Розробка уроку 4 клас "Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження"

Про матеріал
Розробка уроку (конспект, презентація, файл для практичної роботи) 4 клас "Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження"
Перегляд файлу

Тема: Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження.

Мета: Навчальна: розкрити поняття «алгорим», «алгорим слідування», «алгорим повторення», «алгоритм розгалудження», вчити розрізняти види алгоритмів з послідовних дій, умов, повторень в середовищах блочного програмування,  розв’язувати задачі з повсякденного життя, застосовуючи алгоритмічний підхід: уміння планувати послідовність дій для досягнення мети, передбачати можливі наслідки

Розвивальна: розвивати вміння пояснювати основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі власних спостережень, аналізувати та виконувати готові алгоритми для виконавців, складати прості алгоритми в певному зрозумілому для себе середовищі,  вміння читати з розумінням,  уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, самооцінювання;

Виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація,  «Інформатика» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти Морзе Н. В., Барна О. В., інтегрований посібник для 4 –ого класу Нової української школи Н.В. Морзе,  О.В.Барна «Ключі до інформатики».

Програмне забезпечення: браузер, підключення до мережі Internet.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Ви сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати.

ІІ. Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі.

Для повторення правил ТБ пограємо в гру  «Так – ні». Плесніть у долоні, якщо інформація вірна, якщо ні – підніміть руки і помахайте ними. Готові? Розпочинаємо!

- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.

- Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.

- Біля комп’ютера сидимо рівно.

- Відстань від очей до монітора повинна бути маленькою, щоб краще бачити і   не псувати зір.

- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.

- Під час роботи в класі їмо фрукти.

- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.

- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.

- Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;

- При роботі з мишкою використовуємо вказівний і середній пальці.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

  • Те, що ми будемо вивчати сьогодні, кожен з вас робить щодня і не зможе прожити без цього. Без цього не можуть жити не тільки люди, а й машини, пристрої…
  • Вам цікаво дізнатися що це?

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота з зошитом с.32

Розгадування ребусу

  • Давайте пригадаємо, що таке алгоритм?

За допомогою сайту https://www.mentimeter.com створюємо хмарину слів з асоціацій до поняття «алгоритм»

 

  1. Робота з презентацією

  1. Робота з зошитом

- Можливо якесь твердження здалося вам незрозумілим? Яке?

V. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Під час аналізу алгоритмів використовуються скріншоти вправ, які діти виконували у 3 класі та І семестрі 4 класу, згадуються поняття «виконавець», «середовище програмування»

  

Робота з зошитом

 

  • Для складання алгоритмів для виконавців існують спеціальні мови програмування, щоб було легше навчитися їм у майбутньому, створюють спеціальні програмні середовища в яких програмний код представлений у вигляді блоків команд:

V. Фізкультхвилинка

Виконання руханки https://youtu.be/CqOr8xqBiK4

VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Інструктаж учителя.

Підручник ст. 101 -103,

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted  https://studio.code.org/hoc/1

 

 

Під час виконання вправ учні заповнюють сторінку контролю, яку після заповнення здають вчителю

Визнач який алгоритм використано для виконавця:

Виконавець

Алгоритм слідування

(лінійний)

Алгоритм повторення (циклу)

Алгоритм розгалуження

Вправа 1

Вправа 3

Вправа 6

Вправа 8

Вправа 14

Вправа15

 

VII. Підсумок уроку

Робота з презентацією

VIІI. Заповнення карт самооцінювання/рефлексія

Мої успіхи в темі

«Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження»

 

Я - знавець!

 

Буває, що помиляюся!

Можу краще!

 

Є проблеми!

 

Я знаю, що таке «алгоритм»

Я можу навести приклад алгоритмів в житті людини

Я розумію, що таке лінійний

(послідовний) алгоритм

Я розумію, що таке

алгоритм повторення (циклічний)

Я розумію, що таке алгоритм розгалудження

 

ХІХ Домашнє завдання

Виконати вправу https://learningapps.org/view14741535

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження

Номер слайду 2

Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язування поставленої задачі. Що таке алгоритм?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Який із наведених описів є алгоритмом приготування чіпсів?

Номер слайду 5

Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження

Номер слайду 6

Як під час розв’язування задач використовують алгоритми?

Номер слайду 7

Як готуються складати алгоритм?Люди постійно створюють і застосовують різні алгоритми, щоб управляти пристроями:супутниками в космосі, комп’ютерами, роботами, побутовою технікою,навіть дитячими іграшками.

Номер слайду 8

Які бувають алгоритмічні структури?В алгоритмі всі команди можуть записуватися по-різному — залежно від задачі, для розв’язування якої його створюють. Для цього використовуються алгоритмічні структури: Слідування. Повторення. Розгалуження

Номер слайду 9

Які бувають алгоритмічні структури?Слідування — це алгоритмічна структура, яка використовується для подання послідовного набору команд, які виконуються одна за одною один раз. Алгоритми з використанням структури слідування називають лінійними.

Номер слайду 10

Алгоритм слідування

Номер слайду 11

Алгоритм слідування

Номер слайду 12

Які бувають алгоритмічні структури?Потрібно виконувати 5 разів одні й ті самі дії: Отже, потрібно використати алгоритмічну структуру повторення. Повторення — алгоритмічна структура, яка використовується для подання багаторазового виконання набору команд.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Порівняйте коди. Який можна зробити висновок?

Номер слайду 15

Які бувають алгоритмічні структури?Якщо задача має кілька варіантів розв’язків залежно від істинності деякої умови, то використовують алгоритм із розгалуженням. Розгалуження — алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певної умови.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Якого типу кожен алгоритм?ЛінійнийІз розгалуженням. З повторенням

Номер слайду 19

Як готуються складати алгоритм?Для запису алгоритмів, які будуть виконуватися виконавцями в комп’ютерних програмах, використовують спеціальну мову.

Номер слайду 20

Середовище блочного програмування

Номер слайду 21

Середовище блочного програмування

Номер слайду 22

Середовище блочного програмування. Рilas bloques (https://pilasbloques.rozh2sch.org.ua/#/libros) – сайт навчання програмування дітей

Номер слайду 23

Середовище блочного програмування

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Що означає зображена схема?Що таке середовище програмування?Хто такий виконавець алгоритму?Чим відрізняється програма від алгоритму?

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скоробогатих Оксана Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
3902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку