Розробка позакласного заходу для здобувачів освіти 6-7 класів в рамках тижня біології

Про матеріал
Методична розробка біологічного квесту включає знання з ботаніки і зоології, для учнів 6-7 класів. Вона має опис процесу підготовки і організації заходу, завдань для всіх зупинок, матеріалів, необхідних для проведення заходу. Дану розробку можна використовувати в межах тижня біології, як підсумковий урок, як елемент уроку. Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями, допомагає їм у цікавій формі краще засвоїти навчальний матеріал, стимулює інтерес до вивчення біології, розширює кругозір школярів. Ця гра згуртовує колектив та виявляє лідера.
Перегляд файлу

                             Міністерство освіти і науки України

Управління  освіти культури, туризму, молоді та спорту Крупецької сільської ради Крупецької об’єднаної  територіальної  громади

Крупецький ліцей Крупецької сільської ради Дубенського  району Рівненської області

 

 

 

 

 

 

Розробка позакласного заходу

                                      для здобувачів освіти 6-7 класів

в рамках тижня біології

 

Форма проведення: гра- квест

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Ольшанська Тетяна Анатоліївна, вчитель біології і хімії     

Крупецького ліцею

Крупецької  сільської ради Дубенського району   Рівненської області

Анотація: Методична розробка біологічного квесту включає знання з ботаніки і зоології, для учнів 6-7 класів. Вона має опис процесу підготовки і організації заходу, завдань для всіх зупинок, матеріалів, необхідних для проведення заходу. Дану розробку можна використовувати в межах тижня біології, як підсумковий урок, як елемент уроку.

Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями, допомагає їм у цікавій формі краще засвоїти навчальний матеріал, стимулює інтерес до вивчення біології, розширює кругозір школярів. Ця гра згуртовує колектив та виявляє лідера.

Обладнання: столи для зупинок, маршрутні листи, секундоміри, телевізор, ноутбук, мікроскопи, мікропрепарати, калькулятори, чисті аркуші паперу, конверти із завданнями, пазли.

Місце проведення: 7 зупинок на території  школи.

 

 

                                                  Хід гри

І. Підготовка до квесту.

- На дверях кабінетів вивісити назви зупинок.

- На кожній зупинці має бути підготовлене обладнання.

- Заздалегідь підготувати конверти із завданнями для учнів.

- Вибрати для кожної зупинки спостерігачів (можна як вчителів, так і учнів).

- Перед початком гри провести інструктаж з техніки безпеки.

- Оголосити умови проведення квесту.

- Створити команди і визначити капітанів.

- На домашнє завдання учасники вибирають назви, гасло і презентації команди.

- Спостерігачі вручають завдання команді, спостерігать за їх виконанням, фіксують час  і перевіряють правильність виконаних завдань.

- Підготувати призи.

 

 

ІІ. Вступне слово вчителя.

1.  Вітаю всіх присутніх  учасників та вболівальників нашої гри. Сьогодні ми   проводимо біологічний квест. Він присвячений рослинному та тваринному світу. Без такого флори і фауни ми б з вами просто не могли прожити.  Отже, бережімо їх, прославляймо і плекаймо!

Перейдемо ж хутчіш до гри. У ній беруть участь кілька  команд.

Запрошуємо їх до зали та вітаємо гучними оплесками.

Гра є гра, і як у кожній грі є переможці і є переможені. І не важливо кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб  панувала атмосфера доброти та взаємопідтримки. Хай усім вам щастить!

2. Представлення візитної картки команди і привітання команди-суперниці.

3. Визначення черговості проходження зупинок.

 Фіксується час проходження квесту кожною командою.

 

ІІІ. Квест – гра.

                                                       Зупинка «СТАРТ»

Обладнання: ручки, чисті аркуші паперу.

Спостерігач вручає команді перший конверт.

 

Перший лист.

« Радий вітати вельмишановних і наймудріших юних біологів нашого ліцею. Не так   давно, перебуваючи у вашій школі, я заховав незвичайний скарб. Привіз його із Китаю. У цій країні є давня традиція святкування Нового року. Гості дарують цей скарб господарям як побажання багатства.    Це буде вам мій подарунок, але спершу ви повинні відгадати і знайти його. Нехай допоможуть вам ваші знання з біології, кмітливість, згуртованість. Шлях пошуку вам вкаже цей чарівний аркуш».

Завдання. Дайте відповідь на запитання і, взявши з кожного слова вказану літеру, складіть слово-пароль. Це слово запишіть на листку і передайте спостерігачеві. Якщо відгадали правильно, то рухаєтеся до наступної зупинки.

  1. Як називається «вусата» риба? (2 літера)
  2. Рослина, яка має сережки. (1 літера)
  3. Новорічне дерево. (1 літера)
  4. Вони жили у бабусі. ( 1 літера)
  5. У разі небезпеки вона втрачає свій хвіст. (3 літера)
  6. Яку рослину називають «царицею» квітів? (3 літера)
  7. За повір’ям, всіх дітей у дім приносить ця тварина. (3 літера)
  8. Це дерево дає плоди для білки і для людини. (4 літера)

 Відповідь: слово-пароль «БІОЛОГІЯ»  (4 бали)

 

                           

                                   МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

 

Назва команди

 

Клас

 

 

НАЗВА ЗУПИНОК

БАЛИ

 

ПІДПИС

СТАРТ

 

 

 

ПРАКТИЧНА

 

 

 

ПАЗЛИ

 

 

 

ЧОРНА СКРИНЬКА

 

 

 

МАТЕМАТИЧНА

 

 

 

КАЛЕЙДОСКОП

 

 

 

ФІНІШ

 

 

 

 

 

                                                               

                                            

 

                                       Зупинка «ПРАКТИЧНА»

Обладнання: мікроскопи, мікропрепарати, ручки, аркуші із завданням.

 

         Другий лист.

« Дорогі друзі! А тепер перевіримо як ви вмієте працювати з мікроскопом. Не забувайте   про правила роботи з ним. За мікроскопом буде працювати хтось один, який знайде чітке зображення об’єкта на мікропрепараті. Виконайте завдання на аркуші».

Завдання.

Назва

 

Група

 

Середовище існування

 

Тип живлення

 

Значення в природі

 

 

Відповідь:

Назва

Інфузорія туфелька

Група

Одноклітинний організм

Середовище існування

Прісні водойми

Тип живлення

Гетеротрофний

Значення в природі

Є ланкою ланцюга живлення

 

Перевіряється вміння працювати з мікроскопом ( 3 бали) і теоретичні знання з біології(5 балів).

                                 

                                      

                                    Зупинка «ПАЗЛИ»

Обладнання: пазли для складання , ручки, аркуші із завданням.

Третій лист.

«Усім привіт! А тепер вам треба згуртуватися. До перемоги не так і далеко. Зараз ми перевіримо ваші знання із систематики».

Завдання. Складіть із пазлів тварину і визначте її систематичне положення».

Царство

 

Тип

 

Клас

 

Ряд

 

Родина

 

Вид

 

 

Відповідь:

Царство

Тварини

Тип

Хордові

Клас

Ссавці

Ряд

Хижі

Родина

Котячі

Вид

Гепард стрункий

 

Перевіряються знання з систематики (6 балів).

                                                     

                                Зупинка « ЧОРНА СКРИНЬКА»

Обладнання: коробки із фруктами, аркуші із завданнями, музичний супровід.

 

Четвертий конверт.

« Ви вже подолали довгий шлях! А зараз дізнаємося, які у вас знання з ботаніки.

 Вам внесуть чорну скриньку. (Музичний супровід). Цікаво, що там! Відкрити її ви зможете лише за умови, коли виконаєте завдання за описом».

 

 

Завдання.

Цей фрукт змінив хід історії і життя багатьох видатних людей. Стародавні алхіміки називали його символом знань і розуму. У християнстві – це символ гріха. Він ставав героєм багатьох казок. Наприклад, його згадують у казці «Білосніжка і семеро гномів». За легендою, він впав на голову Ньютону, який  відкрив закон всесвітнього тяжіння. Новорічні прикраси теж виробляють у подібній формі. Цей фрукт містить багато клітковини, і в ньому зовсім відсутній жир і холестерин; на 25% складається з повітря, тому у воді не тоне. Що це за фрукт?».

Відповідь: яблуко

 

 

                                  Зупинка «МАТЕМАТИЧНА»

Обладнання: калькулятор,  аркуш із завданням, ручки.

 

П’ятий лист.

« Ну що ж, розумники і розумниці! Ви наближаєтеся до фінішу. Наука біологія тісно пов’язана з іншими науками, зокрема з математикою. А тепер  порахуємо. І цікаво – ви це знали?».

Задача. Для збору отрути змій тримають у серпентарії 6 місяців , після чого їх випускають на волю. Через кожні 2-3 тижні у змії беруть отруту. Із зміїної отрути виробляють ліки, напиклад віпраксин, віпаралгін, віпратокс, віпросал та багато інших; їх застосовують при невралгіях, суглобових та м’язових болях, дифтерії, сепсисі, різних серцевих хворобах. Недарма змію зображають на медичній емблемі! Один грам зміїної отрути коштує 1000 доларів. Чемпіоном по кількості отрути, відданої за один раз, вважається техаський гримучник, який може дати до 1,5г отрути. А поширена в нас гадюка звичайна може дати щонайбільше 0.01г отрути. Підрахуйте:

  1. Скільки отрути може дати кожна змія за весь сезон (6 місяців), якщо отруту брати один раз на три тижні?
  2. У скільки разів більше отрути дасть техаський гримучник порівняно з гадюкою?
  3. Який прибуток дає кожна тварина за сезон?
  4. У скільки разів прибуток від гримучника перевищить прибуток від гадюки?

 

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

Відповідь:

1.

0,01*7 = 0,07г

1,5*7 = 10,5г

2.

1,5: 0,01 =150 разів

3.

10,5*1000 = 10500 дол (гримучник)

0,07*1000 = 70 дол. (гадюка)

4.

10500:70 = 150 разів

 

 

 

 

                               Зупинка «  КАЛЕЙДОСКОП»

Обладнання: комп’ютер, телевізор.

 

Шостий лист.

« Юні біологи! Завдання на цій зупинці буде тільки для одного із вас. Виберіть кмітливого, швидкого, того, хто добре знає рослини  серед  учасників вашої команди. Всі інші залишають кабінет. Удачі!»

Завдання:

На екрані телевізора протягом 1 хвилини тобі будуть демонструвати картинки рослин. Потрібно відгадати якомога більше.

Картинки рослини: подорожник, липа, акація, модрина, вишя, слива, грицики, туя, сосна, ліщина, троянда, проліска, хвощ, папороть, пшениця, кріп, буряк, квасоля, спориш, чорнобривці, лопух, топінамбур, волошка, овес, соя, ріпак, лобода, зозулин льон, росичка і інші (30 шт.)

 

                                               Зупинка «ФІНІШ»

Обладнання: комп’ютер, приз.

 

Сьомий лист.

« Ну що, втомилися? Іще одна загадка, і фініш.

Відгадайте,  який приз зашифровано в цьому ребусі, знайдіть його в класній кімнаті. Вам для цього потрібно всього 1 хвилина і приз ваш!»

    C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\rebusy-s-otvetami-pro-frukty-1-mandarin.jpg

       

                                 

              Відповідь: МАНДАРИН    

 

 

IV. Підсумок гри-квесту.  

                                                                                                     Результат пошуку зображень за запитом "компютерний модем"                         

 

                                                                                                                                           

 

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 Використані джерела

 

  1. Як організувати квест? [Електронний ресурс] Режим доступу: http://poradumo.com.ua/106947-iak-zrobiti-kvest/
  2. 16 фактів про мандарини. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://napensii.ua/uk/news-uk/153013-16-czikavyh-faktiv-pro-mandaryny/
  3. Цікаві факти про яблука. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=OyHXNOBH8es&t=22s
  4. Колесник Г.М. Збірник задач і вправ з біології. -  Тернопіль:  «Астон», 2001.
  5. Колесник Г.М. Підсумкові уроки у ігровій формі у 6-7 класах. –Тернопіль:  «Астон», 2003.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку