Конспект уроку з математики в 5 класі.
Тема: Розв'язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.
Мета: Систематизувати основні знання учнів про додавання і віднімання натуральних чисел. Перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці, навчати учнів поєднувати математичну та нематематичну інформацію;
розвивати зацікавленість до предмета, логічне мислення, культуру математичної мови, здатність до творчого застосування знань, розвивати пізнавальну компетентність учнів.
виховувати прагнення пізнавати нове, розширяти кругозір учнів, вміння працювати в парах, інтерес до математики, любов до рідної України.
Тип уроку: Урок-подорож застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: схема маршруту подорожі; квитки, картки із завданням, епіграф на дошці.
Конспект уроку з математики в 5 класі.
Тема: Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.
Мета: Систематизувати основні знання учнів про додавання і віднімання натуральних чисел. Перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці, навчати учнів поєднувати математичну та нематематичну інформацію;
розвивати зацікавленість до предмета, логічне мислення, культуру математичної мови, здатність до творчого застосування знань, розвивати пізнавальну компетентність учнів.
виховувати прагнення пізнавати нове, розширяти кругозір учнів, вміння працювати в парах, інтерес до математики, любов до рідної України.
Тип уроку: Урок-подорож застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: схема маршруту подорожі; квитки, картки із завданням, епіграф на дошці.
«Ми навчаємось не для школи, а для життя»
Сенека Молодший
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Ви любите подорожувати? Чи у всіх чудесних куточках України побували? А що
бачили у Харкові ? Сьогодні на уроці ви маєте можливість отримати квиток на екскурсію в місто Харків.
Тільки платити за квиток ви будете не грішми, а знаннями. Отож, бажаю успіху!
Під час подорожі нам необхідно пройти цікавим маршрутом, будьте уважні та спостережливі. Перш ніж ми почнемо нашу подорож потрібно придбати квитки, а для цього треба виконувати певні завдання.
Час вирушати у подорож
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Взаємоперевірка.
На дошці записані правильні відповіді до завдань. Учні перевіряють результати завдань, після чого в кінці роботи ставлять відповідні бали.
У нас перша зупинка -це Саржін Яр у Харкові.
– це яр (балка), який відокремлює Павлове Поле від Нагірного району. Тут же знаходиться одне з харківських джерел мінеральної води. Буквально недавно його відреставрували і привели в належний вигляд. Тепер тут можна набирати воду, поринути в купіль, відпочивати на лавках або газоні. Також в Саржиному Яру є прекрасні дитячий і спортивний майданчики.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Мозковий штурм
- Назвіть приклади натуральних чисел.
- Для чого використовують натуральні числа?
- Що використовують для запису чисел?
- Скільки існує цифр?
- Назвіть найменше натуральне число.
- Чому дорівнює сума всіх цифр? 45
- Знайдіть добуток чисел 56 і 0.
- Назвіть найменше парне число?
- Назвіть результат чисел 768 і 1.
- Найбільше натуральне число?
Молодці!
Перед вами друга зупинка - Канатна дорога у Харкові
– це прогулочна і транспортна система, що зв'язує вулицю Сумську (у районі парку імені Горького) з мікрорайоном Павлове Поле (у районі Саржіного Яру). Її довжина майже 1,5 кілометра, а найвища точка близько 30 метрів. Тривалість поїздки десь приблизно 20 хвилин
ІV. Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.
1. Усний рахунок:
Ми з вами рухаємось далі. Наступна третя зупинка - Парк Горького у Харкові
– це головний парк Харкова, який займає площу більше 130 гектар. Буквально недавно тут стояли атракціони, на яких каталося не одне покоління харків'ян, але тепер всі вони демонтовані і перевезені в інші зони відпочинку.
2. Розв’язування рівнянь( теоретичний тур)
- Як називаються компоненти при додаванні?
- Як знайти невідомий доданок?
- Як називаються компоненти при відніманні?
- Як знайти невідоме зменшуване?
- Як знайти невідомий від’ємник?
Дуже добре.
У нас є можливість відвідати наступну четверту зупинку - площу Свободи у Харкові
– центральна площа Харкова, є шостою по величині площею Європи і одинадцятою в світі. Її довжина від 690 до 750 метрів, а площа майже 12 гектар. Саме на площі Свободи проводяться всі масові гуляння і свята Харкова. Також тут часто встановлюють цирки, театри, піщані і крижані скульптури, каток і луна-парк.
3.Розв’язати рівняння( практичний тур)
1). х+456=7896
2).569-х=34
3). Х-25908=129
4). ( х+250)-120=400
5). 580-(60+х)=20
Перед нами п’ята зупинка.
5. Госпром – Будинок Державної промисловості у Харкові,
розташований на центральній площі міста Харкова – площі Свободи. Госпром є пам'ятником архітектури в стилі конструктивізм, а також у всьому світі він навіть визнаний символом даного стилю.
4. Робота з підручником
Фізкультхвилинка
Багато людей люблять відпочивати у міському парку, розташованому в самому центрі Харкова (знаходитися поряд із станцією метро "Університет").
6. Сад Шевченка у Харкові
Сад був закладений в 1804-1805 роках Василем Назаровичем Каразіним – засновником Харківського університету. У саду знаходиться один з відомих пам'ятників українському письменникові – Тарасу Григоровичеві Шевченку. А також пам'ятник футбольному м'ячу – встановлений в 2001 році футбольним клубом "Металіст". Цей пам'ятник є улюбленішим монументом всіх футбольних фанатів.
5. Розв’язування задач
1). Скільки років минуло, як був закладений сад Шевченка у Харкові?
2). Знайти периметр площі Свободи у Харкові, якщо довжина 750 метрів, а ширина 125 метрів.
3). Скільки років існує зоопарк в Харкові?
Щоб дати відповідь на це питання, потрібно прослухати наступну інформацію - про одне із цікавих місць в Харкові. Я думаю, що ви там були неодноразово і вам дуже сподобалося.
7. Зоопарк – державний зоологічний парк в Харкові
Старий на Україні, третій за віком в Російській імперії, двадцятий в світі. Був відкритий в 1896, для відвідувачів в 1903 році. Знаходиться в саду Шевченка. Перед війною в зоопарку налічувалося понад п'ять тисяч тварин. На момент звільнення, 23 серпня 1943 року, в зоопарку уціліло: чотири ведмеді, п'ять мавп і один вовк. Загинуло більше п'яти тисяч тварин. Дев'ятнадцять тварин з Червоної книги живуть в Харківському зоопарку.
Молодці. Гарно справились із завданням.
Для вас незвичайне домашнє завдання. Знайти інформацію про те, які тварини знаходяться в зоопарку на сьогоднішній день і його розміри.
ІV. Підсумок уроку
Ми з вами подорожували цікавими місцями рідного Харкова. Ви добре виконували всі завдання, розв’язували задачі, рівняння, відповідали на запитання, які виникали під час подорожі, почули нову інформацію. Наша подорож закінчилася. І я прошу вас висловити свою думку про наш урок.
Метод «Незакінчене речення»
Сьогодні на уроці я почув про …
Мені сподобалося, що ….
Я не знав, що …..
Я хотів би розказати ….
На наступний урок я …
Мені потрібно повторити….
Я хотів доповнити про …
Мені не сподобалось…
Те, що я почув на уроці…
Дякую за активну роботу, за увагу, за спостережливість, уважність.