Розробка толерантного уроку з інтегрованого курсу «Мистецтво» 2 клас

Про матеріал
Урок розроблено на основі виховання толерантності в учнів, розглянуто психологічні, культурологічні та комунікативні аспекти . Вміння досягати компромісу в конфліктних ситуаціях; вдосконалювати навички роботи в групах, вміння логічно і критично мислити.
Перегляд файлу

Розробка толерантного уроку з інтегрованого курсу «Мистецтво» 2 клас

Тема:  У мистецтві завжди лад. Лад, звукоряд, мажор, мінор.

Мета: формувати  поняття «лад», «мажор», «мінор», на основі емоційного багатопланового сприйняття музики (слухання, пластичне інтонування, виконання) показати виражальні можливості мажору і мінору, позначити їх місце в повсякденному «не музичному» житті; закріпити знання про засоби музичної виразності;

розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати вокально-хорові, творчі здібності дітей;

виховувати толерантність (розуміння того, що ми всі різні та рівні) ставлення до малого і звичного, як до важливого; виховувати слухацьку і виконавську культуру учнів.

Тип уроку: комбінований

Музичний матеріал: В.Косенко «Не хочуть купити ведмедика», В. Косенко «Купили ведмедика»; поспівка «Мажор-мінор», Хто співає» муз. і слова Ю. Поплавської

Технічні засоби: комп’ютер, музика для слухання, фортепіано

Методичне забезпечення:

1) Музика для слухання: аудіоказка «Весела і сумна принцеси» п’єси В.Косенка, пісня Є.Поплянової «Про двох каченят»

2) Наочність: картки настроїв

Форми організації пізнавальної діяльності: колективно-індивідуальна робота

Очікуваний результат: розуміння того, що ми всі різні та рівні, уважне сприймання музики, активне визначення музичних ладів

                                                          Хід уроку:

І. Організаційний етап

1. Музичне вітання.

Кожного  уроку  збільшується  коло  наших  музичних  друзів.  Сьогодні ми також  маємо  познайомитися  з  цікавими  мешканцями   країни Музика. Допоможуть нам у цьому  брати – лади.

2. Мотиваційний етап

Темою сьогоднішнього уроку є «У мистецтві завжди лад».

Ви ознайомитеся із новими музичними поняттями – «звукорядом» та «ладом» та навчитеся розрізняти в класичній музиці різні види ладів.

На вашу думку, що таке «лад»? (метод "мозкового штурму")

Лад – злагодженість, узгодженість у діях; організованість, дружба, згода, злагода в стосунках, взаєминах і т. ін. не дивлячись на те, що всі ми різні.

На нашому уроці брати лади, які зовсім різні і за настроєм, і за характером, нагадають нам яке важливе толерантне ставлення один до одного.

3. Етап засвоєння нових знань

    Лад – це ще й дружба між музичними звуками, від нього залежить настрій музики, яку слухаємо. Якими бувають лади ?

В музиці лад – це співзвучність музичних звуків. Характер і настрій музики, яку ви слухаєте залежить від ладу. А головними ладами в музиці є МАЖОР (світлий, радісний) і МІНОР (сумний, задумливий) .

Мажор і мінор живуть в кожному з нас, в навколишньому світі.

Спробуйте знайти їх: (яку картку настрою слід показати?)

- Якщо яскраво світить сонце, надворі весна, в якому ладу ваш настрій? 

- Якщо ви захворіли?

- Якщо у вас день народження і вам купили торт?

- Якщо вам дають гіркі ліки?

- Якщо іде дощ і надворі похмуро?

- Якщо вам подарували нову іграшку?

 Мажор і мінор живуть і у музичному творі: у кожній п'єсі, в кожній пісні. Спробуйте знайти їх … Послухайте уважно музичні твори, в яких із них ховається настрій мажорний, а в яких мінорний?  (гра «Мажор. Мінор»)

https://youtu.be/e1d8yA3O-Z4

  І Мажор, і Мінор дуже дружні між собою і, коли вони зустрічаються разом, люблять поговорити і пофантазувати. Може бути, саме тоді до композиторів усього світу в голову приходять дивні історії, вони записують їх нотами, і ми теж можемо їх почути.

Аудіоказка «Весела і сумна принцеси»

Доберіть відповідні визначення до музичних ладів: світлий, радісний, тьмяний, сумний, сонячний, хмарний, журливий, яскравий.

 Сприймання музичного твору:

https://youtu.be/SgI5pEZldpo

В.Косенко «Не хочуть купити ведмедика»

-придумати версію сюжету

В.Косенко «Купили ведмедика»

-придумати продовження

-Який характер музики? Який настрій вона викликає?

-Який з творів написано в мажорі, який – в мінорі?

-Доберіть малюнок до творів                       

4. Етап закріплення засвоєних знань

Ситуативна гра «Дві родини»

   Діти утворюють дві групи, обирають ролі тата, мами, бабусі, дідуся і тп.

1 група-родина створюють «ситуацію мінору», у родині трапилась неприємність.

2 група-родина створюють «ситуацію мажору», у родині свято.

Сенс гри полягає в тому, щоб допомогти учням відчути на прикладі життєвої ситуації сутність поняття толерантності;

відчути солідарність, терпимість, вміння слухати;

показати, що важливим у стосунках між людьми є вміння спілкуватися, підтримувати один одного;

вчити встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі.

 

5. Етап вокально-хорової роботи Розучування: «Хто співає» муз. і слова Ю. Поплавської

6. Рефлексійно-підсумковий етап «Толерантний портрет»

Кожен з учнів малює портрет свого однокласника таким як він його бачить.  На кожному малюнку діти зазначають  привабливу, на їхню думку, рису власника портрета (наприклад: «дуже добрий»,  «мені подобається її  одяг»). Коли робота завершена, діти утворюють " коло друзів" і за портретом та характеристиками відгадують кому він призначений. Мета  – розвиток навичок спілкування; розуміння того, що ми всі різні та рівні.

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 вересня 2023
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку