Розробка уроку математика 3 клас

Про матеріал
Мета уроку вчити учнів використовувати залежність результату множення від зміни одного з компонентів дії, вдосконалювати обчислювальні навички, розв'язувати складені задачі; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; виховувати у дітей працелюбність, любов до математики.
Перегляд файлу

                                                   Математика

3 клас

Тема уроку: Залежність  результату  множення  від  зміни  одного з  компонентів. Розв'язування  задач  вивчених  видів.

Мета  уроку: Вчити  учнів  використовувати  залежність  результату  множення  від  зміни  одного  з  компонентів  дії, вдосконалювати  обчислювальні  навички,  розв'язувати  складені  задачі; розвивати  логічне  мислення,  увагу, спостережливість;  виховувати  у  дітей  працелюбність, любов  до  математики.

Обладнання: підручник,кубики  із  таблицею  множення,  лист  Королеви  Математики, ключ  розрізаний  на  4  частини,  маршрут  подорожі.

                             Хід  Уроку

                                         

І.Організація  класу.

Доброго  дня, шановні  гості!  3 клас  радий  вітати  вас  сьогодні  на 

уроці  математики.

Учні: Вже  дзвінок  нам  дав  сигнал

          працювати  час  настав

           тож  і  ми  часу  не  гаймо

           до  роботи  приступаймо.

Учитель:   Давайте  в  Країну  знань  мандрувати,

                 будемо  математику  вивчати,

                 стоять  перед  нами  нелегкі  задачі,

                 тож  побажаємо  собі  ми  удачі.

ІІ . Актуалізація  опорних  знань

1. Перевірка  домашнього  завдання

  зараз, пропоную  продемонструвати  вашу  готовність  до  уроку  і  звірити  домашнє  завдання.

- Що  потрібно  було  знайти  у  задачі?

- Хто  склав  вираз  до  задачі?

- Як  називаються  числа, які  закінчуються  нулями?(круглі) 

2.Інтерактивна  вправа  "Кубування"

- Діти, а  тепер  давайте  повторимо  таблицю  множення. А  допоможуть  нам  у  цьому  ось  такі  кубики. Один  учень  пропонує  розв'язати  приклад,  а  інший  знаходить  відповідь  на  кубику. Усі  учні  спостерігатимуть  та  визначатимуть  правильність  чи  неправильність  виконаного  завдання.

3.Каліграфічна  хвилинка

- Діти,  яке сьогодні  число?

- За  допомогою  яких  цифр  записуємо  його?

- Чому  дорівнює  сума  цих  цифр?

- Каліграфічно  запишіть  рядочок  цієї  цифри. 

4.Математичний  диктант

Знайдіть  і  запишіть  частку  чисел  28 і 7?(4)

Запишіть  добуток  чисел  12 і 4?(48)

Запишіть  частку  чисел 80 і 10?(8)

Число  20 збільшити  у 6  разів?(120)

Запишіть  найменше  трицифрове  число?(100)

Запишіть  число, у  якому  2 сотні, 9 одиниць?(209)

(взаємоперевірка)

- Обміняйтесь  зошитами  та  звірте  відповіді. Якщо  ви  знайшли  помилку,  виправте  її  олівцем.

  ІІІ. Повідомлення  теми  уроку

Тема  нашого  уроку - залежність  результату  множення  від  зміни одного  з  компонентів. А  щоб  нам  було  цікаво,  на нас чекає  подорож  до  країни  допитливих. Ми  отримали  листа  від  цариці  всіх  наук  - Математики.

                                      Лист

Дорогі  діти!  Королева  математики  хоче  перевірити  вас, чи  готові  ви  до  подорожі. Не  забувайте  підтримувати  один  одного.

Гра  "Ланцюжок"

(завдання  для  кожного  ряду)

  - 5 х 3 + 6 : 7 х 4 : 2 х 3 : 9 х 10 =20

  -27 :3 х 2 : 3 х 2 : 4 х 8 : 1 + 6 : 10 х  5=15

  -2 х 10 - 4 : 8 х 7 + 7 : 3 х 2 х 0 =0

ІV.  Вивчення   нового  матеріалу

- Як  називаються  компоненти  при  множенні?

-  Як  називаються  компоненти  при  діленні?

1. Пояснення вчителя.

На  дошці  запис:

4 х 5 = 20       (4 х 3 ) х 5 = 60       4 х ( 3 х 5 ) = 60;

6 х 4 = 24        ( 6 : 2 ) х 4 =12         6 х ( 4 - 2 ) = 12;

2. Робота  з  підручником

Опрацювання  завдання  №736,  №737.

А   зараз  ми  з  вами  будемо  долати  ту  нелегку  подорож  яку  запропонувала  нам  Цариця  математика.

1 Станція " Пошукова "

Допомогти  Незнайкові  виконати   завдання  №738

3 х 2 = 6          (3 х 4 ) х 2 = 24

1 х 5 = 5          ( 1 х 4 ) х 5 = 20

2 х 8 = 16        2 х ( 8 : 2 ) = 8

3 х 4 = 12         3 х ( 4 : 2 ) = 6

Молодці,  справилися  з  завданням,  тож  отримуйте  першу  частину  ключа.

2  Станція " Наукова"

Творча  робота  над  задачею             

Розв'яжемо  задачу  №740

Розв'язування  задачі  з  коментуванням

1) 12:3=4(кг)

2) 25:5=5(кг)

3) 5-4 =1(кг)

Відповідь: маса  одного  ящика  бананів  більша  на  1  кілограм.

Молодці, справилися  з  завданням,  тож  отримуйте  другу  частину  ключа.

V . Фізкультхвилинка

Раз, два -всі  присіли

потім  вгору  підлетіли

три, чотири - нахилились

із  струмочка  гарно  вмились

п'ять,  шість  -всі  веселі

крутимось  на  каруселі

сім,  вісім - ніжками  затупотіли

і  за  парти  тихо  сіли.

3   Станція  "Загадкова"

Розгадаємо  загадки

        Прийшла  до  нас  бабуся

        У  білому  кожусі

        Поля  причепурила-

       пухнастим  снігом  вкрила.

       Відгадайте -  хто  вона

       Ця  бабуся  чепурна. (зима)

Срібна  зірка  біла, біла

На  долоню  теплу  сіла

І  як  сіла  то  й  розтала

Голуба  водиця  стала. (сніжинка)

 

А  зараз  розв'яжемо  кругові  приклади,  і  якщо  ви  розв'яжете  їх    правильно  то  прочитаєте  зашифроване  слово

16+16=32(м)             32:4=8(о)              8:4=2(л)

                   2х9=18(о)              18:3=6(д)

6х4=24(ц)                  24-8=16(і)

Молодці,справилися  із  цим  завданням,  тож  отримуйте  ІІІ  частину  ключа.

4  станція  "Розумники"

Розв'язати  рівняння

3 х  Х =27                        Х  х 2 =18

24 : Х = 8                         Х  :  3  = 6

16 : Х = 2                        2  х  Х = 4

-Як  називаються  компоненти  при  множенні?

-Як  називаються  компоненти  при  діленні?

Молодці,  отримуйте  ІV  частину  ключа

VІ . Робота  з  геометричним  матеріалом

1. Робота  в  групах

 

 

 

 

 

 

Зробимо  останній  крок:

Підсумуємо  урок.

VІІ.  Підсумок  уроку  

Гра  "Мікрофон"

- Чого  навчив  вас  сьогоднішній  урок?

Мені  дуже  сподобалося, як  ви  працювали  на  уроці.

Ось  і  уроку  кінець!

Хто  працював -  молодець!

За   роботу - по  заслузі.

Щиро  дякую  вам,  друзі.

VІІІ. Домашнє  завдання

Завдання №741, №742.

 

docx
Додав(-ла)
Цурко Ганна
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку