Тренінгове заняття для учнів та батьків «Ми щаслива родина»
Мета: Встановлення довірливих відносин між батьками і дітьми;
- формування навичок співпраці дорослого з дитиною;
- гуртувати батьків;
- створювати умови для невимушеного спілкування;
- розвивати комунікативні навички спілкування учасників, створювати атмосферу емоційної близькості і доброзичливості.
Завдання:
Хід заняття
1. Привітання «Дружба починається з посмішки»;
2. Вправа «Екзамен»;
3. Вправа «Сліпий і повадир»;
4. Рольова гра «Ось так ситуація»
5. Вправа «Піраміда»
6. Вправа « Серце сім'ї»
7. Підведення підсумків. Рефлексія.
1. Привітання «Дружба починається з посмішки»
Доброго дня шановні батьки, учні та гості. Рада вітати вас на нашому занятті. Тема нашої зустрічі «Ми щаслива родина». І сьогодні ми спробуємо відчути що кожна родина дійсно щаслива, навчимось розуміти один одного та відчувати радість від спілкування.
Запрошую учасників заняття встати в коло. Всім вам відомо, що дружба починається з посмішки. То ж давайте налаштуємось на роботу та привітаємо один одного посмішкою . (У колі учасники дивляться в очі і мовчки посміхаються один одному.)
2. Вправа «Екзамен»
Мета: вербалізація почуттів, згуртування батьків і дітей. Учасникам роздають бланки, які діти та батьки одночасно заповнюють.
Улюблений колір дитини - _____________.
Улюблене свято дитини - ___________ _______.
Улюблена їжа дитини - ________________.
Улюблений шкільний предмет дитини - __ _________________.
Ім'я кращого друга (подруги) дитини - ___ _________________.
Улюблена пісня дитини _________________________.
Після заповнення анкети звіряються результати. Обговорення.
3. Вправа «Сліпий і повадир»
Мета: формувати емоційну близькість дітей та батьків, вміння співчувати та піклуватися про іншого.
Участь приймають батьки – дитина, одному з учасників зав'язують очі, а інший веде «сліпого» під музику у заданому темпі та маршруті. Коли музика припиняється то учасники змінюють ролі. Після завершення вправи в колі учасники розповідають про свої почуття.
4. Рольова гра «Ось так ситуація».
Мета: відпрацювання і вирішення життєвих ситуацій. Батьки, уявіть, що ви стали дітьми. Ви повинні відчути себе іншими. Закрийте очі і уявіть, що ви робите, як ви живете, про що думаєте, і чого вам дуже хочеться. А діти стали батьками. Закрийте очі і уявіть, що ви робите, як ви живете, про що думаєте, і чого вам дуже хочеться. Учасники ( пара) отримують картки різними ситуаціями. Необхідно розіграти ці ситуації.
5. Вправа «Піраміда».
Мета: створити атмосферу доброзичливості, сприяти позитивному настрою учасників, згуртувати учасників.
Всі сідають в коло. П: «Кожен з нас щось або когось любить, але всі ми по-різному висловлюємо нашу любов. Я люблю свою сім'ю, своїх дітей, свою роботу. Розкажіть і ви, кого і що ви любите (слідують розповіді). А тепер давайте побудуємо «піраміду любові» з наших з вами рук. Я назву щось улюблене і покладу свою руку, потім кожен з вас буде називати те, що він любить і класти свою руку поверх моєї. (Всі учасники вибудовують піраміду). Ви відчуваєте тепло рук? Вам приємно? Подивіться, яка висока піраміда вийшла у нас. А все тому, що нас люблять і ми вміємо любити самі ».
6. Вправа «Серце сім'ї»
Ведучий вивішує на стенді або дошці зображення серця і повідомляє: «Це серце щасливої родини. Перерахуйте, будь ласка, скарби щасливої родини »Учасники (члени однієї сім'ї) домовляються і записують на стікерах, що, на їхню думку, необхідно помістити в серці щасливої родини. Учасники прикріплюють стікери на «серце щасливої родини». Обов'язково зачитуються всі відповіді. Проводиться аналіз гри.
7. Рефлексія. Підведення підсумків. Я сьогодні…..
Улюблений колір дитини - _____________.
Улюблене свято дитини - ___________ _______.
Улюблена їжа дитини - ________________.
Улюблений шкільний предмет дитини - __ _________________.
Ім'я кращого друга (подруги) дитини - ___ _________________.
Улюблена пісня дитини _________________________.
Улюблений колір - _____________.
Улюблене свято - ___________ _______.
Улюблена їжа - ________________.
Улюблений шкільний предмет - __ _________________.
Ім'я кращого друга (подруги) - ___ _________________.
Улюблена пісня _________________________.