Розробка уроку "Дроби"

Про матеріал
Тема: « Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа» Мета: дати учням поняття «дріб», «чисельник», «знаменник»; навчити утворювати частини способом ділення на рівні частини й виділення однієї з них; знаходити частину від числа, вдосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву, увагу, кмітливість, виховувати інтерес до математики, спостережливість, старанність, охайність.
Перегляд файлу

Урок математики 3 клас

Тема: « Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа»

Мета: дати учням поняття  «дріб», «чисельник», «знаменник»; навчити утворювати частини способом ділення на рівні частини й виділення однієї з них; знаходити частину від числа, вдосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву, увагу, кмітливість, виховувати інтерес до математики, спостережливість, старанність, охайність.

Обладнання: Математика (Наталія Листопад) 3 клас, мультимедійна дошка, муляжі фруктів, овочів, конструктор LEGO, картки, картинки-заготовки для піци, кубики із завданнями.

І. Організаційна частина

1. Привітання.

Посміхніться, любі діти,

Пролунав  уже дзвінок,

І тому ми разом з вами

Починаємо урок.

Урок наш незвичайний,

Цікавий та повчальний.

Щоб знання міцні нам мати-

Треба добре працювати.

Тож швиденько починаймо

В піцерію завітаймо!

 

2. Вступна бесіда про піцу. Скажіть, чи любите ви піцу? Звичайно. піцу полюбляють усі люди.. Спочатку  піца вважалася їжею бідняків. Але зараз її  їдять всі. До нас піца прийшла з Італії. Готують її і вдома, і в піцеріях.

Найшвидший піцайоло може зробити 14 піц за 2 хвилини 35 секунд, а 3 піци - менш, ніж за хвилину.
В Італії можна купити парфуми та косметичні засоби з запахом піци.
В Італії рецепт приготування традиційної піци захищений законом про автентичні продукти. Її діаметр не може перевищувати 35 см, товщина разом з начинкою - 2 см. Готувати таку піцу можна тільки в дерев'яній печі при температурі 450 градусів.
Незамінний інгредієнт будь-якої піци - томат
А як називають людину, яка готує піцу? Правильно, піцайоло. Сьогодні ви всі станете піцайолами, будете готувати піцу. Але спочатку давайте підготуємося. У піцерії доведеться  рахувати інгредієнти , тому подивимося, як ми вміємо рахувати.

3.Усний рахунок.

1.Знайдіть третю частину від числа 27.

2.Знайдіть сьому частину від числа 56.

3. Чому дорівнює шоста частина від числа 42?

ІІ Вивчення нового матеріалу.

 1.Ознайомлення з дробами.

 Практична робота.   У піцерії багато фруктів, овочів. , які треба розрізати. Давайте допоможемо піца йолам. Візьміть овочі, фрукти та поділіть їх навпіл (у муляжах по дві половинки на ліпучках)

  • Якщо ціле   поділити на дві рівні частини і взяти одну таку частину, то вона називається половина.

Половина від цілого називається одна друга частина (записується ).

Якщо поділити ціле  на три рівні частини, одна частина називається одна третя, або третина (записується ).

Кожну з чотирьох рівних частин цілого називають однією четвертою, або четвертиною (чвертю) (записується ). , , – це дроби, які називають частинами. Числа 2,3,4, що стоять під рискою, показують, на скільки частин поділено ціле і називають їх знаменником.

Число 1, що стоїть над дробовою рискою, показує, скільки таких частин узято. Його називають чисельник. У запису дробу чисельник і знаменник розділені рискою, яку називають дробовою. Щоб легше було запам ятати, дам вам підказочку. Чисельник-чоловік, риска дробу-стоїть, знаменник-на землі. 

2.Робота з кругами на магнитній дошці. Круги поділено на 2,3,4,5,6,8 частин. Діти показують частини та записують дробом:

½,1/3, 2/3, ¾, 2/5, 4/6, 5/8.

3.Робота в групах: подумайте разом в групі і дайте відповідь на запитання: де в житті ми зустрічаємося з дробами.?

(Виступи дітей)

Використання у житті: Із дробами також пов’язано дуже багато професій: швачка,пекар,піцайоло, кухар, садівник, архітектор,  будівельник і ще інші. Також ми зустрічаємо дроби, коли граємо в комп’ютерні ігри (коли наприкінці пройденого рівня ми бачимо, скільки зібрали балів із можливих), коли в інтернеті дивимося рейтинг чого небудь, коли хочемо щось поділити між собою. Дроби оточують нас повсюди.

 

ІІІ. Закріплення матеріалу.

Робота за  підручником.

1.(№431, 432, 433  с. 75 усно)

2.Каліграфічна хвилинка

Записати дроби в зошит. Для приготування піци піцайоло взяв половину склянки томата, третю частину палки ковбаси, чверть грибів, що знаходилися на тарілці, шосту частину шматка сиру.(1/2, 1/3, ¼, 1/6)

3.Робота з картками  (в парах). Запишіть дробом зафарбовану частину фігури.

. C:\Users\User\Desktop\картки\02.jpgC:\Users\User\Desktop\картки\01.jpg

4.Робота з конструктором LEGO (презентація)

5.Фізкульхвилинка.  Мультимедійка . Руханка  «А ти готовий?»

6.Розв’язування задачі 434 с. 76

 7.Робота в групах. Складаємо піцу.

Учні отримують заготовки для піци та картки із завданнями. Спочатку треба виконати завдання, щоб дізнатися, скільки шматків ковбаси, сиру, креветок, томатів, зелені та ін. класти в піцу.  Потім  з частин складається одна велика піца.

 

V. Підсумок уроку. Кубики.

Любі діти! Дякую вам за урок! Ви сьогодні чудово працювали!  А тепер дайте відповіді на питання, які записані на кубиках. По черзі кидаємо кубик та відповідаємо.

- Про що ви сьогодні  розкажете своїм батькам?

  - Що нового дізналися?

- Де ми можемо застосувати вивчений матеріал?

-  Що означає чисельник дробу?

   -Що означає знаменник дробу?  

VІ. Домашнє завдання с. 77  №436, 437.

 

 

C:\Users\User\Desktop\фото\фото 04.01.2021\20201127_093048.jpg

 

 

C:\Users\User\Desktop\фото\фото 04.01.2021\20201127_093251.jpg

C:\Users\User\Desktop\фото\20201127_093506.jpgC:\Users\User\Desktop\фото\фото 04.01.2021\20201127_091944.jpg

 

C:\Users\User\Desktop\фото\20201127_111513.jpg

C:\Users\User\Desktop\фото\20201127_111903.jpg

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня 2021
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку