Розробка презентації класного колективу

Про матеріал
Виховна мета: формувати вміння працювати з колективом, формування національного світогляду,спрямованого на почуття глибинного зв’язку з культурними надбаннями нації, усвідомлення власних можливостей кожного окремо і всіх разом під девізом “знаємо, вміємо, мріємо”
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

 Презентація класного колективу

 

 

Дійові особи учні класу:

 

Виховна мета: формувати вміння працювати з колективом, формування національного світогляду, усвідомлення власних можливостей кожного окремо і всіх разом.

 “знаємо, вміємо, мріємо”

 

Обладнання: виставка власних творів - малюнки, вишивані рушники, серветки, сорочки, шиття, прикраси з бісеру, українські страви.

 

ХІД ПРЕЗЕНТАЦІЇ

 

Весь колектив у святкових національних костюмах вітає гостей піснею ”Червона калина...”

 

Учень 1.  Ми знаємо, що державною мовою в Україні є українська мова.

 

Учень 2.  Ми знаємо, що 1400 мов зникли з лиця Землі.

 

Учень 3.   Ми знаємо, що для того, щоб мова жила, треба не примусити вивчити її інших, а розмовляти нею самим.

 

 Учень 4. І ми розмовляємо...

 

Учень5

Із найдрібніших зоряних крихт!

Вища математика віку:

З суми безконечно малих

Виникає безконечно Велике

 

Учень 6. Ми знаємо, що не можна бути справжнім математиком, не бувши трохи і поетом...

 

Учень 7.

Ти постаєш в ясній обнові,

Як пісня, линеш, рідне слово.

Ти наше диво калинове,

Кохана материнська мово!

 

Учень 8.

Несеш барвінь гарячу, яру

Небесну синь пташиним граєм

І, спивши там від сонця жару,

Зеленим дихаєшь розмаєм.

 

Учень 9.

Плекаймо в серці кожне гроно

Прозоре диво калинове.

Хай квітне, променить червоно

В сім’ї великій, вольній, новій

 

Учень 10.

Як прислів’я чудове,

Йде від роду до роду,

Що народ  - зодчий мови,

Мова – зодчий народу.

 

Учень 1. Ми знаємо, що відомі українські філологи Агатангел Кримський, Михайло Драгоманов, польський лінгвіст Михайло Красуський та інші вчені переконливо довели: українська мова має довгу історію як ровесниця санскриту – літературної мови стародавньої і середньовічної Індії.

 

Учень 2. Ми знаємо, що Україна розташована не на окраїні, а в центрі Європи.

Учень 3. Стела “Центр Європи” встановлена поблизу Рахова Закарпатської області.

Учень 4. Ми знаємо, що людина для якої 2*2 = 4 само собою зрозуміло ніколи не стане великим математиком.

 

Учень 5. Ми знаємо, що національні символи не випадкові значки і барви.

 

Учитель: Дійсно, ми знаємо, що українська державна символіка,як у скитських царів, у старокняжій Київській державі та в УНР, відображує традиційну українську національну символіку, що формувалася протягом тисячоліть і належить до найбагатших та найзмістовніших символьних систем людства. Ключем до її розуміння є чільний її символ, нині відомий під назвою Тризуба. Попри десятки досліджень семантика знаку, його сакральне приховане значення не є очевидним. Тому і розпочинаємо свою спробу розгадати таємницю знаку. Які версії походження тризубу вам відомі?

Учень 1. Тризуб символізує норманського крука,

Учень 2. Норманського сокола,

Учень 3. Генуезько-литовський портал,

Учень 4. Тризуб то монограма,

Учень 5. Тризуб – геометричний орнамент,

Учень 6. Тризуб – це стилізована квітка, трисвічник,

Учень 7. Тризуб – символ блискавки.

Учень 8. Тризуб – символ влади над трьома світами: небесним, земним і підземним.

Учитель: Не так уже й важко здогадатись, що віддати перевагу Тризубові перед середньовічним традиційним набором державних знаків київській князь Володимир Великий міг лише в тому разі, якщо за Тризубом стояло якесь глибше значення, ніж за популярними тоді, конкретними зображеннями корони, орла чи лева; якщо цей знак посідав особливе місце у культовому світі наших пращурів і був пов'язаний з усім комплексом їхніх релігійних та етичних уявлень. Який же символ стояв за цим знаком? Відповідь не лежить на поверхні наших знань, оскільки знак не символізує щось належне до речей і явищ, а сягає значно глибших шарів світобудови. На тому, що світобудова має не один, а три основні плани буття, сходяться yсі людські вчення.

Оскільки завдяки поєднанню двох протилежних начал - Води і Вогню -народився світ; то не випадково саме два білі голубочки — символ світла, любові, чоловічої і жіночої статі — творять його, добуваючи з безодні води елементи Всесвіту — землю, траву, тощо...

 

Учень 9. Ми вміємо передати свої відчуття світу в танці.

Танцювальна композиція “Народження Всесвіту”(виконують учні класу)

 

Учитель: Золотий пісок сіється по синьому морю — так символічно передається народження світла, поєднання його з водою. Символом сонячного світла в колядках також виступає і ясний сокіл, що спускається на дно моря (промінь, який іде з неба і просвітлює все до дна). Сокіл також творить елементи всесвіту. Все це наводить на думку, що в основу кольорів українського синьо-жовтого прапора не випадково покладено золотий і блакитний, що символізують вогонь, світло і воду. Інакше — це вода, пронизана проміннями сонця, що дає життя всьому на землі.

 Символ сокола — птаха, що летить вниз і опускається в глибину Синього моря, є також золотистий тризуб па голубому тлі, родовий знак Київських князів, прадавній герб України. Цікаво, що зелений колір — колір живої природи — є також не що інше, як поєднання блакитного і жовтого, інакше — води й сонця, без яких не може бути життя на Землі.

 

Учень 1. Копаймо глибше, панове...

Учень 2. Куди ще глибше, вже і так Трипілля...

Учень 3.  Ми знаємо скільки незручностей приносять знання, яких ми не маємо...

 

Учень 4.  Ми знаємо, що в Україні найміцніші хлопці, а гопак – то показові виступи козаків з мистецтва бою. Деякі секрети збереглися до нашого часу серед козаків нашого коша. І ми вміємо передати свої почуття у пісні.

Звучить пісня” Кришталеві чари” у виконанні хлоп’ячого гурту.

 

Учень 5.  Ми знаємо, що в Україні найгарніші дівчата в світі, вони вміють шити-вишивати, складати і співати пісні, а ще дурити, нас хлопців.

 Український жартівливий танок ”Ти ж мене підманула...”( учні класу)

Учениця співає пісню “ Місяць на небі...”

 

Жанрові сценки з життя ДВК- студія.

Екскурсія зарубіжних туристів (екскурсовод, перекладач, турист, що загубився.)

Сцена-1. З’йомки фільму ”Роксолана”(султан, його дружини)

Східний танець

Сцена-2. Тренування українських брейкерів

 

Танцювальна композиція “Весна прийде”(учні класу)

 

Учень 6. Ще один важливий символ та оберіг української культури – українська вишиванка! І ми вміємо подати себе!

Дефіле дівчат у власноруч вишитих вишиванках.

 

Учень 7.  Але ми па’мятаємо, те що ми знаємо - обмежене, а те чого не знаємо – нескінченне.

 

Учень 8.  Тому ми мріємо про зоряні інтеграли і вищу освіту.

 

Учень 9.  А ще ми мріємо про власну справу і справедливі закони для приватних підприємців.

 

Учень 10.  Ми мріємо про дружню, міцну сім’ю українців.

 

Учень 5. Ми мріємо, щоб українська мова звучала в усіх куточках Україні.

 

Учень 6. Ми мріємо про відновлення троїстої гармонії духовної людини і Всесвіту.

 

Учень 7.  Як писав Омар Хайам:

Хіба у Всесвіті найкращій твір - не ми?

В очах у розуму зіниця й зір – не ми?

Це коло Всесвіту скидається на перстень,

А камінь, що ясніш од зір, - це Ми. (усі разом)

 

Учитель: Глибоко вкоренилися символи в нашій свідомості, лягли основою нашої культури, з глибини віків промовляють до нас і впливають на наші дії та вчинки. Тож не дамо їм піти у забуття. Хай завжди два поняття – жито і життя – пов’язує живим символом святий хліб. (виносимо гостям хліб-сіль)

 

Звучить пісня “Зеленеє жито...” у виконанні класного колективу

 

ВИСНОВКИ:

Презентація класу підсумувала результати попереднього розвинення взаємодії – індивіда та колективу, спрямованого на почуття глибинного зв’язку з культурними надбаннями нації, визначила пріоритети і намітила духовні орієнтири розвитку особистості. 

 

doc
Додано
2 серпня 2023
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку