Розробка позакласного заходу "Математичний квест "У пошуках скарбів""

Про матеріал

Розробка позакласного заходу з математики для учнів 5-9 класів у вигляді математичного квесту. Квест передбачає пошук пунктів, на яких учням пропонується виконати певне завдання, піісля виконання якого вони отримують наступну підказку і продовжують пошук. Робота містить завдання для кожного класу з описом дій.

Перегляд файлу

Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради

Комунальний заклад «Нікопольська середня

згальноосвітня школа І-ІІ ступенів №18»

 

Математичний квест

«У пошуках скарбів»

http://ito.vspu.net/ENK/2011-2012/kompleks_new_magistru/rob_styd/13_14/Kuzmenko/images/klad.png

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель математики

Бардичевська К.В.

 

Нікополь

2018р.

Математичний квест

«У пошуках скарбів»                  

Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

Мета:

  • формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та     комунікативної  компетенцій;
  • розвивати творчий потенціал учнів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, логічне мислення,швидкість думки;
  • виховувати повагу один до одного, уміння спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді;
  • підвищити мотивацію до вивчення математики.

Обладнання: кольорові галстуки (для кожного класу свій колір), маршрутні листи для кожного класу, завдання на кожному пункті ( приклади, шифрувальна таблиця, танграм, гра «Рибалка»), грамоти, солодкий приз.

Місце проведення: приміщення школи.

Тривалість гри – 1 год

У квесті беруть участь учні  5-9 класів, які цікавляться математикою, полюбляють головоломки, ребуси, таємниці...

 

Правила гри

1. Грають 4 команди по 5 чоловік (учні 5-9 класів).

2. Команда, подаючи заявку на участь в грі, автоматично приймає ці Правила і зобов'язується неухильно їх виконувати.

3. Команди виконують завдання в приміщенні школи.

4. Під час гри командам потрібно знайти певне місце  і там виконати завдання. Щоб це зробити, їм потрібно не тільки добре і швидко міркувати, але ще вміти діяти чітко і злагоджено.

5. У кожному пункті командам  видається завдання, якщо ви вірно розгадуєте його за відведений час, то одержуєте завдання, в якому зашифровано номер чи назву кабінету, в якому вам дадуть наступне завдання.

6.  Кожна команда має маршрутний лист, в якому зазначаються успішно пройдені випробування. Записи в маршрутному листі виконує черговий на відповідному пункті  модератор.

7. Членам команди необхідно мати ручки і чисті аркуші паперу.

8. Гра ведеться чесно, без підказок .

9. Переможницею вважається команда, яка першою виконає всі завдання і досягне фінішу.

10. Тривалість гри – 1 год.

 

             Шановні учні, вітаємо вас на початку цікавої пригоди.

       Сьогоднішня гра проходить в рамках тижня природничо-математичних дисциплін «У світі цікавих наук». Якщо вам подобається математика, ви спостережливі та любите дізнаватися більше про  оточуючий світ, хочете вільно і невимушено орієнтуватися у математичних термінах, швидко вирішувати поставлені завдання,то нам по дорозі! Робота в команді  при проходженні квесту зуміє розкрити усі ваші таланти.

                                          Бажаємо успіху!

13.00.- Лінійка.  Представлення команд.  Вступний  інструктаж для учасників квесту.

13.15.-старт  гри.

 

 

 

 

Маршрут квесту

Маршрут для команди 5 класу

Маршрут для команди 6 класу

Маршрут команди 7 класу

Маршрут команди 9 класу

 

«Рибалка»

Завдання: поодній виловити рибки за допомогою вудки та розвязати приклад під тим номером, який написаний на рибі. (2 учні ловлять рибу, інші розвязують приклади).

(Кожний приклад – 1 бал). Час – 7 хв.

        5 клас                                                                         6 клас

  1. 3894+90755   (94649)                              1) 123,54+28,49     (152,03)
  2. 123758+23907  (147665)                         2) 24,518+49,32     (73,838)
  3. 43001+123890  (166891)                         3) 0, 1577+82,8423  (83)
  4. 97540 – 2344     (95196)                           4) 52, 11- 28,32     (23,79)
  5. 234578 – 4539   (230039)                        5) 100- 19, 345     (80,665)
  6. 17320 – 897     (16423)                             6) 68,1- 49,29      (18.81)

 

7 клас                                                                   9 клас

  1. 2,5* 1,2  (3)                                                1) 2,5* 1,2  (3)
  2. 0, 1577+82,8423  (83)                                2) 1,3* 24, 1  (31,33)
  3. 12,5*5,6    (70)                                           3) 12,5*5,6    (70)
  4. 100- 19, 345     (80,655)                            4)  0,125* 0,4  (0,05)
  5. 123,54+28,49     (152,03)                          5)  4,58*10,2   (46,716)
  6. 17,4*11    (191,4)                                       6) 17,4*11    (191,4)

 

«Сувенір із закордону»

Ви приїхали із закордонної подорожі і привезли своїм рідним сувеніри.

Завдання: перевести ціни у гривні і порахувати суму всієї покупки.

(1 EUR = 29,50 грн,  1USD = 27,50 грн)

( Кількість балів – 5). Час – 7 хв.

        5 клас                                                               7 клас

Магніт - 1EUR ( 29,50 грн)               Іграшка «Ведмедик» - 17 EUR (501,50грн)

Чашка – 2USD  (55 грн)                     Ваза – 23 USD (632,50 грн)

Відповідь:  всього- 84,50 грн             Відповідь: всього – 1134 грн

 

      6 клас                                                                     9 клас

Тарілка-сувенір – 12 EUR (354 грн)         Сервіз – 31 EUR (914,50грн)

Цукерки – 9 USD (247,50 грн)                  Статуетка – 38 USD (1045 грн)

Відповідь: всього -  601,50 грн                 Відповідь: всього – 1959,50 грн

 

«Реставратор»

Завдання: переставити букви в словах так, щоб отримати математичний термін.

(Кожний термін – 1 бал) Час-5 хв.

5 клас                             6 клас                        7 клас                     9 клас

ЛЕДІНЕ                  ПОРПРОЯЦІ             НУКЦІЯФ              СІКЕТРИСБА           

(ділене)                  (пропорція)                (функція)                  (бісектриса)

ОЛКО                    ДВАТРАК                  РИТНУКТИК          ТЕРВОК

(коло)                     (квадрат)                    (трикутник)               (вектор)

БДІР                        БДІР                           РОГЕМТЕІЯ            КОВДІСТО

(дріб)                      (дріб)                          (геометрія)               (відсоток)

НОДАКОД            НОДАКОД                СІКЕТРИСБА         ОГНОМТУКНИК

(доданок)               (доданок)                    (бісектриса)            (многокутник)

 

«Штурм вершин»

Завдання: вписати в порожні клітин­ки слова так, щоб збігалися перша та остання літери (всі слова повязані з математикою).

(Кожне слово – 1 бал). Час – 5 хв.

 

5-6 класи

С

 

М

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

 

Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.

 

 

 

7-9 класи

П

 

Д

 

 

 

 

 

 

К

 

 

Г

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

Й

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

А

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

К

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят

 

«Шифрувальник»

Дана кодувальна таблиця.

 

а

б

в

г

д

е

є

ж

1

А

Д

З

Л

П

У

Ч

Ю

2

Б

Е

И

М

Р

Ф

Ш

Я

3

В

Є

І

Н

С

Х

Щ

,

4

Г

Ж

К

О

Т

Ц

Й

-

 

Завдання: за допомогою таблиці розшифрувати слова відомого вченого Галілео Галілея.

(Кількість балів – 5). Час – 3 хв.

5-9 клас

Г2А1Д4Б2Г2А1Д4В2В4А1 Ж4 Е4Б2 Г2Г4А3А1Ж3 Г3А1 Ж2В4В3Є4 Г3А1Д1В2Д3А1Г3А1 В4Г3В2А4А1 Д1Д2В2Д2Г4Б1В2.

 

Відповідь: «Математика – це мова, на якій написана книга природи.»

«Танграмія»

«Головоломная»

Три мудреца придумали "Ши-Чао-Тю" - квадрат,   разрезанный на семь частей. Говорят,

что танграм был любимой игрой Наполеона, который, лишившись трона, в изгнании

проводил долгие часы за этой забавой, «упражняя свое терпение и находчивость» Суть

игры заключается в том, чтобы на плоскости из семи частей квадрата создавать самые

разнообразные фигуры, силуэты предметов по образцу или замыслу.  

 

 

Зміст гри полягає в тому, щоб із семи частин квадрата створювати різноманітні фігури за зразком або образом.

Завдання: скласти якомога більше фігур за зразком. Перша фігура – квадрат.

(Кожна фігура – 1 бал). Час -  7 хв.

 

tangram.gif

 

«Склади число»

На табличках написані цири. Кожен учасник команди отримує одну цифру.

Завдання: з одержаних цифр скласти числа.( Числа 0,2,3,5,6)

(Кожне число- 1 бал).Час – 3 хв.

 

   5-9 класи

  1. Найбільше число  (65320)
  2. Найменше число   (20356)
  3. Число, яке ділиться на 10 ( щоб закінчувалося на нуль)
  4. Число, яке ділиться на 2  (щоб закінчувалося на 0,2,6)
  5. Число, яке ділиться на 5  (щоб закінчувалося на 0 або 5)
  6. Найменше непарне число (23605)

«Патріоти»

Завдання: порахувати скільки букв,що позначають голосні звуки у тексті Гімна України.

(Кількість балів – 5). Час – 7 хв.

Ще не вмерли України ні слава, ні воля.
Ще нам, браття українці, усміхнеться доля.
Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Станем, браття, в бій кривавий від Сяну до Дону,
В ріднім краю панувати не дамо нікому;
Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,
Ще у нашій Україні доленька наспіє.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

А завзяття, праця щира свого ще докаже,
Ще ся волі в Україні піснь гучна розляже,
За Карпати відоб'ється, згомонить степами,
України слава стане поміж ворогами.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Відповідь: 253

«Цариця наук»

Підведення підсумків. Нагородження переможців.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Смерека Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Миленина Татьяна
    Дуже цікавий квест та навіть з гумором. Дуже дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Букарева Анастасія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
13431
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку