Мета Першого уроку: розширити в учнів поняття єдність, патріотизм, громадянство; розвивати прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу ;виховувати риси патріота, громадянина, культурної , толерантної особистості.
Перший урок з теми «Наша країна – єдина Україна»
Мета:
Обладнання: карта, ватмани, дерево життя 5 класу, листочки, маркери, малюнки.
Написи на дошці
Кожному мила своя сторона.
Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.
Епіграф
Ми всі одна сім’я, єдина ми родина –
У кожнім нашім “я” частинка України!
Ми всі одна сім’я, єдина ми родина –
Мільйони різних “я”, а разом – Україна!
Хід уроку
Вчитель:
Я рада всіх вас бачити і вітати! Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре ставлення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитеся з оточуючими.
Вправа «Вітання »
Так як ми з вами сьогодні зустрічаємось вперше разом, у нас новий колектив, нові учні, нова класна кімната і для того щоб ми з вами стали ще й однією сім’єю, нам потрібно познайомитися (кожен по черзі називає своє ім’я).
Отже, ми з вами такі неповторні, особливі, всі можемо об’єднатися і принести користь нашому класу в досягненні мети. Отож у нашій школі народилася нова сім’я, яка стане найкращим колективом, і я в цьому впевнена.
Тож ми з вами познайомилися, а тепер давайте звернемося до нашої теми.
Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь давнього роду українського, що сягає сивої давнини.
Зверніть увагу на ось цей акровірш. Про що йде мова?
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
(Діти відповідають що це про Україну.)
Вчитель: Так, дійсно - це все про нашу рідну Україну. Акровірш – це вірш, який по першим буквам кожного рядка може скласти слово, і у нас це - Україна.
Словникова робота
- Як ще можна назвати свою Батьківщину (Вітчизна, рідна земля, рідний край)?
- Чому саме так називається країна, де народився кожен з вас? (Країна батьків.)
- Як називають нашу Батьківщину?
- Так, рідну країну називають з повагою Батьківщиною. Навіть, пишуть цю назву з великої літери, бо вона дійсно одна в кожної людини.
- Але є ще в кожної з вас і своя маленька “батьківщина”, місце, де ви народились. (Діти називають свої малі “батьківщини”.)
Продовж речення «Для мене Батьківщина – це…»
Вчитель: 24 серпня 1991 року назавжди залишиться пам’ятним днем. У цей день проголошено Акт про незалежність України. Акт проголошення незалежності завершив тисячолітні прагнення українського народу до волі, до створення своєї суверенної держави.
Перед усім світом стала держава з давньою славною історією, духовною культурою, зі своїми символами, мовою, чесними працьовитими людьми - українським народом. Ось уже 27 рік поспіль ми з вами маємо самостійну державу. Для нас тепер настали дещо складні часи, та я впевнена ми з вами все зможемо переборемо і станемо впевнено на правильний шлях демократичної держави.
- Якою людиною має бути кожен українець щоб створити єдину державу? Я вам допоможу, і знову вправа "Склади слово".
Т А П Р І О Т (Патріот)
Вчитель: Так , дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави, то неодмінно б ми завжди були єдині. Діти, а хто ж такий патріот? (Діти відповідають)
Ось тлумачення слова «патріотизм» (Патріотизм – любов до батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам) (Вчитель кріпить до дошки визначення слова).
Вчитель: Підніміть руки хто себе вважає патріотом? (Діти піднімають). А чому ? Прокоментуйте. (Діти відповідають, чому вони патріоти.) Молодці.
Вчитель: Усі ми любимо свою вітчизну. І патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова "патріот" напишемо ці якості. (Діти пишуть на дошці)
П – привітність
А – активність, альтруїзм
Т – терплячість, товариськість
Р – радість, розсудливість, рішучість
І – ініціативність
О – обов’язковість, організованість, оптимізм
Т – творчість, толерантність.
Вчитель: Я впевнена що ви всі наділені такими рисами тому всі патріоти нашої України.
Закріплення: А тепер давайте ми з вами дамо відповіді на запитання вікторини від патріота нашої держави (Кріплю на дошку образ патріота.)
"Що я знаю про свою Батьківщину?"
Отже, ви молодці . Добре справилися із завданням.
Практичне завдання «Голуб миру».
Вчитель: Зараз кожен учень отримав гарного голуба, який символізує мир на нашій планеті, в центрі якого ви напишете побажання, якою повинна бути наша країна, все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям А голуб миру буде її охороняти .
Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все зробимо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.
(Діти на птахах пишуть слова вдячності любові до України, побажання та кріплять навколо обрисів України свої голубки)
Підсумки.
Вчитель: Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.
Незважаючи на те, що відбувається зараз в Україні, сподіватимемося, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави. Тому я вірю.
Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя закриє печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!
Я бачу квітучу, щасливу країну,
Де кожна людина працює, творить,
Де можна навчатись, кохати, радіти,
Де кожна хвилина — то святості мить.
На цьому наш урок закінчено, бажаю всім єдності та миру.