Розробка уроку читання з презентацією в 3 класі "Нузет Умеров Диктант"

Про матеріал
У матеріалі вміщено розробку уроку та презентацію до уроку читання в 3 класі на тему "Знайомі незнайомці" за текстом Нузета Умерова "Диктант".
Перегляд файлу

                                                        Урок читання

Тема: Знайомі незнайомці. Нузет Умеров «Диктант»

Мета: сприяти  вдосконаленню виразності читання; розвитку пам’яті, уваги, образного мислення, вміння користуватися довідковою літературою; розширювати словник учнів; сприяти виховуванню інтересу до походження слів рідної мови, поваги до мов інших народів.

Обладнання: план уроку в картинках,  картки для парної та групової роботи, мікрофон, куб із завданнями, фразеологічний та тлумачний словники, крісло, мультимедійна презентація

Тип уроку: комбінований

                                                          Хід уроку

Слайд №1

I.Організаційний момент.

а) Вправа «Долоньки»

 Дітки, підійміть, будь ласка, ліву долоньку. Ліва рука йде від серця, на ній ваші емоції, почуття, переживання і очікування. А тепер – праву, вона –  ваші  знання, хвилювання і сподівання. Нехай ці долоньки обміняються енергетикою, і ми вдало попрацюємо. (Діти труть долоньками одна об одну)  

б) Подивіться, будь ласка, на план нашого  уроку. Слідкуйте за ним протягом нашої роботи.

II.Актуалізація опорних знань

1.Мовна розминка

- Цокання язичком у ротовій порожнині;

- «Маятник» - ротик у відкритій посмішці, язичок рухається від лівої щоки до правої;

Слайд №2

- Робота над скоромовкою:

У зливу жахливу під кущем

Дуже змокли жук з джмелем.

2.Гра «Літеру вставляй – слово читай»

а) Диференційована робота в парах

Л - в                          ж – л -                                      б – р – г

Ф – н                        ш – рш – нь                             с – кр – т

П – с                         с – рц –                                    ч – р – п

Ц – х                         ск – л – т                                 м – нш –

М – д                         ц – м – нт                               м – ч – ть

Ч – к                          ш – д – вр                               С – м – н

Д – нь                        т – п – р                                   п – р – ць

П – нь                        з – л – нь                                 ч – тв – р

б) Словникова робота.

Слайди  №3, 4, 5, 6.

Тлумачення незрозумілих слів:  чек, шершень, шедевр, мечеть.

Слайд № 7. (тексти Едігея)       

 3.Перевірка домашнього завдання.

а) Гра «Крокодил»

Відгадування слова «словник»

Слайд № 8.

б) Відновлення схеми – опори «Словники»

Слайд № 9.

б) Учні зачитують дібрані з фразеологічного словника вислови зі словом «ніс»

Водити за ніс – обманювати.

Пхати носа – втручатися.

Утерти носа – показати перевагу.

Клювати носом -  дрімати.

Залишити з носом – залишити без нічого.

Задирати носа – зазнаватися.

Крутити носом – вередувати.

III. Мотивація навчальної діяльності.

З давніх – давен люди мандрували різними країнами, а з ними і слова. І тому навіть звичні для нас слова мають часто іноземні корені. Ось про таких «знайомих незнайомців» ми і будем сьогодні говорити.

 Слайд № 10.

IV. Оголошення теми уроку.

   Тема нашого уроку  «Знайомі незнайомці»             

1. І зараз ми прочитаємо вірш із книжки кримсько – татарського письменника Нузета Умерова «Ведмідь – гора»,  який називається «Диктант». Вона присвячена природі, спільній історії народів Криму, дитячим мріям і турботам.

Слайд №11.

2.Робота з картою України.

V. Робота по темі.

Слайд № 12.

1. Метод «Кубування» з назвою вірша.

2.Опрацювання вірша.

Слайд № 13.

 Гра «Бджілки»  (самостійне, напівголосне читання).

3. Запитання по змісту тексту:

- Хто головний герой тексту?

- Якою є рідна мова хлопчика?

4. Словникова робота.

Читання «луною» за вчителем:

Змалку                         звідсіль

Татарська                    дитинства

Вслухаюсь                   звичнії

Бахчисарай                 кушак   

 (слова на дошці)

Тлумачення словникових слів:

(слайди № 14, 15.)     

Бахчисарай – місто в Криму. З татарського «бахчи» - сад, «сарай» - палац, що означає «палац в саду». В центрі міста дійсно є палац.

Кушак – пояс із широкого полотнища тканини для обв’язування людини поверх одягу. Не дозволяє розкриватися верхньому одягу – кожуху, халату, кімоно.

                                       Фізкультхвилинка

Слайд № 16.

5. Повторне читання вірша учнями.

 Приготуватись до читання вголос, звернути увагу, яку інтонацію підказують розділові знаки.

6. Аналіз вірша з елементами вибіркового читання.

- На якій мові діти писали диктант?

- Хто за національністю ці учні?

- Чому здивувався хлопчик?

- Якою поет називає українську мову?

- Які слова він почув?

- Про що вирішив дізнатись хлопчик?

- Прочитайте рядки, що є роздумом.

7.Робота з дощечками. Виписати римовані слова.

8. Запам’ятовування виписаних слів за допомогою вправ ейдетики: складання колективної з учнями розповіді, включивши в неї подані слова.

Запис з пам’яті слів у зошит.( Неня, майдан, базар, кавуни, баштан, газ, сірник, килим, джерело).

   VI. Підсумок.

Вправа «Мікрофон». (Слайд №17)

  • Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Що найбільше вразило?
  • Який висновок зробили з прочитаного?

VII. Рефлексія.

1.Вправа «Крісло поета». Читання  напам’ять  вірша «Крим». (Слайд №18)

«Зелений острів» - так зве його кожен.

Чудовий острів, чарівний Крим!

Крим наш на чайку чарівну схожий,

Що понад морем летить голубим.

Тут все, як в легенді:

Печери, скелі,

Лоз виноградних зміїний згин,

Річки, озера, людські оселі,

Чорні папахи стрімких вершин.

Тут давню казку нашіптує море,

Тут – в танці й музиці пам’ять племен.

Тут щастя й радість, сльози й горе –

Розвіяних вітром забутих імен.

Тут гори й степи пам’ятають походи:

Брязкіт шабель, урагани атак…

Грудьми зустрічав тут не раз незгоди

Велетень сивий – старий Чатирдаг.

Крим для усіх нас – достатку чаша,

Наша одвіку Вітчизна тут є.

Хай над зеленим островом нашим

Мирне і добре сонце встає!

2. На дощечках зобразити настрій, який викликав урок.

VIII. Домашнє завдання. (Слайд №19)

1 група. Відшукати в етимологічному словнику слова – мандрівники.

2 група. Виразно читати вірш.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
1327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку