Розробка уроку географії 6 клас. Урок №1

Про матеріал

Тема. Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини.

Мета: формувати в учнів загальні уявлення про географію як науку; ознайомити зі структурою курсу, джерелами географічних знань; розвивати первинні навички добору географічної інформації з різних джерел географічних знань; сприяти розумінню ролі географічних знань у житті людей, усвідомленню необхідності читати; створювати умови для зацікавлення учнів у вивченні географії.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Перегляд файлу

Розробка уроків географії 6 клас

Розробка плану-конспекту уроку географії

з курсу «Загальна географія» 6 клас

Розділ. «Вступ»

Урок № 1

Дата:__________

Тема.  Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини.

Мета:  формувати в учнів загальні уявлення про географію як науку; ознайомити зі структурою курсу, джерелами географічних знань; розвивати первинні навички добору географічної інформації з різних джерел географічних знань; сприяти розумінню ролі географічних знань у житті людей, усвідомленню необхідності читати; створювати умови для зацікавлення учнів у вивченні географії.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: підручники, атласи, енциклопедії, географічні довідники, електронні географічні атласи та посібники, журнали «Вокруг света», «Гео», книги Ж. Верна, Р. Стівенсона, Ю. Сенкевича та ін.

Очікувані результати: учні навчаться: розрізняти складові географічної науки, підбирати географічну інформацію з різних джерел та визначати її корисність для себе; пояснювати на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини.

Наскрізні змістові лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює дбайливе ставлення до природи, дотримується правил безпечної поведінки в природі. Орієнтує на формування в учнів екологічної свідомості для збереження і захисту довкілля.

Здоров’я і безпека

Сприяє  розвитку  інтересу до географічних наук.

Громадянська відповідальність

Пояснює на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини, добираючи інформацію з різних джерел.   Сприяє позитивному ставленню до навчання, розвиває здатність спільного розуміння проблеми і толерантне й неупереджене ставлення до інших  думок і поглядів. Уміє  дискутувати  на  тему «Що і навіщо вивчати сучасним географам, коли вже все на Землі відкрито?»

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Організаційно-дисциплінарні вимоги до вивчення курсу.

Ознайомлення з критеріями оцінювання навчальних досягнень.

Види контролю та практичних робіт.

Необхідні матеріали для вивчення предмета протягом року (підручник, зошит, зошит з друкованою основою для практичних робіт, атлас, контурні карти тощо).

 

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Приваблива мета»

Кожен із вас, мабуть, запускав паперові кораблики весняними струмками і, можливо, мріяв вирушити з ними в далекі казкові мандри. Хто ж не мріяв про далекі країни та пригоди разом із літературними та кінематографічними героями.

Чи траплялося вам уявляти себе відважним першовідкривачем незвіданих земель, що продирається звивистими стежками в лісі?

На уроках географії на вас очікуватимуть захопливі подорожі, дивовижні відкриття, цікаві ігри. Однак хто ж вирушає в подорож без попередньої підготовки. Будь-який досвідчений мандрівник знає: до відкриттів слід ретельно готуватися. І допоможе нам у цьому наука географія.

 

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 Формування поняття «географія»

Географія — наука, що вивчає природу Землі, населення та його господарську діяльність. Слово «географія» в перекла ді з грецької мови означає «землеопис» («гео» — земля, «графо» — пишу). Уперше його застосував давньогрецький учений Ератосфен.

2 Завдання географії давніх часів та сучасної географії

Географія давніх часів прагнула відповісти на питання: де? і що?

Сучасна географія намагається відповісти на питання: як? і чому?

3 Система географічних наук (робота зі схемою підручника)

Сучасна географія є системою географічних наук про Землю. Залежно від особливостей об’єктів дослідження систему географічних наук розділяють на фізичну та соціально-економічну географію.

Фізична географія вивчає природу Землі, явища та процеси, що відбуваються на ній. Фізична географія поєднує науки, безперервно пов’язані між собою: землезнавство, геоморфологію, метеорологію, кліматологію, гідрологію, океанологію, ґрунтознавство та багато інших.

Соціально-економічна географія вивчає населення Землі та його господарську діяльність. Соціально-економічну географію складають різні науки, такі як, наприклад, географія населення, географія промисловості, географія сільського господарства та багато інших.

Особливе місце в системі географічних наук посідає картографія — наука про карти, методи їх створення та використання.

Новим напрямом географічної науки є геоінформатика, що створює та використовує географічні інформаційні системи (ГІС).

Висновок 1. Унікальність географічної науки полягає в тому, що вона вивчає і природу, і людську діяльність, і весь світ загалом.

Отже, її дослідження є всебічними.

4 Що вивчає курс «Загальна географія» (ознайомлення зі змістом підручника)

Робота в групах

Кожна група отримує завдання ознайомитися з тематичним змістом певного розділу підручника та з’ясувати, що є об’єктом його вивчення. Висновки груп учитель записує на дошці.

Висновок 2. У 6 класі з курсу «Загальна географія ви дізнаєтеся про мандрівників та їхні відкриття, навчитеся розуміти «мову» географічних карт, відкриєте для себе особливості оболонок нашої планети — літосфери, гідросфери, атмосфери, біосфери; ознайомитеся з розташуванням і культурними цінностями народів нашої планети.

5 Джерела географічних знань

Географічні карти та друковані видання (підручники, посібники, довідники, енциклопедії, журнали, художня література), мультимедійні джерела (теле- і радіопередачі, відеофільми, навчальні комп’ютерні ігри, Інтернет), музейні експозиції, власні спостереження тощо.

6 Значення географічних знань у житті людини

Прийом «Мікрофон»

Учні по черзі наводять приклади необхідності географічних знань для людей різних професій та власно для себе.

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1 Прийом «Бліцопитування»

Як дослівно перекласти слово «географія»?

Кого з давніх учених називають «батьком географії»?

Що вивчає фізична географія?

Що вивчає соціально-економічна географія?

Чому географія не втратила свого значення з давніх часів і до наших днів?

Мандрівка в Інтернет

Учитель пропонує учням самостійно знайти в мережі Інтернет інформацію про географічні науки:

  • кліматологію;
  • геоморфологію;
  • ґрунтознавство;
  • гідрологію тощо.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Рефлексія

Висловіть свої враження від першого уроку географії, починаючи речення з фраз:

Я дізнався...

Я навчився...

Мені сподобалося...

Мене здивувало...

Заключне слово вчителя

Географія — це наука, що вивчає природу Землі, населення та його господарську діяльність.

Сучасну географію складають багато наук, які об’єднують у два напрями:

  • фізичну географію;
  • соціально-економічну.

Щоб успішно вивчати географію, бажано користуватися різноманітними джерелами географічних знань, багато читати та опанувати навички роботи з комп’ютером.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний текст §1 підручника.

2. Скласти список книг з географії, які є вдома.

3. Знайти будь-яку газету (можна електронне видання), виписати географічні терміни та назви.

4. Зробити картку «Світлофор» (один бік — червоний, другий — зелений).

1

Золотарьов Є.Г.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Поліщук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Буша Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жентичка Ганна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Качараба Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Крамар Альона Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
14122
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку