Розробка класної години для учнів 5-6-х класів "Вплив способу життя родини на здоров'я"

Про матеріал

Розробка класної години для учнів 5--6-х класів "Вплив способу життя родини на здоров'я". Класна година проводиться у формі гри з розподілом учнів на групи.

Перегляд файлу

 

Класна година для учнів 5-6-х класів

Тема. Вплив способу життя родини на здоровя

Мета: пояснити необхідність піклування про здоров’я своє та членів сім’ї;  сформувати уяву про вплив способу життя сім’ї на здоров’я підлітків; визначити основні складові оздоровчої традиції родини. 

     Форма проведення: гра.

     Обладнання: «Квітка рішень» з кольорового паперу; «Лист оцінювання»   ( для експертів); жетони червоного, жовтого, зеленого та синього кольорів (для експертів; клей; конверти із завданнями ( для кожної групи); м’яч; кошики з продуктами, засобами гігієни, народними лікарськими засобами; газета з фотографіями членів родини.

Хід заходу

   1. Організаційний момент

     Розміщення учнів по групах ( три робочих групи і одна група експертів).

     Вчитель. Добрий день , любі друзі. Я щиро вітаю вас та запрошую до роботи. Сьогодні наш урок проходитиме в формі гри. Для цього ми з вами на минулому уроці поділились на команди, в яких ви будете працювати. Дозвольте представити керівників  та  назви команд. (Вчитель представляє керівників , а керівники в свою чергу представляють назви своїх команд, які вони обрали разом.) Також у нас сьогодні  працюватимуть експерти, які будуть оцінювати роботу кожної команди. (Вчитель представляє експертів.) Експерти отримали листи оцінювання, в які   будуть вклеювати такі жетони: червоний, якщо була змістовна відповідь, жовтий – активність команди, зелений – за організаційні здібності. За кожен із жетонів команда отримує по 2 бали. А якщо експерти виберуть  синій – порушення поведінки, тоді  команда втрачає 2 бали.

   2.Мотивація

      Вчитель. Але перш ніж ми перейдемо до теми нашого уроку,  зверніть  увагу на газету, яку підготували учні вашого класу на тему: «Я і моя сімя. Ми любимо один одного.» Дома я вас попросила написати невелику розповідь  про свої родинні традиції щодо збереження здоровя, про добрі стосунки в сімї, про те, що вам подобається в родині. Давайте послухаємо деякі з цих розповідей.  (Учні, за бажанням розповідають.)

   Вчитель. Я хочу звернути увагу, що у кожному з виступів йшла мова про те, що батьки турбуються про ваше здоровя. Ми переконані, що здоровя необхідне кожній людині. Ви згодні з цим?

  3. Представлення теми та очікувані результати

    Вчитель. На шкільні роки припадає найбільш важливий етап розвитку дитини. У цю пору закладаються та набуваються знання й навички, необхідні в подальшому житті, зміцнюється здоров’я. Величезну роль у цьому віці відіграє сім’я, у якій виховується дитина. Як ви гадаєте, про що піде мова на сьогоднішньому уроці? (Учні відповідають на питання.) Тому сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про вплив способу життя родини на здоровя підлітків.

              (Вчитель звертає увагу учнів на тему уроку, яка записана на дошці.)

  4. Надання необхідної інформації  

     Вчитель. Який він має бути здоровий спосіб життя родини? Що треба робити, щоб людина була здоровою, ми дізнаємося у процесі нашого уроку.                                                

   Добробут та здоров’я сім’ї залежать від багатьох складових способу життя родини. Ці складові записані на пелюстках « Квітки рішень», які знаходяться у мене на столі. У процесі гри ми спробуємо скласти нашу квіточку. Кожна команда  вибиратиме пелюсточку, яка відповідає її завданню, підтверджуватиме все, що записано на ній та розміщуватиме на дошці. Експерти, в свою чергу, уважно слідкують за роботою та виступом команд.

   5. Інтерактивна робота

Робота в групах

Гра « Конверт»

   Вчитель. Команди отримують конверт із завданнями, в яких є висловлювання стосовно ваших складових оздоровчих традицій родини. Спробуйте за 2 хвилини відбирати із конверта правильні відповіді одної із складових. На початку виступу виберіть свою пелюстку , розмістіть її на дошці, назвіть висловлювання,  відібрані вашою командою та  дайте відповідь на питання, яке підготували для вас експерти.  Група, яка закінчила роботу першою, піднімає руку.  (Поки команди працюють над завданнями, експерти готують для них по одному запитанню. Після виступу  команд, слово надається експертам, які оцінюють перший конкурс. )

     Конверт № 1 « Режим роботи та відпочинку у сімї».

     Конверт № 2 « Дружимо з фізкультурою та спортом».

     Конверт № 3 « Передбачаємо кожен свій крок у природі».

Приблизні питання для експертів.

  Для команди № 1. Чому кожному члену родини потрібно дотримуватись режиму роботи та відпочинку?

  Для команди № 2. Чи всім у родині необхідно займатись фізичними вправами? Поясніть свою відповідь.

  Для команди № 3. Як впливає навколишнє середовище на здоровя кожного члена родини?

Завдання для конверту № 1

« Режим роботи та відпочинку»

 Займатись кожною справою   

 своєчасно.

 Робити все, що заманеться в любий  час.

 Дотримуватись розпорядку дня.

 Дивитись пізно ввечері фільми по  

 телевізору.

 Своєчасно лягати спати.

 Поки не виконаєш всі завдання із-за 

 столу   не вставати.

 Вчасно робити уроки та домашні         

 справи.

 Усі вихідні просидіти за столом,

  виконуючи  домашні завдання.

 Чергувати працю та відпочинок.

 Сидіти за компютером по 4 години

 на день.

 

 

Завдання для конверту №2.

« Дружимо з фізкультурою та спортом»

 Робити ранкову зарядку.

  Усі вихідні лежати на дивані, сидіти

 за  компютером, дивитись телевізор.

 Займатись у спортивних секціях.

  Ранкову зарядку робити коли

  захочеться.

 Взимку кататись на ковзанах,

 лижах.

  Замість занять спортом дивитись  

  спортивні програми.

 Робити ранкові пробіжки.

  Не займатись фізичними вправами.

 Ходити до басейну.

  Не загартовуватись.

 

Завдання для конверту №3.

« Передбачаємо кожен свій крок у природі»

 Не забруднювати навколишнє              

 середовище.

  Викидати сміття де заманеться.

 Робити годівниці для птахів.

  Після пікніку залишати сміття.

 Висаджувати дерева.

  Рвати в річці латаття (кувшинки).

 Дбайливо ставитись до природи.

  Спалювати  восени листя.

 Доглядати за квітами.

  Рвати квіти на клумбах.

 

   Вчитель. Ми з вами дійшли висновку, щоб усі члени родини були здоровими, треба раціонально харчуватися, займатися фізкультурою та спортом, дружити з природою та дбайливо ставитись до неї.

    А зараз я пропоную вам гру, в якій у вас буде можливість трохи порухатись.

Гра « Мяч»

  Вчитель.  Кожна команда отримує свою тему,  на яку   на протязі 30 секунд кожен з учасників  спробує згадати по одному правилу.  Команда, яка першою підготується , піднімає руки. Потім ви піднімається з місць, отримує  м’яч, передаючи який, ви  називаєте по черзі своє правило, не затримуючи м’яч більше 5 секунд та не повторюючи відповіді. Експерти рахують кількість правильних відповідей. За кожну правильну відповідь нараховується по 1 балу. Та використовують жетони червоного, жовтого, зеленого та синього кольору.

Завдання для команди № 1.

« Правила раціонального харчування в родині».

Завдання для команди № 2.

« Правила дотримання особистої гігієни та

гігієни житла».

Завдання для команди № 3.

« Правила дбайливого ставлення один до одного в родині».

 

   Вчитель. Ви прекрасно справились із завданням. Так які ж ще пелюстки ми можемо додати до нашої квіточки? Представник від кожної   команди нехай вибере свою пелюстку та додасть її до квітки. А експерти підраховують кількість балів та дають свою оцінку роботи команди.  Тепер переходимо до останнього завдання.

Практична робота « Відбери потрібне».

  Вчитель. Я роздаю вам кошики з продуктами харчування, засобами гігієни та народними лікарськими засобами. Ваша задача за 30 секунд відібрати з кошика те, що на вашу думку не потрібне і  залишите необхідне, та пояснити свій вибір. Експерти можуть використовувати всі кольори жетонів.

Завдання для команди № 1.

« Раціональне харчування в родині».

  Команда отримує кошик з продуктами.  Залишити в кошику корисні продукти.

 ( Продукти ,які в кошику отримує команда: цукерка, лимон, йогурт, яблуко, плавлений сирок, хліб, сухарики, чіпси, цибуля, кока-кола, молоко.)

Завдання для команда № 2.

« Дотримання особистої гігієни та гігієни житла».

  Команда отримує скриньку із засобами гігієни.  Залишити в скриньці предмети, які дійсно необхідні для дотримання правил гігієни. ( Предмети, які знаходяться у скриньці: зубна паста, мило, гумка, рушник, газета, туалетний папір, шампунь, олівець, лінійка, манікюрні ножиці, зошит).

Завдання для команди № 3.

«Дбайливе ставлення один до одного в родині».

  Команда отримує кошик із народними лікарськими засобами.  Залишити в кошику ті засоби, які необхідно вживати всім членам родини для профілактики простудних захворювань. ( Народні лікарські засоби, які знаходяться у кошику: лимон, калина, часник, цибуля, аскорбінка, варення зі смородини, булочка, цукерка, йод .)

   Вчитель. Дякую всім командам. Поки експерти підраховують бали в оцінювальних листах, скажіть , будь ласка, які  ще пелюстки ви хотіли б додали до нашої квіточки? ( Учні називають свої складові, вчитель дописує на чистій пелюсточці та розміщує на дошці.)

« Квітка рішень»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  6. Підбиття підсумків

    1. Оцінювання.

      Вчитель. А зараз ми надамо слово нашим експертам. Вони оголосять результати роботи команд.  ( Виступ експертів.) Дякую за роботу.

    2. Рефлексія.

      Питання до учнів:

1. Так який же він має бути здоровий спосіб життя родини?

(Учні   називають основні складові «Квітки рішень».)

2. Чи впливає спосіб життя родини на здоровя дитини? Що ви думаєте з цього приводу?

3. Чи знадобиться вам все, про що ми говорили на уроці для подальшого життя?

     Вчитель. Недарма в народі кажуть: « Здорові діти-щасливі батьки»,  «Здорові батьки-запорука здоровя дітей». Прикладом для вас з раннього дитинства є  ваші батьки, які  змалку повинні привчати вас до того , що треба піклуватися про своє здоровя, вести здоровий спосіб життя. Але й ви не повинні залишатись байдужими до власного здоровя. І на останок я хочу вам побажати: «Будьте здорові як зима, веселі як весна, багаті як осінь.»

   7. Домашнє завдання.

     Придумати запитання для анкети « Здоровий спосіб життя моєї родини», взяти інтервю у батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

Додаток№1

«Квітка рішень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№2

 

Розміщення команд.

 

 

 

 

Додаток №3

Лист оцінювання експертів.

  Команда____________________________________

Назва

конкурсу

Червоні

жетони

Жовті

жетони

Зелені

жетони

Сині

жетони

К-ть

балів

 

 

«Конверт»

 

 

 

 

 

 

 

 

«Мяч»

 

 

 

 

 

 

 

 

«Кошик»

 

 

 

 

 

 

Кількість

жетонів

 

 

 

 

 

 

 Прізвище та імя експертів ___________________________________________

 

____________________________________________________________________

 

Дата_____________________________

 

 «Червоний» - змістовна відповідь - 2 бали;

 «Жовтий» - активність команди - 2 бали;

 « Зелений» - організаційні здібності - 2 бали;

 «Синій» - порушення поведінки – мінус 2 бала.

 

Додаток №4

Завдання для конверту № 1.

« Режим роботи та відпочинку».

 

 Займатись кожною 

 справою своєчасно.

Робити все, що заманеться в любий час.

 Дотримуватись  

 розпорядку дня.

Дивитись пізно ввечері

фільми по телевізору.

 Своєчасно лягати

  спати.

Поки не виконаєш всі  завдання із-за столу не  вставати.

 Вчасно робити уроки

 та домашні справи.

Усі вихідні просидіти      за  столом, виконуючи

домашні завдання.

 Чергувати працю та

  відпочинок.

Сидіти за компютером   по 4 години на день.

 

 

 

 

 

Додаток№4

Завдання для конверту №2.

« Дружимо з фізкультурою та спортом».

 Робити ранкову зарядку.

Усі вихідні лежати на

дивані, сидіти   за

компютером, дивитись

телевізор.

 Займатись у  спортивних 

 секціях.

 Ранкову зарядку робити  коли захочеться.

 Взимку кататись на

 ковзанах, лижах.

 Замість занять спортом  дивитись спортивні  програми.

Робити ранкові пробіжки.

 Не займатись фізичними вправами.

 Ходити до басейну.

 Не загартовуватись.

 

 

 

 

 

Додаток№4

Завдання для конверту №3.

« Передбачаємо кожен свій крок у природі».

 Не забруднювати

 навколишнє середовище.

 Викидати сміття   де

 заманеться.

 Робити годівниці для

 птахів.

 Після пікніку залишати

 сміття.

 Висаджувати дерева.

 Рвати в річці латаття .

 Дбайливо ставитись до

 природи.

 Спалювати  восени

 листя.

 Доглядати за квітами.

 Рвати квіти на клумбах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№5

Приблизні питання для експертів до гри «Конверт».

 

Для команди № 1. Чому кожному члену родини потрібно дотримуватись режиму роботи та відпочинку?

 

Для команди № 2. Чи всім у родині необхідно займатись фізичними вправами? Поясніть свою відповідь.

 

Для команди № 3. Як впливає навколишнє середовище на здоровя кожного члену родини?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №6

 

Завдання до гри «Мяч» та гри «Вибери потрібне»

 

 

 

Завдання для команди № 1.

« Раціональне харчування в родині».

 

 

 

Завдання для команда № 2.

« Дотримання особистої гігієни та гігієни житла».

 

 

 

Завдання для команди № 3.

«Дбайливе ставлення один до одного в родині».

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Квітко Світлана Миколаївна
    Дякую за дуже цікавий матеріал для класної години!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Суботіна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ерматова Ірина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Карпова Яна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Яськова Людмила Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
647
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку