

Сьогодні свято - Міжнародний день кухара! Щорічно 20 жовтня кулінари всього світу відзначають своє професійне свято, Міжнародний день кухаря та кулінара, який був заснований конгресом Всесвітньої асоціації кулінарних співтовариств в 2004 році.

  У цей день по всьому світу проводяться семінари та конференції, на яких кулінари діляться досвідом і представляють колегам гастрономічні новинки. У багатьох ресторанах влаштовують різні акції, приурочені до свята. Знамениті кухарі проводять майстер-класи для тих, хто бажає вдосконалити свої навички в приготуванні страв.

Вітаю найсмачнішу професію зі святом! Нехай ваші вишукані кулінарні шедеври високо цінують і з'їдають за хвилину. Нехай життя буде таким же різнобічним і яскравим, як кількість смаків і спецій. Нехай робота, крім високої оплати, приносить колосальне задоволення і реалізацію своїх талантів і здібностей!

Ведучий.

Ми зібрались сьогодні  тут, щоб з’ясувати важливість професії потрібної усім. Немає такого місця на Землі, де люди не користувалися б послугами кулінарів. Професій на землі, що зірок на небі, але ми вибрали одну з кращих – професію КУХАРЯ - звичайну, скромну і непомітну.

Професія кухар розвивалася разом з цивілізацією. Перші страви виглядали як обпалені на відкритому вогні напівсирі шматки м’яса або риби.

Могутня середньовічна Європа високо цінувала своїх кухарів. У Франції кухарями вищих рангів ставали лише знатні люди. У Німеччині з 1291 року шеф-

кухар був однією з чотирьох найважливіших фігур при дворі.

Ведуча.

В Україні приготування їжі довгій час було справою суто сімейною. Відала

нею, зазвичай, найстарша за віком жінка в княжій сім’ї. Професійні кухарі вперше з’явилися при дворах, а потім вже в монастирських трапезних.

Цікаві факти, які наводять на роздуми.

  • Білий кухарський ковпак з’явився лише у 18 столітті за наказом англійського короля Георга II. Просто монарху набридло виловлювати зі страв волосся свого улюбленого кухаря.
  • У Стародавньому Римі відбувалися повстання кухарів, представники цієї професії брали під контроль цілі міста.
  • В японських ресторанах жінки не допускаються до приготування суші і десертів, через те, що температура їх рук на 2 0С вища, ніж у чоловіків.
  • Куліна — так звали десяту музу — покровительку кухарської справи в Стародавньому Римі.
  • Помічник повара, повар, старший в зміні, су-шеф, шеф-кухар, ресторатор (власник власного ресторанного бізнесу) — це стандартний кар’єрний шлях кухаря, який в середньому займає 7-10 років.
  • Основу робочого дня кухаря становить: миття, чистка, нарізки, маринування, відварювання та підготовка продуктів в різний спосіб. Адже 98% будь-якої страви — це заготовки, приготування яких займає години.
  • Вже в ІІІ столітті до н.е. у Римі існували кулінарні школи. Як свідчили давньоримські історики, у цей період чи не кожна освічена людина була кухарем. Займатися приготуванням страв вважалось модною та почесною справою.

УЧЕНЬ

Мов чарівник у білім ковпаку,

У бездоганно чистім фартушку,

Чаклує кухар над своїми казанками –

І ось шедевр готовий перед нами.

Чекають Вас борщі і юшки,

Духмяні з часником пампушки,

Галушки і вареники в сметані,

Солона рибка, раки непогані.

Свиняча голова до хріну

І локшина на переміну.

А ще з підливою індик

Із маком медовий шулик,

Сластьони, коржики, стовпці,

Пухкі з кав’яром буханці,

Всі ласощі, які б Ви їли

І пиріжки пшеничні білі.

Різноманітнії салати

У нас могли б Ви замовляти,

А на закуску ще куліш і каша,

Словом, вся українська кухня наша.

Слідкувати за ходом наших конкурсів буде вельмишановне журі у складі:

  1. Заступник директора з ВР - Шудьгіна Катерина Борисівна.
  2. Практичний психолог – Войцехівська Юлія Борисівна.
  3.  Викладач спец предметів – Куба Олена Миколаївна.

УЧЕНЬ

Майбутній кухар-добрий він по суті

Людина зла не стане до плити

І чисті в нього помисли і руки

Натхненно він прямує до мети.

Він мрійник – а тепер їх дуже мало

Він кулінар творець. Він фантазер.

Художник він, бо це мистецька справа

З далеких тих часів і до тепер.

Він музикант – на кухні як по нотам

Все закипає, піниться, шкварчить.

Ні він не геній, він звичайній кухар.

Так просто ця професія звучить.

Науку він поєднує з шаманством

Весь день ворожить десь коло плити,

Під дзвін тарілок, як під звуки маршу,

Велить він страву до гостей нести.

Він все сказав, Він не чекає дяки

Він творить для людей і від душі

Працює не лише за для подяки,

І всі його творіння як вірші.

Я знаю, що древніші з книг на світі

Це товсті звитки кулінарних книг

Нехай твердять про вічність літописці

А я б найперше в вічності зберіг

Чарівну прозу про мистецтво їжі

Про таємниці кулінарних всіх доріг.

 

Кулінарія – це мистецтво приготування їжі. Учні з великим задоволенням

вивчають сучасні і стародавні страви. Вони невтомно працюють не тільки на

уроках теоретичного навчання, а й  оволодівають професією, розвивають свої 

практичні навики, творчі здібності, бажання та уміння на уроках виробничого

навчання.  Довести теорему «Кулінарія - це мистецтво» ми попросимо учнів груп.

Запрошуємо  по 4 представник з кожної групи.

Ведуча.

Доведення теореми ми пропонуємо за допомогою  конкурсу «Кращий кулінарний ерудит». Умова цього конкурсу – задається запитання, яка команда

швидше знаходить відповідь – та і відповідає першою. У разі неправильної

відповіді право відповісти надається команді-супернику. Одне питання – один

бал.

Буває і солодким, і гірким.  (Перець)

 Овоч, плоди якого найбільші поміж овочами. (Гарбуз)

Овоч, в якому багато вітаміну А. (Морква)

Густа, солодка, дуже корисна маса солодка на смак не має терміну придатності?  (Мед)

В’ялений виноград це?( Родзинки)

Як називається спеціальна підставка для відпуску яєць, зварених «в мішечок» або напіврідких?  (Пашотниця)

Молочна яєчня. (Омлет)

Овоч-букет. (Цвітна капуста)

Земляна груша. (Топінамбур)

Рекорди і незвичайні факти зі світу вареників.

В 19 ст. в Україні були ласощі варениками розміром 30 - 40 см. Цей факт був відбитий і в знаменитій повісті Гоголя «Вій» - по хуторах можна їсти галушки, сир, сметану і вареники величиною з капелюх.

«Золотий вареник» – це спеціальний нагрудний знак для кращих кулінарів і кондитерів України (знаки вручаються за підсумками щорічного відкритого конкурсу).

Вища нагорода була заснована в 1999 році.  З 2000 року вручається по сім таких знаків у різних номінаціях. Перший власник знаку – Олександр Генріхович Звенигородський.

Перший в Україні пам’ятник варенику з’явився у Черкасах в 2006 році, наразі його вже, на жаль, демонтували. Скульптура зображувала козака Мамая, який їсть вареники. За його спиною розмістили величезний вареник у вигляді півмісяця. Автором пам’ятника однієї з найвідоміших українських страв виступив заслужений художник України Іван Фізер. Висота керамічного

Провінція Альберта, Канада. На центральній площі містечка Глендон у канадській провінції Альберта поставлений пам’ятник варенику. Скам’янілий кулінарний шедевр має висоту 9 метрів і важить 2700 кг.

Пам’ятник варенику встановлений у Глендоні неспроста. Це офіційний символ цього міста.

Пам'ятник варенику (Полтава) — пам'ятник у місті Полтава, Україна.

Пам'ятник варенику (Синьки) – пам'ятник у селі Синьки Кіровоградської області, Україна.

Відомий єврейський поет і композитор Саул Черніхівський, українець, 19 початок 20 ст. написав у Гейдельбурзі музичну ідилію «Вареники».

Найнезвичайнішим рецептом приготування вареників є начинка з папороті.

КОНКУРС зашифровані слова, потрібно розшифрувати вислови, користуючись алфавітом. Хто першим справився із завданням, той і переміг.

 

 

 

КОНКУРС «Вгадай- НО!»

Поки команди готуються, оголошую конкурс для глядачів під назвою «Вгадай-но!». Запрошуються бажаючі, їм зав'язують очі і вони на дотик, запах повинні визначити різні сорти круп і спецій.

Надаю слово журі.

КОНКУРС «ЧОРНА СКРИНЬКА»

Наступний конкурс «Чорна скринька». У цьому чорному ящику знаходиться написана на картці назва страви (картопля «пай», картопляники, картопля «Герцогиня»), яку треба відгадати, задаючи навідні запитання, на які учасник відповідає коротко: «так» або «ні». Команда, яка поставила найменшу кількість запитань і швидше відгадала назву страви, перемагає.

(Журі оцінює останні конкурси).

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Надається слово журі. Оцінюються конкурс «Чорна скринька» і підводиться загальний підсумок нашого сьогоднішнього заходу.

Надається слово журі. Оцінюються конкурс «Чорна скринька» і підводиться загальний підсумок нашого сьогоднішнього заходу.

Хороший кухар – вартий лікаря говорить народна мудрість. Відомий учений, дослідник Брилья- Саварін говорив, що доля нації залежить від того, як вона харчується.

«Скажи мені, що ти  їси, і я скажу тобі, хто ти є». Гіпократ.

Здоров’я нації – найцінніший скарб.  Ще з давніх часів вважалося  почесним заняттям навчати, лікуватися та годувати.   Здоровому харчуванню навчить вас кухар, адже продукти харчування можуть   замінити ліки.

Популяризація здорового харчування-як одна з умов сильної та здорової нації, а вживання страв з використанням локальних, місцевих продуктів є невідємною складовою харчування людини.

МОЗКОВИЙ ШТУРМ (для глядачів)

Потрібно надати варіанти здорових перекусів, використовуючи знання та досвід.


 

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

ВИСНОВОК

Хочеться завершити наш захід словами відомого шеф-кухаря Поля Бокюза: «Життя - це маленька кухня, на якій ми готуємо страви під назвою «щастя». На цій кухні ми самі собі шеф кухарі і тільки нам вирішувати які інгредієнти ми будемо додавати в наші страви. Важливо па’мятати, що універсального рецепту не існує. Творіть, пробуйте і можливо там, в кінці буде винагорода!!!

Ніщо так не розділяє людей, як смак, і не об’єднує так, як апетит.


 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Рева Людмила
Пов’язані теми
Технології, Виховна робота
Додано
7 грудня 2023
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку