Розробка уроку математики в 5 класі «Величина кута. Розв’язування вправ»

Про матеріал
Урок із застосуванням здоров’язберігаючих технологій. Здоров’я дітей – це загальна проблема медиків, педагогів і батьків. І розв’язання цієї проблеми також залежить від упровадження в навчальний процес здоров’язберігаючих технологій. Мета здоров’язберігаючих освітніх технологій навчання – забезпечити школяреві можливість збереження здоров’я за період навчання в школі, сформувати в нього необхідні знання, вміння і навички щодо здорового способу життя, навчити використовувати набуті знання в повсякденному житті.
Перегляд файлу

Розробка уроку математики в 5 класі

«Величина кута. Розв’язування вправ»

Мета:

навчальна: удосконалити вміння вимірювати і будувати кути за допомогою транспортира, визначати види кутів залежно від їхньої градусної міри; розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів, впевненості у своїх силах, відчутті успіху під час навчання, навичок самоконтролю та взаємоконтролю; сприяти розвитку потреби піклуватися про своє здоров’я;

виховна: виховувати доброзичливе відношення до колективу, активність, наполегливість,  відповідальність та самостійність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

 

Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок

 

Обладнання та наочність: зошити, підручники, транспортир, картки із завданнями, мультимедійний комплекс, презентація до уроку

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

(Слайд 1)

Учитель. Лише маючи гарний настрій, людина працює з бажанням, із захопленням і, як наслідок, отримує добрі результати своєї роботи. Отож, я всім вам бажаю гарного настрою на уроці і доброї плідної праці. Подивіться один на одного, посміхніться і побажайте успіху.

Розпочнемо свою роботу із перевірки домашнього завдання.

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і вмінь

  1.   Перевірка завдання, заданого за підручником

 

(Слайд 2)

Учитель. Всі ви любите гратися, а тому давайте пограємо у гру «Вірю – не вірю».

1) Чи вірите ви, що кут є гострим, якщо його величина дорівнює 30° ?

2) Чи вірите ви, що кут є прямим, якщо його величина дорівнює 90°?

3) Чи вірите ви, що кут є тупим, якщо його величина дорівнює 180° ?

4) Чи вірите ви, що кути можна будувати за допомогою транспортира?

5) Чи вірите ви, що кут є гострим, якщо його величина дорівнює 91° ?

6) Чи вірите ви, що кут є тупим, якщо його величина дорівнює 125° ?

7) Чи вірите ви, що кут є розгорнутим, якщо його величина дорівнює 80° ?

 

Вправа «Знайди помилку» (на дошці написані задачі із домашнього завдання, в яких навмисно допущенні помилки. Завдання учнів: знайти і виправити ці помилки)

(Слайд 3)

  1.   Виконання усних вправ

Визначте вид кута, величина якого:

1) удвічі більша за величину  А = 45° ;

2) утричі більша за величину В = 60° ;

3) удвічі менша від величини С = 140° ;

4) утричі більша за величину Д = 50° ;

 

 ІІІ. Удосконалення знань і вмінь

1. Робота з підручником    № 699, 702, 706, 709

    (учні працюють в парах: 1 – біля дошки, 1 – на місці; потім  учень, який

    виконував завдання на місці, аналізує правильність виконання завдання на

    дошці)

Слово вчителя

Ми гарно попрацювали, а тому маємо право на коротенький відпочинок. Як відомо, сміх продовжує життя, а отже зберігає здоров’я. Отож, до вашої уваги хвилинка гумору. ( учні по черзі готують гумористичну хвилинку) (Слайд 4)

Учень Хоч ти смійся, а хоч плач
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?

Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?

Та знайшов я спосіб кращий:

Тільки відповідь читати.

Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:

Раз — помножив, два — додав.

Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.

А друкарська десь машина
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі  поставим
За подібні чудеса?

 

Висновок: потрібно добре вчити математику, щоб не прийшлось отримувати подібні чудеса.

 

 

Слово вчителя

Продовжуємо працювати за підручником: № 723, 725, 727, 730

 

(Слайд 5)

Фізкультхвилинка (супроводжується музикою)

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

Нахились вперед, нахились назад.

 І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири –

набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

 

(Слайд 6)

2.Додаткові завдання

Учитель. Берегти здоров’я потрібно з молодих літ, зміцнювати його і примножувати. Важливу роль у збереженні здоров’я відіграє харчування, особливо, коли дитина росте і формується. Давайте розв’яжемо задачу і дізнаємося скільки разів упродовж доби має харчуватися дитина 11-12 років.

 

  1. Розгорнутий кут СОД поділено променем ОК так, що КОД = 36°  . У скільки разів величина кута СОК більша за величину кута КОД?

(Слайд 7)

Учитель. Розв’язавши наступну задачу, дізнаємося, якою має бути перерва між вживанням їжі (год.)

 

2) Прямий кут АОВ поділено променем ОМ на два кути. У скільки разів кут АОМ менший за кут МОВ, якщо відомо, що МОВ = 72°

 

ІV. Підсумки уроку

Учитель. Ми сьогодні гарно працювали, удосконалювали свої вміння вимірювати і будувати кути за допомогою транспортира, визначали види кутів залежно від їхньої градусної міри. Крім цього, ми ще вчилися дбати про своє здоров’я і я надіюся, що ці знання допоможуть вам бути здоровими і  щасливими.

 

(Слайд 8)

Рефлексія

1) Метод «Передай усмішку і добре слово» ( учні повертаються один до одного, посміхаються і хвалять свого товариша за певні досягнення на уроці)

 

V. Домашнє завдання

  1.   Завдання за підручником  § 21  710, 726.

 

Пов’язане зображення

 

docx
Додав(-ла)
Коваль Тамара
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку