26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Розробка першого уроку "В моєму серці Україна"

Про матеріал
Матеріал першого уроку з використанням інтерактивних методів, з елементами проекту.
Перегляд файлу

Тема: «В моєму серці Україна»

Мета: розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і єдину державу, державні і народні символи, обереги України, знання Конституції України; формувати  почуття патріотизму та національної гідності і самосвідомості виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, гордості за свій народ і країну.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, фізична карта України,  матеріали для інтерактивної вправи «Асоціативний кущ»,  предметні малюнки, ручки, олівці, ножиці, клей.

Форма проведення: урок - подорож з елементами проекту.

Місце проведення: класна кімната.

 

Хід уроку

I. Вступна частина

1. Вправа «Привітання».

Добрий день, мої милі діти,

підросли і змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити,

радіти й називатись 3 клас!

2. Вправа «Дружне коло».

        Я дуже скучила за вами і впевнена, що ви теж скучили один за одним, тому підходьте всі  до мене утворимо коло, взявшись за руки. Любі мої, я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості та міцного здоров’я. А тепер передаємо один одному свої обійми.

II. Основна частина

1. Гра «Морський бій»

- Виконайте завдання та скажіть, про що ми будемо говорити:

К-9, А-8,Ж-4,Б-3,У-8,Ж-5,В-7.

2. Оголошення теми уроку

  3.Вправа «Асоціативний кущ» ( звучить пісня «Розкажу про Україну»)

4. Подорож країною з елементами проекту

Сторінка № 1.

1. Легенда „Наша земля”

- Давайте ж почнемо  з самого початку.

Як же саме Бог створив нашу землю, ви дізнаєтесь, прослухавши легенду.

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм вже не дісталося.

 От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

 Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. „Ні, відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”.

 „Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – ворога.”.

-  Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною.

= Читання вірша, робота з картою:

           Україна – це велика й прекрасна країна. Вона має високі Карпати та мальовничі Кримські гори. Її найбільша річка Дніпро тече через усю Україну і впадає у Чорне море. Друга річка теж мальовнича і широка, зветься Дністер. Випливає він із Карпат і тече також у Чорне море. В українських річках та озерах багато риби. В лісах мешкають різні тварини. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Найбільші міста України: Київ, Львів, Харків, Одеса.

- Покажіть ці міста на карті.( Київ, Львів, Харків, Одеса)

- Хто знайде місто в якому живемо ми?

-          Але славиться наша Батьківщина не тільки своїми містами, річками, горами, степами й лісами. Славна вона своїм працьовитим, волелюбним народом, який протягом віків боровся за свою незалежність.

1.Все здолали, вижили, зміцніли.               2.Люблю тебе, Вітчизно,

  Знову наша доля розцвіла,                                 мила Україно,

  Мов троянди, чисті й ніжно-білі,                       Бо щастя жити

  Що росли під вікнами села.                                ти мені дала. 

  Отака країна — Україна,                                     Для мене ти одна

  Прослов’янська рідна сторона.                           і рідна, і єдина,

  Її мова ніжна, солов’їна,                                       Я все зроблю,

  Ніби пісня, вічно чарівна.                                     щоб ти завжди цвіла.

- Сторінка № 2  «Державні  символи України»

- Кожна країна має свої символи, таким чином вони різняться між собою.

1. Вправа «Відгадай загадки»

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.    (Конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.   (Герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.    ( Гімн)

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають діти.    (Прапор)

 

 Сторінка № 3 «Обереги рідної землі»

1. Вправа «Відгадай назву»

- Відгадайте назву оберегу за його описом.

 Вишита сорочка. (Вишиванка)

 Квіти,  листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову. (Вінок)

 Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. (Рушник)

 Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом. (Лелека)

 Кущова рослина з білими невеликими квіточками  та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг. (Калина)

 Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок. (Верба)

- Давайте розкажемо про  деякі з них:

Легенда про вербу та калину

Жили колись в одному селі мати Вербена та її дочка Калина. Мудра й мила зростала дівчинка – мало хто вже таких діток пам’ятає. А до того ж чарівниця вона була: всі трави із землі піднімала, пташок лікувала, дерева від хвороб рятувала. Не було дитини вродливішої і добрішої душею. Та довідались про чарівницю Калину вороги. Вирішили її згубити, щоб землю українську багату завоювати, хворості і зло на людей напустити.

День був ясний, мов золотом гаптований, коли пішла дівчинка коси травами розчісувати, горобчиків годувати, льон, дощем прибитий із землі піднімати. Довго ходила Калина, стомилася, до криниці прибилася. Схилилася над нею, у жменю води взяла і краплиночку пташці дала. Аж раптом почула рідний неньчин голос із здаля: «Калино, Калино, не пий водиці…» Дівчина дуже хотіла пити й не звернула на це увагу. Та тільки-но перші краплі до губ піднесла, пташина маленька крилом їх знесла. Вдруге воду до губ піднесла – і навік деревом – калиною над водою зросла…

Бігла мати. Плакала. Шукала, та вже доньки любої  не застала. Натомість гарне і пишне деревце стояло, сльозинки-намистинки сіяло. Схилилася мати над криницею, затулила серцем ту воду-кровицю і проросла над нею вербицею. Минуло від тоді багато років, та матуся-верба все оберігає водні джерела, аби люди ніколи не зазнали лихих чарів.

Не ламай калину –

Образиш дівчину.

Не рубай вербу –

Накличеш біду.

- Уривки з пісень про калину, хату, вишиванку, рушник, чорнобривці.

Сторінка № 4  «Відпочинок»

- Після важкої праці та робочих днів люди влаштовували відпочинки, це були різні свята зі своїми традиціями, звичаями та обрядами, що супроводжувалися піснями і танцями. Ми з вами теж вже багато попрацювали і втомилися, тому пропоную відпочити за допомогою таночка.

1. Руханка «Україна ти моя надія»

https://youtu.be/OiWHNWvA4_c

Сторінка № 5 «Мова – душа народу»

1. Робота в парах. Із розрізнених слів складіть приказки та прислів’я про рідну землю

 Рідна і в  мила.  земля жмені  (Рідна земля і в жмені мила.)

 За  віддай .  рідний життя край  (За рідний край життя віддай.)

 Людина соловей без  Батьківщини як пісні. (Людина без Батьківщини як соловей без пісні.)

 За тепліше та морем миліше. дома (За морем тепліше, та дома миліше)

 землі за рідної золото.  Грудка  дорожча (Грудка рідної землі дорожча за золото.)

 Слухання вірша:

- З далекого краю, з далеких світів

Журавлик на крилах додому летів,

Минав океани, ліси і моря,

Вдивлявсь крізь тумани: - Чия це земля,

Чиї це долини, чиї це луги,

Чию це калину гойдають вітри!

Впізнав батьківщину: - Моя це земля,

Моє тут гніздечко і мова моя.

2. Вправа « Слова»

  Назвіть слова ознаки, які характеризують українську мову.

 

 ІІІ. Заключна частина      

1. Вправа «Закінчи речення»

ВІРШ ПРО УКРАЇНУ

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

    Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна … (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)»

           2. Технологія « незакінчене речення » :

Для мене Батьківщина – це…

Я маю право…

Моїми обов’язками є…

Любити свій рідний край означає…

Я можу зробити для моєї Батьківщини…

 

          3.Вправа «Дерево бажань»

( Діти пишуть на « долоньках» свої побажання і приклеюють на гілках дерева.)

 

 

Література:

1.  Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки / Укладач Н.В. Курганова. – Харків: Торсінг плюс, 2005. – 320 c.

2.  Пономаренко Л.В. Тютюнник С.В. Ми    діти твої, Україно! Сценарії заходів національного спрямування. 1-4 класи / Л.В. Пономаренко, С.В. Тютюнник. – Х. : Видавнича група «Основа», 2015. – 126 с

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку