|
Заняття для дітей старшого дошкільного віку
|
Тема програми: |
професійна орієнтація |
Тема заняття: |
«Всі професії важливі» |
Вид заняття: |
Тематична бесіда |
Мета заняття: |
навчальна: розповісти дітям про різні професії, наголосити на важливості кожної з них; вчити дошкільнят відгадувати загадки; поговорити з дітьми про професії їхніх батьків; бесіда за сюжетом казки «Колосок»; вчити замішувати тісто та ліпити пиріжки. розвиваюча: розвивати старанність, наполегливість, мислення дошкільнят; вміння слухати, висловлювати думки; виховна: виховувати повагу до людей різних професій, любов до праці.
|
Обладнання: |
загадки, ілюстрації до професій, настільний театр до казки «Колосок», миска, деко, фартушки та дерев’яні скалки для кожної дитини, молоко, дріжджі, сіль, цукор, борошно, начинка для пиріжків (вишні).
|
|
Хід заняття
|
|
|
Вихователь: |
Доброго дня, діти, я рада вітати вас на занятті, бажаю вам гарного настрою та вдалого дня. Скажіть, а чи любите ви відгадувати загадки? (відповіді дітей) Якщо любите, вмощуйтеся зручненько та слухайте уважно.
|
|
|
Вихователь: |
Хто людей з біди рятує і хвороби всі лікує, Призначає процедури і таблетки, і мікстури? (лікар)
|
|
Хто садочки побудує, школу й магазин? Щоб було де людям жити в радості й добрі. (будівельник)
|
|
Продаю я залюбки книги, іграшки й ляльки. Ви купуйте все завзято – будуть раді всі малята. (продавець)
|
|
Дітвору він добре знає, її щедро пригощає, Бо уміє готувати ще й красиво подавати. (кухар)
|
|
Булки, хліб і пиріжки випікає залюбки. (пекар)
|
Вихователь: |
Діти, лікар, будівельник, кухар, пекар – це все професії. І всі ці професії дуже важливі та потрібні. А чи знаєте ви, малята, ким працюють ваші тато і мама, дідусь і бабуся? (відповіді дітей)
|
Вихователь: |
Ви щойно сказали, що деякі ваші близькі люди мають професії, про які ми сьогодні розмовляємо. А давайте поміркуємо, чим всі ці професії відрізняються одна від одної?
|
Вихователь: |
Що робить кухар? (відповіді дітей) Так вірно, кухар готує різні страви.
|
Вихователь: |
А де ж працюють кухарі? (відповіді дітей) Звичайно, кухар працює і в їдальні дитячого садка, і школи, і ресторану.
|
Вихователь: |
Друзі, хтось із вас сказав, що ваші тато і дідусь працюють лікарями. Чим важлива ця професія? (відповіді дітей)
|
Вихователь: |
Вірно, лікар лікує людей, він виписує таблетки, різні сиропи, слідкує, щоб ми не хворіли знову. |
|
|
Вихователь: |
Лікар – це одна з найблагородніших професій людства. Лікар повинен бути добрим і милосердним, тому що справа, якою він займається, полегшує страждання хворого. Здоров'я – найцінніший скарб людини. Лікар – професія, що допомагає зберегти цей скарб.
|
Вихователь: |
А чим же на вашу думку займається пекар? (відповіді дітей) Молодці діти, вірно сказали – пекар випікає хліб, булочки, пиріжки, батони.
|
|
Вихователь звертає увагу дітей на стіл з героями казки (настільний театр)
|
Вихователь: |
Ой, діти, погляньте, хто це тут метушиться? (мишенята, півник) А може ви знаєте з якої казки вони до нас потрапили? (з казки «Півник і двоє мишенят») Вірно. А як звали мишенят? (Круть і Верть) А півника? (Голосисте горлечко) Молодці! Ви не тільки знаєте де працюють ваші батьки, а ще й казки знаєте.
|
Вихователь: |
Але ж у казці мишенята Круть та Верть нічого корисного не робили, тільки гралися, співали, танцювали. А що ж робив півник? (відповіді дітей) Звичайно, наш півник працював: підмітав двір, знайшов колосок, обмолотив його, змолов на борошно, замісив тісто та спік пиріжки.
|
Вихователь: |
Діти, подивіться, наші мишенята якось незвичайно одягнені – на голові ковпачки, на тулубі – фартушки. Невже вони, лінюхи збираються щось робити? Давайте в них запитаємо.
|
|
Вихователь імітує голоси мишенят
|
|
Ми хочемо замісити тісто і напекти смачних пиріжків для півника.
|
Вихователь: |
А чому це ви хочете пекти пиріжки для півника?
|
|
Вихователь імітує голоси мишенят
|
|
У нього сьогодні свято, у нього день народження!
|
Вихователь: |
Тож тепер зрозуміло чому мишенята так незвично одягнені! Бо вони сьогодні хто у нас? (відповіді дітей) Вірно, вони – пекарі. Але ж подивіться, мишенята розгублені, вони не знають, що далі потрібно робити, яке приладдя потрібно для роботи. Давайте допоможемо їм. Що це таке гарне стоїть ось тут на столі? (миска) Що ще потрібно для того, щоб спекти пиріжки? (молоко, дріжджі, борошно, сіль, цукор, начинка)
|
Вихователь: |
А чим замішують тісто? (спочатку, коли рідке, можна ложкою, потім руками) А чим будуть розкачувати вже замішене тісто? (скалкою) А на що викладуть пиріжки? (на дечко) Друзі, давайте допоможемо мишенятам наліпити пиріжків для півника-іменинника!
|
|
Діти разом з вихователем замішують тісто у мисці, потім ліплять пиріжки, вихователь коментує дії
|
Вихователь: |
Налили в миску молока, додаємо в нього дріжджів, солі, цукру. Помішаємо ложкою, потім замісимо руками. Тісто поріжемо, розкачаємо скалкою, покладемо начинку, защипнемо, викладемо пиріжки на деко і до печі!
|
|
Вихователь імітує голос півника
|
|
Ку-ка-рі-ку! Ку-ка-рі-ку!
|
Вихователь: |
Де ти був, півнику? Ми тебе тут чекаємо, пиріжків для тебе напекли, і мишенята пекли! Пригощайся будь ласка.
|
|
Вихователь імітує голос півника
|
|
Ой, які молодці, дякую вам.
|
|
|
Вихователь: |
Діти, сьогодні ми говорили з вами про різні професії, навіть спробували були пекарями. Як ви вважаєте, яка ж з них найголовніша? (відповіді дітей)
|
|
Вихователь робить підсумок бесіди
|
Вихователь: |
Друзі, всі професії про які ми розмовляли різні, але немає на світі неважливих професій. Кожна з них є важливою і корисною для нас, людей. |