Конспект уроку математики для 5 класу на тему "Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами"

Про матеріал

Конспект уроку з математики в 5 класі.

Тема: Розв'язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.

Мета: Систематизувати основні знання учнів про додавання і віднімання натуральних чисел. Перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці, навчати учнів поєднувати математичну та нематематичну інформацію;

розвивати зацікавленість до предмета, логічне мислення, культуру математичної мови, здатність до творчого застосування знань, розвивати пізнавальну компетентність учнів.

виховувати прагнення пізнавати нове, розширяти кругозір учнів, вміння працювати в парах, інтерес до математики, любов до рідної України.

Тип уроку: Урок-подорож застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: схема маршруту подорожі; квитки, картки із завданням, епіграф на дошці.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики в 5 класі.

 Тема: Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.

Мета: Систематизувати основні знання учнів про додавання і віднімання натуральних чисел. Перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці, навчати учнів поєднувати математичну та нематематичну  інформацію;

розвивати зацікавленість до предмета, логічне мислення, культуру математичної мови, здатність до творчого застосування знань, розвивати пізнавальну компетентність учнів.

 виховувати прагнення пізнавати нове, розширяти кругозір учнів, вміння працювати в парах, інтерес до математики, любов до рідної України.

Тип уроку:    Урок-подорож застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: схема маршруту подорожі; квитки, картки із завданням, епіграф на дошці.

 «Ми навчаємось не для школи, а для життя»

Сенека Молодший

Хід уроку

І. Організаційний етап.

   Ви любите подорожувати? Чи у всіх чудесних куточках України побували? А що

бачили  у Харкові ? Сьогодні на уроці ви маєте можливість отримати квиток на екскурсію в місто Харків.

Тільки платити за квиток ви будете не грішми, а знаннями. Отож, бажаю успіху!

  Під час подорожі нам необхідно пройти  цікавим  маршрутом, будьте уважні та спостережливі. Перш ніж ми почнемо нашу подорож потрібно придбати квитки, а для цього треба виконувати певні завдання.

Час вирушати у подорож

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

    Взаємоперевірка.

На дошці записані правильні відповіді до завдань. Учні перевіряють результати завдань, після чого  в кінці роботи  ставлять відповідні бали.

      У нас  перша зупинка -це  Саржін Яр у Харкові.

10 речей, які варто побачити будучи в Харкові (Україна)– це яр (балка), який відокремлює Павлове Поле від Нагірного району. Тут же знаходиться одне з харківських джерел мінеральної води. Буквально недавно його відреставрували і привели в належний вигляд. Тепер тут можна набирати воду, поринути в купіль, відпочивати на лавках або газоні. Також в Саржиному Яру є прекрасні дитячий і спортивний майданчики.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

      1.   Мозковий штурм

- Назвіть приклади натуральних чисел.

- Для чого використовують натуральні числа?

- Що використовують для запису чисел?

- Скільки існує цифр?

- Назвіть найменше натуральне число.

- Чому дорівнює сума всіх цифр? 45 

- Знайдіть добуток чисел 56 і 0.

- Назвіть найменше парне число?

- Назвіть результат чисел 768 і 1.

- Найбільше натуральне число? 

  Молодці!

 Перед вами друга зупинка -  Канатна дорога у Харкові

10 речей, які варто побачити будучи в Харкові (Україна)  – це прогулочна і транспортна система, що зв'язує вулицю Сумську (у районі парку імені Горького) з мікрорайоном Павлове Поле (у районі Саржіного Яру). Її довжина майже 1,5 кілометра, а найвища точка близько 30 метрів. Тривалість поїздки десь приблизно 20 хвилин

 ІV. Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.

    1.  Усний рахунок: 

  • Зменшити 25 на 10.
  • Знайти  число, яке менше на 30 від числа 60
  • Збільшити  90 на 40
  • Порівняти 456 і 466. 543 і 643, 890 і 899
  •  
  • Знайти добуток чисел: 459 і 0. 334 і 1, 678 і 22.
  • Знайти суму чисел 592 і 0, 432 і 232
  • Поставити числа у порядку зростання: 356, 674, 208, 507, 336. Дуже добре.

 

Ми з вами рухаємось далі. Наступна  третя зупинка - Парк Горького у Харкові

10 речей, які варто побачити будучи в Харкові (Україна)– це головний парк Харкова, який займає площу більше 130 гектар. Буквально недавно тут стояли атракціони, на яких каталося не одне покоління харків'ян, але тепер всі вони демонтовані і перевезені в інші зони відпочинку.

 

 

2. Розв’язування рівнянь( теоретичний тур)

   - Як називаються компоненти при додаванні?

   - Як знайти невідомий доданок?

   - Як називаються компоненти при відніманні?

   - Як знайти невідоме зменшуване?

   - Як знайти невідомий від’ємник?

Дуже добре.

У нас є можливість відвідати  наступну  четверту зупинку - площу Свободи у Харкові

10 речей, які варто побачити будучи в Харкові (Україна) – центральна площа Харкова, є шостою по величині площею Європи і одинадцятою в світі. Її довжина від 690 до 750 метрів, а площа майже 12 гектар. Саме на площі Свободи проводяться всі масові гуляння і свята Харкова. Також тут часто встановлюють цирки, театри, піщані і крижані скульптури, каток і луна-парк.

3.Розв’язати рівняння( практичний тур)

   1). х+456=7896

   2).569-х=34

   3). Х-25908=129

   4). ( х+250)-120=400

   5). 580-(60+х)=20

   Перед нами п’ята зупинка.

               5. Госпром – Будинок Державної промисловості у Харкові,

10 речей, які варто побачити будучи в Харкові (Україна)розташований на центральній площі міста Харкова – площі Свободи. Госпром є пам'ятником архітектури в стилі конструктивізм, а також у всьому світі він навіть визнаний символом даного стилю.

 

      4.  Робота з підручником

                            Фізкультхвилинка

Багато людей люблять відпочивати у міському парку, розташованому  в самому центрі Харкова (знаходитися поряд із станцією метро "Університет").

      6. Сад Шевченка у Харкові

10 речей, які варто побачити будучи в Харкові (Україна)Сад був закладений в 1804-1805 роках Василем Назаровичем Каразіним – засновником Харківського університету. У саду знаходиться один з відомих пам'ятників українському письменникові – Тарасу Григоровичеві Шевченку. А також пам'ятник футбольному м'ячу – встановлений в 2001 році футбольним клубом "Металіст". Цей пам'ятник є улюбленішим монументом всіх футбольних фанатів.

          5.  Розв’язування задач

1). Скільки років  минуло, як був закладений сад Шевченка у Харкові?                

2). Знайти периметр площі Свободи у Харкові, якщо довжина  750 метрів, а ширина 125 метрів.

3). Скільки років існує зоопарк в Харкові?

  Щоб дати відповідь на це питання, потрібно прослухати  наступну  інформацію -  про одне із цікавих місць в Харкові. Я думаю, що ви там були неодноразово і вам дуже сподобалося.

                             7. Зоопарк – державний зоологічний парк в Харкові

10 речей, які варто побачити будучи в Харкові (Україна)Старий на Україні, третій за віком в Російській імперії, двадцятий в світі. Був відкритий в 1896, для відвідувачів в 1903 році. Знаходиться в саду Шевченка. Перед війною в зоопарку налічувалося понад п'ять тисяч тварин. На момент звільнення, 23 серпня 1943 року, в зоопарку уціліло: чотири ведмеді, п'ять мавп і один вовк. Загинуло більше п'яти тисяч тварин. Дев'ятнадцять тварин з Червоної книги живуть в Харківському зоопарку.

Молодці. Гарно справились із завданням.

 Для вас  незвичайне домашнє завдання. Знайти інформацію про те,  які тварини знаходяться в зоопарку на сьогоднішній день і його розміри.

    ІV. Підсумок уроку

Ми з вами  подорожували цікавими місцями рідного Харкова.  Ви добре виконували всі завдання, розв’язували задачі, рівняння, відповідали на запитання, які виникали під час подорожі, почули нову інформацію. Наша подорож закінчилася. І я прошу вас висловити свою думку про наш урок.

   Метод «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я почув про …

Мені сподобалося, що ….

Я не знав, що …..

Я хотів би розказати ….

На наступний урок я …

Мені потрібно повторити….

Я хотів доповнити про …

Мені не сподобалось…

Те, що я почув на уроці…

Дякую за активну роботу, за увагу, за спостережливість, уважність.

 

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
2301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку