Розробка уроку математики "Промінь і пряма" в 5 класі (НУШ), автор О. Істер, "ГЕНЕЗА", 2022 рік

Про матеріал

Розробка на тему "Промінь і пряма" в 5 класі (НУШ) за підручником О. С. Істера допоможе вчителю в підготовці та якісному проведенні уроку.

Перегляд файлу

                    Промінь і пряма.

                                           Математика, 5 клас (НУШ)

 

                                              Вчитель математики

                                                 Каплунівської гімназії

                                                Бабич Юлія Іванівна

                                          27 листопада 2023 р.

Урок 57 (Дистанційне навчання за допомогою підручника “Математика, 5 клас. НУШ” (автор Істер О. С.), гаджета та онлайн дошки джамборд).

 

   Тема: Промінь і пряма.

Мета: домогтися засвоєння та усвідомлення понять променя, доповняльних променів, прямої, площини, формувати вміння розв'язувати вправи; розвивати креслярські навички та навички логічного мислення, креативне мислення, спостережливість, вміння розв’язувати проблемні ситуації, громадянську відповідальність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Освітнє середовище: підручник, олівець, лінійка, гаджет, онлайн-дошка, слайди.

 

                                              Хід уроку.

І. Організаційний момент.

  1. Перевірка наявності учнів у класі, наявних на платформі  Meet.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.
  3. Повідомлення про те, що урок складається з двох частин: перша частина пройде синхронно (25 хв), а друга – асинхронно (20 хв).
  4. Запис у зошитах дати і теми уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

Діти, що вам відомо про промені та пряму? Пропоную дізнатися про це більш детально на сьогоднішньому уроці.

 

ІІІ. Перевірка домашньої роботи: §16, впр. 639, стор. 99

 

D:\Загрузки\Screenshot_20231201-162641.png

                                                 

 

                                         Розв’язання:

  1.     MN=2∙KM і KM=NL―› KL=KM+MN+NL=KM+2∙KM+ KM = 4КМ
  2.     4КМ=20, КМ=20:4=5см
  3.     КМ= NL=5 см
  4.     MN=2∙KM=2∙5=10 см.

Відповідь: 5см, 10 см, 5 см.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

  Актуалізація опорних знань:

  • Як назвати відрізок, що сполучає точки M і N?
  • Назвіть кінці цього відрізка (початок, кінець).
  • Скількома відрізками можна сполучити точки M і N?
  • Які одиниці вимірювання довжини ви знаєте?
  • Скільки сантиметрів у дециметрі? У метрі?
  • Скільки метрів у кілометрі?
  • Про які відрізки кажуть, що вони рівні між собою?
  • Як порівняти два відрізки?

 

                               План вивчення нового матеріалу.

  1. Вивчити теоретичний матеріал: §17, сторінки 100-101

 Демонстрація відео «Промінь і пряма» з коментарем вчителя

 https://youtu.be/eW9i3JTL-Uk?feature=shared

   

                                                або

перегляд презентації уроку https://naurok.com.ua/prezentaciya-uroku-matematiki-pomin-i-pryama-v-5-klasi-nush-avtor-o-ister-geneza-2022-rik-377743.html

Якщо продовжити відрізок АВ за точку В, то отримаємо промінь АВ.

 

D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152450.png

                        Промінь має початок, але не має кінця.

D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152502.png 

             Уявлення про промінь дають промені сонці чи ліхтаря.

   D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152533.png

         Якщо продовжити відрізок АВ необмежено за обидва кінці,

то отримаємо пряму.

   D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152556.png

                         Пряма не має на початку, ні кінця.

    D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152623.png

      Уявлення про пряму дає туго натягнута нитка (стрічка),

розмітка на прямій дорозі.

   D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152650.png

           Через одну точку можна провести безліч прямих.

D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152700.png

   Через дві точки можна провести пряму, і до того ж тільки одну.

D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152749.png

   Кожна точка, що належить прямій, ділить пряму на два промені.

D:\Загрузки\Screenshot_20231128-152759.png

Точка, відрізок, промінь, пряма – геометричні фігури, які можна розмістити на площині.

D:\Загрузки\Screenshot_20231201-155058.png

Уявлення про площину дають, наприклад, поверхні стола, стелі, якщо уявити, що вони необмежено продовжені.

 

D:\Загрузки\Screenshot_20231201-155338.png

  1. Усвідомлення навчального матеріалу: завдання 1.               

D:\Загрузки\Screenshot_20231201-155402.png

                                          Завдання 2.

D:\Загрузки\Screenshot_20231201-155427.png

                                       Завдання 3.

D:\Загрузки\Screenshot_20231201-155519.png

                                    Завдання 4.

D:\Загрузки\Screenshot_20231201-155632.png

  1. Осмислення навчального матеріалу.

Розв’язати асинхронно (самостійно/з допомогою батьків) усну вправу

№ 646, графічні вправи № 648, № 649, № 652, № 654, № 656, стор. 101-102.

Фото письмової роботи та свої запитання учні надсилають у приватні повідомлення вчителю.

  1. Перевірка й аналіз робіт учнів (що вдалося найкраще).

 

VІ. Підсумок уроку: чому навчилися на уроці? Чи є серед предметів, які нас оточують, ті, що дають уявлення про промінь, пряму, площину? 

Чи зрозумілим був матеріал уроку?

 

VІI. Домашнє завдання з коментарем:

§ 17, стор. 100-101, вивчити правила, вправи № 661, №  664, стор. 103.

 

1

 

docx
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку