Полтавський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського
Розробка
тематичного дня
«Світ тварин»
1 клас
Виконала:
Мазоха Оксана Михайлівна,
вчитель початкових класів
Дібрівська гімназія
Миргородської міської ради
Полтавської області
Миргород
2021 р.
Підсумковий день тижня «Світ тварин»
Мета: закріпити знання учнів про світ тварин; формувати уявлення про різноманітність тваринного світу у природі; удосконалювати уміння виконувати арифметичні дії та розв’язувати різні життєві проблеми, учити висловлювати, обґрунтовувати свою думку, формувати навички дослідницької роботи, розширювати уяву про тварин, розширювати кругозір, формувати пізнавальні інтереси; учити спостерігати за тваринами, порівнювати їхні умови життя; виховувати дбайливе ставлення до тваринного світу через природничу, мовно – літературну і математичну галузі.
Освітні галузі: природнича, мовно –літературна, математична, фізкультурна.
Хід
І. Ранкова зустріч
Заховалася лисичка-
Нахились і ти мерщій.
Вітер вже лискоче личко-
Ти його закрий.
В небо пташечка злетіла-
Спробуй полети.
Десь за лісом сонце сіло-
Тож сідай і ти.
Дітки, давайте привітаємося, як тваринки:
- як песик лапкою;
- як котик «мур-мур»
- як лисичка «хвостиком»;
- як зайчик вушками.
Природнича галузь
Дидактична гра «Знайди і поясни»
- Серед поданих малюнків у кожному ряду одне зображення зайве. Яке саме? Чому?
- Дайте загальну назву предметам кожного ряду.
-
1
Гра «Художник, який не бачить»
Дитині, яка бажає взяти участь, учитель зав’язує очі та дає завдання: намалювати на мольберті ( на дошці ) свою улюблену тварину, а діти мають відгадати, що це за тварина. Юний художник має малювати, не підглядаючи. (Художників може бути декілька одночасно.)
Вправа «Крісло автора»
Здобувачі освіти по черзі розповідають про своїх домашніх улюбленців, показують фото своїх тваринок, організовують виставку.
Гра «Дешифрувальник»
— Літери на дошці розташовані під цифрами. Розташуйте цифри у порядку зростання і відгадайте слово.
7 6 4 5 2 3 1
и н р и в а т
— Так, тварини. Сьогодні у нас особливий урок — урок гармонії. Адже на ньому ми дізнаємось багато цікавого про тварин.
Гра «Мікрофон»
— Що б ви хотіли дізнатися про тварин? Свої запитання починайте словами «Я хочу знати...».
(Учні передають мікрофон одне одному та формулюють запитання.)
□ Я хочу знати...
— Які є тварини?
— Де живуть тварини?
— Чому тварини належать до живої природи?
— Як відрізнити одну тварину від іншої?
— Чому їх так багато?
— Чи можуть тварини зникнути?
— Запитань у вас виникло дуже багато. Отже, ви повинні бути кмітливими, уважними, активними, творчими, старанними та обов’язково знайдете відповіді на всі запитання.
ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ ТЕМОЮ І МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
(Цього дня учні можуть прийти в костюмах своїх улюблених тварин, принести малюнки, фотографії та організувати виставку в класі.)
ІІ. Мовно – літературна галузь
1. Робота в групах. Відгадування загадок
— Діти, відгадайте загадки та виконайте до них низку завдань.
● Молоко дає корова,
З ним сім’я завжди здорова.
У корови є малятко,
Називається... (телятко).
● Почепив сережку в ніс
Та розкрив свій пишний хвіст.
Цей поважний молодик
Називається... (індик).
● Хвостом невпинно вертить
І гавкає уперто.
Людині він друзяка,
А звуть його... (собака).
● Під дубом зрита вся земля,
А хто там хвостиком виля?
Це дуже весело щодня
Рожева рохкає... (свиня).
● Хто копитом стукає
І протяжно мукає?
Це виходить знову
Із хліва... (корова).
● В хаті я мишей ганяю,
Вуса ще з дитинства маю,
Лапками чешусь щодня.
Я — пухнасте... (кошеня).
— Ці тварини дикі чи свійські?
Завдання:
1. Складіть відповідь до загадки з розрізаних частин малюнків.
2. Утворіть з відгадки нове слово (наприклад: телятко — Толя, Оля; індик — Нік, Дік; собака — бак; свиня — син; корова — рак; кошеня — шок).
3. Складіть речення про тварину.
4. Доберіть до свійської тварини відповідну дику (наприклад: собака — вовк, свиня — кабан, корова — як; кошеня — рись).
5. Доберіть відповідне слово: батьки — діти, собака — ..., корова — ..., свиня — ..., індик — ..., кіт — ... Запишіть утворені пари у зошит.
2. Фізкультхвилинка.
Пальчикова гімнастика «Цуценя»
Приніс учора татко
Маленьке цуценятко.
Воно із нами грається
І зовсім не кусається.
(Долоню покласти на ребро, повернути на себе. Великий палець підняти
угору, вказівний — зігнути, середній та безіменний — разом, мізинець
опускається та підіймається. У кінці вірша підставити вільну долоньку, як миску, погладити «цуценя» по голівці.)
3. Вправа «Опиши тваринку»
Учні усно складають опис улюбленої тваринки.
4. Вправа «Поясни прислів’я»
□ Важко влітку без корови, а взимку без кожуха.
□ Індик думав, та в борщ попав.
□ Кіт муркоче — гостей кличе.
□ І собака на того не гавкає, чий хліб їсть.
□ Свиня болото знайде.
5. Вправа «Інтерв’ю»
Під час перерви учні мають узяти інтерв’ю у дітей інших класів.
— Які хатні улюбленці живуть у них удома?
Після інтерв’ю вчитель разом з учнями підраховує отримані дані та оформлює результати у діаграмах на дошці «Що ми дізнались».
6. Робота в парах. Вправа «Засели тварин»
ЖИТЛА ТВАРИН
Подумай і з’єднай лініями кожну картинку ліворуч з однією з картинок
праворуч, що відповідає їй за змістом. Обґрунтуй своє рішення.
7. - А зараз послухайте казку про тварин «Рукавичка» (магнітофонний запис).
- Хто обрав собі за житло дідову рукавичку?
- Поясніть, чому мишку названо шкярботушкою, жабку – скрекотушкою, зайчика – побігайчиком?
ІІІ. Математична галузь
- А тепер, увага, діти! Порахуйте скільки тваринок у казці? (7) Діти, який сьогодні день?
- А скільки всього днів у тижні? (7)
- А скільки букв у слові «тварини» ?(7)
- Отже, сьогодні будемо працювати з числами у яких є цифра 7. Додавати і віднімати. Знаходити значень виразів на дві дії.
- Які числа у рукавичці живуть?
Опрацювання матеріалу у робочих зошитах
- Розв’язання виразів за варіантами:
Обчисли:
І в. ІІ в.
17+3-7 27-3-2 53+2+2 37-2-3
100-7+3 47-1-4 61+4+2 27-4-1
77+3+3 77-5-2 25+1+1 97-2-5
- На дошці предметні малюнки і запис:
Творча робота над задачею.
- Тринадцять білих кролики зустріли чотирнадцять сірих кроликів. Скільки кроликів зустрілося?
13+14 7-3
- Хто із звірят правильно розв’язав задачу?
- Як треба замінити запитання задачі, щоб розв’язати її дією віднімання?
Діти герої казки підготували для вас математичний диктант.
Робота з геометричним матеріалом
— З геометричних фігур складіть пташку.
- Розташуйте літери в порядку зростання чисел. Прочитайте.
А И Т Н В Р И
3 5 1 6 2 4 7 (Тварини)
IV. Фізкультурна галузь
Зоозмагання
Діти у спортивній залі або на майданчику беруть участь в естафетних змаганнях.
• Естафета «Мишки»
Перший учасник команди бере насіння, біжить до стільця, на якому стоїть півторалітрова пластикова пляшка, відкриває кришку, кидає в пляшку насіння, закриває кришку, біжить назад до команди.
• Естафета «Чапля»
Гравець повинен дострибати на одній нозі до стільця і бігом повернутися.
• Естафета «Кенгуру»
Перший учасник команди бере футбольний м’яч, затискає його між колінами і таким чином стрибає до стільця, назад повертається бігом.
• Естафета «Біг з їжачком»
Кожна команда отримує повітряну кульку. Перший учасник біжить з
кулькою до стільця і назад. Віддає кульку наступному гравцеві.
• Естафета «Крики тварин»
Гравець добігає до стільця, на якому — папери з назвами тварин. Бере будь-яку записку, зачитує її і тричі зображує крик тієї тварини, яка йому дісталася. Повертається назад. Біжить наступний учасник.
• Естафета «Гусениця»
Усі учасники команди присідають, руки кладуть на плечі одне одного і слідом ідуть до стільця і назад.
(Після підбиття підсумків учитель нагороджує команди.)
V. ПІДСУМОК ДНЯ
Робота у щоденнику вражень
Рекомендовані теми
1. Мій хатній улюбленець.
2. Яку тваринку я хочу доглядати?
3. Я лагідно поводжуся зі свійськими тваринами.
1