Розробка уроку, 6 клас "Безпечне користування побутовими електроприладами""

Про матеріал
Навчати учнів безпечному користуванні електричними приладами, розвивати вміння надати першу допомогу при ураженні електричним струмом, виховувати дотримання правил безпеки при користуванні електричними приладами.
Перегляд файлу

6 клас

 

Тема: Безпечне користування побутовими електроприладами

Мета: навчати учнів безпечному користуванні електричними приладами, розвивати вміння надати першу допомогу при ураженні електричним струмом, виховувати дотримання правил безпеки при користуванні електричними приладами.

Тип:  комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання та перевірка готовності учнів до уроку.

 

Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.

Мотивація:   

 1.Яке значення, на вашу думку, має електрична енергія в житті людини?

2.Що освітлює наше житло? Чому електричну енергію вважають необхідною умовою для сучасного виробництва?

3.Чи користуєтеся ви дома електричною енергією?

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Джерела та споживачі електричної енергії:

Машини, за допомогою яких виробляють електричну енергію, називають генераторами. На електростанціях установлено генератори великих розмірів.  Їх приводить у рух сила води або пари. Невеликі генератори встановлено на автомобілях, тракторах, мотоциклах.

Електричну енергію можна дістати також від гальванічних елементів. Для зручності використання гальванічні елементи виготовляють сухими. Якщо кілька таких елементів з’єднати між собою проводами матимемо батарею. Такі батареї використовуються в кишенькових ліхтариках, транзисторних приймачах. Батареї мають невеликий запас електричної енергії і тому швидко виходять з ладу.

Є джерела електричної енергії – акумулятори, які нагромаджують енергію, а при потребі віддають її. Ці процеси відповідно називають заряджанням і розряджанням акумулятора.

Генератори, батареї гальванічних елементів, акумулятори називають джерелами електричної енергії.

В електричних лампах, двигунах, нагрівальних приладах використовується електрична енергія. Усі прилади й машини, що працюють на електричній енергії, називаються споживачами.

Джерело електричної енергії має два полюси (контакти). У споживача також є два контакти. Електрична енергія може надходити від джерела до споживача тільки в тому разі, коли контакти споживача приєднано до полюсів джерела.

__До традиційних джерел виробництва електроенергії прийнято відносити виробництво електроенергії на ТЕС, ГЕС і АЕС. Кожна з сучасний електростанцій має свої недоліки: ГЕС – змінами водного балансу та випливаючими з цього негативними впливами на екосистеми, ТЕС – викидами в атмосферу шкідливих речовин, тепловим забрудненням рік, АЕС – загрозою радіоактивного забруднення.

2.  Альтернативні джерела енергії :

Вітрова енергія: Як же накопичувати і зберегти про запас енергію вітру? Простий спосіб полягає у тому, що вітряне колесо рухає насос, який накачує воду в розташований вище резервуар, а потім вода, стікаючи з нього, приводить в дію водяну турбіну і генератор постійного або змінного струму

Енергія річок: Вода була першим джерелом енергії, і, ймовірно, першою машиною, в якій людина використовувала енергію води, була примітивна водяна турбіна. Понад 2000 роки тому горці на Близькому Сході вже користувалися водяним колесом у вигляді валу з лопатками.

Геотермальна енергія: До категорії гідротермальних конвективних систем відносять підземні басейни пари або гарячої води, які виходять на поверхню землі, утворюючи гейзери, сірчисті грязьові озера і фумароли. Утворення таких систем пов'язане з наявністю джерела теплоти гарячою або розплавленою скельною породою, розташованою відносно близько до поверхні землі.

Енергія світового океану: Теплова енергія океану,енергія відпливів і приливів, енергія морських течій.

Енергія сонця: Сьогодні для перетворення сонячного випромінювання в електричну енергію ми маємо в своєму розпорядженні дві можливості: використовувати сонячну енергію як джерело тепла для вироблення електроенергії традиційними способами (наприклад, за допомогою турбогенераторів) або ж безпосередньо перетворювати сонячну енергію в електричний струм в сонячних елементах. Реалізація обох можливостей поки знаходиться в зачатковій стадії.

Атомна енергія: одержувати енергію з атомних ядер урану. Управління цим процесом здійснюють в ядерних реакторах.

Воднева енергетика:  

Всі ці проблеми, що стоять перед сучасною енергетикою, могли б – на думку багатьох фахівців – дозволити використання водню як палива і створення так званого водневого енергетичного господарства.

3.  Правила безпеки при користуванні електроприладами:

1. Перед вмиканням електроприладу необхідно візуально перевірити електрошнур на наявність механічних пошкоджень.

2. Електроприлад повинен бути надійно заземлений згідно з правилами установки приладу.

3. Забороняється працювати з електроприладом вологими руками.

4. Не можна залишати електроприлад без нагляду на довгий час, після закінчення роботи перевірити, чи все вимкнено.

5. Не можна користуватися електроприладами без нагляду дорослих.

6. При виявленні або виникненні несправності в електроприладі негайно викликати електрика, що обслуговує прилад.

7. Категорично заборонено виконувати будь-які ремонтні роботи самостійно.

8. Не користуватися саморобними електричними приладами.

9. Якщо в квартирі полум’я, або чути запах диму, горілої ізоляції, потрібно негайно повідомити про це дорослим.

10. Якщо вдома нікого немає, негайно телефонуйте за номером 01; потім кличте на допомогу сусідів.

11. Ніколи не гаси електроприлади водою.

 

ІII. Закріплення нових знань

  • Які ви знаєте джерела та споживачі електричної енергії?
  • Які ви знаєте альтернативні джерела енергії?

 

IV. Самостійна робота учнів та інструктаж вчителя.

Вступний інструктаж.

Ознайомлення з правилами надання першої допомоги.

Рятування життя людини, ураженої струмом, у багатьох випадках залежить від швидкості та правильності дій осіб, що надають допомогу. Передусім потрібно якнайшвидше звільнити потерпілого від дії електричного струму. Якщо неможливо відключити електричне обладнання від мережі, потрібно одразу звільнити потерпілого від струмоведучих частин, не торкаючись при цьому потерпілого.

Заходи до лікарської допомоги після звільнення потерпілого від струму залежать від того, в якому він стані. Допомогу потрібно надавати негайно, якщо можливо — на місці події, одночасно викликавши медичну допомогу. Якщо потерпілий не знепритомнів, потрібно забезпечити йому на деякий час спокій, не дозволяючи рухатися до прибуття лікаря. Якщо потерпілий дихає нечасто і судорожно, але прослуховується пульс, потрібно негайно зробити йому штучне дихання. У разі зупинки дихання, розширенні зіниць і посинінні шкіри потрібно робити штучне дихання і непрямий масаж серця. Надання допомоги зображено на рис.

Д/з:  Вивчити конспект.

V. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими.

doc
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку