Розробка матеріалів до позаурочного заходу "День Здоров'я" містить План роботи інтелектуальної майстерні "День Здоров'я". Містить: Блок вправ «Безпечна поведінка – запорука мого здоров'я», Мозковий штурм «Яка поведінка сприяє здоров'ю, а яка не сприяє?», Ситуативна вправа «Безпечний розвиток подій», Вправа «Що сприяє здоров'ю?» тощо. Додається роздатковий матеріал. Розробку створено за тренінговим курсом "Я - моє здоров'я - моє життя".Навч.метод. посіб. / З. А. Сивогракова, Н. О. Лещук, Н. В. Зимівець, Т. П. Авельцева, І. Г. Сомова. — К.: Наш час 2006.
План роботи інтелектуальної майстерні
День Здоров’я 1.06.2017
Блок вправ «Безпечна поведінка – запорука мого здоров’я»
Мета: усвідомлення учасниками різноманіття ситуацій, що потребують безпечної поведінки; розвивати навички пошуку варіантів, альтернатив вирішення ситуацій; формування вміння безпечно поводитись, приймати рішення.
Хід роботи
Блок 1
Мозковий штурм «Яка поведінка сприяє здоров’ю, а яка не сприяє?»
Блок 2
Ситуативна вправа «Безпечний розвиток подій»
Блок 3
Вправа «Пам’ятка правил безпечної поведінки»
Блок 4
Вправа «Ризик є – ризику немає»
Завершення: вправи-руханки.
Чи сприяє описана поведінка зміцненню здоров’я героя історії? Чому?
Історія 1. Петро вчиться у 5 класі. Не завжди навчання для нього цікаве, але він намагається отримувати хороші відмітки. Більше не для себе, а щоб вдома не сварили.
У Петра друзі у дворі, вони часто зустрічаються і гуляють разом. Одного разу двоє з них принесли цигарки і закурили. Запропонували і Петру. Йому ніяково було відмовити – ще засміють. Було дуже гидко, але вигляду не подавав.
Чи сприяє описана поведінка зміцненню здоров’я героя історії? Чому?
Історія 2. Світланці 11 років. Вона вчиться у школі неподалік від дома. Після школи – одразу додому: уроки, телевізор, може ще книжка… Ввечері приходять батьки, розпитують як справи. Та як справи? Як завжди… Нічого цікавого… Все те саме.
Подруга у школі пропонувала ходити з нею в секцію театрального мистецтва, та Світлана відмовилась: а раптом не вийде, будуть з неї глузувати. Мама говорила, що було б добре піти в якусь спортивну секцію, та Світлана теж засмутилась та не пішла. В школі вона також майже ніколи не бере участь в конкурсах, концертах – а раптом не вийде, хай краще інщі.
Часто чомусь Світланці буває сумно, невесело і самотньо.
Чи сприяє описана поведінка зміцненню здоров’я героя історії? Чому?
Історія 3. Тетяна – відмінниця. Вчителька говорить що вона «трудівниця». Таня, дійсно, дуже багато часу проводить за уроками. Але при цьому встигає і на музику ходити, і за молодшим братом доглядати.
Та ще й коли б їй не подзвонив, не запитав – завжди допоможе, пояснить. І зовсім, здається, не вважає себе найрозумнішою, не зазнається. Тому що, якщо вона сама чогось не розуміє, або якщо їй потрібно – обов’язково запитає, попросить про допомогу.
Чи сприяє описана поведінка зміцненню здоров’я героя історії? Чому?
Історія 4. Костя так готувався до цієї контрольної! І все ж таки десь припустився помилки. Отримав низьку оцінку. Прикро. Дуже! Ця математика – просто жах!
Костя вже готовий був махнути на все рукою і вирішити, що нездібний – хай буде, як буде. Та все ж таки згадав, що не такий вже він невдаха: мама говорить, що коли він захоче, то може все зробити просто чудово,та й з інших предметів в нього непогано виходить – вірші на відмінно розказує, диктанти досить добре пише – уважно. І вчителька з іноземної мови його на минулому уроці похвалила.
Ні, треба докласти зусиль. А помилки… В кого їх не буває. Треба їх виправляти!
Чи сприяє описана поведінка зміцненню здоров’я героя історії? Чому?
Історія 5. Андрій хоче виглядати «крутим» і тому терпіти не може, якщо його не розуміють. Він переконаний, що завжди правий. А якщо хтось вважає інакше, то власну правоту Андрій готовий довести не тільки словами (їх він знає багато), а й діями (часто – кулаками), хай не думають, що він якійсь слабак.
В Андрія є друзі – хлопці із старших класів – вони авторитет. Він в усьому хоче бути на них схожим, переймає їх поведінку. В їх компанії Андрій за свого, вони його навіть пивом пригощали. Ну то й що, що це не для дітей? Андрій вважає, що він вже дорослий!
План роботи інтелектуальної майстерні
День Здоров’я (2 частина) 31.05.2017
Вправа «Що сприяє здоров’ю?»
Мета: сформувати в учасників усвідомлення, що власні дії, поведінка людини є основою формування та збереження її здоров’я.
Хід вправи.
Історія 1. Петро вчиться у 5 класі. Не завжди навчання для нього цікаве, але він намагається отримувати хороші відмітки. Більше не для себе, а щоб вдома не сварили.
У Петра друзі у дворі, вони часто зустрічаються і гуляють разом. Одного разу двоє з них принесли цигарки і закурили. Запропонували і Петру. Йому ніяково було відмовити – ще засміють. Було дуже гидко, але вигляду не подавав.
Історія 2. Світланці 11 років. Вона вчиться у школі неподалік від дома. Після школи – одразу додому: уроки, телевізор, може ще книжка… Ввечері приходять батьки, розпитують як справи. Та як справи? Як завжди… Нічого цікавого… Все те саме.
Подруга у школі пропонувала ходити з нею в секцію театрального мистецтва, та Світлана відмовилась: а раптом не вийде, будуть з неї глузувати. Мама говорила, що було б добре піти в якусь спортивну секцію, та Світлана теж засмутилась та не пішла. В школі вона також майже ніколи не бере участь в конкурсах, концертах – а раптом не вийде, хай краще інщі.
Часто чомусь Світланці буває сумно, невесело і самотньо.
Історія 3. Тетяна – відмінниця. Вчителька говорить що вона «трудівниця». Таня, дійсно, дуже багато часу проводить за уроками. Але при цьому встигає і на музику ходити, і за молодшим братом доглядати.
Та ще й коли б їй не подзвонив, не запитав – завжди допоможе, пояснить. І зовсім, здається, не вважає себе найрозумнішою, не зазнається. Тому що, якщо вона сама чогось не розуміє, або якщо їй потрібно – обов’язково запитає, попросить про допомогу.
Історія 4. Костя так готувався до цієї контрольної! І все ж таки десь припустився помилки. Отримав низьку оцінку. Прикро. Дуже! Ця математика – просто жах!
Костя вже готовий був махнути на все рукою і вирішити, що нездібний – хай буде, як буде. Та все ж таки згадав, що не такий вже він невдаха: мама говорить, що коли він захоче, то може все зробити просто чудово,та й з інших предметів в нього непогано виходить – вірші на відмінно розказує, диктанти досить добре пише – уважно. І вчителька з іноземної мови його на минулому уроці похвалила.
Ні, треба докласти зусиль. А помилки… В кого їх не буває. Треба їх виправляти!
Історія 5. Андрій хоче виглядати «крутим» і тому терпіти не може, якщо його не розуміють. Він переконаний, що завжди правий. А якщо хтось вважає інакше, то власну правоту Андрій готовий довести не тільки словами (їх він знає багато), а й діями (часто – кулаками), хай не думають, що він якійсь слабак.
В Андрія є друзі – хлопці із старших класів – вони авторитет. Він в усьому хоче бути на них схожим, переймає їх поведінку. В їх компанії Андрій за свого, вони його навіть пивом пригощали. Ну то й що, що це не для дітей? Андрій вважає, що він вже дорослий!
Ні на кого не звертати увагу, часто залишатись на самоті.
Довіряти будь-кому.
Погодитись запалити сигарету
Лежачи на дивані, читати книгу
Їздити на велосипеді
Переходити через дорогу
Підібрати на вулиці шприц
Посміхатися незнайомій людині
Виходити гуляти пізно ввечері
Грати у футбол
Пробувати невідому речовину
Розмовляти з друзями
Купатися у річці
Грати у комп’ютерні ігри