Тема: Число і цифра 7. Порівняння в межах 7. Складання прикладів
Мета: ознайомити учнів з утворенням числа і цифрою 7; навчити писати цифру 7;вправляти у порівнянні чисел, складати й обчислювати приклади на додавання; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, соціальну та загальнокультурну компетентності; виховувати прочуття взаємодопомоги, позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних
технологій, мультимедійної презентації
Обладнання: мультимедійний проектор, мікрофон, малюнки для побудови асоціативногокуща, цифри, маски лисички і вовчика.
І. Оргмомент
а) Станьте, діти, всі рівненько, посміхніться другові зліва, посміхніться другові справа, поверніться і гостям нашим посміхніться, на вчителя подивіться і йому посміхніться
Слайд 1. Виберіть оплесками той малюнок, який відображає наш настрій. (4 смайлики).
Отже гарний настрій візьмем і урок наш почнем.
а) Метод «Мікрофон»
б) Інсценізація діалогу Лисички і Вовчика
- Привіт, Вовчику!
-Звідки це ти йдеш?
-З рибалки, а ти звідки?
-Теж з рибалки.
-Скільки риби ти впіймав?
-5. А ти скільки?
-Полічи. Дві зразу з’їла, одну дала подрузі, а три ось у відерці.
-Багато! Допоможіть мені полічити, друзі!
в) Віршовані задачі на розвиток логічного мислення. (По черзі зачитують дітям Лисичка і Вовчик).
г) Гра «Хто кмітливий»
-Лисичка-сестричка хвостиком розмітала цифри. Хто з нас вставить цифри, яких не вистачає, 1, …, …, 4, …, 6.
-Назвіть наступне число числа 4. Попереднє число числа 3. Назвіть сусідів числа 5.
д) Гра «Оживи 6 – квітку»
-На лісовій галявині цвітуть чарівні квіти. Вовчик хоче подарувати Лисичці букет із складом числа 6. Допоможіть йому.
5+1 3+2 4+23+31+4 2+3 2+41+5 4+1
Пелюстки якої квітки залишились?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Слайд 2. а) Робота з геометричним матеріалом
Погляньте на екран і знайдіть фігуру, яка відрізняється від інших, (прямокутник, трикутник, чотирикутник, квадрат, паралелограм, круг). Чому?
-Як називаються ці фігури? (Многокутники).
-Який по порядку квадрат? (Прямокутник).
-Скільки всього фігур?
-Як називається ця фігура? (Куб).
-Яку фігуру можна тепер назвати зайвою? Чому? (Об’эмна фігура).
-Полічіть скільки всього фігур? (7).
III. Робота над темою уроку
Цифра 7 — як кочерга.
В неї лиш одна нога.
Хто знає, що таке кочерга? (Слайд 3, малюнок на екрані).
б) Письмо цифри 7.
2. Фізкультхвилинка(показую цифри, а учні рахують).
Стільки раз в долоні плеснем (7).
Стільки раз ногою тупнем (4).
Всі присядьте стільки раз (3).
Нахиліться один раз.
Всі підстрибніть рівно стільки (5).
Не рахунок, гра і тільки.
IV. Розвиток і закріплення математичних знань.
а) Побудова малюнкового асоціативного куща
Де в житті зустрічаємо число 7? (Веселка, нотний стан із нотами, дні тижня, казки …)
Є ще земля семи кольорів. Дивом острова
Маврикій є загадкове місце відоме як
Кольорові Землі. Унаслідок дії вулкану
там земля забарвлена у сім відтінків.
(Слайд 4)
Б) Робота з підручником ст. 29, завд. 4.
В) Робота із зошитом з друкованою основою ст. 13, завдання 2.
Г) Складання і записування прикладів на додавання за малюнками (слайд 4)
7) Творча робота в парі. (Інтерактивний метод)
Складіть із семи олівців будинок. Як перекласти лише три олівці так, щоб утворилась ялинка?
V. Підсумок уроку.