Розробка тематичного дня у 1 класі

Про матеріал

Розробка тематичного дня у 1 класі. Тема дня. Пора року – осінь. Дана розробка допоможе вчителю зацікавити учнів під час вивчення букв, збагатить словниковий запас, підведе учнів до вміння самостійно робити висновки, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між живою і неживою природою.

Перегляд файлу

Розробка  тематичного дня  у  1  класі

Тема дня. Пора року – осінь.

Інтегруються предмети: навчання грамоти, математика, природознавство.

Мета тематичного дня:

 - ознайомити  зі  звуком  та  буквою  О о;

 - навчити  друкувати   та   каліграфічно  писати  букву  О о;

 - закріплювати  вміння  складати  звукові  моделі у яких є звук [о];

 - познайомити  з  числом  та  цифрою 6;

 - вчити  каліграфічно  писати  цифру  6;

 - розвивати  вміння  складати  та  розв'язувати  приклади  в  межах  6;

 - поглибити , систематизувати  і узагальнити  знань учнів про пору року осінь;

 - підвести учнів до вміння самостійно робити висновки, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між живою і неживою природою;

 - сприяти розвитку цілісного сприйняття навколишнього світу;

 - дотримуватись правил спілкування під час роботи  в  парі  та  групі;

 - збагачувати словниковий запас учнів;

 - розвивати загальнонавчальні уміння і навички: мовлення, мислення, увагу, пам’ять, інтерес до навчальних предметів;

 - виховувати любов до природи; естетичні смаки,вміння насолоджуватись красою рідного краю; бережливе становлення до праці людей, до тварин та рослин.

Предметні компетентності:

  1.               виділяє потрібний звук у слові та визначає місце його знаходження;
  2.               будує звукові схеми слів, використовуючи умовні позначення;
  3.               складає речення за поданими ілюстраціями;
  4.               вправляється в каліграфічному письмі вивчених  літер і цифр;
  5.               знає склад вивчених чисел;
  6.               обчислює вирази на одну дію в межах 10;
  7.               розрізняє вивчені геометричні фігури;
  8.               учень  називає по порядку місяці осені;
  9.               знає і називає ознаки осені;
  10.          пояснює причини змін в природі восени;
  11.          робить(за допомогою вчителя) висновки й узагальнення;
  12.          має уявлення про значення Сонця у живій і неживій природі.

Очікувані результати:

  1.               учні  виділяють звук [о] в словах;
  2.               роблять звукові моделі слів,  у яких є звук [о];
  3.               каліграфічно пишуть літеру о, і правильно поєднують її з іншими елементами;
  4.               правильно будують власні висловлювання;
  5.               каліграфічно пишуть цифру 6;
  6.               складають приклади на склад числа 6;
  1.               учні знають ознаки осені;
  2.               знають значення сонця в живій і неживій природі;
  1.               спостерігають за живою і неживою природою.

Обладнання: ноутбук, телевізор, математичний  абак, лічильні палички, предметні малюнки, лічильний матеріал, сигнальні картки, зразки написаної букви О, зразок писаної цифри 6, роздатковий  матеріал для  роботи  в  парі, в групі.                                      

                                        Хід  заняття протягом дня

I частина

I. Етап орієнтації і мотивації діяльності.

II . Етап цілепокладання.

1. Оголошення теми заняття (2 хв)

-   Перегляд  відео    "Осіння  мелодія"  Ф. Шопен  (  1хв )

-   Про  яку  пору  року  ви  щойно  переглянули  відео?

-   Так, тільки така  чарівниця, як  осінь, могла зробити  красу  навколо  нас.

-   Осінь! Сьогодні вона завітала на наше заняття, і говорити ми будемо саме про цю пору року. (вивішую малюнок)  

http://catalogr.ucoz.ru/_nw/10/52228428.jpg

2. Очікування від заняття. (1 хв)

- Діти, а  що  розфарбовує  осінь?

- Осінь дарує  вам свої  різнобарвні  подарунки  -  листочки, квіточки . Давайте зберемо їх в один букет, але це буде не звичайний букет, а букет очікування.

- Ставлячи листочки  та  квіточки  промовте ваші очікування від сьогоднішнього заняття.

III.  Етап цілереалізіції.

1. Ознайомлення з буквою О,о. (6 хв)

  -   Послухайте загадку

Ох,— зітхнула Оля тихо.

Не виходить буква, лихо.

Наче бублик, ось яка.

Що за літера така? (Літера о)

 -  Послухайте вірш І. Січовика.

      Сонце, наче буква О,

      Над землею попливло.

      І до нього, як до мами,

      Діти тягнуться руками.

  -   Пофантазуйте: на що схожа літера О?

  -   Якої форми  бублик, обруч, м"ячик ?

  -  Тож яку форму буде мати буква О, о? (круглу)

 2.  Розгляд  друкованої   та  писаної  букви  О о

— Звук [о] позначається на письмі буквою о. Розгляньте друко­вані велику та малу букви. Чи подібні вони за формою?

 3.  Виділення звука [o] зі слів. (1 хв)

    -   Промовте слово Осінь . Який перший звук ми чуємо? ([o])

    -  Вимовите цей звук? Чи є перешкода при вимовлянні цього звука?

    -  То який цей звук? Якою фішкою ми його позначимо? (●)

  -  Подивіть­ся, де «живе» ця буква в касі.

 4.  Поселення в касу розрізної азбуки. Підбір слів з літерою «О, о». (2 хв)

Оленка , окунь, окуляри, огірок,…

 5. Гра « Впіймай  звук  ». Визначення місця звука [o] в словах. (2-3 хв)

  Використовую  сигнальні  картки

 

 

  Окуляри, дерево, овес, вінок, жолудь, очі, сом, овочі,  поле,  осінь, морква, літо, олень, яблуко, скло, океан.

6. Робота  в  групах   Гра " Хто  в  будиночку  живе?" (  добирання  малюнка  зі  звуковою  схемою   )

(Голуб,  окунь, відро, огірок,олень, вовк, зошит, ослик,  телефон, сом, оса, нота,осінь, листок , виноград, ворота, горох, морква....)

7. Друкування  великої  та  малої  букви  Оо.

Робота  в  зошитах. ( 5 - 6 хв)

  - Зараз  ви  спробуєте  надрукувати  цю  букву  в  зошитах .

 - Давайте  повторимо :

  1. правила сидіння під час письма (за плакатом «Сиди правильно під час письма»)
  2.  правил тримання ручки.

8. Робота  з  " Букварем"  ( с. 26 )

9. Фізхвилинка.

10. Робота  в  «Прописах» Написання букви Оо. (5-7 хв)

     а) Повторення назв ліній сітки робочого зошита.

     б) Практична робота

-  На партах у вас лежать картки. Проведіть  пальчиком  по   букві  Оо.

(Пояснення техніки  написання букви вчителем)

- Знайдіть  букву  на  ваших  тес-плеях   обведіть  її  5 разів.

- Візьміть  кальку , прикладіть  до  писаної  букви  в  "Прописах" та  обведіть  її  4  рази, тепер  спробуйте  самостійно  написати  букву.

- Прикладіть  свою  букву  до  тієї, що  написана  в  зошиті. Чи  схожі  вони?

- Добре! А  тепер  попрацюйте  в  "Прописах"

-Напишіть один  рядочок  цієї букви.

Щоб гарно й похило слова написати

Нам з’єднання букв слід усім пригадати.

Для цього дається одна лиш хвилинка

І при цьому, не забуваймо, рівно тримати спинки.

 -Письмо  з'єднань  букви  о  з  іншими  літерами.

 11.  а) Розучування  чистомовки  (  за  допомогою  малюнків  )

           Ок-ок-ок — ось колючий їжачок,

           Ми-ми-ми — приготувався до зими.

          Чок-чок-чок — повна хата грушечок.

          Ок-ок-ок — частуватиме діток.

Малюнок осені дитячий 1     http://rebzi.ru/UserFiles/festival/0553bce68a.jpg       http://media1.picsearch.com/is?WDMRLgCnam-hpDMW9rAz6ljSi4jIZ6l97TF2h6xX1Tc   https://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=763590653c3241e3&mb=imgdb_preview_25

  б) Розвиток  мовлення  . Складання  речень  за  малюнками. Робота  з  "Букварем"  ( с. 27 )  

12. Офтальмологічна фізкультхвилинка (1 хв)

     II частина

1.Спостереження за природою. Зміни в природі. (4-5 хв)

-  Подивіться у віконце. Які кольори переважають у природи?

-  З приходом осені відбувається певні зміни у природі.

-  Які  саме ?

2.Робота над загадками, складання  Кластера ( використовую  предметні  малюнки ) (8 - 10 хв)

- Відгадайте загадку.

             Вдень у небі гуляє,

            А ввечері на землю сідає. (Сонце)

- Що сонце дарує землі?  Людям? Рослинам, тваринам?

                                           http://kemdou175.ucoz.ru/doki/sun.png

- Сонце – джерело життя на нашій планеті. Життя на землі не можливо без енергії сонячних променів.

- Сонце відноситься до живої чи неживої природи? Доведіть.                                               

3.Гра «Та  чи  ні ». Доведення власних тверджень. (3 - 5  хв)

      Ви чуєте твердження, якщо ви з ним згодні, то показуєте  пальчиком  "ТАК" , а якщо "НІ"  - пальчик  вниз. Свою думку потрібно буде довести.

1. Уранці та ввечері сонце стоїть низько над землею і дає мало тепла. ( - )

2. Сонце потрібно всьому живому. ( + )

3. Сонце завжди гріє однаково. ( - )

4. Без тепла проростає насіння, квітують рослини, достигають плоди. ( -)

5.  У полудень сонце піднімається високо і дає більше тепла. ( + )

- Восени  сонечко  вже  не  так  лагідно  пригріває, часто  йдуть  дощі, незабаром  настане  холодна  та  люта  зима, рослини  та  тварини  починають  готуватися  до  зими.

-  Як   дерева  готуються  до  зими ?

-  До  якої  природи  відносяться  тварини?  Рослини?  Сонечко?  Дощик?                                 

3.Фізкультхвилинка (1-2 хв) "Встало  вранці  ясне  сонце"

5. Робота  в  парі ( 2 - 3 хв )

- Подивіться на малюночки, які  лежать  у  вас  на  партах. Що  на  них  зображено? ( сонечко) А  що  йому  не  вистачає? ( промінчиків).

- Попрацюйте  в  парі  та  домалюйте  промінчики  сонечку  та  розфарбуйте  його.

http://www.playing-field.ru/img/2015/051813/4425811

-Ви вже знаєте,  що  сонечко  в  різні  пори  року  світить  та  гріє  по  різному.

6.Робота  в  групах .

- Відгадайте, в  які   пори  року  зображено  сонечко ? Розфарбуйте  відповідними  кольорами. Поясніть  свій  вибір.

https://ixtira.tv/_ph/41/814420684.jpghttp://static.poshukach.com/imgpreview?key=4c4c5635c8ef3e94&mb=imgdb_preview_859   https://mirchild.com/sites/default/files/images/raskraski/raskraski--malysham--52_0.png     http://www.playing-field.ru/img/2015/052122/3928065

         Зима                        Весна                     Літо                       Осінь                                

7. Презентації  робіт.

8.  Розгадування загадок. (2 хв)

- Наша гостя  Осінь , має синів. Прослухайте загадки і скажіть хто вони.

               В школах дзвоник продзвенів,

               Школярів дім знань зустрів.

               В лісі виросли грибочки,

               У опеньках всі пеньочки.  (Вересень)

                      Чарівник прийшов у ліс.

                      Фарби, пензлика приніс

                      Діброві та садочку

                      Стали жовтими листочки.     (Жовтень)

               Каплі з неба, дахів, стріх.

               Дощ холодний. Перший  сніг.

               Почорнів без листя сад.

               Що за місяць?   (Листопад)

- Якщо ви були уважні, то почули, з якими подарунками приходять до нас сини Осені.

- Назвіть  осінні  місяці  по порядку.

- Про  осінь  є дуже  багато  віршів, послухайте  один:

                         ОСІНЬ
Ніби притомилося сонечко привітне:
У траві пожовклій молочай не квітне.
Облетіло літо листячком із клена,
Лиш ялинка в лісі сонячно зелена.
Журавлі курличуть: летимо у вирій.
Пропливає осінь на хмарині синій.
                                                Б. Чалий

ІІІ частина

1. Усний рахунок. (3 хв)

(На набірному полотні виставлені 5  листочків  та  5  бедриків )

- Ось  декілька  листочків  осінь  нам  принесла.  Полічіть  їх .

http://concertino.ucoz.ru/klenovyj_list-61.jpghttp://concertino.ucoz.ru/klenovyj_list-61.jpghttp://concertino.ucoz.ru/klenovyj_list-61.jpghttp://concertino.ucoz.ru/klenovyj_list-61.jpghttp://concertino.ucoz.ru/klenovyj_list-61.jpg

- Що  це  за  комашки ? ( сонечка) А  ще  їх  називають  бедриками.

- Порахуйте  сонечок.

http://heliograph.ru/images/1689415_mnogo-bozhih-korovok-risunok.jpghttp://heliograph.ru/images/1689415_mnogo-bozhih-korovok-risunok.jpghttp://heliograph.ru/images/1689415_mnogo-bozhih-korovok-risunok.jpghttp://heliograph.ru/images/1689415_mnogo-bozhih-korovok-risunok.jpghttp://heliograph.ru/images/1689415_mnogo-bozhih-korovok-risunok.jpg

 

- Скільки  разом  листочків  та  сонечок .

- Порахуйте від  1 до 10, від 10 до 1. Від 3 до 7, від 9 до 4.

- А чи можемо ми зараз побачити  сонечок ? Чому?

- Отже, з приходом осені й настанням холодів всі комахи ховаються в щілини, під кору дерев.

2.Гра «Допоможи  білочці »

- Руденька  білочка  готує  запаси  на  зиму. Назбирала  грибочків, горішків, ягід.       Та  не  може  їх  порахувати.

- Які ж числа   пропущені?         1 _  _  4  5  6

              http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/8/99/383/99383569_large_5111852_152__oblojka.jpg

-Давайте  прахуємо  до  10 .

( виставляю  на  дошці  цифри  від  1  до  10 )

- Назвати сусідів  числа  5, 9.

- Назвати попереднє до числа 2,9,5.

- Назвати наступне до числа 5,9,2.

3. Утворення числа 6. ( 7 хв )

(Набірне полотно і лічильний матеріал їжачки)

-  З приходом  осені  всі  тваринки  метушаться, поспішають, готуються  до зими.

- До  якої  природи  належать  тварини?

- Сьогодні  до нас  на  урок  ще  завітали  їжачки.

- На лісовій галявині було 5 їжачків. (  виставляю  на  набірному  полотні)

Малюнок осені дитячий 1Малюнок осені дитячий 1Малюнок осені дитячий 1Малюнок осені дитячий 1Малюнок осені дитячий 1      http://ejik-land.ru/upload/P010069.jpg

- Позначимо їх цифрою. ( 5 ) До них прибіг ще 1 їжачок, позначимо цифрою ( 1 ).

-  Скільки їжачків стало на галявині?

- Чи можемо  ми восени побачити їжака?

- Чим вони зараз займаються? (Готуються до зимового сну)

- Наша цариця Осінь клопочеться про рослини і не забуває огорнути своєю увагою і тварин. Це вона підказує їм, що потрібно лягати в сплячку.

- А які ще тварини готуються до зимового сну?

- А чим зайняті інші тварини?

- Ще  до  нас  завітали  зайчики.

http://sad5.ru/zaychiki/001.jpg
http://sad5.ru/zaychiki/001.jpg
http://sad5.ru/zaychiki/001.jpg
http://sad5.ru/zaychiki/001.jpg
http://sad5.ru/zaychiki/001.jpg
http://sad5.ru/zaychiki/001.jpg
- 4  зайчика  бавилися  на  галявині, до  них  прибігло  ще  2  зайчики. Скільки  стало  зайчиків?

- А  як  зайці  готуються   до  зими?

- Три  білочки  стрибали  на  ялинці, до  них  прибігло  ще  три  білочки. Скільки  білочок  сидить  на  ялиночці?

http://playcast.ru/uploads/2015/12/27/16526100.pnghttp://playcast.ru/uploads/2015/12/27/16526100.pnghttp://playcast.ru/uploads/2015/12/27/16526100.png   http://lib.convdocs.org/pars_docs/refs/34/33803/33803_html_m608d5a11.jpg    http://lib.convdocs.org/pars_docs/refs/34/33803/33803_html_m608d5a11.jpg    http://lib.convdocs.org/pars_docs/refs/34/33803/33803_html_m608d5a11.jpg

- Отже , скільки  було  їжачків? Скільки зайчиків? А  скільки  білочок? ( 6 )

- Ось якою  цифрою ми позначимо цю кількість. (Показую 6)

-  Як утворилося число 6?

-  Це число має своє місце в числовому ряді. Де її місце?    Назвіть  її  сусідів ?

- На що схожа ця цифра? (Думки дітей)

- Ось послухайте віршик і роздивіться шістку.

    Цифра 6 – немов замок

    Знизу круг, вгорі – гачок.

4. Фізкультхвилинка  (2 хв)

5.   Групова робота (15 хв)

- Прослухайте  , як  гарно  письменники  описують  осінь.

                 ЛИСТОПАД (Анатолий Житкевич)

Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад,

За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом.

- У вас  на  партах  лежать  листочки  з  різних  дерев ( дуб, клен, горобина, береза) З  яких  дерев  у  вас  листочки ?

- Об'єднайтесь  в  групи  так  , щоб  у  всіх  листочки  були  однакові.

І група - оберіть  всі  овочі  та  фрукти, у назвах  яких  є звук [о].

( морква, горох, диня, кавун, буряк, помідор, перець, яблуко, смородина, абрикос)

ІІ  група - оберіть  тварин, у назвах  яких  є звук [о].

( вовк, заєць, осел, ведмідь, собака, кіт, бобер, кіт, єнот, лисиця, слон)

 ІІІ група - оберіть  птахів , у назвах  яких  є звук [о].

( горобець, дятел, ворона, шишкар, сорока, сова, синиця, зозуля,лелека, голуб)

ІУ  група - оберіть   дари  осені, у назвах  яких  є звук [о].

( шишки, жолуді, калина, горіхи, гарбуз, картопля,морква, квасоля, горобина)

Перевірка  роботи.

- Порахуйте по  скільки  малюнків  вийшло  у  кожної  групи ? ( по 6)

- Молодці! Сідайте на  свої  місця.

- Візьміть до рук сигнальні складові картки. Просигналізуйте скільки складів має  слово, яке  я  вам  покажу. (вовк, сова, квасоля, зозуля, )

IV частина

1. Гра «Мовчанка» (3 хв)

- Осінь усьому рахунок веде. Ось і ми з вами порахуємо. Візьміть математичні  абаки  і просигналізуйте відповідь.

Три синички, гарні птички,

На вербі сиділи.

Три подружки-щебетушки

Раптом прилетіли

Скільки на вербі синиць?

Полічи веселих птиць! (3+3=6)

У садах до годівниці

Прилетіли 2 синиці.

Потім ще 4 птахи.

Це загроза для комах.

Скільки їх разом?

Дайте відповідь хутчіш. (2+4=6)

5 листків, та ще листок

Заховався між квіток.

Просте завдання, діти:

Листки перелічити. (5+1=6)

2. Фізкультхвилинка  (1 хв)  

3. Написання цифри 6. (5 хв)

- Яку  цифру  ми  сьогодні  вивчаємо?

- Обведіть  цифру пальцем на столі.

- Напишіть  цю  цифру  в  повітрі.

- Працюємо в зошиті.

4. Гра «Кулачок, ребро, долоня» (1 хв)

- А зараз спробуймо створити мелодію і розвеселитися.

5. Робота  з  геометричним матеріалом. (6 хв)

- У кожного є індивідуальні картки.

- Скільки всіх фігур?  Назвіть  їх.

- Який по рахунку круг,  трикутник  якщо лічити зліва направо?

- Що  ви  знаєте  про квадрат?

- Що ви можете сказати про шестикутник ?

-  Розфарбуйте тільки шестикутники.

- Ось ми і закінчили  ми  на  сьогодні  всі  наші осінні справи 

ІУ  етап  Рефлективно-оцінюючий. ( 2 хв)

Слово  вчителя

    Спасибі всім хто працював,

    Уважно слухав і писав.

    Хто на уроці відповідав

    І нові знання здобував.

Гра «Мікрофон» (інтерактивна вправа)

- Осіннє сонечко дарує  вам   свої  теплі промінчики, вони у вас на парті.

- Виходячи до дошки, прикріпіть їх до сонечка і скажіть, чи сподобалося вам заняття, чи досягли ви очікуваних результатів від осіннього букета, що сподобалося робити найбільше?

На уроці я:

  1. дізнався…
  2. зрозумів…
  3. навчився…
  4. мені  сподобалось...
docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
8897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку