Вчить ознайомити учнів із правилами поведінки у школі; на шкільному подвір'ї; вчити дітей організовувати свій відпочинок під час перерви (участь у рухливих іграх, змаганнях тощо); вчити виявляти турботливе ставлення до товаришів, дівчаток, малюків. Розвивати уяву, фантазію.
Тема. А у нас у дворі.
Мета : ознайомити учнів із правилами поведінки у школі; на шкільному подвір’ї; вчити дітей організовувати свій відпочинок під час перерви (участь у рухливих іграх, змаганнях тощо); вчити виявляти турботливе ставлення до товаришів, дівчаток, малюків. Розвивати уяву, фантазію.
Обладнання: малюнок звірят з лісової школи, збірка ігор для молодших школярів.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Вчитель. Сьогодні ми з вами ознайомимося з правилами
поведінки у школі, у дворі, будемо вчитися дотримуватися цих
правил.
Створення проблемної ситуації.
Вчитель. Послухайте вірші про те, як пройшла перерва у звірят-учнів Лісової школи.
На перерву дзвоник викликає,
З класу Заєць вилітає,
В Сови книгу вибиває
І її не піднімає.
Ведмедик їсти взяв чимало,
І раптом булочка упала.
Її Лисичка розтоптала -
У крихтах вся підлога стала,
Їжак шукав портфель і книжку,
А витяг паперову мишку
Він грався всю перерву нею.
Так і злетів час за гульнею.
Вчитель. Чи правильно поводилися звірята під час перерви?
Яких помилок допустилися Заєць, Лисичка, їжак?
Звірята перший день у школі Не знають, як себе вести їм буде важко далі вчитись,
треба ЇМ допомогти.
.Рольова гра,, Я повів би себе так”.
Складання правил поведінки під час перерви:
Не бігати по коридору.
Не галасувати.
Не дражнитися.
Підтримувати чистоту в класі і в коридорах.
Провітрювати класну кімнату.
Фізкультхвилинка.
Робота із скоромовками, мирилками, лічилками.
Вчитель. Чимало цікавих занять може бути у вільний час.
Он дівчатка змагаються, хто без помилок скоромовку зуміє проказати. Спробуймо і ми.
-Які скоромовки ви знаєте?
Швидко, без помилок навчилися дівчатка промовляти скоромовки. А в кого найкраще виходить - не визначать.
Навіть посварилися трохи. Давайте, діти, пригадаємо мирилки і навчимо дівчаток. (Інсценізація мирилок за вибором учителя)
А ось хлопчики зібралися фати у гру „Панасе, Панасе, на чому стоїш?” . Давайте розсудимо їх, полічивши, щоб не сварилися. Які лічилки ви знаєте? (Розучування лічилок за вибором учителя).
Правила поведінки у шкільному дворі.
Вчитель. А ще на перерві можна гарно проводити час на шкільному подвір’ї. Там можна пограти різні ігри.
Розучування ігор „Струмочок”, „Зіпсований телефон”, „Пташка у клітці”.
Складання правил поведінки у шкільному дворі.
а) Дотримуватися чистоти на подвір’ї; фантики від цукерок кидати в смітник.
б) Дружно гратися в різні ігри.
в) Не ображати один одного.
г) Не ображати менших за себе школярів.
д) Разом з шкільним дзвінком бігти в клас на урок.
Практичне завдання для учнів.
Операція «Чисте подвір'я».
(Вчитель називає трудові процеси, а діти імітують їх).
III.Підсумок уроку.
- Доповніть речення:
Сьогодні на уроці мені запам'яталося...
Найбільше сподобалося...