Тема. Написання рядкової і великої літери «В, в». Написання складів, слів із нею.
Мета: навчити дітей писати велику і рядкову літери «В, в», склади і слова з нею, удосконалювати координацію руки в рядку, уміння дітей давати відповіді на запитання; слідкувати за дотриманням нахилу під час письма; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати дрібні м'язи рук, мислення, мовлення, пам'ять, увагу і спостережливість. Виховувати старанність під час письма, охайність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
1 клас
Навчання грамоти
Урок-казка
Тема. Написання рядкової і великої літери «В, в». Написання складів, слів із нею.
Мета: навчити дітей писати велику і рядкову літери «В, в», склади і слова з нею та удосконалювати координацію руки в рядку, уміння дітей давати відповіді на запитання; слідкувати за дотриманням нахилу під час письма; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати дрібні м’язи рук, мислення, мовлення, пам'ять, увагу і спостережливість. Виховувати старанність під час письма, охайність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Методи і прийоми: показ, аналіз, вправлення та звуковий аналітико-синтетичний метод.
Обладнання: зразки правильного написання літер «В, в», казкові герої, а саме гномики, «Мозаїка», лист від Питайликів, малюнки, частинки мозаїки.
Структура уроку
Хід уроку
(Привітання, побажання, проведення вправи «Я казковий герой …, тому що….)
Учора, коли я готувалася до вашого уроку, листоноша Печкін приніс мені ось цей конверт від родини Питайликів. Давайте подивимося, що в ньому. Діти, здається, це вітальна листівка, у якій гномики поздоровляють вас зі вступом до школи. Наступного року вони також підуть до школи, щоб стати розумними. Тому не дивно, що дітлахи цікавляться всім на світі.
Любить сонце, любить воду –
П’є її з водопроводу.
Не стрибає і не скаче,
Хоч і круглий, наче м’ячик.
Не гіркий і несолоний,
А солодкий і червоний.
Як же зветься цей товстун,
Здогадалися?...
(Кавун)
(Вивішую малюнок, де намальовано кавун)
(Відкриває з мозаїки)
(Вивішую зразок писаної великої і малої букви «В»)
а) показ письма рядкової «в» з детальним поясненням:
Діти, а гномик Яксик дає вам таке завдання: прослідкувати уважно за тим, як я буду писати букву «В». То ж будьте уважні, а то потім не напишите букву «В» красиво й правильно і Яксик не дасть вам ще одну частинку від мозаїки. Отже, слухайте уважно (зразок написання).
б) показ письма рядкової букви «В» без детального пояснення;
в) письмо під рахунок
- 1 1 1 2
г) письмо в повітрі;
д) письмо учнями на дошці;
е) письмо в зошиті;
ж) письмо букви «В» з з’єднувальним елементом.
(Пояснення написання великої букви «В»)
1 – Підняли руки вгору.
Нагнулися додолу.
2 – Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
3-4 – швидко встали.
5 – руками помахали.
І за парти посідали.
(Демонстрація з детальним поясненням)
Чому мама так хвалить?
Пішла мама на роботу, а вдома залишилася шестирічна дівчинка Люда. Мама сказала, щоб вона курей нагодувала, квіти полила.
Люда це зробила і вирішила ще й борщ зварити. Мама прийде з роботи втомлена, – хай відпочине.
Зварила дівчинка борщу, попробувала. Борщ несмачний.
- Ой смачно ж ти борщ зварила, дочко. Люді ніяково слухати ці слова. Думає Люда: «Чому ж мама так хвалить?».
Щоб ти був щасливим – тобі заповім:
Любити батьків всім серцем своїм!
Люби щонайбільше у світі їх
Батьків й матерів чудових своїх!