Розробка уроку математики для 1 кл. "Додавання і віднімання в межах 10"

Про матеріал
Розробка уроку математики для 1 класу допоможе зробити ваш урок цікавим і повчальним.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання в межах 10.

Мета: - Відтворювати в різних в різних видах діяльності 

              ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів , що

               їх оточують.

  • Застосовувати різні стратегії виконання арифметичних дій з числами(додавання, віднімання) під час розв’язання завдань та конкретних життєвих проблем,

описаних у математичних задачах.

  • Об’єднуватися з іншими дітьми у групи для навчання та гри.
  • Знаходити помилки у математичних обчисленнях, усувати їх,виконувати необхідні дії.
  • Виконувати запропоновану роль в мікрогрупі, погоджуватися з рішенням команди.
  • Пояснювати важливість взаємодопомоги та співпраці у межах спільноти класу.

І. Ранкова зустріч.

1)Вчитель: Зі снігом зимонька іде.

                  За собою день веде.

                  Станьмо разом, станьмо в коло,

                  Вірні друзі ми у школі.

2) Діти стають в коло

  • Ви сьогодні всі проснулись? Добрий день!
  • Мамі радо посміхнулась? Добрий день!
  • Школа радо вас вітає? Добрий день!
  • Станьмо дружно всі у коло! Добрий день!
  • Привітай нас рідна, школо! Добрий день!
  • Добрий день! Добрий день! Добрий день! Хочу всіх вас привітати!
  • Добрий день! Добрий день! Добрий день!

3)Вправа « Покажи настрій»

 –Привітайтесь один з одним і побажайте гарного дня в куточку настрою. І вибери відповідний смайлик.

C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\depositphotos_18438047-stock-photo-happy-smiley-emoticon-face.jpgC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\Thinking_Face_Emoji.pngC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\smayliki_kartinki_17_25083725.jpg  C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\images.jpg

ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

  • Яку назву має тиждень, який зараз проходить?

( « Подорожуємо в часі»)

Проблемне запитання:

  • Чи хотіли б ви подорожувати в часі і чому?
  • Протягом дня ми знайдемо відповідь на це запитання. А зараз ми відправляємося в гості до…
  • Загадка.

Подивіться по дорозі,

Торохтить зима на возі.

Не сама вона іде,а

Братів своїх веде.

  • Скільки братів у зими? Назвіть їх.
  • А в кожного брата по 4 сестри,

Всі вони роками рівні,

А іменами різні. ( Дні тижня)

  • Отже сьогодні ми відправляємося до них в гості, Будемо обчислювати приклади,розв’язувати задачі,пограємо в ігри, розвиватимемо обчислювальні навички.
  • Чи потрібна нам буде в житті математика?
  • Де ми її зможемо в житті застосувати?

 

Математична гра « Календар, Дні тижня.Місяці. Пори року.»

  • Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
  • На уроці ми відправляємося в чарівну країну- Країну Часу. Якщо країна чарівна, то як туди можна дістатися?

( Відповіді дітей)

Я пропоную килим-літак.  Бо саме такий у нас є.

( Діти сідають на коврик)

 

  • Сідайте зручно. Нас багато,тому можемо не взлетіти. Давайте допоможемо. Візьмемося всі за руки. Утворимо коло дружби. Робимо нахил вліво,вправо при цьому вимовляємо звуки двигуна.

( У-У-У-У)

 

  1. Перша зупинка-відгадайте
  • Вранці ми із добрим ділом

Привітаєм… (понеділок)

- А зустрічатимуть нас гномики.

-Наший перший гномик-понеділок дає нам завдання:

 

  • Гра « М’ячик».

( Вчитель кидає м’ячик учню і дає запитання)

-Порахуйте від 1 до 10

- Як називаються числа при додаванні?

- Як називаються числа при відніманні?

- На скільки 2 більше за 1

- На скільки 4 менше за 5

- Яке число я пропустила 1, 2_ 4, 5,_ 7, 8,_ 10.

 

Перший гномик вами задоволений,тому дарує вам іграшку.

За кожне виконане завдання ми будемо вішати іграшку або сніжинку на ялинку. Таким чином ми її прикрасимо на Новий рік.

  • Скільки пір має рік?
  • Скільки місяців у році?
  • Яка пора починає рік? Закінчує?
  • Який перший місяць року?
  • Назвіть зимові місяці.

Понеділок закінчився  і на рухомих пальчиках загніть пальчик ( роздатковий, лічильний матеріал). Таким чином будемо вчити дні тижня.

C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\detsad-879540-1521471792.jpg

  1. Друга зупинка
  • Ніченька минула скоро

Трудовий іде … (вівторок)

(загніть рухомий пальчик)

  • Ми так спішили сісти на своє місця,що загубили числа, давайте знайдемо їх і вставимо, а то 2 гномик не дасть нам подарунок.

 + 4=7                      8+                =10

  • Що невідомо у 1 прикладі?
  • Я знайти 1 доданок?

(Гномик задоволений вами і дарує вам сніжинку)

 

  • Незабаром  Новий рік, Що змінилося для вас?
  • Ви стали молодшими чи  старшими?
  • На скільки років?
  • Скільки вам зараз років?
  • А скільки було в минулому році?
  • А скільки буде в наступному році?
  • А скільки було 5 років назад?

3 зупинка.

Спритна, вміла,молода

                  Вже настала … ( Середа)

 

( загніть рухомий пальчик)

-Йдучи до середи в гості ми по дорозі зустріли Смішариків, які сперечалися, хто з них правильно розв’язав приклади і хочуть, щоб ви перевірили їх.

C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\images.jpg                               C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\smeshariki-kopatich.png 

6+3=9                                                  8-4=4

5+4=10                                                9-3=5

 

  • Зараз на уроках ми вивчаємо поняття на скільки більше, то давайте закріпимо, що ж ми знаємо.

( Малюнок Снігурів, які полюбляють їсти горобину)

 

C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\resize.jpgC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\resize.jpgC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\resize.jpgC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\resize.jpgC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\resize.jpg

 

C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\33e30b2261fd418d846246000321f5b.jpgC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\33e30b2261fd418d846246000321f5b.jpgC:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\33e30b2261fd418d846246000321f5b.jpg

  • На скільки більше снігурів ніж грон горобини?
  • Скільком  снігурям не вистачає грон?

( Виховний момент про підгодовування птахів взимку)

 

  • Робота з підручником

Задача №1 ст.65

  • Прочитайте задачу
  • Обговоріть у групах
  • Записати розв’язок на дошці.

8-4=4 (р.)

Гномик вами задоволений і дарує іграшку.

  • Якщо сьогодні вівторок, то вчора був…
  • Якщо зараз день, то потім буде…
  • Чи можемо ми поринути на 10 років вперед?
  • А в минуле?

( Ми не можемо його змінити)

 

  • Хвилинка відпочинку

 

Ми старалися, трудились

Настав час нам відпочити.

( Танці – зігріванні)

 

4 зупинка.

  • Йде четвертий день тепер

Називається … ( четвер)

 

( Загніть рухомий пальчик)

а) Робота в парах

Бджілка Майя просить допомоги.

В кожного на парті  лежить листок, де написаний математичний вираз. Треба його з’єднати з результатом.

      

                                                          C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\depositphotos_18438035-stock-photo-funny-bee-cartoon.jpg

6+3          7+1               8+2              4+3

                            9   

                                     

б)  Котик вирішив наловити рибки. Але йому треба зловити рибку яка має відповідь 5

C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\11.jpg                 C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\012.jpg C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\012.jpg

                    10-5                    7+3                  
                                                                

                                                          5+0                             4+1

( Гномик вами задоволений і дарує вам іграшку)

5 зупинка

  • Діло добре ладиться

Як настала … ( п’ятниця )

( Загніть рухомий пальчик)

а) Робота в групах за інтересами.( Діти досліджують, яким чином можна утворити число 7)

    1 гр. – кубики                 2гр. – зайчики       3 гр. - прищепки

C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\1370429137.jpg                C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\zajac.png                 C:\Users\Quadr\Desktop\Новая папка\16898_big.jpg

   

              

б) Задача 2 ( друкований зошит ст.44)

  • Прочитайте задачу
  • Обговоріть в групах
  • Записати в зошит

 

( Гномик задоволений вами і дарує вам сніжинку)

 

6 зупинка

  • Вдома скрізь кипить робота

Як прийшла до нас … (субота)

( Загніть рухомий пальчик)

Гра « Дай п’ять»

Хто скільки розв’яже прикладів користуючись рухомими долоньками.

( Той, хто розв’яже приклад правильно дає вчителю «п’ять»

  • долоньку)

( Гномик дуже задоволений вами і дарує вам іграшку)

 

7 зупинка.

  • Ось і тижневі кінець

Хто трудився Молодець!

( Загнути пальчик на рухомій долоньці)

ІІІ. Закріплення  вивченого матеріалу

( Робота з Лего)

- Скільки тиждень має днів? (скласти лего за днями)

Понеділок  

 

Вівторок        

 

Середа           - 

 

Четвер            

 

П’ятниця       

 

Субота           

 

Неділя            

  • Діти поїхали до бабусі в гості в п’ятницю , повернулися через день. Коли вони повернулися?
  •  Чи може людина зупинити час?
  • А пришвидчити його?

( Наука не стоїть на місці, можливо колись в майбутньому людина навчиться керувати часом і навіть здійснювати подорожі).

ІV. Підсумок уроку.

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що саме?
  • Чи ви запам’ятали дні тижня?
  • Ось ми і прикрасили ялинку на Новий рік.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 червня 2022
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку