розробка конспекту семестрового контролю аудіювання з теми Magic Box для учнів 9 класу

Про матеріал
семестровий контроль аудіювання з використанням аудіосупроводу є дієвим для підготовки учнів до складання ЗНО
Перегляд файлу

Form 9    Term 1  Listening Comprehension

The text for a teacher is taken from Audio Ex. 4 p. 72 (Unit 2 Lesson 1 Magic Box) (English  9   by O. Karpyuk)

Task 1.  Listen to the information and mark the correct variant (A,B, C, or D) (3 p)

  1. In our school … was conducted.
  1. a popular show 
  2. a survey 
  3. A TV programme 
  4. A popular TV show 
  1.  … were asked about their television viewing  habbits.
  1. 15 pupils
  2. 19 pupils
  3. 50 pupils
  4. 59 pupils
  1.  … don’t  watch any television at all.
  1. Many of the pupils
  2. Boys
  3. Girls
  4. Three girls and two boys
  1. Experts say  that ….  watch about  twenty hours of television a week.
  1. 3 pupils
  2. many students
  3. teenagers
  4. boys
  1. Videos are popular and …
  1. many pupils don’t watch TV at weekends.
  2. pupils  rent videos to watch at weekends.
  3. pupils have a little time to watch TV at weekends.
  4. pupils  buy videos to watch at weekends.
  1. …pupils have more than one TV set at home.
  1. About 40 %
  2. About 4%
  3. About 70%
  4. Four pupils

Task 2

Listen to the text and write if the statements are True or False   (6 p)

  1. Many of the Judy’s class are TV addicts.
  2. Teenagers prefer TV to other  things.
  3. Soap operas are popular with boys and girls.
  4. A lot of teenagers watch videos at weekends.
  5. Half the pupils have satellite or cabble TV.
  6. Most pupils have a TV in their homes.

Task 3.  (3p)

  1. What  does the survey conducted at school show?
  2. Which programmes do boys  prefer to watch?
  3. Why do teenagers watch not too much TV on weekdays?

 

 

docx
Додав(-ла)
Тітаренко Леся
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
1853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку