Розробка уроку фізичної культури
для учнів 5-х класів
«Україна -волейбольна країна»
Тема :Розвиток швидкісно-силових здібностей, спритності, балансу і координації, синхронізації рухових навичок.
Завдання уроку:
розвивати почуття організованості, взаємодопомоги, дисциплінованості.
Інвентар: координаційна дробинка,м’ячі, резиночка для гри,музикальний супровід.
№ З/П |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
||||
Підготовча частина 13 – 15 хв. |
|||||||
1. |
Вхід у спортзал. Шикування в шеренгу, привітання. Повідомлення завдань уроку. Діти , сьогодні ми проведемо урок – змагання, під девізом: « Спортом займайся завжди- не доведеш до біди». Та почнемо з розминки. |
2 хв. |
У колону по одному. Рівняння; стежити за поставою; зовнішнім виглядом.
|
||||
2.
3.
4. |
І зупинка– « Пробудження» Ходьба, руки на поясі:
Біг рівномірний зі зміною напрямку ( за сигналом учителя). Ходьба. Вправи на відновлення дихання: 1 – 2 – руки догори ( вдих)
2 – 4 – руки вниз ( видих) У олону по чотири, послідовними поворотами в русі. |
2 хв.
2 хв.
30с. |
Вправи виконувати поперечною «змійкою» (по коротких границях); стежити за поставою.
Дистанція 2 кроки.
Роздача малих м’ячів. Звернути увагу на дотримання інтервалу і дистанції, а також на одночасний поворот усієї четвірки учнів. |
||||
1.
2.
3. |
Комплекс загально розвивальних вправ з малим м’ячем на місці. В.п. – о.с. м’яч внизу. 1 – 2 – руки через сторону вгору, передати м’яч у ліву руку (вдих). 3 – 4 – вихідне положення ( видих). В.п. – ст. ноги нарізно, руки в сторону, м’яч у правій руці. 1 – руки вперед, передати м’яч в ліву руку. 2 – В.п. 3 – 4 – те ж саме, передати м’яч у праву руку. В.п. – стійка ноги нарізано, м’яч у лівій руці. 1 – нахил вправо, руки за голову, передати м’яч у праву руку. 2 – В.п.
|
8 хв.
4 – 5 р.
4 – 5 р.
4 – 5 р. |
Підіймаючи голову, стежте за передачею м’яча.
Спину тримати рівно.
При передачі м’яча лікті відведені у сторони – назад. Дихання рівномірне. |
||||
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. |
3 – нахил вліво, руки за голову, передати м’яч у ліву руку 4 – В.п. В.п. – ст.. ноги нарізно, м’яч угору. 1 – нахил уперед, покласти м’яч на підлогу між ніг ( видих). 2 – В.п. (вдих) 3 – нахил уперед, узяти м’яч ( видих) 4 – В.п. ( вдих) В.п. – широка стійка, руки – в сторони. 1 – нахил до лівої ноги, руки вниз, передати м’яч у ліву руку під ногою ( видих). 2 - В.п. ( вдих) 3 – 4 те саме, до другої ноги, передати м’яч у праву руку. В.п. – ст.. ноги нарізно, руки в сторони. 1 – мах правою ногою вгору, руки вперед, передати під ногою, м’яч у праву руку ( видих) 2 - В.п. ( вдих) 3 – мах лівою ногою вгору, руки вперед, передати під ногою м’яч у праву руку. В.п. – основна стійка, руки в сторони, м’яч у правій руці. 1 – глибокий присід, коліна разом, руки вниз, передати м’яч у ліву руку, над головою ( видих) 2- В.п. ( вдих) 3 – 4 те саме, передати м’яч у праву руку. В.п. – основна стійка, м’яч у руках, внизу. Кинути м’яч угору, зробити оплеск за спиною, спіймати м’яч двома руками .В.п. – ст.. ноги нарізно, руки на пояс, м’яч на підлозі між ніг. 1 – стрибком ліву ногу вперед, праву назад ( в лінію). 2 – стрибком ноги нарізно. 3 - стрибком праву ногу вперед, ліву назад 4 – стрибком ноги нарізно. Ходьба на місці. Вправи на відновлення дихання.1 – 2 руки догори (вдих) 3 – 4 руки донизу ( видих) |
4 – 5 р.
4 – 5 р.
4 – 5 р.
4 – 5 р.
4 – 5р.
4 – 5 р.
4 – 5р. |
Ноги в колінах не згинати, м’яч на підлогу не кидати. Стійку можливо змінювати, поступово зменшуючи відстань між стопами.
Нахил виконувати з прямими ногами.
Коліна не згинати, руки не опускати, спину тримати рівно.
Встаючи, розправляй плечі та підіймай чітко в сторони.
Дихання рівномірне.
Кидати м’яч вертикально, з місця не сходити. |
||||
11. |
Перешикування з колони по чотири в колону по одному. Ходьба на обхід, складання м’ячів. Перехід до наступного виду занять. |
|
Повороти ліворуч. Звернути увагу на дотримання інтервалу. |
||||
Основна частина 25 – 27 хв. |
|||||||
№ з/ п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
||||
1. |
Зупинка «Швидкі ноги» Правою – лівою
По черзі, лівою та правою ногою застрибуйте в кожний квадрат.
|
|
Спину протягом виконання вправ тримати рівно. |
||||
2. |
Зупинка «Стрибуни» Стрибки на одній нозі
Станьте в квадрат та перенесіть всю вагу тіла на ліву ногу, праву зігніть в коліні. Пострибайте три квадрати, праворуч від драбини, потім змініть ногу на ліву та прострибайте відповідну кількість раз ліворуч. Продовжуйте рухатися з одного боку до іншого. Чередуйте ліву та праву ноги, пройшовши половину драбини. |
1 підхід |
Стрибки виконувати з м’яким приземленням, слідкувати за дотриманням інтервалу.
|
||||
3. |
Зупинка «Богатир» Стрибок у висоту з положення лежачи
Займіть низхідне положення, прийміть упор лежачи паралельно драбині. Поставте ліву руку в квадрат, а праву за межі драбини. Зігнувши руки в ліктях, поміняйте положення корпуса, так щоб права рука опинилася в квадраті. Пружинячи від підлоги, поверніться в початкове положення.
|
Хл. – 10 р. Дів. – 7 р.
Хл. – 10 р. Дів. – 5 р. Хл. – 10 р. Дів.5 р. 1 – 2 р. |
Руки на ширині плеч, кисті вперед. При згинанні рук необхідно грудьми опору.
Ноги зігнуті в колінах |
||||
4. |
Зупинка «Весела резиночка» «Берізка» Вихідне положення – стоячи боком до гумці. Спочатку потрібно перестрибнути через одну половинку, а потім через другу так, щоб резиночка залишилася між ногами. Це потрібно повторити стільки разів, скільки років гравцеві. Потім потрібно вистрибнути за гумку. |
1 р.
|
Слідкувати за чітким виконанням завдань. |
||||
|
«Пішоходи» Вихідне положення – стоячи на гумці особою. Стрибати на резиночку потрібно так, щоб кожна половинка її була притиснута ногою до землі, а після змінити ноги. |
1 р.
|
|
||||
|
«Сходинки» Вихідна позиція – стоячи обличчям до гумці. Стрибаємо на її найближчу половину так, щоб одна нога була під нею, а інша притиснула її до землі. Потім потрібно перестрибнути на другу половинку резиночки, змінивши положення ніг. Потім потрібно вистрибнути з резиночки і повторити вправу в іншу сторону. |
1 р. . |
.
|
||||
Заключна частина 25 – 27 хв. |
|||
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
1. |
Перешикування в одну колону. |
1 хв. |
|
2. |
Ходьба по колу. Вправи на відновлення дихання. |
1 хв. |
|
3. |
« Гра на уважність». |
2 хв. |
|
4. |
Підведення підсумків уроку. |
10 хв. |
Відзначити учнів, які добре працювали на уроці. |
5. |
Домашнє завдання: Згинання – розгинання рук в упорі лежачи. |
10 – 15 р. |
Звернути увагу на необхідність самостійних занять для поліпшення фізичного стану. |