Урок з елементами гри на тему «Додавання та віднімання многочленів». Метою даного уроку є відпрацювати навички додавання та віднімання многочленів, також приведення многочленів до стандартного вигляду; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати інтерес до математики, культуру мовлення та спілкування.
Алгебра 7 клас
Урок з елементами гри на тему «Додавання та віднімання многочленів»
Мета: відпрацювати навички додавання та віднімання многочленів, також приведення многочленів до стандартного вигляду; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати інтерес до математики, культуру мовлення та спілкування.
Хід уроку
Учні сідають по командам (5-6 чоловік в кожній команді). Кожна команда придумує собі назву і вибирає капітана.
Учні повторюють означення многочлена стандартного виду, правила додавання та віднімання многочленів.
Кожна команда має розв’язати 4 задачі, кожна оцінюється в 5 балів. Команда, яка швидше за інших виконає завдання, отримує додаткові 3 бала. У кожної команди на партах картки в яких учні повинні записати розв’язки і відповіді.
1). Представте многочлен в стандартному вигляді і заповніть таблицю літерами , що відповідають знайденим відповідям:
13 a – 5 ab – 3 ab = ;
3 ab – 5 a2 – 8 ba = ;
6 ab – 2 b2 – 6 ba + 5 a2 + 0,6 b2 = ;
2 a2 b – 5 ab2 + 3 a2 b – 8 b2 a – 2 b a2 = ;
- 4 a · b a + 2 a2 b + 0,2 a2 b2 – 2 a2 b2 = ;
3 a2 b3 + 5 a · 0,2 a b2 – 4 a2 b2 · 0,5 b + 2 a2 b2 = .
– 1,8 a2 b2 – 2 a2 b |
|
3 a2 b – 13 a b2 |
|
– 5 a b – 5 a2 |
|
a2 b3 + 3 a2 b2 |
|
3 a2 b2 + a2 b3 |
|
5 a2 – 1,4 b2 |
|
13 a – 8 a b |
|
Відповідь: Ахіллес. Герой давньогрецької міфології, учасник Троянської війни
Який крилатий вислів пов'язаний з ім’ям цього героя?
Відповідь: Мати Ахіллеса, Фетида, занурила маля в води підземної річки, що робила людину невразливою. При зануренні вона тримала Ахіллеса за п'яту, яка залишилася сухою і, отже, вразливою. Під час Троянської війни стріла ворога потрапила Ахіллесу в п'яту, в результаті чого він і помер. Вираз «Ахіллесова п'ята» в переносному сенсі означає «слабке, вразливе місце».
2). Зовнішність деяких міфічних персонажів складається з голови і тулуба, взятих від різних істот. Виконайте додавання многочленів. Використовуючи знайдені відповіді і дані таблиці, дізнайтеся, як виглядали ці істоти.
Овал символічно зображує голову
Прямокутник символічно зображує тулуб
а). бик людина
+ = ;
людина кінь
б).
+ = ___ ;
в). лев коза
+ = ;
г). людина лев птах
+ + =
.
Літерний код відповіді |
Назва міфічного персонажу |
x2 y2 – 3 x y2 |
Кентавр |
5x y2 – 2 x2 y |
Мінотавр |
x2 y2 – 5 x2 y |
Сфінкс |
5x2 y2 – 2 x2 y |
Химера |
Відповідь: міфічний персонаж с головою бика і тілом людини - мінотавр.
Істота з головою людини і тілом коня - це кентавр.
Сфінкс - це персонаж, який має голову людини, тіло лева і крила птаха.
Міфічна істота з вогнедишною левовою пащею, тулубом кози і хвостом дракона - це химера.
3). Запишіть в клітинки кожного квадрата такий вираз, аби їх сума в кожному стовпчику, кожному рядку і кожній діагоналі дорівнювала виразу, що записаний в трикутнику:
- x - y |
2 x - y |
|
3 y |
|
|
|
|
|
|
a - b |
b |
|
a |
|
|
|
|
Відповідь:
2 a |
a - b |
b |
b - a |
a |
3 a - b |
2 a - b |
b + a |
0 |
- x - y |
2 x - y |
- x + 2 y |
3 y |
0 |
- 3 y |
x – 2 y |
- 2 x + y |
x + y |
4). а). У вільні части «павутиння» запишіть такі одночлени, аби сума виразів по кожному сектору дорівнювала нулю:
б). У вільні кружечки запишіть літери, що відповідають в таблице знайденим одночленам:
- 3 x2 |
3 x |
- 3 x |
3 x2 |
3 x y |
3 x y2 |
3 x2 y |
- 3 x2 y |
- 3 x y |
- 3 x y2 |
Т |
Е |
И |
Д |
У |
М |
Б |
Л |
К |
А |
в). Використовуючи всі літери, що є на малюнку прочитайте ім’я філософа.
Відповідь:
Аристотель (384 – 322 г. до н.э.) – грецький філософ, історик, географ, біолог, фізик.
IV. Підбиття підсумків уроку, оцінювання знань учнів