​Урок з елементами гри на тему «Додавання та віднімання многочленів»

Про матеріал

Урок з елементами гри на тему «Додавання та віднімання многочленів». Метою даного уроку є відпрацювати навички додавання та віднімання многочленів, також приведення многочленів до стандартного вигляду; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати інтерес до математики, культуру мовлення та спілкування.

Перегляд файлу

Алгебра                 7 клас

Урок з елементами гри на тему «Додавання та віднімання многочленів»

Мета: відпрацювати навички додавання та віднімання многочленів,  також приведення многочленів до стандартного вигляду; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати інтерес до математики, культуру мовлення та спілкування.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Учні сідають по командам (5-6 чоловік в кожній команді). Кожна команда придумує собі назву і вибирає капітана.

  1. Актуалізація, фронтальна перевірка знань з теми

Учні повторюють означення многочлена стандартного виду, правила додавання та віднімання многочленів.

  1. Розв’язування задач

Кожна команда має розв’язати  4 задачі, кожна оцінюється в 5 балів. Команда, яка швидше за інших виконає завдання, отримує додаткові 3 бала. У кожної команди на партах картки в яких учні повинні записати розв’язки і відповіді.

 

1). Представте многочлен в стандартному вигляді і заповніть  таблицю  літерами , що відповідають знайденим відповідям:

13 a – 5 ab – 3 ab =                                                                                               ;  

 

                                           

3 ab –  5 a2  – 8 ba =                                                                                               ;

 

6 ab     2 b2    6 ba + 5 a2 + 0,6 b2 =                                                                    ;

 

2 a2 b – 5 ab2 + 3 a2 b – 8 b2 a – 2 b a2 =                                                                 ;

 

- 4 a · b a + 2 a2 b + 0,2 a2 b2 – 2 a2 b2 =                                                                 ;

 

3 a2 b3 + 5 a · 0,2 a b2 – 4 a2 b2 · 0,5 b + 2 a2 b2 =                                                 .

– 1,8 a2 b2 – 2 a2 b

 

3 a2 b – 13 a b2

 

5 a b – 5 a2

 

a2 b3 + 3 a2 b2

 

3 a2 b2 + a2 b3

 

5 a2 – 1,4 b2

 

13 a8 a b

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: Ахіллес. Герой давньогрецької міфології, учасник Троянської війни

Який крилатий вислів пов'язаний з ім’ям цього героя?

Відповідь: Мати Ахіллеса, Фетида, занурила маля в води підземної річки, що робила людину невразливою. При зануренні вона тримала Ахіллеса за п'яту, яка залишилася сухою і, отже, вразливою. Під час Троянської війни стріла ворога потрапила Ахіллесу в п'яту, в результаті чого він і помер.  Вираз «Ахіллесова п'ята» в переносному сенсі означає «слабке, вразливе місце».

 

2).  Зовнішність деяких міфічних персонажів складається з голови і тулуба, взятих від різних істот. Виконайте додавання многочленів. Використовуючи знайдені відповіді і дані таблиці, дізнайтеся, як виглядали ці істоти.

 


Овал символічно зображує голову

 

 

 
Прямокутник символічно зображує тулуб

 

 

а).        бик                          людина

                             

                                     +                 =                                             ; 

 

 

         людина                            кінь

б).

                                   

                                     +                                             =  ___                               ; 

 

 

в).        лев                                коза

 

                                    +                                             =                                           ; 

 

 

 

г).      людина                           лев                          птах

 

                                   

                                     +                                           +                                      =    

 

 

 

                                                                                                                 . 

 

 

Літерний  код відповіді

Назва міфічного персонажу

x2 y2 – 3 x y2

Кентавр

5x y2 – 2 x2 y

Мінотавр

x2 y2 – 5 x2 y

Сфінкс

5x2 y2 – 2 x2 y

Химера

 

 

Відповідь: міфічний персонаж с головою бика і тілом людини - мінотавр.

 Істота з головою людини і тілом коня - це кентавр.

 Сфінкс - це персонаж, який має голову людини, тіло лева і крила птаха.

 Міфічна істота з вогнедишною левовою пащею, тулубом кози і хвостом дракона - це химера.

 

 

 

3). Запишіть в клітинки кожного квадрата такий вираз, аби  їх сума в кожному стовпчику, кожному рядку і кожній діагоналі дорівнювала виразу, що записаний  в трикутнику:

 

 

 

 

- x - y

 

2 x - y

 

 

 

3 y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a - b

 

b

 

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

2 a 

 

a - b

 

b

 

b - a

 

a

 

3 a - b

 

2 a - b

 

b + a

 

0

 

 

- x - y

 

2 x - y

 

-  x + 2 y

 

3 y

 

0

 

- 3 y

 

x – 2 y

 

- 2 x + y

 

x + y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4). а). У вільні части «павутиння» запишіть такі одночлени, аби сума виразів по кожному сектору дорівнювала нулю:


 

б). У вільні кружечки запишіть літери, що відповідають в таблице знайденим одночленам: 

 

- 3 x2

3 x

- 3 x

3 x2

3 x y

3 x y2

3 x2 y

- 3 x2 y

- 3 x y

- 3 x y2

Т

Е

И

Д

У

М

Б

Л

К

А

 

в). Використовуючи всі літери, що є на малюнку прочитайте ім’я філософа.

 

Відповідь:

Аристотель (384 – 322 г. до н.э.) – грецький філософ, історик, географ, біолог, фізик.

 

 

 

 

 

 

 

IV. Підбиття підсумків уроку, оцінювання знань учнів

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Денис Дабіжа
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вахницька Софія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Вахницька Софія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кирилюк Вероніка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Tarasov Makar
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Олійник Назар
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Матвіюк Оксана Данилівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Мізько Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Степашенко Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Степова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Малишева Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Малишева Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Кравчук Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Гордійчук Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
doc
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1197
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку