Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху + презентаціія
Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити дітей правилам переходу проїжджої частини дороги; вчитирозпізнавати дорожні знаки для пішоходів, виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.
Обладнання: комплекс мультимедіа, навчальна презентація, роздатковий матеріал, фішки «Смішарики» для нагородження, матеріали для створення плакатів «Пам'ятка дляучасників дорожнього руху» та «Куточок безпеки. Правила пішохода».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
КУ Сумська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 21,
м. Суми, Сумської області
Розробка конспекту уроку
з предмету «Основи здоров’я»
проведеного 15 березня 2018 р. у 2 – В класі
на тему «Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху»
у межах методичного тижня з теми
«Створення оптимальних умов для розвитку
мотивації навчання школярів та забезпечення творчого характеру їхньої навчальної діяльності» (група А)
Учитель початкових класів
Левченко Аліна Юріївна
2017 – 2018 н. р.
Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху
Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити дітей правилам переходу проїжджої частини дороги; вчити розпізнавати дорожні знаки для пішоходів, виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.
Обладнання: комплекс мультимедіа, навчальна презентація, роздатковий матеріал, фішки «Смішарики» для нагородження, матеріали для створення плакатів «Пам’ятка для учасників дорожнього руху» та «Куточок безпеки. Правила пішохода».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Психологічне налаштування на урок
Сядьте учні всі рівненько,
Підрівняйтеся гарненько,
Щоб урок пройшов цікаво
Учні всі мерщій до справи.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Десь, колись, в якійсь країні
Проживали звірі дивні.
Добре жили не тужили,
Веселились та співали.
Лиш про безпеку руху пішоходів
Нічогісінько не знали.
Тож давайте всі, як зможемо,
Цим звірятам допоможемо.
Щоб не трапилось пригоди
З ними на дорогах -
Що найперше треба знати?
В школі й дома що вивчати?
(Правила дорожнього руху).
-Діти, до нас на урок завітали гості із веселої країни, та одна біда – вони завжди забувають про обачність. Хто ж ці друзі? Подивіться на дошку і скажіть, хто ж там зображений. ( Герої мультфільма « Смішарики»).
-Наші друзі вирішили деякий час пожити у місті. Але без знань Правил дорожнього руху у місті жити дуже важко. Зараз давайте пограємо у гру «Так чи ні?», щоб дізнатися, що ви знаєте про правила вуличного руху.
Гра « Так чи ні?»
Ні на що не зважає,
Правильно робить він чи ні? (НІ)
Всі шумливі в наші дні.
Треба йти по тротуару. Так чи ні? (ТАК)
-Добре. Тепер я впевнена, що ви зможете допомогти «казковим звірятам» опанувати Правила дорожнього руху.
- У школі ви - учні, у транспорті – пасажири, а на дорозі – пішоходи. Щоб не сталося біди, необхідно дотримуватися цих правил.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Тема нашого уроку «Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху».
- Сьогодні ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху, щоб уникнути небезпеки на дорозі, а також допоможете казковим героям засвоїти Правила дорожнього руху та стати правильними пішоходами.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1.Робота з підручником С. 88-89.
- Скрізь, де живуть люди, є дороги. Дороги бувають різні залежно від покриття (бруківка, асфальт, шосе). За містом і в селах подекуди є ґрунтові дороги.
- А які дороги у нашому місті? (переважно це асфальт.)
- Але ми повинні знати правила переходу будь якого виду доріг.
Заміські дороги.
- Заміські дороги називаються шосе. Зазвичай біля шосе немає тротуарів, тому пішоходи рухаються узбіччям назустріч транспорту.
- Переходити шосе можна тільки там, де дорогу добру видно в обидва боки. Дочекайся, коли поблизу не буде транспорту. Переходь дорогу тільки під прямим кутом.
2. Робота з підручником С. 91.
- У місті на проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою. Це — дорожня розмітка.
- Потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках, розділені осьовою лінією.
- Місце пішохідного переходу позначають «зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній, якщо на переході є світлофор.
- На широких дорогах розмічають «острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт.
-Чи любите ви дивитися мультфільми? Смішарики принесли з собою мультфільм. Я пропоную його дуже уважно переглянути, а потім дати відповідь на запитання. «Як правильно переходити дорогу?»(Спочатку потрібно уважно подивитися наліво, а зупинившись на осьовій лінії або на «острівці безпеки», - направо.)
3. Перегляд навчального мультфільму «Безпека на дорозі». (Уроки від Тітоньки Сови).
- Як називається частина дороги, призначена для пішоходів?
- Як називається частина дороги, призначена для руху транспорту?
- Як називається місце, де пішоходи переходять дорогу?
4. Інтерактивна вправа «Незвичайні приклади».
Наші гості принесли нам на урок незвичайні приклади. Вони не можуть їх розв’язати. Давайте ми допоможемо і дізнаємось про помічників, що є на вулицях великих міст та невеличких містечках.
ДОБРО–Б+УВАЖНІ- УВА=
ЗНАННЯ – ННЯ + МАКИ - МА=
(Дорожні знаки)
5. Розповідь вчителя
На вулицях багато дорожніх знаків. Дорожні знаки – кращі друзі водіїв і пішоходів. Кожен знак має свою назву. Дорожні знаки розповідають про те, яка дорога, як треба їхати, що дозволяється, а чого робити не можна. Пішоходи, пасажири, водії є учасниками дорожнього руху.
- Для переходу дороги, крім наземних переходів, є ще підземні й надземні переходи. Розгляньте й запам’ятайте знаки, якими вони позначаються.
5. Робота за підручником С.90
1. Підземний перехід. 2. Надземний перехід 3. Пішохідний перехід
4. Пішохідна доріжка 5. Пішохідна зона 6. Житлова зона
Позначають місця, де рух транспорту обмежений або заборонений. Тут можна спокійно ходити.
6. Робота у зошиті з друкованою основою С. 47.
А зараз разом із Барашем у своєму зошиті на С. 47 прономуруйту дорожні знаки що позначені: 1) пішоходний перехід, 2) підземний перехід, 3) пішохідна доріжка, 4) надземний перехід, 5) житлова зона, 6) пішоходна зона.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над загадкою.
- Відгадайте загадку.
Як колір міняю-
когось зупиняю,
то пішоходів, то водіїв.
(Світлофор)
- Які кольори має світлофор? У якій послідовності вони розміщені?
2. Робота з дидактичним матеріалом.
Робота з картками.
- У вас на партах лежать картки на яких намальовані світлофори. Але замість кольорів світлофора написані літери. Допоможіть Нюші вибрати той світлофор, де літери розміщені у правильній послідовності, що до кольорів. Обведіть правильний світлофор.
- Що означає червоний, жовтий, зелений колір? Допоможіть Крошу вставити у вірш слова із довідок, які лежать на ваших партах.
Коли червоний загориться, ти повинен… .
Жовте світло - … .
А зелене світло сяє – рухатися … .
Слова для довідок: 1 - дозволяє, 2 - зупиниться, 3 - почекай.
3. Гра. «Оплески»
- А зараз за допомогою гри «Оплески», перевіримо, якими уважними ви були сьогодні на уроці. Я буду читати речення, якщо ви почуєте правильну відповідь тоді будете плескати у долоні.
- Біля доріг діти повинні:
А) гратися з м’ячем ;
Б) бути обережними.
- Під час переходу дороги ти подивишся:
А) спочатку ліворуч, а потім праворуч;
Б) праворуч;
В) ліворуч.
- Переходи доріг бувають:
А) наземні,
Б) підводні;
В) повітряні;
Г) надземні;
Д) підземні.
А) жовтий;
Б) зелений;
В) червоний.
4. Робота в група. Завдання творчого характеру
- Давайте на згадку нашим героям зробимо подарунки і виконаємо творчі завдання. Попрацюємо в групах. Але спочатку пригадаємо правила роботи в групах.
Правила роботи в групах.
1. Уважно послухати завдання
2.Працювати колективно.
3. Розмовляти пошепки, щоб не заважати іншим учням.
1 група. «Пам’ятка для учасників дорожнього руху» «Дозволяється або забороняється».
- На аркуші учні повинні розмістити речення у два стовпчика «Дозволяється» ті правила, що повинні виконувати пішоходи, а в стовпчик «Забороняється» - ті що не можна робити під час дорожнього руху:
- Переходити дорогу по пішохідному переході… ( дозволяється).
- Йти натовпом по тротуару ... (забороняється).
- Якщо немає тротуарів, то треба іти по лівому краю проїжджої частини вулиці… ( дозволяється).
- Перебігати дорогу... (забороняється).
- Допомагати літнім людям переходити вулицю ... (дозволяється).
- Вибігати на проїжджу частину ... (забороняється).
- Переходити дорогу на зелене світло ... (дозволяється).
- Поважати правила дорожнього руху ... (дозволяється).
( Учні по черзі представляють свою роботу).
2 група. Створення «Куточку безпеки» «Правила пішохода»
-Створити «Куточок безпеки. Правила пішохода». Учні повинні обрати лише ті правила, яких повинен дотримуватися пішохід під час дорожнього руху:
- Ходи тротуарами чи пішохідними доріжками.
- Там, де їх немає, йди узбіччям дороги, назустріч транспорту. І тільки з дорослими!
- На тротуарах і пішохідних доріжках тримайся правої сторони.
- Переходь дорогу там, де позначено перехід.-
- Переходь тоді, коли транспорт дуже далеко або його зовсім немає на дорозі.
- Якщо перехід не позначено, то спочатку подивись ліворуч, посередині дороги - праворуч.
- Переходити нам слід тільки там, де перехід.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра «Продовжи речення»
.- Робота з вивчення Правил дорожнього руху не закінчується. Ми ще на інших уроках будемо продовжувати її вивчати. А на згадку про цей урок за таку гарну допомогу наші герої дарують вам маленькі нагороди.