24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Розробка нестандартного уроку навчання грамоти

Про матеріал

Тема. Написання рядкової і великої літери «В, в». Написання складів, слів із нею.

Мета: навчити дітей писати велику і рядкову літери «В, в», склади і слова з нею, удосконалювати координацію руки в рядку, уміння дітей давати відповіді на запитання; слідкувати за дотриманням нахилу під час письма; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати дрібні м'язи рук, мислення, мовлення, пам'ять, увагу і спостережливість. Виховувати старанність під час письма, охайність, дисциплінованість, інтерес до навчання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

1 клас

Навчання грамоти

Урок-казка

 

Тема.  Написання рядкової і великої літери «В, в». Написання складів, слів із нею.

 

Мета:  навчити дітей писати велику і рядкову літери «В, в», склади і слова з нею та удосконалювати координацію руки в рядку, уміння дітей давати відповіді на запитання; слідкувати за дотриманням нахилу під час письма; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати дрібні м’язи рук, мислення, мовлення, пам'ять, увагу і спостережливість. Виховувати старанність під час письма, охайність, дисциплінованість, інтерес до навчання.

 

Тип уроку:  вивчення нового матеріалу.

 

Методи і прийоми: показ, аналіз, вправлення та звуковий аналітико-синтетичний метод.

 

Обладнання: зразки правильного написання літер «В, в», казкові герої, а саме гномики, «Мозаїка», лист від Питайликів, малюнки, частинки мозаїки.

 

Структура уроку

  1. Організаційна частина. Ранкова зустріч 
  2. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань учнів
  3. Оголошення теми і мети уроку
  4. Вивчення нового матеріалу
  5. Підсумок уроку 

 

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина. Ранкова зустріч

 (Привітання, побажання, проведення вправи «Я казковий герой …, тому що….)

  1. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Вступна бесіда.
  •            Діти, у чудовій країні Буквандії живе одна дуже допитлива родина на прізвище Питайлики. У цій сім´ї є батько, мати і діти, які мають дуже цікаві імена. Це маленькі гномики. Вони всім на світі цікавляться. Тому, мабуть, і мають таке цікаве прізвище.

Учора, коли я готувалася до вашого уроку, листоноша Печкін приніс мені ось цей конверт від родини Питайликів. Давайте подивимося, що в ньому. Діти, здається, це вітальна листівка, у якій гномики поздоровляють вас зі вступом до школи. Наступного року вони також підуть до школи, щоб стати розумними. Тому не дивно, що дітлахи цікавляться всім на світі.

  •            Діти, подивіться, у цьому конверті є ще різноманітні фігурки та лист, в якому родина Питайликів пропонує нам із цих геометричних фігур скласти мозаїку.
  •            Мозаїка – це зображення, виготовлене з окремих різнокольорових шматочків паперу, скла, мармуру тощо, які щільно припасовані один до одного і закріплені спеціальним розчином.
  •            От сьогодні ми також будемо складати мозаїку, але щоб отримати таку одну маленьку частину, нам потрібно виконати певне завдання, яке приготували гномики з цікавими іменами.
  1. Зв'язок письма з читанням.
  •            І перше завдання нам приготував гномик Щосик , який запитує у вас: «Що вчили на уроці читання?».
  •            Так, ви вчили букву «В».
  •            А хто покаже, де вона «живе»?
  •            Правильно!
  •            Який звук позначає ця буква?
  •            Діти, ви правильно відповіли на запитання Щосика, але щоб отримати одну частинку від мозаїки вам необхідно відгадати ще й його загадку.

 

Любить сонце, любить воду –

П’є її з водопроводу.

Не стрибає і не скаче,

Хоч і круглий, наче м’ячик.

Не гіркий і несолоний,

А солодкий і червоний.

Як же зветься цей товстун,

Здогадалися?...

   (Кавун)

 

(Вивішую малюнок, де намальовано кавун)

 

  •            Скільки складів у цьому слові?
  •            Який склад наголошений?
  •            Який 1-й звук у першому складі?
  •            М’який чи твердий?
  •            Якою фішкою позначається? Який другий звук?
  •            Який перший звук у другому складі?
  •            Твердий чи м’який?
  •            Якою фішкою позначається?
  •            Діти, давайте складемо модель цього слова. Біля дошки буде працювати…
  •            А всі останні виконують завдання самостійно. Тільки будьте уважні, бо Щосик стежить за вашою роботою.
  •            Молодці, діти, ви правильно справились із цим завданням, тому Щосик дарує вам обіцяну геометричну фігуру.

(Відкриває з мозаїки)

  •            Діти, а гномик Денис запитує: «Де живе звук  [в] у цьому слові?»
  •            Так, правильно, у другому складі.
  •            Отже, ви відповіли на запитання …, хто запам’ятав, яке ім’я цього гномика?
  •            Так, Денис. І він також дарує вам ще одну частинку від нашої мозаїки.

 

  1. Оголошення теми і мети уроку
  •            Сьогодні ми будемо з вами вчитися писати рядкову і велику літери «В, в», а також будемо писати склади і слова з цією літерою.

 

  1. Зіставлення рядкової і великої букви «В в».
  •            Діти, гномик Якусик запитує: «Яку букву я зараз показую?».
  •            Так, букву «В».

(Вивішую зразок писаної великої і малої букви «В»)

  •            Чи схожі ці букви одна на одну?
  •            Чим відрізняються?
  •            А що в них спільного?
  •            Молодці, діти, ви правильно відповіли на запитання Якусика, тому отримуєте ще одну частинку від мозаїки.

 

  1. Пояснення вчителем написання рядкової букви «В»:

а) показ письма рядкової «в» з детальним поясненням:

Діти, а гномик Яксик дає вам таке завдання: прослідкувати уважно за тим, як я буду писати букву «В». То ж будьте уважні, а то потім не напишите букву «В» красиво й правильно і Яксик не дасть вам ще одну частинку від мозаїки. Отже, слухайте уважно (зразок написання).

 

б) показ письма рядкової букви «В» без детального пояснення;

в)  письмо під рахунок

 - 1 1 1 2

г) письмо в повітрі;

д)  письмо учнями на дошці;

е)  письмо в зошиті;

ж) письмо букви «В» з з’єднувальним елементом.

  •            Отже, діти, ви правильно написали цю букву, тому на дошці з’являється ще одна частина від мозаїки, яку подарував вам Яксик за красиве письмо в зошиті.

 

  1. Пояснення написання великої букви «В».
  •            Діти, гномик Чомусик запитує: «Чому нам треба вчитися писати велику букву «В»?».

(Пояснення написання великої букви «В»)

 

  1. Фізкультхвилинка

1 – Підняли  руки вгору.

Нагнулися додолу.

2 – Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

3-4 – швидко встали.

5 – руками помахали.

І за парти посідали.

 

  1. Написання з’єднання «Вв».
  •            А зараз гномик Чимсик хоче у вас запитати: «Чим з’єднуються букви в словах?».
  •            Отже, для того, щоб отримати ще одну частину від мозаїки, нам треба навчитись писати букву «В» велику в з’єднанні з рядковою.

(Демонстрація з детальним поясненням)

 

  1. Написання слів з буквою «В».
  •            Діти, гномик Длячогосик запитує у вас: «Для чого потрібно писати слова?».
  •            Правильно, щоб написати речення. От зараз і ми будемо писати з вами слова. Увага! (Написання слів «нова», «нові»).

 

  1. Підсумок уроку

 

  •            Діти, так кого ми склали з мозаїки?
  •            Так, це тато цих гномиків.
  •            Хто запам’ятав їх імена?
  •            Яку букву навчилися писати?
  •            Які звуки вона позначає?
  •            Які слова писали з цією буквою?
  •            Молодці, я бачу, що ви добре засвоїли новий матеріал, тому я разом з гномиками дуже задоволена вашою роботою на уроці і даруємо вам цікаве оповідання В.О.Сухомлинського «Чому мама так хвалить?».

 

Чому мама так хвалить?

 

 Пішла мама на роботу, а вдома залишилася шестирічна дівчинка Люда. Мама сказала, щоб вона курей нагодувала, квіти полила.

 Люда це зробила і вирішила ще й борщ зварити. Мама прийде з роботи втомлена, – хай відпочине.

Зварила дівчинка борщу, попробувала. Борщ несмачний.

- Ой смачно ж ти борщ зварила, дочко. Люді ніяково слухати ці слова. Думає Люда: «Чому ж мама так хвалить?».

 

  •            Як ви допомагаєте вдома батькам?
  •            Чого навчає нас це оповідання?
  •            На цьому наш урок закінчено.

Щоб ти був щасливим – тобі заповім:

Любити батьків всім серцем своїм!

Люби щонайбільше у світі їх

Батьків й матерів чудових своїх!

 

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку