Розробка уроку алгебри в 7-му класі "Лінійне рівняння з одною змінною". Метою уроку є узагальнити і систематизувати знання з теми, відпрацювати обчислювальні навички розв'язування рівняння з однією змінною, перевірити засвоєння знань, умінь і навичок; сприяти формуванню умінь застосовувати прийоми узагальнення, порівняння.
Алгебра 7 клас
ТЕМА: Лінійне рівняння з одною змінною
Мета: узагальнити і систематизувати знання з теми, відпрацювати обчислювальні навички розв’язування рівняння з однією змінною, перевірити засвоєння знань і вмінь; сприяти формуванню умінь застосовувати прийоми узагальнення, порівняння, розвитку логічного мислення і пам'яті; сприяти формування культури спілкування, виховання почуття взаємодопомоги.
Хід уроку
I. Організаційний етап
Привітати учнів, перевірити їх готовність до уроку, оголосити тему уроку і мету уроку, налаштувати учнів на робочий ритм.
1. Закінчити речення:
1) Замість * поставте знак - або -, а замість … число так, аби отримати вірну рівність:
а) (*3) + 4 = 1;
б) (*7) + 7 = 0;
в) – 10 – (*10) = – 20 ;
г) – 5 + (– …) = – 11;
д) … – 3 = – 10 ;
е) 4 – (– …) = 9 .
2) Розв’яжіть рівняння :
3х= – 90 ;
– 1,5х = 3 ;
9у – 18 = 2 – у ;
2р + 4 = 1 + 2р ;
3а + 1,7 = 0,5 +3а +1,2.
3) Чи є коренем рівняння х2 – 1 = 0 число:
а) – 2; б) – 1; в) 0 ; г) 1; д) 2 ?
4) Розв’яжіть рівняння
|х| = 11;
|х| =1,96;
|х| = 0;
|х| = – 5,8.
5) Знайти помилки під час розв’язування рівняння :
а) 3(х – 40 ) = 2х – 400,
3х – 1200 = 2х – 400,
3х + 2х = 1200 + 400,
5х = 1600,
х = 320.
б) – 5х – 1200 = 800 – 3х,
– 5х + 3х = 800 + 1200,
– 2х = 2000,
х =1000.
ІІІ. Перевірка знань, умінь і навичок
I варіант |
II варіант |
||
Розв’яжіть рівняння |
|||
1. |
х – 7 = 14 + х
|
1. |
16 – х = х – 18 |
2. |
– 16х = 4
|
2. |
18х = – 9 |
3. |
6 – 7х = 13 – 6х
|
3. |
7х + 21 = х – 3 |
4. |
|
4. |
|
5. |
2(х – 5) – 3(х + 4) = х – 22
|
5. |
3(х – 4) – 4(х + 5) = – 30 + х |
6. |
|х| = –2
|
6. |
|х| = –4 |
2) Взаємоперевірка за шаблоном
ІV. Розв’язування задач
V. Підбиття підсумків уроку. Оголошення результатів
VI. Домашнє завдання