Дана розробка допоможе ознайомити учнів із сучасними комп'ютерами та сучасними електронними пристроями для роботи з інформацією; формувати вміння працювати з комп'ютерною мишею; розвивати спостережливість, пам'ять, мовлення; виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.
Тема. Люди і машини. Інтелектуальна поведінка машин. Передавання інформації від людини до пристрою і навпаки.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 1-й рік навчання.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Тестування
1. Виберіть основне слово для предмета інформатика.
А) Комп’ютер;
Б) інформація;
В) безпека;
Г) людина.
2. Яке місце в кабінеті інформатики ти можеш зайняти?
А) Поруч з другом;
Б) на яке вкаже вчитель;
В) за комп’ютером;
Г) біля вікна.
3. Виберіть варіант відповіді, який показує, як неправильно поводитися в комп’ютерному кабінеті.
А) Заходити в кабінет спокійно;
Б) сміття викидати в кошик для сміття;
В) не бігати і не штовхатися;
Г) покласти бутерброд на клавіатуру.
4. Людина якої професії використовує комп’ютер для обчислення покупки?
А) Банкір;
Б) касир у магазині;
В) бібліотекар;
Г) продавець-консультант.
5. Людина якої професії використовує комп’ютер для діагностики хвороб?
А) Лікар;
Б) інженер;
В) учитель;
Г) редактор.
6. У яких організаціях комп’ютер використовують для видання книжок?
А) Бібліотека;
Б) видавництво;
В) кіностудія;
Г) супермаркет.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Розкажіть, де ви були на канікулах цього літа.
2. Чи користувалися ви комп’ютером, щоб грати в комп’ютерні ігри, переглядати мультики?
3. Ви брали комп’ютер із собою в подорож?
4. Як виглядає комп’ютер, який можна брати із собою в подорож? Чи зберігали ви інформацію на ньому? Які пристрої ще вам допомагали зберегти інформацію?
— Тема сьогоднішнього уроку — «Люди і машини. Інтелектуальна поведінка машин. Передавання інформації від людини до пристрою і навпаки»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Ти зустрічаєш комп’ютери майже всюди. Ці розумні машини стали надійними помічниками сучасній людині. Розглянь малюнок. У чому тобі може допомогти комп’ютер?
Усі дії комп’ютер виконує дуже швидко. Швидкодія — це одна з найважливіших якостей комп’ютера.
Навчання — це наполеглива праця. Сьогодні школярам стає в пригоді комп’ютер.
Комп’ютер допомагає розв’язувати задачі з математики. Адже за допомогою комп’ютера можна здійснювати різні обчислення.
Комп’ютер допоможе створити й розфарбувати малюнок до уроку малювання.
Напевне, в тебе вдома є побутові пристрої, наприклад пилосос, пральна машина, мікрохвильова піч. А чи знаєш ти, що такі сучасні пристрої працюють під керівництвом вбудованих у них маленьких комп’ютерів?
Багато твоїх улюблених мультфільмів теж допоміг створити комп’ютер. А ще ти можеш за допомогою комп’ютера поспілкуватися з друзями, погратися...
Розглянь малюнок. Як може допомогти комп’ютер і різні побутові пристрої у повсякденному житті?
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань
VІ. Фізкультхвилинка
Музична фізкультхвилинка «Весела Африка»
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Робота з програмою, де використовується миша: наприклад, «Сходинки. Стрільці по яблуках», Серія «Пізнайко», «Незнайкова грамота. Колобок». Інтерактивна вправа «Пристої та інформація»
Гімнастика для очей
VIII. Підбиття підсумків уроку