Розробка урок "Як і для чого ми дихаємо?"

Про матеріал
Результати навчання Наприкінці заняття учні: • описують процес дихання (на прикладі власноруч створеної моделі); • розпізнають органи дихання людини. Обладнання і матеріали • Класна дошка, маркер. • Плакати, картки для дітей. • Ноутбук, телевізор. Що підготувати заздалегідь • Сантиметрова стрічка. • Трубочки для коктейлів, пакетики, шаблони органів дихання, скотч, ножиці.
Зміст архіву
Перегляд файлу

        Тема: Як і для чого ми дихаємо?

        Очікувані результати

  • відтворює фактичну інформацію з тексту 
  • добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо 
  • зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом 
  • упорядковує та узагальнює об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками 
  • виконує усно та письмово обчислення в межах сотні в навчальних і життєвих ситуаціях
  • використовує різні мірки для вимірювання величин довжини, 
  • записує результати вимірювання величин у сантиметрах (см), використовуючи одиниці вимірювання та співвідношення між ними 
  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях,
  • узагальнює результати досліджень 
  • робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно
  • розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення 
  • самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) 
  • конструює виріб із рухомими частинами, використовуючи готові до складання елементи та деталі 
  • створює та оздоблює виріб, дотримуючись логічної послідовності, за зразком із різних конструкційних матеріалів та повторно використовуючи матеріали 
  • самостійно створює виріб за зразком (шаблоном)
  • ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком
  • (шаблоном), папір, картон
  • розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших, від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє 
  • аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
  • безпечно поводиться в мережі Інтернет
  • аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я 
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю 
  • визначає, до кого і як звернутися за допомогою

         Результати навчання

         Наприкінці заняття учні:

  • описують процес дихання ( на прикладі власноруч створеної моделі);
  • розпізнають органи дихання людини.

         Обладнання і матеріали

  • Класна дошка, маркер.
  • Плакати, картки для дітей.
  • Ноутбук, телевізор.

        Що підготувати заздалегідь

  • Сантиметрова стрічка.
  • Трубочки для коктейлів, пакетики, шаблони органів дихання, скотч, ножиці.

 

  1. Організація  класу

Перевіряємо поставу, налаштовуємось на роботу, створюємо позитивний настрій

Ранкове коло

1. Привітання «Вітаймося разом». Діти стають один напроти одного і вітаються за вказівками вчителя:

танцюючи привітальний танок;

оспівуючи ім’я однокласника;

даруючи усмішку;

стрибаючи на одній нозі;

махаючи «Привіт!»;

показуючи великим пальцем вгору «Клас!»;

власним привітанням!

 

2. Вправа на знайомство «Капелюх вітань». Роздайте учням смужки або невеликі аркуші паперу. Попросіть дітей записати на них своє ім’я та покласти у капелюх чи коробку. Перемішайте папірці у капелюсі і повторно роздайте їх учням. Завдання учням: підійти до дитини, чиє ім’я записано на аркуші, привітатися з нею.

 

Головним  скарбом  життя є не землі, що ти їх завоював,

                    

Не багатства, що їх маєш у скринях…

                    

 Головним скарбом  життя є здоров'я, і щоб його зберегти,

                    

Потрібно багато що знати.

                                                              

Авіценна.

Запитання для дітей:

 

Що вони зробили сьогодні зранку, щоб бути здоровими?

 

Що вони зроблять для цього сьогодні ввечері?

 

Що може трапитись, якщо цього не робити?

 

2. ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК ІЗ МИНУЛИМ НАВЧАЛЬНИМ ТИЖНЕМ. ЗАПИТАЙТЕ ДІТЕЙ:

 

Зворотний зв’язок із минулим заняттям. Попросіть учнів по черзі продовжити фразу: «З минулого уроку мені найбільше запам’яталося…». Вислухайте відповіді, підсумуйте сказане: «Ми говорили про те, як дихають тварини».

 

-         Давайте пригадаємо, як же дихають тварини? ( заповнюємо коло )

 

 

 

 

 

 

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА ОГОЛОШЕННЯ ТЕМУ ТИЖНЯ ТА УРОКУ

 Оголосіть тему та завдання уроку: «Ви вже знаєте, що цього тижня ми з вами будемо вчитися оберігати свій організм від застуди, а також дізнаємося, без чого людина не може прожити більше, ніж кілька хвилин. Як ви гадаєте, що це? (Відповіді дітей). Так, це повітря, яке є необхідним для дихання. Сьогоднішнє заняття буде присвячено тому, як і для чого ми дихаємо».

Практична робота «Досліджуємо дихання»

1. Слово вчителя: «Покладіть руку собі на груди: що відбувається з грудною кліткою під час вдиху та видиху? (За допомогою сантиметрової стрічки виміряйте кільком учням об’єм грудної клітки до і після видиху). Порівняймо результати (після більше).

2. Слово вчителя: «Притуліть руку до рота та видихніть повітря. Яке воно: холодне чи тепле?».

3. Слово вчителя: «Підрахуйте, скільки видихів ви зробите за одну хвилину до і після 15 присідань, а після цього порівняємо результати».

 

Підсумуйте: «Дихання – життєво необхідна потреба людини. Людина постійно вдихає і видихає повітря, тобто дихає все своє життя. А саме повітря нагрівається, рухаючись дихальними шляхами. Крім того, потреба у повітрі зростає під час активних рухів, тому в цей час нам треба дихати частіше».

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда «Органи дихальної системи»

1. Зачитайте учням вірш:

Люди, тварини, навіть рослини,

Дихають вдень і вночі, щохвилини.

Дихає кожний живий організм.

Як? Це доволі складний механізм.

Кисень з повітря у кров постачають,

В кожну клітину його надсилають

Ніс наш, гортань і трахея також,

Потім ще бронхи й легені! Атож!

Справно ці органи служать людині.

Запам'ятай: носова порожнина

Чистить повітря і гріє в морози.

Отже, завжди труба дихати носом!

Ще треба добре всім пам'ятати:

Дим цигарковий шкідливо вдихати!

Треба легені свої берегти,

Щоб не хворіти, здоровим рости.

Пригода Н. Б.

Запитання для обговорення:

Хто має потребу в диханні? (Всі живі організми, окрім деяких мікроорганізмів)

Яким газом, що міститься у повітрі, дихає людина? (Кисень)

Які органи дихальної системи згадуються у вірші? (Ніс, гортань, трахея, бронхи, легені)

 

Підсумуйте: «Під час дихання спочатку ми вдихаємо повітря носом, де затримується пил і різні частки бруду, які могли б пошкодити легені. Потім повітря проходить нижче, до глотки, гортані і трахеї. Трахея, в свою чергу, ділиться на два бронхи: правий і лівий. Бронхи входять в легені і там розгалужуються, як коріння дерев. Саме цим шляхом потрапляє повітря до легень. А самі легені складаються з великої кількості маленьких пухирців, де кисень з повітря постачається в кров, яка розносить його по всьому організму».

Органи дихання 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Запропонуйте учням розглянути малюнок у підручнику на с. 100.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Запитання для обговорення:

-         Покажіть на собі, який шлях проходить повітря від верхніх дихальних шляхів до легень (супроводжуйте відповіді учнів відео про процес дихання, яке є у матеріалах до уроку).ВІДЕО

-         Де повітря очищується, зволожується та нагрівається? (Носова порожнина)

-         Який орган дихальної системи також бере участь у створенні звуків та акті ковтання? (Гортань)

-         Який орган схожий на трубку з хрящовими кільцями? (Трахея)

-         Який орган має трубочки, що  галузяться, як гілля дерев? (Бронхи)

-         Яку назву має найголовніший орган дихальної системи, у складі якого є пухирці, де відбувається обмін газів? (Легені)

Підсумуйте: «Людина вдихає повітря но­сом. Через гортань, трахею і бронхи зі­гріте, очищене повітря, потрапляє в ле­гені».

 

 

 

 

 

 

 

 

Дихальна гімнастика ( ВІДЕО )

 

Робота в групах «Як ми дихаємо»

1. Об’єднайте учнів у 4 групи .

2. Запропонуйте учням прочитати текст у підручнику на с. 101.

Запитання для обговорення:

-         Які гази містяться у повітрі? (Кисень, вуглекислий газ. Також у повітрі багато азоту, але цей газ не бере участі у диханні людини)

-         Який газ ми вдихаємо з повітря, щоб транспортувати його по всьому організму? (Кисень)

-         Який газ ми видихаємо, вивільняючи організм від нього? (Вуглекислий газ)

Підсумуйте: «Повітря є сумішшю газів. Для дихання людині потрібен один з газів, що міститься у повітрі — кисень».

4. Організуйте самостійне виготовлення моделі легенів, використовуючи алгоритм, наведений у підручнику на с. 101.

 

 

 

 

 

 

 

5. Для цього роздайте групам трубочки для коктейлів, повітряні кульки, інші необхідні матеріали для виготовлення виробу та шаблони органів дихання (додаток ).

6. Після завершення роботи в групах, діти моделюють процес дихання людини.

Підсумкові завдання

  1. Запропонуйте бажаючим по черзі розповісти, що їм найбільше запам’яталось протягом сьогоднішнього уроку.
  2.  

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ритуал завершення уроку. Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють: «Будьмо здорові! Дихаймо вільно! Хай усім щастить!»
  2. Самооцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Органи дихання 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку