Розробка уроку "У шкільній бібліотеці".

Про матеріал

Вчить учнів дотримуватися правил поведінки у шкільній бібліотеці (не розмовляти голосно в читальній залі, бути ввічливими з працівниками бібліотеки, дотримуватися черги при одержані книг, уміти правильно замовити книги, своєчасно їх повертати);прищеплювати любов до книги, навчати дітей думати, самостійно мислити і виховувати потребу у читанні, культуру читання, бережливе ставлення до книги.

Перегляд файлу

 

Тема. У шкільній бібліотеці.

Мета: вчити учнів дотримуватися правил поведінки у шкільній бібліотеці (не розмовляти голосно в читальній залі, бути ввічливими з працівниками бібліотеки, дотримуватися черги при одержані книг, уміти правильно замовити книги, своєчасно їх повертати);прищеплювати любов до книги, навчати дітей думати, самостійно мислити і виховувати потребу у читанні, культуру читання, бережливе ставлення до книги.

 Тип уроку: екскурсія

Хід уроку

Організація класу

Вступна розповідь учителя.

-На сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про книги, про те, де вони живуть і як ними користуватися.

Книга має для нас надзвичайне значення. Її сторінки розповідають нам про історію нашої держави, про життя народів різних країн , про видатних, вчених, мандрівників, про зірки на небі і далекі планети, про рослини і тварини, які оточують нас.

Ви ще не почали говорити , а вже матері почали знайомити вас з книгами. Вони показували вам малюнки, читали казки, вірші. Любі діти, товаришуйте з книгою, виробляйте у собі звичку читати.

Ми з вами завітали до бібліотеки, це дім, де живуть книги, а її господиня бібліотекар, яку звуть Лариса Михайлівна.

Розповідь бібліотекаря.

-Добрий день, діти! Ми зустрілися з вами, щоб ознайомитися з нашою шкільною бібліотекою - першою бібліотекою у вашому житті. Ця кімната - книжкове містечко. Живуть у ньому книжки. Кожна книжечка має свій дім, а будиночок - адресу. Вона написана на розподільнику. Ця адреса свідчить про те, що назва книжки почина­ється на цю букву, або з такої літери розпочинається прізвище письменника. Так легко відшукати потрібну вам книгу.

Всі книжечки чекають на своїх читачів. До них приходять діти, такі як ви, кличуть до себе у гості, на тиждень, або на два, а потім, прочитавши, повертають їх назад.

Ставши читачем шкільної бібліотеки цілий світ відкриєте для себе.

Я прошу вас ознайомитися з правилами користування бібліоте­кою:

А ознайомить вас з ними казковий герой Грайлик-читайлик.

Вибрані книги можна тримати в дома не більше 10-ти днів.

Усі книги обов’язково слід повертати до бібліотеки.

У бібліотеці є книги, які не віддаються для читання додому, їх можна прочитати у читальному залі.

Робота з прислів 'ями та загадками.

-Діти, які вірші, загадки, прислів’я про книгу ви знаєте?

Книга вчить, як на світі жить.

Діти без книги, як вінок без квіток.

Будеш книги читати - будеш все знати.

Знання - сонце, книга - вікно.

Загадки

Не дерево, а листочками, не сорочка, а зшита.

Все мовчить, а розуму навчить.

Правила користування книгами.

-А зараз, діти, відгадайте загадку. За відгадку я познайомлю вас з дуже цікавим і добрим героєм:

„ І лисичку, і сестричку він лікує залюбки.

Тому, звуть його звірята - добрий лікар (Айболить)

(Входить учень - старшокласник переодягнений лікарем)

-Чи мені почулося, чи, дійсно мене хтось кличе? я тут. Кому по потрібна моя допомога? Це ви, малята-першокласники? Добрий день любі. Я лікую не лише звірят, а й книги, які старіють і хворіють.

(Показує порвані, старі книги) Ці книги „захворіли”,  їх потрібно підклеїти, розправити сторінки. А щоб книги не хворіли за­пам’ятайте правила користування ними:

Беріть книги чистими руками.

Книгу треба читати акуратно.

Гортаючи її сторінки, не слинити пальці.

Гортайте книгу за верхній край сторінки.

Обгорніть книгу.

Не кладіть книгу розгорнутими сторінками до низу.

 На книзі не можна писати, малювати, вирізати ілюстрації.

Користуйтеся закладками.

Не читайте книги під час їди, не малюйте на них, не підкреслюйте слів.

Любіть книгу, бережіть її.

Практичні вправи.

Як треба, звернутися до бібліотекаря, ввійшовши до приміщення?

Як треба замовити книгу?

Як треба сидіти за столом у читальній залі?

Як треба попрощатися, виходячи з бібліотеки?

Які „ліки” вам необхідно мати, щоб надати першу допомогу „хворій” книжці?

Підсумок уроку.

-Діти, де ми сьогодні побували?

-Що нового дізналися?

-Де зберігаються книги?

-Чому треба берегти книги?

 

 

 

doc
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку