ПЕРШИЙ УРОК У 2 КЛАСІ
«Здрастуй школо, здрастуй клас!»
І. Привітання. Звучить пісня Н. Май «Здрастуй, школо!»
Учитель: Селище Широке?
Учні: Так.
Вчитель: Широківська школа №1?
Учні: Так.
Вчитель: 2-А клас?
Учні: Так. (слайд 1)
Учитель: Тож у нас святковий час.
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
Вивішуємо дату на хмаринках на дошці біля сонечка.
- Чим сьогоднішній день особливий?
- Я від щирого серця вітаю усіх присутніх з цим особливим святковим днем! (слайд 2,)
Вправа «Дружне коло».
Я дуже скучила за вами і впевнена, що ви теж скучили один за одним, тому підходьте всі до мене утворимо коло, взявшись за руки. Любі мої, я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості, міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень! А тепер передаємо один одному свої обійми.
______________________________________
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа. Хай сьогодні в кожне серце
наш урок додасть тепла,
А ми батькам усміхнемось,
побажаєм сили, терпіння і добра.
Гра «Тісне коло» - даючи ствердну відповідь на запитання, діти роблять невеликий крок вперед.
Хто скучив за товаришами по класу?
Хто все літо бешкетував?
В телефон щодня хто грав?
Хто допомагав бабусі? А дідусеві?
Хто не забув, що ми ввічливі школярики?
А хто з вас квітку посадив?
Подорослішав хто з вас?
До роботи взятись час!
Вчитель
Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 2 клас,
Зараз кожен з нас побачив, хто і як змінився в нас. (покрутилися)
Як же хлопці підросли!( Хлопчики , пострибайте на правій ніжці . Молодці!)
А дівчатка розцвіли!
Дівчатка , пострибайте на лівій ніжці . Молодці !
А тепер всі разом пострибайте на двох ніжках . Відмінно !
Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.
- А ви любите подорожувати? Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо в уявну подорож. Це буде уявна подорож Країною Знань і мрій.
- А на чому можна вирушати у подорож?
- Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь на чому ми здійснимо нашу подорож.
Хвіст яскравим полум'ям горить.
Вона по повітрю летить.
Прощай улюблена планета
У космос мене везе… (Ракета)
- Ось і наша ракета. (Слайд4 )
- Я сьогодні Ваш капітан. Всі зайняли свої місця?
- А як гудить ракета? (У-у-у-у-!)
- Давайте пофантазуємо. Закрийте всі оченята і уявіть, що ми зараз відлітаємо на першу планету. Увага! Рахуємо: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1… Пуск! Полетіли!
Відкрийте оченята.
- А хто нас тут зустрічає?
Знають і дорослі, й діти,
Він прибув з іншого світу.
Фіолетова тваринка –
Друг кожної дитинки.
Хто це?
У цій галактиці живу і я. Я володію усіма цифрами та геометричними фігурами, я знаю усі правила написання слів і допомагаю написатися усім розумним та важливим книгам. Чи є серед вас ледарі?(діти відповідають, що немає). Це дуже добре! Адже у галактиці Знань немає місця тим, хто лінується або не бажає вчитися.
Чи є серед вас ледарі?(діти відповідають, що немає). Це дуже добре!
Готові продовжувати подорож? Тоді летимо на іншу планету. 3, 2, 1… Старт! Полетіли!
- Ми приземлилися на другій планеті. Тут живуть усі казкові герої, і з ними ми не розлучатимемося ще багато років. Вони також навчаються у школі, і сьогодні хочуть дати вам декілька порад.( 1. Якщо ви підете по полю та знайдете гроші, не поспішайте купувати самовар, як це зробила я. Краще купіть нову цікаву книгу. (Муха-цокотуха) (Слайд 8 )
3. Не бігайте по класу і на перервах, бо можете ненавмисно розбити вазу або впустити золоте яєчко. І мені тоді доведеться висиджувати нове яєчко, не золоте, а просте. (курочка Ряба) (Слайд 10 )
Вирушаємо до наступної планети.
Увага: 3, 2, 1, пуск.
Прилетіли.
Ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель. (плескаємо, якщо так, закриваємо очі - ні)
Другокласник Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,
М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.
Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.
Сів Микола, думав думку: - А чи все поклав у сумку?
- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)
(Діти повинні відповідати «ТАК» (плескати) або «НІ» (топати))
На дно кладемо багато цукерок? (ТАК)
А міліцейський пістолет? (НІ)
Туди візьмемо вінегрет? (НІ)
Покладемо стиглий апельсин? (ТАК)
А продуктовий магазин? (НІ)
Квітів кошик для друзів? (ТАК)
А різнокольорові олівці? (ТАК)
Салат візьмемо в сумку? (НІ)
Кладемо посмішку і успіх? (ТАК)
Завзятий дитячий дзвінкий сміх? (ТАК)
Вирушаємо до наступної планети.
Увага: 3, 2, 1, пуск.
Прилетіли.
- На цій планеті жителі грають в ігри і ніколи не сваряться. І ми з вами та разом з батьками пограємо в цікаві ігри:
1. Гра для батьків і дітей«Передай м’яку іграшку і назви один предмет, пов'язаний зі школою.
2. Гра " Веселі листочки " .
Ведучий показує квіти різних кольорів . А діти виконують команди .
Червона - кричать Ура !
Жовта - плескають у долоні .
Зелена - тупають ногами .
Синя - мовчать .
4. Планета «Шкільна»
Вирушаємо до наступної планети.
Увага: 3, 2, 1, пуск.
Прилетіли. (Слайд 16 )
Обіцяєм не лінитись?
Добросовісно трудитись.
Вчителів поважати
І оцінки гарні мати.
На уроках не жувати,
Не дрімати і не спати.
Будем вчитися відмінно,
І поводитись сумлінно,
Щоб батьки могли радіти, що в них гарні такі діти.
Молодці! У нас є команда, ерудованих батьків. Давайте попросимо їх пошикуватися в алфавітному порядку за першими літерами імен. А ми з вами будемо рахувати.(1…2…3…4…5…)
І наостанок батькам цукерка, де можна прочитати, що чекає їх в цьому навчальному році:
169 разів зранку посміхнутись своїй дитині і побажати гарного дня у школі
169 разів зустріти посмішкою дитину зі школи
169 разів лагідно запитати дитину як пройшов день у школі
Терпляче сім днів на тиждень почитати з дитиною та з цікавістю запитати про що вона прочитала
Охоче вивчати разом з дитиною таблиці множення і ділення
П’ять разів на тиждень з цікавістю розгорнути щоденник, щоб дізнатися про успіхи дитини в школі
З задоволенням відвідувати батьківські збори
З посмішкою перевірити виконання домашніх завдань дитиною (навіть якщо пізно приїхали з роботи)
Охоче допомогти у виконанні домашніх завдань, які не під силу справитись дитині самій
З посмішкою 169 разів цікавитись,що дитина робила сьогодні в школі
З ніжністю обговорити з дитиною про досягнення та труднощі в школі
Лагідно запитати яких речей(папір, клей і т.д.) не вистачає дитині у школі
Цікавитись відносинами дитини з однокласниками в школі, дати пораду
Отже,а ми, любі мої школярики, «загадаємо» жити дружно, гарно вчитися, більше посміхатися. А щоб ці бажання здійснилися , я пропоную піднятися зі своїх місць утворити коло і скажемо такі слова: (Слайд 17 )
У нас немає ти,
У нас немає я.
Ми єдиний клас,
Ми одна сім’я!
- Ось і настала пора залишитися вам в галактиці Знань, адже тепер ви довели, що є справжніми школярами, другокласниками, справжніми друзями.
Вчитель. Я щиро вітаю вас зі святом – Днем знань. Від усієї душі бажаю всім міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.
ІІІ. Заключна частина.
- Які емоції залишив у вас перший урок? (Слайд 18 )
Давайте свій настрій подаруємо повітряним кулькам. (Кожному учневі учитель вручає повітряну кульку та маркер.
Завдання: намалювати обличчя своїй кульці. Передати свій настрій. Під гарну музику діти малюють свій настрій на повітряній кульці).
(Слайд 19)