Розробка позаурочного заняття: "Міжнародний день енергозбереження".

Про матеріал
Розробка позаурочного заняття на екологічну тематику. Можна використати як виховний захід, як елемент урока: фізики, географії, біології. Презентація до заняття - платна(kого зацікавить пишіть на пошту igkov@ukr.net)
Перегляд файлу

Преамбула. 

Шановні колеги, пропоную вам розробку позакласного заходу присвяченого дню енергозбереження по програмі Я і енергія.

Хочу звернути увагу на деякі особливості проведення занять з дітьми, що мають вади слуху.

Перше – внаслідок пошкодження слухового аналізатора, такі учні мають проблеми із засвоєнням навчального матеріалу, труднощі з операціями логічного мислення і сприйняття абстрактних понять. 

Друге. Будь-яке заняття у нашому центрі, у першу чергу спрямоване на розвиток залишків мови і компенсації дефектів слуху. Тому використовуються прості прийоми: читання хором, відповіді учнів поширеними реченнями.

Третє – через неможливість донесення інформації звуком, особливу роль грає візуалізація          матеріалу. Тому більшість    занять         супроводжується презентаціями, плакатами, малюнками.

Четверте. Внаслідок особливостей психічного розвитку, опанування знаннями відбувається з деякою затримкою, тому нехай вас не дивує спрощеність матеріалу і його подача, а також вік учнів.

 

11 листопада – День енергозбереження.  Мета: створити умови для формування в учнів розуміння важливості збереження енергоресурсів і економії основних видів енергії.

Завдання заходу.

1.     Залучити учнів з вадами слуху до вирішення важливих загальнодержавних питань, шляхом ознайомленням із проблемою енергозбереження.

2.     Активізувати пізнавальну діяльність слабочуючих школярів.

3.     Прорекламувати впровадження курсу «Я і енергія» серед шкільного загалу.

Обладнання і матеріали: персональний комп’ютер, проектор, плакат «11 листопада – день енергозбереження», пазли із серії «Бережи ресурси», різнокольорові аркуші паперу.

Дорожня карта справи. І. Підготовчий етап. ІІ. Хід заходу.

ІІІ. Підсумки та рефлексія.

І. Підготовчий етап.

Актуалізація проблеми і постановка завдань.

За інформацією мережі Інтернет було акцентовано дату – 11 листопада. 

Поінформовано учнів і педагогів про перспективу проведення заходу.

Організовано конкурс малюнків по тему «Енергозбереження».

Виготовлено банер на основі стенду типу «павук». 

Сплановано і розроблено ґрунтовний план проведення заходу.

Підібрано та опрацьовано відео- та фотоматеріали до заняття.

Створено презентацію PowerPoint для ілюстративної підтримки справи

 

ІІ. Хід заходу.

1. Вступне слово вчителя.

-Доброго дня! Сьогодні ми зібрались у цьому залі, щоб долучитися до важливої проблеми сучасності – збереження енергії. Чому саме сьогодні? Подивіться на цей плакат – (діти читають 11 листопада – міжнародний день енергозбереження). Відповідь – очевидна і як бачимо ця дата є дуже важливою, адже її відзначають по всьому світу. Як ви вже знаєте, з цього року наша школа доучилась до мережі шкіл SPARE. Зверніть увагу на цей банер. Тут пов’язується наш центр із міжнародною мережею. Отже і ми маємо стати частинкою і дієвою частинкою дій по збереженню енергоресурсів. Таким чином ми розпочинаємо!!

 

2. Пригадаємо, що означає головне поняття – ЕНЕРГІЯ.(слайд №1)  Діти намагаються відповісти на запитання. 

-       Все правильно але я вважаю, що енергія це диво і спробую вам це довести. Енергія всюди де щось відбувається і навіть у пустці космосу ховається енергія. Давайте разом спробуємо розібратись, які прояви енергії є в навколишньому середовищі. Коментований перегляд мультфільму What Is Energy - Lesson for Kids. Діти дізнаються про те, що енергія проявляється у явищах природи і в діяльності живих істот.(№3-5)

-       Таким чином, робимо висновок: енергія дає нам світло, тепло, зв'язок і ще багато чого(№6)

-       Давайте разом спробуємо знайти відповідь на запитання: де ж береться енергія в наших домівках?( №7) Діти намагаються відповісти на запитання:

електрика, на електростанціях, тощо.

-       Так, основне джерело енергії в нашому житті це енергія, що виробляється на електростанціях. Але електростанції не можуть задовольнити зростаючі потреби людства(№8) Тут постає проблема, що робити, коли енергії не вистачає? Діти намагаються відповісти на запитання:

треба менше споживати, економити, тощо.

 

3. Енергія означає «діяти».

-         Це цілком правильна відповідь. І тут ми з вами можемо зробити вагомий внесок. Адже ми – справжні патріоти, гідні ймення – українці. Ми мусимо у цей скрутний час докласти всіх зусиль, щодо економії споживання енергоресурсів і збереження тепла і світла. Тому, що в перекладі з грецької мови слово «енергія» означає «дія».( №9)

-         Найпростіше, це – закривати за собою двері в приміщенні. Саме через двері вилітає велика кількість тепла і залітає пил.( №10). А що таке холод розповість новий відеофільм –  Эко Невидаль - Холодный Йетти. (коментований перегляд)

-         Після перегляду цього фільму ви зможете не тільки самі закривати двері, але й нагадувати про це іншим учням.

Ігрова частина. - А зараз я оголошую ігрову паузу. Ось у мене є декілька наборів пазлів з  нашої теми. Я пропоную найспритнішим і кмітливим спробувати свої сили у змаганні. Діти беруть набори пазлів і починають їх складати. Після складання переможці, зачитують тексти, які відкрилися:

üЗаклею вікна в кімнаті

Одразу потеплішає в хаті!

üЖить не можна без води Бережи її завжди!

üМакулатуру та металобрухт збирай Та природу охороняй!

üГазову плиту вмикай,  І наступне пам’ятай: Якщо вода вже закипить Треба газ прикрутить.

üСвітло треба вимикати

Якщо сонце світить в хату! 

 

-         Повертаємось до основної частини нашої зустрічі. Не менш важлива проблема у нашій школі, це – економія електрики. Часто можна помітити, особливо увечері, клас порожній, а світло не вимкнене. Пригадайте, хто із вас бачив таке і чи звертали ви на це увагу? 

-         Давайте подивимось на цей слайд(№13) і будемо уважнішими, особливо у вечірні години. Діти хором читають текст слайду. 

-         А тепер я хочу звернутись до вас як до дорослих громадян України. Прокоментуйте наступний слайд(№14). Діти розповідають, що електроенергія коштує грошей, а вираз «Б’є по кишені» означає грошові витрати. Тому варто відповідально споживати електрику, щоб не платити зайві кошти. Після перегляду мультфільму «Эко Невидаль- Энерго-Вампир», діти наводять приклади такої економії. Це: енергозберігаючі лампи і побутова техніка, вимкнення світла вдень, запобігання використанню подовжувачів та перехідників, протирання ламп і вікон від пилу. Від останньої пропозиції підтримки чистоти переходимо до ще одного аспекту енергозбереження – проблеми сміття. 

-         Сьогодні, нас в класі зібралось досить багато і, звичайно, після заняття ви почергуєте. Адже чистота це – запорука здоров'я. Крім того, відсутність сміття – це основа екологічного здоров'я нашої планети. Подивимось наступний мультфільм і спробуємо визначити про, що він? Коментований перегляд мультфільму «Эко Невидаль - Мусорный Монстр». 

-         Зараз ви бачите, що сміття це дуже не просто, це небезпечно. Але кожен з вас може допомогти позбутися хоча б частини сміттєвого монстра. Яким чином? Діти пропонують свої методи: гарно прибирати в класі і на території центру, викидати сміття у спеціальні ящики, витирати ноги перед тим як заходити в приміщення. 

-         Все це дуже гарні приклади. Але я хочу додати ще декілька способів. Не набирати в магазинах багато пластикових торбинок, ходити за покупками із екологічними торбами, сортувати сміття, здавати макулатуру, металобрухт, відпрацьовані батарейки. До речі ви бачите, що в кабінеті біології діє пункт прийому відпрацьованих елементів живлення. Нагадую, що триває акція «Здай батарейку – отримай наклейку», за результатами  цієї акції, переможець отримає приз. 

-         Зараз, ми з вами пограємо у вікторину, яка допоможе нам краще  запам’ятати деякі моменти енергозбереження.

1.   Економити електроенергію можна за рахунок кольору стін. 

Біла стіна відбиває 80% спрямованого на неї світла, темно-зелена — лише 15%, чорна — лише 9%.

2.   Які екологічні проблеми вирішує енергозбереження (енергоефективність)?  а) зберігає ресурси;

б) зберігає енергію;

в) захищає навколишнє середовище від забруднення;

г) пом'якшує процес глобального потепління.

3.   В результаті яких перетворень енергії кришка вашого чайника починає «підстрибувати»? 

а) механічної у теплову;

б) теплової у механічну;

в) хімічної у механічну. 

4.   Яка енергія в мобільному телефоні перетворюється на електричну?   а) ядерна;

б) механічна;

в) кінетична;

г) хімічна.

5.   Скільки відсотків електроенергії використовується даремно, якщо зарядний пристрій для мобільного телефону залишати включеним в мережу?   а) 0%

 б) 65%

 в) 95%.

Зарядний пристрій для мобільного телефону, увімкнений в розетку, нагрівається, навіть якщо телефон до нього не підключений. Це відбувається тому, що пристрій все одно споживає електроенергію. 95% енергії використовується даремно, коли зарядний пристрій підключено до розетки постійно. 

6.   Який транспортний засіб витрачає найменше кількість енергії на одного пасажира?

Відповідь: Велосипед. Енергію витрачає сам пасажир

-    Молодці. Визначаємо переможців, які дали найбільшу кількість правильних відповідей.

-    А ще я хочу подякувати учням сьомого класу. Ви мабуть звернули увагу на ці малюнки. Ці роботи виконали наші молодші друзі, вони ще не вивчають курс «Я і енергія», але вони також не байдужі до проблем енергозбереження. Давайте подякуємо їм за їх зусилля. 

ІІІ. Підсумки та рефлексія.

-    Наша зустріч наближається до свого закінчення. Давайте спробуємо підвести її підсумки. Спробуємо відповісти на основні запитання у вигляді анкети(№16).

1.     Яка екологічна дата відзначається 11 листопада?

2.     Яку важливу проблему допомагає вирішити програма SPARE?

3.     Як називаються уроки за програмою SPARE?

4.     Що відноситься до енергоресурсів?

5.     Розкажіть як можна берегти тепло.

6.     Наведіть приклади економії світла.

7.     Чому важливо сортувати сміття?

За результатами анкети можна зробити деякі висновки про результативність заняття.

А зараз я хоч, щоб ми всі ще раз звернулись до нашого плакату. Прочитаймо хором його девіз: «Ми обираємо енергозбереження»!

-    Хто це ми? 

-    Учні Березівського навчально-реабілітаційного центру, учасники програми SPARE!

-    На цьому можна було б і закінчити. Проте я хочу намалювати перед вами перспективу нашої наступної зустрічі. Подивіться на останній слайд(№ 18). Це й буде вашим домашнім завданням: дізнатись, що таке екологічний слід? А зустрінемось ми вірогідніше за все 11 грудня. До речі спробуйте з’ясувати, які екологічні дати випадають на це число? З цим бажаю вам всіляких гараздів і успіхів

 

Використані інформаційні джерела.

1.     Я і енергія – Київ, 2014

2.     Климат. Природа. Энергия. Тезисы докладов – Киев, 4-5 апреля 2014

3.     http://www.youtube.com/watch?v=kBlDXQxQbV4

4.     http://www.youtube.com/watch?v=ULZ1XPznlbo

5.     http://www.youtube.com/watch?v=R344fb93gI8

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Класному керівникові, 8 клас, Сценарії
Інкл
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
912
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку