Розробка першого уроку в 2 класі: «Я ЖИВУ В УКРАЇНІ!»

Про матеріал

Поглиблення знань дітей про Батьківщину, формування уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвиваток в учнів творчого мислення, уяви, комунікабельності; формування громадянські якості, патріотизму, людяності, працьовитості; виховання любові і поваги до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; налаштування учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодження емоційного контакту як із класом, так і в учнів між собою.

Компетентності, які формуються на протязі уроку:

  • -соціальна;
  • -пізнавальна;
  • -інформаційна;
  • -загальнокультурна;
  • -саморозвивальна.
Перегляд файлу

 

 

Урок: «Я ЖИВУ В УКРАЇНІ!»

Мета: поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву ,комунікабельн ість;  формувати громадянські якості, патріотизм, людяність, працьовитість;  виховувати  любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; налаштувати  учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із  класом, так і учнів між собою.

Компетентності, які формуються на протязі уроку:

  • соціальна;
  • пізнавальна;
  • інформаційна;
  • загальнокультурна;
  • саморозвивальна.

Обладнання: карта України,  державні символи України; Конституція України, народні символи країни, плакати про Україну , картки, музика: пісні про Україну, мультимедійна презентація, кліп: «Я люблю україну свою»

Хід уроку

І. Організація класу         1,2 слайд

 1. Привітання. 3 слайд Учитель:

Ось перший дзвоник гучно вам лунає, —Це школа щиро кожному бажає

Навчатись із натхненням, із любов’ю,І бути всім родиною одною.

2. Вступне слово вчителя. 4,5. слайд

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 6 слайд (Україна) 

 

Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної

людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш Павла Тичини.

Х*ч м*л*й, я не*ел*кий,       З*т* д*б*е *н*ю,   Щ* к*ай р*д*ий – Ук*а*н*,    Я ї* к*х*ю.

Хоч малий, я невеликий, зате добре знаю,

що край рідний – Україна, я її кохаю.(завдання на слайді)

 

 

 

Україна…В одному цьому слові для нас бринить чарівна, ніжна, мелодійна музика.

1учень: Босоніж стежка побіжить, левадою в городи…

              Як любо тут, як славно жить серед цієї вроди.

2 учень: Кохаю край мій дорогий, що зветься Україна.

              Вітчизні хочу я своїй  зрости достойним сином.

«Аукціон слів»    7 слайд 

 Україна… Яка вона? Пропоную вам об’єднатися в групи

1група: назвати ознаки до слова «Україна».  (Чарівна, рідна . квітуча, прекрасна, неповторна, єдина…);

2 група: підібрати  порівняння . Україна, як квітуче поле; гарна , як дівчина; щаслива , як дитина, рідна, як мати; лагідна, як бабуся; прекрасна, як квітка; вільна, як вітер; сильна, як тато; співуча , як пташка; яскрава, як сонце;  безкрайня, як поле. (Діти продовжують  порівняння)

  1. група: назвати, які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Україна» ?
  1. Рідний край.
  2. Наша земля.
  3. Моя вулиця.
  4. Моє місто.
  5. Мамина пісня.
  6. Казка бабусі.
  7. Дорога до школи.
  8. Родина.
  9. Рідна оселя.
  10. Пшеничне поле.
  11. Зелені ліси.
  12. Степи і гори.

( Діти збирають промінчики - асоціації до сонечка).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо просторами нашої неньки – України  і відчуємо, що ми справжні українці.

3 учень:  Різні в світі є країни,    різні люди є на світі,

                Різні гори, полонини,  різні трави, різні квіти.

4 учень:  Є з усіх одна країна  найрідніша нам усім.

                Це – прекрасна Україна, нашого народу дім…  

Тема нашого уроку – «Я живу в Україні!» 

ІV. Робота над темою уроку

Діти! Влаштовуємося зручніше і вирушаємо в уявну подорож рідною Батьківщиною. А подорожувати ми будемо на килимі    літаку,  який легко перенесе нас в будь-яку частинку країни і, навіть, в далеке минуле. Приготувались! Рушаймо! (Звучить звук мотора).  8 слайд Ми пролітаємо над густими зеленими лісами, глибокими синіми річками, над широкими степами і зупиняємось у далекому минулому.

1-а зупинка: «Виникнення української землі»    9 слайд  Легенда

1-й учень.  Багато планет, різних і таких не  схожих одна на одну, створив    Бог. Та всі вони були мертві.  Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами.

2-й учень. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею.

3-й учень. Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь:   Це справжній рай!

4-й учень. Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.—  Наша Україна    райська земля безмежних степів, неозорих ланів, прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.

А ми поспішаємо далі. Килим переносить нас в нашу рідну країну.

2-а зупинка: «Моя рідна країна»   10, 11слайд 

Звучить пісня «Я люблю Україну свою!»

Я

Україну свою!

 

( діти розфарбовують серця і співають про любов до України) )

 

 

 

Вітчизна, Батьківщина…Україна, рідна ненька. Земля-годувальниця, земля-рідна мати…Які прекрасні ці одвічні слова! Велика, священна любов до Батьківщини жила і буде жити в усіх чесних і щирих серцях.   

Гра : « Доповни речення»  

  • Україна  -  одна з найбільших європейських держав.
  • ЇЇ площа    604 тис. кв. метрів.
  • На території України проживає понад -----110 національностей.
  • Чисельність населення становить близько 43 млн. осіб.
  • Гори: ---Карпати (Говерла    найвища гора).
  • Річок близько 70 тис. Найбільші    Дніпро, Дунай, Дністер Південний Буг, Сіверський Донець. Найбільші і найвідоміші озера: Світязь, Синевир, Ялпуг.

(Пізнавальна бесіда супроводжується показом на карті.)

  1. учень:               У центрі Європи чудова країна,

                               Сягає корінням у сиві часи.

                                    І це – незалежна моя Україна.

                                    Тут гори Карпати, степи і ліси.

      6 учень:                Шістсот і чотири ще тисяч гектарів

                                    Приблизно таку має площу вона.

                                    Є Київ – столиця у  храмах і славі

                                    Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

     7 учень:                  Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,

                                     Озера блакитні та клімат м’який.

                                     Козацькая слава повік невмируща  

                                     Та шлях до свободи, завжди нелегкий.

 12слайд   фізпауза

  • Ми продовжуємо подорож  і ось  3 зупинка: вікторина «Люби, вивчай свій рідний край»   13 слайд   Бліц опитування

  Як називається наша Батьківщина? ( Україна)• Яке найважливіше місто України?  (Київ)    Найдовший у світі музичний інструмент. (Трембіта) •  Герб України.  (Тризуб)•  Чому Черкащину називають шевченківським краєм?  (Тому що там народився Т. Шевченко)•  Дерево - народний символ. (Верба) •  Як називається урочиста пісня, що є символом держави?  (Гімн)•  Найвища гора України. (Говерла) •  Брати- боксери в Україні.  (Брати Кличко) •  Грошова одиниця України. (Гривня) •  Колір прапора України. (Блакитно – жовтий) •  Розписані великодні яйця. (Писанки) •  Найбільша річка України. (Дніпро) •  Швидкий український танок. (Гопак)•  Хто з українських письменників узяв собі псевдонім    назву  своєї національності. (Леся Українка) •  Кущ – символ рідного краю.(Калина)• На якій вулиці знаходиться твоя школа?• Яка річка протікає через твоє місто?( Дніпро) Діти, ви справжні українці, тому що  ще маленькі, а вже  так багато знаєте про країну,  в якій живете. Але ми не зупиняємося на досягнутому, а впевнено рухаємося вгору і прагнемо ще більше пізнати рідний край. - Тож займаємо свої місця і подорожуємо далі. Наступна зупинка :«Україна  –незалежна держава».

4- та зупинка: «Україна – незалежна держава» 14 слайд  

Україна    країна, де найбільше  люблять волю, країна довгої вікової боротьби за неї. Цього року 24 серпня ми відзначили 25 років  Незалежності України.24 серпня 1991 року Верховна рада проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави.  Україна має свою Конституцію    Основний закон, правила, за якими живуть українці. В цьому році 28 липня ми відзначали 20 років Дня Конституції. Виборовши свою волю, Україна має і свої державні символи. (Діти виходять до дошки і тримають картинки з державною символікою)

Учень: Наш герб – тризуб, це воля, сила,  

             Наш герб – тризуб! Недоля нас косила,

             Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,  

             Добро і пісню несемо ми людям.

Учень:  Прапор – це державний символ,

              Він є в кожної держави;

              Це для всіх ознака сили,

              Це для всіх ознака слави.

Учень.  Слова палкі, мелодія врочиста,

              Державний гімн ми знаємо усі

              Для кожного села, містечка, міста –

              Це клич один з мільйонів голосів. 

Свої національні символи люди повинні шанувати й берегти. Про це записано у ст. 65 Конституції України «Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України». Також в Основному законі сказано, що державною мовою в Україні є українська мова.

Гра: «Конверт запитань»  1)  Коли звучить Гімн України?  (Під час урочистих подій, а також о 6 годині ранку по Українському радіо.)

2)  Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський.)

3)  Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня.)

4)  Що символізує тризуб? (Тризуб символізує волю, славу, силу.)

5)  Коли святкують День Конституції України? (28 червня.)

6)  Що символізують кольори українського прапора?  (Блакитний    небо, жовтий – пшеничне поле.)

4-а зупинка «Українські дива»    15 слайд   (демонстрація кліпу) :  https://www.youtube.com/watch?v=4i4RT1p3FFg

5-а зупинка «Українська народна символіка»    16, 17,18 слайди

Народні символи    це те, що найбільше любить і цінує народ. 19,20 слайди

Діти заздалегідь підготували малюнки з народної символіки та об’єднавшись в малі групи демонструють їх та обговорюють.

21слайд Український віночок    є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг.  Перевіримо, як ви це засвоїли? Розгадати кросворд

V. Підсумок уроку

6-а зупинка «Вінок любові до України»   Діти, зараз візьміть підготовлену вами квітку, подумайте, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні. Напишіть своє побажання на квітці.(Я бажаю любій Україні добра, миру, безпеки, процвітання, щастя тощо) і по черзі прикріпіть свою квітку по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання. Таким чином ми сплетемо вінок для нашої Батьківщини. (Діти виконують завдання під музику).

   

Чи здійснилися ваші очікування?

  • Так, я дізналась багато нового.
  • Мені цікаво було слухати легенди.
  • А мені сподобався кросворд…

Учитель: Діти! І мої очікування здійснилися. Всі ви були молодці. Велике спасибі вам за те, що ви любите своїх рідних, свою Батьківщину. Ми з вами єдині і на знак цього давайте станемо у велике коло друзів, візьмемося за руки та скажемо разом:

« Ми єдина дружна родина, і ми - майбутня Україна!»

Рефлексія.    Учитель у колі: - А як же ви повинні прославляти свою рідну Україну?   «Мікрофон»

  1. Вивчати рідну мову.
  2. Поважати старших.
  3. Знати символи.
  4. Любити своїх близьких.
  5. Шанувати батьків.
  6. Добре вчитися.
  7. Робити тільки добрі вчинки. 

Пам’ятайте! Діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями прославляйте її. Наша ненька-Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, майбутніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, людяні.  Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України.

Хай біда і горе минають ваш дім. Доброго здоров’я зичу вам усім!

Дякую вам за увагу і співпрацю! На все добре!

 

C:\Users\Администратор\Desktop\DSC_0071.jpgD:\FOTO\1 вересня 2016\DSC_0059.jpg

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку