Розробка конспекту уроку

Про матеріал
Розробка конспекту уроку допопоже вчителям цікаво провести підсумковий урок за темою "How many legs"
Перегляд файлу

Дата: 28.01.2021

Тема: «How many legs!»

Підтема: Частини тіла. Повторення. Активізація лексики та запитань Has it got…?   Is it...? Can it…?  Розвиток навичок аудіювання, читання, письма та діалогічного мовлення

Цілі уроку:

  • Формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів з теми «Частини тіла», практикувати уживання назв тварин,  частин тіла, почуттів та емоцій. Закріплювати застосування запитань Has it got…? Is it...? Can it…? , а також із застосуванням раніше вивчених лексичних одиниць; продовжити навчати учнів виконувати інструкції англійською мовою; формувати вміння працювати з підручником, цеглинками лего, роздаткових матеріалом, інтерактивною дошкою; розвивати фонематичний слух учнів;
  • Формування ключових компетентностей: вміння навчатися, продуктивна співпраця в групі, засвоєння учнями способів перевірки, самоперевірки та оцінювання здобутих результатів, уміння вести здоровий спосіб життя та дбайливо ставитися до свого здоров’я.

Наочність: флеш-карти із зображенням самопочуттів, роздатковий матеріал, відеоматеріали

 

Обладнання: ноутбук, підручник, відео, інтерактивна дошка, картки для індивідуальної та групової роботи, індикатори настрою, прищепки, індикатори роботи на уроці.

Змістові лінії: Громадянська відповідальність: використовує модель поведінки, яка не суперечить правилам шкільного життя

Хід уроку

І

Introduction. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1.

Greeting. Привітання

1T: Goodmorning, children! Turn to our guests and say “Good morning!” Sit down! I’m very glad to see you!

 

2.

Emotion

- Let’s start!

- Assistant  speakers! Take the emotion indicators and stick the clothespins on them. Pass one by one. I see  you are …

                                                                   Slide№1

3.

Повідомлення теми та мети уроку

The topic of our today’s lesson is “The parts of the body.         Slide№2

We are: to read, to write, to talk, sing and to work in pairs and groups.

                                                                                                                   Slide№3

 

4.

Warming up ( на дошці розвішені літери та буквосполучення)

We have some animal guests today. One of them is …. What is it? Slide№4

Yes, it’s a snake. Let’s train our mouths and tongues and help our snake to revise the  letters and  sounds: [ᴂ], [ei], [a:] , [   ] and  [s]

So let’s sing  songs.

The snake is in the grass           /a/! /a/! Ants on my arm!

The snake is in the grass            /a/! /a/! Ants on my arm!

/sss/! /sss/!                                 /a/! /a/! Ants on my arm!

The snake is in the grass            They’re causing me alarm!

ІІ

Основна частина уроку

Робота з інтерактивною вправою

Our next guest is ….What is it? It’s a monkey!  Slide №5

Let’s help our monkey to  revise the parts of the body. Listen and drag

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Parts_of_the_body/My_body_ii684241bh

 

 

 

Активізація вивченої лексики

Робота з цеглинками Find the  word to the picture

Our next guest is ….What is it? It’s a parrot!  Slide №6-9

Let’s take and lay out the bricks!                                         Рот    -  зуби

 

Let’s help our parrot to find the word to the picture!

Show the brick!

 

 

find the superfluous word!

Let’s help our parrot to find the superfluous word!        Slide №   10

 

Find the missing letter

 Let’s help our parrot to find the missing letter!        Slide №   11        

 

At the end, build the tower! You have 10-15  seconds

 Let’s help our parrot to build the tower!        Slide №   12-13                 

 

Write the missing letters

You have 30 s

 

 

 

 

 

 

 

 

Взаємо

перевірка

Our next guest is ….What is it? It’s a crocodile!Slide  №14-15

Let’s help our crocodile to  write the missing letters!   You have some seconds!

 

 ey__  mo___th     n___se  h___nd           

       u       o        a       e

Are you ready?

Let’s exchange your cards and check. If the letter is right, put “+”, if it isn’t right put” –“

Exchange your cards again.

Raise  your hands who has no mistakes. OK

 

Фізкультхвилинка

Ok. So you are tired and have a rest. Stand up and do some exercises. Head and shoulders, knees and toes                                    Slide №   16

 

Хвилинка каліграфії

Let’s open your notebooks, write today’s date,

Class-work

Ss

Write the letter to the end of the line

 

Make up sentences

 

 

What is our next guest? (an elephant)Slide №17-20

Let’s help it to make up a sentence.

An elephent is grey.

Has it got a big body?

Put your pens down, close your notebooks.Я роздаю 4 цеглинки!

Speakers! Take red, yellow, green and blue bricks. Give them to your classmates.

Now show me your hands!

Do it like this

Перехід в інші групи

 

 

Finger, finger

Tuk, tuk, tuk

On the brick you Tuk, tuk, tuk

1,2,3 Clap, clap, clap

Take the brick and give it to your friend

I know the rhyme and say it again

 

Робота з підручником

Open your books on page 72. Ex 2 Let’s read the text!

Dasha, let’s start reading!

 

Складання з пазлів тварин і побудова тексту

Our next guests are from Madagascar island. Take your file with puzzles and make a picture! Are you ready?  Let’s stick an animal!

Take the words from another file and put them into the text in the correct order. OK! Let’s stick the words!

Now go to the blackboard and read the text.

 

Ліплення

As you remember, one of our animals is a snake! Let’s try to make it . Take your plasticine and do it.

ІУ

Заключна частина уроку

Наш урок підходить до кінця. Ми виконували багато різних завдань. Зараз ви подумаєте, як вам працювалось з ними. Якщо усе було виконувати легко, піднімете зелену цеглинку, трішки потребували допомоги – жовту, було важко – червону!

1,2,3 Піднімаємо!

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
31 січня 2022
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку