Розробка уроку з української мови
Клас 3
1.Тип уроку.Урок формування вмінь і навичок.
2.Форма проведення. Комбінований урок.
3.Тема уроку.Корінь слова.Споріднені слова.
4.Мета.закріплювати з учнями знання мовних термінів : «корінь слова»; «споріднені слова» ; вчити учнів знаходити у літературних творах спільнокореневі слова; вчити визначати корінь у споріднених словах; удосконалювати читання дітей шляхом правильного, виразного інтонування речень; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати критичне мислення; виховувати товариські відносини через роботу в парах; виховувати любов до родини і шанування родинних традицій.
5. Освітні цілі.
- вчити визначати корінь у словах;
- формувати в здобувачів освіти навички визначати спільнокореневі слова;
- вчити утворювати граматичні форми слів для поширення або ускладнення речення;
- виховувати дружні відносини в колективі.
6. Очікувані результати.
-перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх;
-удосконалює з допомогою вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова);
-творить нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова);
-розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного;
-пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті;
-визначає графічні елементи тексту, досліджує зв’язок між ними;
-визначає тему і головну думку в тексті.
7. Алгоритм проведення уроку.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу. Вправа «Привітання».
ІІ. Основна частина.
1) Перевірка домашнього завдання. Робота в групах.
• Вправа «Наші таланти».
• Вправа «Взаємні питання».
2. Мотивація навчальної діяльності.
1) Гра «Дешифрувальник».
2) Вправа «Трибуна думок».
3) Хвилинка каліграфії.
3. Повідомлення теми і завдань уроку.
4. Вивчення нового матеріалу.
1) Робота за підручником (с.74).
• Виконання вправи 1.
Стратегія «Входження в малюнок»
Списати, визначити закінчення і основу слів.
• «Щоденні 5». Читання для себе.
• Фізкультхвилинка.
• «Щоденні 5». Читання для друга. Різновиди голосного читання.
• Використання стратегії «Ромашка Блума». Робота в групах.
• Виконання вправи 2.
• Дискусійна сітка Елвермана, або «Павутинка» дискусії.
• Виконання вправи 3.
1)Робота на картках. Робота в парах.
III. Заключна частина. Рефлексія.
1. Вправа «Кубування».
3.Самооцінювання цеглинками LEGO.
4. Домашнє завдання.
Виконати вправу 4 в (с.76).
8. Формування предметних компетентностей:
закріпити знання учнів про корінь слова та спільнокореневі слова, удосконалювати раніше отриманні знання; розвивати орфографічні та каліграфічні навички; формувати в учнів уміння знаходити слова із спільним коренем, виділяти змінну частину, визначати закінчення у слові, розвивати мовлення, вміння аналізувати, зіставляти; виховувати повагу один до одного.
9.Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: контролювати хід роботи над завданням, перевіряти свої попередні дії, спрямовані на виконання завдання; докладати зусилля, щоб знайти спосіб вирішення завдання, шукати необхідну інформацію, пробувати різні варіанти рішення, бути наполегливим; контролювати й оцінювати свої результати, виконувати творчі завдання, доводити правильність певного судження та власної думки;
комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування; уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;
інформаційної: удосконалювати вміння здобувати та використовувати знання та власний досвід у конкретних життєвих ситуаціях.
10. Формування наскрізних умінь.
Формування уміння висловлювати власну думку письмово, творчо мислити, логічно обґрунтовувати позицію, ініціативність, вміння зіставляти пережиті почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом.
11. Складові психологічного клімату.
Сприятливому психологічному клімату на уроці сприяла вправа «Привітання», що налаштувала на хороший настрій під час уроку.
12.Організація взаємодії на уроці.
Наявність прикладу креативної поведінки вчительки в безпосередньому оточенні, який можуть наслідувати школярі.
13. Втілення особистісно зорієнтованого підходу.
Особистісно зорієнтований підхід здійснювався під час роботи в групах, підтримувалися учні, які відставали у виконанні завдань.
14. Види роботи (технології, методи, прийоми) відповідно до цілей уроку, характер домашнього завдання.
На уроці вдалася до таких видів роботи:
технології: інтерактивні, ігрові;
методи: словесні, практичні;
прийоми: вправа «Привітання», вправа «Наші таланти», вправа «Взаємні питання», вправа «Трибуна думок», вправа «Кубування», вправа «Дерево», гра «Дешефрувальник», робота в групах, поєднання стратегії «Входження у малюнок» та технології «Читання з передбаченням», дискусійна сітка Елвермана.
15. Дотримання встановлених вчителем часових меж фрагментів уроку.
Часові межі фрагментів уроку дотримано.
16. Співвідношення мовлення вчителя та дітей.
Більшу частину часу на уроці займало мовлення здобувачів освіти.
17. Використання засобів навчання.
Індивідуальні картки, цеглинки конструктора.
18. Корекційна складова уроку.
Корекція здійснювалася при усних відповідях учнів (виправлялися мовленнєві помилки, при перевірці виконання мовних завдань) .
19. Оцінювання відповідно до критеріїв, застосування формувального оцінювання, само- , взаємооцінювання дітей.
На уроці використано формувальне оцінювання, яке здійснює вчитель разом із дітьми і самооцінювання здобувачами освіти.
20. Результативність уроку.
Мета та цілі уроку реалізовані повністю.
21.Позитиви і слабкі сторони.
Учні активні на уроці, проявляють ініціативу, проявляють навички роботи в групі.
22. Відповідність уроку програмі, календарному плануванню, проявиакадемічної свободи вчителя.
Урок відповідає програмі з української мови та читання для 3 класу та календарному плануванню, входить до теми «Слово. Будова слова».
23.Визначення типу взаємовідносин учителя та учнів.
Взаємовідносини з учнями доброзичливі, вчитель сприяє творчому становленню дітей та їхній індивідуалізації.
24. Дотримання принципів академічної доброчесності в освітньому процесі.
Під час роботи на уроці здобувачі освіти працювали старанно, допомагаючи один одному у роботі в групі.
25. Мотивація здобувачів освіти до різних форм неформальної освіти.
Учні залучені до виконання завдання творчого характеру (виконання колядки).
26. Створення на уроці розвивального освітнього середовища.
Під час уроку створювались умови для активного навчання дитини, можливості проявляти творчість та ініціативи.