Тема. Календар осінніх місяців. Складання і обчислення виразів. Розв’язування задач. Мета. ознайомити учнів із календарем осінніх місяців; вдосконалювати складання та обчислення виразів; вдосконалювати вміння працювати з дужками; вдосконалити навички розв’язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Обладнання: підручник з математики, робочі зошити, зразок календаря.
Хід уроку
I. Організація початку урока І сувора, й солов'їна Математики країна.
Праця тут іде завзято, Вмій лиш спритно працювати. II. Актуалізація опорних знань Усний рахунок.
-Учні, пропоную вам усно обчислити по колу приклади у завданні №317
11+11= 22 14+35 =49
22+3 =25 49-20 = 29
25-10=15 29-8 =21 15-1=14 21-10 =11
2. Хвилинка каліграфії.
Я буду називати вирази, а вам необхідно обчислити та записати їх значення.
* Число 15 збільшити на 4;
* Суму чисел 20 і 30 збільшити на 5 * Різницю числе 27 і 7 збільшити на 15 * Суму чисел 22 і 40 зменшити на 10.
-Давайте перевіримо відповіді: 19, 55, 35, 52
-Підніміть руку у кого всі відповіді правильні. Хто допустив одну помилку? У кого дві помилки підніміть руку? Повідомлення теми урока
-Сьогодні на уроці ми будемо вчитись складати і обчислювати вирази, вдосконалимо навички розв’язування задач, потренуємось користуватись календарем.
IV. Вивчення нового матеріалу Робота за підручником
-Учні, потренуємось розв'язувати вирази, завдання №318 с.55. Коментуємо (викликаю бажаючих учнів)
50+ 25 =....(75) 45-13-50 =....(8)
34+ 21 = ... (55) 37 +(30 -10)= ....(57)
78- 20 -8 =.... (50) 67 - (15 — 9)= ....(61) - Прочитайте задачу №320. Розгляньте короткий запис.
-Про що йде мова в задачі?
-Які дерева росли у парку?
- Скільки було дерев каштанів?
-Що сказано про дерева лип та тополі?
- Що потрібно дізнатись?
-Складемо усно план розв'язування задачі.
*Спочатку дізнаємось, скільки дерев липи. Виконаємо дію додавання.
* Потім дізнаємось, скільки дерев тополі. Виконаємо дію віднімання.
-Запишемо у зошит розв 'язання задачі.
1) 15+12 = 27 (д.)
2) 27-20 = 7 (д.)
Відповідь: 7 тополь росте в парку.
-Пропоную відпочити та виконати зі мною фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
Раз, два - всі присіли, (присісти)
Потім вгору підлетіли (підстрибнути)
Три, чотири - нахилились,
(нахиляння тулуба вперед)
Із струмочка гарно вмились
(імітація умивання)
П'ять, шість - всі веселі
Крутимось на каруселі, (покрутитися)
Сім, вісім - в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли (затупотіти) Дев'ять, десять - відпочили І за парти дружно сіли.
-Продовжуємо працювати. Пригадайте, який сьогодні день тижня й число місяця? -Яка зараз пора року?
У житті люди часто користуються календарем. Погляньте , який календар є у мене.
Чи є у вам вдома календар? Розкажіть.
-Розгляньте у підручнику с. 56 календар осінніх місяців. Дайте відповідь на запитання № 322.
-Скільки днів у кожному осінньому місяці? (30 чи 31)
Скільки всього днів триває осінь? (91 день)
У якому місяці починається навчальний рік ? (вересень)
У якому місяці проходять осінні канікули? (жовтні)
Чому окремі дні у календарі виділені червоним кольором? (Це вихідні дні чи святкові).
Скільки в листопаді робочих днів, а скільки -вихідних? (21 робочих, 9 днів вихідних). Для чого виготовляють календарі? (Є потрібним і важливим помічником людини, нагадує про важливі дати, допомагає орієнтуватись у часі).
V. Підсумок уроку
- Що вчились виконувати на уроці?
- Яке завдання сподобалось виконувати? Чим саме?
- Чим вчились сьогодні користуватись? (календарем).
-Ваше домашнє завдання . Виконайте завдання 323 та 324 на сторінці 56. - Я задоволена вашою роботою на уроці, дякую за старанність. Ви молодці! На цьому урок завершено.