Тема: Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження.
Мета: Навчальна: розкрити поняття «алгорим», «алгорим слідування», «алгорим повторення», «алгоритм розгалудження», вчити розрізняти види алгоритмів з послідовних дій, умов, повторень в середовищах блочного програмування, розв’язувати задачі з повсякденного життя, застосовуючи алгоритмічний підхід: уміння планувати послідовність дій для досягнення мети, передбачати можливі наслідки
Розвивальна: розвивати вміння пояснювати основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі власних спостережень, аналізувати та виконувати готові алгоритми для виконавців, складати прості алгоритми в певному зрозумілому для себе середовищі, вміння читати з розумінням, уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, самооцінювання;
Виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, «Інформатика» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти Морзе Н. В., Барна О. В., інтегрований посібник для 4 –ого класу Нової української школи Н.В. Морзе, О.В.Барна «Ключі до інформатики».
Програмне забезпечення: браузер, підключення до мережі Internet.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати.
ІІ. Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі.
Для повторення правил ТБ пограємо в гру «Так – ні». Плесніть у долоні, якщо інформація вірна, якщо ні – підніміть руки і помахайте ними. Готові? Розпочинаємо!
- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
- Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.
- Біля комп’ютера сидимо рівно.
- Відстань від очей до монітора повинна бути маленькою, щоб краще бачити і не псувати зір.
- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
- Під час роботи в класі їмо фрукти.
- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.
- Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;
- При роботі з мишкою використовуємо вказівний і середній пальці.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Розгадування ребусу
За допомогою сайту https://www.mentimeter.com створюємо хмарину слів з асоціацій до поняття «алгоритм»
- Можливо якесь твердження здалося вам незрозумілим? Яке?
V. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Під час аналізу алгоритмів використовуються скріншоти вправ, які діти виконували у 3 класі та І семестрі 4 класу, згадуються поняття «виконавець», «середовище програмування»
Робота з зошитом
V. Фізкультхвилинка
Виконання руханки https://youtu.be/CqOr8xqBiK4
VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 101 -103,
https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted https://studio.code.org/hoc/1
|
|
Під час виконання вправ учні заповнюють сторінку контролю, яку після заповнення здають вчителю
Визнач який алгоритм використано для виконавця:
Виконавець |
Алгоритм слідування (лінійний) |
Алгоритм повторення (циклу) |
Алгоритм розгалуження |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вправа 1 |
|
|
|
Вправа 3 |
|
|
|
Вправа 6 |
|
|
|
Вправа 8 |
|
|
|
Вправа 14 |
|
|
|
Вправа15 |
|
|
|
VII. Підсумок уроку
Робота з презентацією
VIІI. Заповнення карт самооцінювання/рефлексія
Мої успіхи в темі
«Алгоритмічні структури слідування, повторення та розгалуження»
|
Я - знавець!
|
Буває, що помиляюся!
|
Можу краще!
|
Є проблеми!
|
Я знаю, що таке «алгоритм» |
|
|
|
|
Я можу навести приклад алгоритмів в житті людини |
|
|
|
|
Я розумію, що таке лінійний (послідовний) алгоритм |
|
|
|
|
Я розумію, що таке алгоритм повторення (циклічний) |
|
|
|
|
Я розумію, що таке алгоритм розгалудження |
|
|
|
|
ХІХ Домашнє завдання
Виконати вправу https://learningapps.org/view14741535